Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

Alex Kroes is voor mij tot nu toe de man van een aandelenschandaal, een te grote mond in de media waarmee hij de toch al niet rooskleurige situatie op de markt erger heeft gemaakt, de matige deals en de man die onnavolgbare keuzes maakt in de aankopen. 

Dan zal ik het nog maar niet hebben dat je kiest om Wout Weghorst te halen van het weinige geld dat we hadden en en passant Brobbey probeerde te slijten aan Forrest. Zal niet meehelpen met de crisis waar die jongen in zit. 

#geenkroescontrol 

38 minuten geleden zei Rogier.:

Edit: bijvoorbeeld die Alders nu, als daar een optie tot koop op zit na de verhuur aan Twente aankomende seizoenshelft, is dat ook weer vrij gênant. Bovendien snap ik niet dat als er blijkbaar ruimte in Jong Ajax is om Alders re verhuren, dat je dan de linksback van Valladolid koopt. Die is toch niet beter? En dat bespaart je ook weer geld, plus dat geeft kansen aan je eigen jeugd. En wat die je bijvoorbeeld aankomende zomer? Dan zit je met 3 spelers voor die positie…

Was er bang voor maar gelukkig gaat Ajax eerst zijn contract verlengen.

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik ben gewoon tevreden met Kroes, mag dat ook nog?

Je kan gewoon niet veel meer verwachten met de verziekte markt, we ruimen aardig op :)  

Uiteraard mag dat. We hoeven het niet altijd allemaal met elkaar eens te zijn. 

Citaat

De transfer van Anass Salah-Eddine naar AS Roma legt de speler en FC Twente bepaald geen windeieren. De back gaat in Italië flink meer verdienen, terwijl de Tukkers een flinke transfervergoeding opstrijken. Ook Ajax, de oude club van Salah-Eddine, profiteert van de deal. 

Ook voor Ajax is de transfer van Salah-Eddine, die tot februari 2024 onder contract stond in Amsterdam, goed nieuws. 'Ajax deelt door middel van een doorverkooppercentage mee in de transfer en incasseert nog 725.000 euro.'

Antwoord op mijn eigen vraag, kan je toch weer een Banel voor halen.

7 minuten geleden zei FlyD:

Of een jaartje Bounida betalen.

Terwijl je op die leeftijd gewoon blij hoort te zijn met een nieuwe gaming pc en een abonnement op Tinder.

de jeugd van tegenwoordig gaat nergens over 

43 minuten geleden zei La Pulga:

Terwijl je op die leeftijd gewoon blij hoort te zijn met een nieuwe gaming pc en een abonnement op Tinder.

de jeugd van tegenwoordig gaat nergens over 

Hier in België was er laatst een club die 8-jarige jeugdspelers bij ons probeerde weg te halen door ze een gratis fiets van de Decathlon aan te beiden + een paar voetbalschoenen. Het begint dus al veel jonger!

10 minuten geleden zei Arezo:

Edvarsen is toch gekomen? Of groeit het geld ineens op de rug?

CL geld is wel al binnen hoor, kan je makkelijk alvast uitgeven. Zo doen we het bij Barca ook, gaat prima vooralsnog 

Over 4 uurjes weten we hoe we er helemaal voor staan en of Kroes niet nog een Sulemanaatje doet. Gelukkig zijn Feyenoord en PSV nou ook niet al te best bezig.

Edited by Chiemel

6 minuten geleden zei Thierryvane:

Verzin je niet: degene die al het papierwerk regelt bij Ajax is ziek + papier is op. Geen grap. Backie en keeper komen, buitenspeler niet.

:-D 

Welke buitenspeler moest er dan eigenlijk komen?

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Forbs (Wolves vroeg teveel) of een buitenkansje aldus Tim van VI. Moro blijft op het lijstje staan voor volgend seizoen.

Nou dan klinkt het best wel verstandig, Godts zijn blessure valt volgens mij wel mee dus is het voor nu wel genoeg. Faberski en Bounida kunnen ook wel doorschuiven.

Vooral benieuwd naar dat backie.

25 minuten geleden zei La Pulga:

Nou dan klinkt het best wel verstandig, Godts zijn blessure valt volgens mij wel mee dus is het voor nu wel genoeg. Faberski en Bounida kunnen ook wel doorschuiven.

Vooral benieuwd naar dat backie.

Gelukkig al wel medisch gekeurd etc. Nu de rest nog.

IMG_5965.jpeg.5e6d878f63873ea9f8226f47113b5caa.jpeg

Uiteindelijk best tevreden. Veel zin om alle aankopen te zien spelen! En zoals Gab zei gewoon wat jeugdspelers wat minuutjes laten maken op de flanken. 

Begin volgend jaar zal de voorbereiding wel weer drama worden met al die huurspelers. 

9 uur geleden zei Stefan:

Begin volgend jaar zal de voorbereiding wel weer drama worden met al die huurspelers. 

Jij kijkt niet ongelofelijk uit naar de terugkeer van Sosa, Forbs, Medic, Akpom, Mansverk, onze baardloze IJslander, en god mag weten wie er nog meer allemaal elders zijn ondergebracht. :-D

Persoonlijk vraag ik mij af of we nou heel veel beter zijn geworden van onze laatste drie aankopen, maar Edvarson en Rosa hadden we sowieso nodig voor de dubbele bezetting. Dus wie weet verrassen ze mij. Ik baal er vooral van dat het enige alternatief voor Henderson nu Branco van den Boomen heet. Dat voelt toch of je je prachtige degelijke Volvo inruilt voor een Fiat Multipla....

12 minuten geleden zei Thierryvane:

Bedankt, Mislintat. En goed gedaan van Kroes. Zo snel mogelijk weg met die gasten.

Dit stukje is maar deels waar en precies war Ajax als club wilde.

In het verleden onder Overmars in begin tijd hebben ze dit ook gedaan.

Akpom verdient met bonus minder dan Weghorst nu, dat zou ik eerder een flater noemen van Kroes.

Verder verdienen Ramaj, Tahirovic, Gaeei, Mannsverk helemaal geen hele grote salarissen binnen de selectie.

Akpom, vd Boomen zijn degene met hoge salarissen van de Mislintant aankopen.

29 minuten geleden zei timpy00:

Dit stukje is maar deels waar en precies war Ajax als club wilde.

In het verleden onder Overmars in begin tijd hebben ze dit ook gedaan.

Akpom verdient met bonus minder dan Weghorst nu, dat zou ik eerder een flater noemen van Kroes.

Verder verdienen Ramaj, Tahirovic, Gaeei, Mannsverk helemaal geen hele grote salarissen binnen de selectie.

Akpom, vd Boomen zijn degene met hoge salarissen van de Mislintant aankopen.

Die vliegen er hopelijk deze zomer uit.

Ga zo goed op deze beelden. Wat een staf.

Die 33%-regel is hartstikke logisch Thierry, zou daar niet te zwaar aan tillen. Gewoon een manier om stabiel te kunnen begroten op een hoger niveau omdat je net een aantal betere jongens kan aantrekken. Bovendien verdienen al die jongens helemaal niet zo veel, uitzonderingen daargelaten. Kroes die een Weghorst vast 2.5 miljoen geeft is eerder ongelofelijk. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat de andere aanwinsten verdienen.

Word echt misselijk verder van de lijntjes die Kroes nu legt met de T. Het is echt een kwestie van zijn eigen straatje schoonvegen en alles wat Kroes doet proberen goed te praten. En dat ten koste van voorgangers, spelers en staf, echt reden voor ontslag als er een capabele,  onafhankelijke (!) en sterke AD boven zou hangen. Maar helaas is dat niet het geval.