Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' đŸ”¥ Ă—

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

10 uur geleden zei JanVertonghen:

Mwa @ElPrincipito. Ben voorzitter van de plaatselijke Anton Gaaei-fanclub, maar mik toch liever een niveautje hoger. Gaaei is mijns inziens wel gewoon een degelijke back-up. Doet me echt enorm aan Rasmus Kristensen denken. Het ziet er bij allebei een beetje lomp / onbeholpen uit, technisch niet hoogstaand, verdedigend vrij kwetsbaar, maar ze hebben allebei een enorme drive naar voren, blijven maar gaan en bezitten een prima voorzet / trap. Voorzie voor Gaaei ook een beetje eenzelfde carrière als die van Kristensen.

Ben het hier niet mee eens @ElPrincipito

Ik vind Gaaei vooral aan de bal veel beter dan Kristensen ooit is geweest.

Ik zie in hem veel potentie, maar snap dat je voor hem een concurrent moet halen. Dat betekent niet dat Gaaei op de bank komt natuurlijk, als die zo doorgaat zal Farioli hem ook niet op de bank zetten.

10 uur geleden zei Rogier.:

5 miljoen voor Ramaj :-D Kroes is echt op ramkoers met de Mislintat-aankopen. GĂªnante deal.

Ken jij Lucas Rosa @FlyD? 

Nee, ken hem niet.

Heerlijke overwinning na een prachtige goal (zowel voorzet van Gaaei als de loopactie van Taylor).

6 minuten geleden zei rich ruzzian:

Die Rosa schijnt opbouwend niet geweldig te zijn en heeft het laatste jaar amper op rechts gespeeld. Er echter wel wat positieve punten als ik de analyse van Sam Planting zo lees, vooral verdedigend sterk in de duels tegen vleugel spelers. 

Maar is gelukkig van origine wel gewoon een rechtsback + rechtsbenig. Dat komt wel goed.

34 minuten geleden zei La Pulga:

Zit er nog eeen doorverkoop op onze Salah Eddine? @Thierryvane

Hebben inderdaad een doorverkoop%. Hoeveel weet ik niet. Zal @j_berden (Twitter) wel posten zodra het rond is. Die man is een genie op het gebied van Ajax-financiën.

Daar is hij al:

Edited by Thierryvane

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Sorry voor de dubbelpost. Feest @La Pulga!

LEKKER ZEG :D

Die heeft gisteren waarschijnlijk een schitterende dag beleefd en denkt dit smaakt naar meer. Of iig laat mij als voetbalromanticus dat gewoon denken ;) 

8 minuten geleden zei La Pulga:

Shirtje halen!!!

ga morgen trouwens wel een nieuwe fm save starten en daar gaat hij gelijk in de basis đŸ¥°

Jij stiekem via Stefan al met FM25 een Ajax savegame starten toch?

30 minuten geleden zei Gert:

Jij stiekem via Stefan al met FM25 een Ajax savegame starten toch?

Sowieso, maar Stefan kan niet zo goed tegen zijn verlies en zit nu stiekem de match engine te veranderen naar zijn eigen wens. 

De bedragen zijn allemaal minimaal en met veel verlies. Ben benieuwd wat de optelsom wordt als je de salarissen ook meerekent. Kroes is met een eindsprintje bezig.

Voordeel is dat in Denemarken de deadline vandaag lijkt te zien, dus voor die transfers hoeven we niet nog een dag te wachten.

22 minuten geleden zei Chiemel:

De bedragen zijn allemaal minimaal en met veel verlies. Ben benieuwd wat de optelsom wordt als je de salarissen ook meerekent. Kroes is met een eindsprintje bezig.

Voordeel is dat in Denemarken de deadline vandaag lijkt te zien, dus voor die transfers hoeven we niet nog een dag te wachten.

Dat laatste is eerder een nadeel toch wanneer papierwerk allemaal nog geregeld moet worden.

Vind het opzich niet zo'n beste deal eerlijk gezegd.

13 minuten geleden zei timpy00:

Dat laatste is eerder een nadeel toch wanneer papierwerk allemaal nog geregeld moet worden.

Vind het opzich niet zo'n beste deal eerlijk gezegd.

Ik bedoel dat wij als fans dan in ieder geval niet langer dan een dag hoeven te wachten op dat gekunstel van Kroes. 

Unuvar, Banel, Tahirovic, Ramaj en Rensch zijn allemaal slechte tot middelmatige deals. Geen Ă©Ă©n overtuigende deal. Uberhaupt niks overtuigend deze transferwindow. #kroestig

Denk echt dat jullie te veel verwachten tegenwoordig. Clubs weten van de situatie waarin Ajax zit en op Rensch na hebben ze amper minuten gemaakt dit seizoen. Rensch had daarentegen een aflopend contract. Je wil ook niet nog een half jaar salaris betalen aan gasten als Tahirovic en Ramaj, terwijl ze amper tot geen kans maken op minuten en dus enkel in waarde zullen dalen. Dan kost het je eigenlijk twee keer geld.

Voor ĂœnĂ¼var, Banel, Tahirovic, Ramaj en Rensch heb je nu een kleine 16 miljoen gekregen? Dat is toch gewoon prima / normaal? Hoeveel hadden jullie eruit willen halen? Mijns inziens is Rensch eigenlijk de enige 'slechte' deal, omdat die jongen eindelijk constant begon te worden en dus mogelijk belangrijk had kunnen zijn voor het behalen van de Champions League.

ĂœnĂ¼var had je misschien een miljoentje uit kunnen slepen, maar dat je voor Banel geen geld bij hoeft te leggen is een godswonder, dus dat streept elkaar mooi weg. Een kleine vier miljoen voor zo'n middelmatige speler als Tahirovic lijkt me een marktconforme prijs en vijf miljoen voor een overschatte tweede keeper is ook niks mis mee. 

Ben eerder bang dat de aankopen weer dikke middelmaat zijn en flink tegen gaan vallen. Krijg het nou niet meteen warm van Regeer, Edvardsen en Lucas Rosa. Al is dat natuurlijk ook wel een beetje de realiteit momenteel, helaas. Vind alleen wel dat het aankoopbeleid momenteel kritischer benaderd mag worden dan het verkoopbeleid (lees: het lozen van de troep die Mislintat gehaald heeft).

Edited by JanVertonghen

Natuurlijk niet de meest sterke transfers, zeker niet als je kijkt naar het verlies op enkele transfers die nu zijn gedaan. Anderzijds denk ik ook niet dat het realistisch is dat je spelers met enorm weinig minuten voor hun ‘oude’ marktwaarde (want ze zijn ook nog eens vreselijk duur gekocht door Mislintat) verkoopt. Andere clubs kennen de situatie en spelen daar natuurlijk op in. 

Ben nu blij dat je steeds meer aan het opruimen bent, al vind ik zelf Ramaj wel echt onbegrijpelijk. Die speelde vorig jaar gewoon een prima seizoen toch en had toen wel een hoge marktwaarde (interesse Chelsea), daar zie je dus wel echt serieuze miljoenen verdampen en je behoudt dan wel Pasveer. Enfin, je kan nu weer door en hebt financieel wel goede zaken gedaan als het gaat om salarissen. Ben wel benieuwd naar de nieuwe transfers, als die weer niet goed zijn koop je weer duurder in dan je hoogstwaarschijnlijk gaat verkopen en dat zijn wel serieuze missers. 

Begrijp ook niet zo waarom een ASE weggaat voor zo weinig geld en ook maar 10% doorkooppercentage heeft.

Snap wat je zegt hoor Jan, maar het gaat vooral om het grote plaatje. In het algemeen haalt hij te weinig uit de verkopen (Rensch, Ramaj, Akpom) en maakt hij daar keuzes die je niet zo snel zou verwachten, en lijkt hij ontzettend te stuntelen met de aankopen (Edvardsen, Moro, Weghorst).

Wat mij vooral steekt zijn zijn praatjes en het eindeloze lekken naar de T. Het komt er gewoon niet helemaal uit, wat logisch is voor zijn eerste transferseizoen (zie Overmars en Ă¼berhaupt de markt afgelopen zomer en deze winter), maar dan moet je daar ook niet zo tof over doen. En het is al helemaal niet nodig je voorganger en spelers in de selectie, bovendien spelers die echt zo slecht nog niet zijn, 10 trappen na te geven.

Het enige waar ik echt blij mee ben, en dat mag je ook wel van een TD van Ajax verwachten, is dat Kroes keuzes maakt. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar Ajax kan tenminste door, dat is wel wat er nodig is. Verlies pakken, selectie iets minder vol, opfrissen met een aantal andere spelers. En wie weet blijft een Farioli en nog wat topspelers wel, je weet het niet.

Edit: bijvoorbeeld die Alders nu, als daar een optie tot koop op zit na de verhuur aan Twente aankomende seizoenshelft, is dat ook weer vrij gĂªnant. Bovendien snap ik niet dat als er blijkbaar ruimte in Jong Ajax is om Alders re verhuren, dat je dan de linksback van Valladolid koopt. Die is toch niet beter? En dat bespaart je ook weer geld, plus dat geeft kansen aan je eigen jeugd. En wat die je bijvoorbeeld aankomende zomer? Dan zit je met 3 spelers voor die positie…

Edited by Rogier.