Magikarp Geplaatst 14 juli 2019 Share Geplaatst 14 juli 2019 (bewerkt) 30 minuten geleden zei cimbomcu: Enige wat ik zei was dat ik het toch wel jammer vind dat zijn zaakwaarnemer er zo'n spel van maakt. Dat was niet het enige natuurlijk. Je insinueerde (en doet dat nog steeds) dat er een louche dubbelspel gespeeld werd door Juve/Raiola omdat het vriendjes zijn. Dat is meer dan zeggen dat z'n zaakwaarnemer er een spel van maakt, want dat doen alle goede zaakwaarnemers om de prijs op te drijven. Daar is niks louche aan, dat gebeurt ook in andere branches. Als je in een monopoliepositie zit heb je de wereld aan je voeten. Gezien het feit dat er met contracten gewerkt wordt heeft hij niet de vollédige controle, dus moeten de clubs bespeeld worden zodat er een bedrag op tafel komt waar de verkopende en de kopende club zich in kunnen vinden. 30 minuten geleden zei cimbomcu: City, PSG en Barca wilden allemaal meer betalen dan Juventus in eerste instantie, wat jij zegt komt dus nog bijna uit ook. Maar ondertussen heeft Juventus zijn bod verhoogd. Marktwerking. Schaarste. Er is één fles water te koop, en de verkoop gaat via een tussenpersoon. Als jij merkt dat andere dorstige mannen meer willen betalen dan die 5 euro die jij in eerste instantie bood, wat doe je dan? Je wonden likken met een droge tong, of knal jij er een bod overheen wanneer je die mogelijkheid hebt? 30 minuten geleden zei cimbomcu: Dat is al louche opzich toch? Dus nee, dat vind ik niet louche. 30 minuten geleden zei cimbomcu: Raiola vraagt Ajax om een bod van 50 miljoen te accepteren omdat hij zelf persoonlijk akkoord was met Juve. Terwijl er clubs waren die wel gewoon 70/75 miljoen wilden betalen. Dat stinkt al enorm naar nattigheid en precies wat ik bedoel. 30 minuten geleden zei cimbomcu: Toen Ajax 50 weigerde baalde meneer en begon over een zogenaamde mondelinge afspraak, uiteindelijk komt Juve over de brug en betaalt de 70/75. Maar dat deze man zichzelf belangrijker vindt dan zijn speler heeft die al bewezen bij Kishna, Bouy, Tete, Kluivert, Malen en nu dus imo ook De Ligt als het om Ajax gaat. Dit deel heb ik verder niet gevolgd in die hele soap, maar is dat niet gewoon een manier waarmee hij Ajax onder druk wilde zetten? Wellicht deels uit angst dat die hele transfer niet door zou gaan, en laten we wel wezen: een transfer is zijn brood. Die man moet z'n geld verdienen en z'n werk doen. Hij wil die transfers rond krijgen. Ik weet niet in hoeverre Ajax op de hoogte was van de bereidheid van de andere clubs, en in hoeverre de berichtgeving daarover betrouwbaar is, maar wellicht dacht ie 'we kunnen het proberen voor 50'. Dat hij met Juve akkoord was had wellicht ook te maken met De Ligt zelf, he. Het salaris beviel bij Juve, bij de andere clubs niet. Dat die dan meer wilden betalen maakt De Ligt toch niet uit? Die ziet niks van het transferbedrag terug. Dat Ajax dat weigerde is logisch en terecht. Dat Juve dan denkt: 'kut, nou, laten we dan die 70/75 maar doen' is toch verder niet zo gek? Sterker, ook dat is logisch. Hoe hij zichzelf belangrijker vindt dan de speler zie ik niet direct. Zeker niet in dit verhaal. Ben ook niet de enige blijkbaar, aangezien talloze topspelers zweren bij deze man. Hij vindt zichzelf (en de spelers die hij vertegenwoordigt) belangrijker dan de clubs, en gelijk heeft 'ie. De enige manier waarop hij zichzelf belangrijker dan De Ligt zou vinden, is wanneer Matthijsje stampvoetend stond te kermen dat ie zo graag naar Barcelona wilde. Twee dingen. 1) Daar weten we niks van. 2) Ik denk dat De Ligt z'n bek wel open had getrokken als dat zo was. Wat was het verhaal bij die andere spelers? 30 minuten geleden zei cimbomcu: al kunnen we dat natuurlijk niet los zien van het feit dat zijn zaakwaarnemer toevallig ook het meeste geld gaat beuren bij deze clubkeuze. Hmm. Dubbel deze. Aan de ene kant niet inderdaad, maar dat is omdat Matthijs de Ligt de werkgever is van Mino Raiola. Aan de andere kant: daar doel jij niet op, en wat dat betreft vind ik het dan weer heel speculatief. Hoe wijst dat op een louche spel, hoe wijst dat op 'vriendjespolitiek'? Ik heb geen idee hoe die contracten zijn opgebouwd en wie wat betaalt. Wellicht dat ze bij Juve zeiden: "Mino jongen, breng die jongen naar ons en je krijgt 10.67% van de transfersom." Dat zou dan meer zijn dan bij City bijvoorbeeld. Is dat dan louche of gezond verstand? Waarom zei City dat niet? Waarom bood City niet evenveel? 14 juli 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 7 uur geleden zei cimbomcu: Als een technisch directeur dat aangeeft dan geloof ik dat wel ja, of denk je dat zo iemand dat liegt? Er waren meerdere clubs die 75 miljoen wilden betalen maar er is maar één die akkoord is met De Ligt zelf, waar ligt dat aan dan? Aan de clubs, want blijkbaar hadden die toch een voorstel voor de Ligt wat in zijn ogen (of die van zijn makelaar) beter kon. Achteraf heeft hij nog gelijk gekregen ook. De transfermarkt was nog niet eens open. Je hoeft dan toch niet direct bij het eerste aanbod het maar direct te accepteren? De Ligt, en Raiola, wisten heus wel dat hij enorm gewild was. Dan is het toch slim om dat beetje tegen elkaar uit te spelen. Om nog terug te komen op de woningmarkt: huizen gaan nu voor zoveel meer, omdat mensen maar meer en meer bieden. Dan ga je toch ook het eerste bod niet direct accepteren als je er uiteindelijk 50/60k meer voor kunt krijgen door de mensen "tegen elkaar op te zetten". Dat heeft Raiola, denk ik, ook gedaan met de geïnteresseerde clubs bij de Ligt "Als jullie hem zo graag willen hebben, dit is wat er nu op tafel ligt. Dus kom maar met een beter voorstel". Juventus is gewoon zo gek geweest om het te willen betalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 En ondertussen kan ome Joël naar de Premier League bij West Ham United Als het rond komt, leuke stap voor die jongen, gun ik hem wel. Des te meer haast moet Ajax maken met het aantrekken van die Mexicaan en dan hoop ik eigenlijk ook een rechtsback aangezien meneer Kristensen niet het gewenste niveau heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 11 uur geleden zei cimbomcu: Dat aanbod valt dus tegen, aangezien Juventus de enige is die dat betaald (EN DIE ZIJN BEVRIENDD) Maar jawel hoor, en hoe zit dat bij jullie en het zaken doen met louche, schunnige figuren? Ik heb ook wel eens iemand aan een baantje geholpen hier, maar nooit om 20% van zijn salaris gevraagd toen die dat baantje kreeg. Dat valt dus niet tegen, want er is een club die het betaald. Zie je het nou niet, of wil je het niet zien? Overigens vraag ik me bij barca af of die echt afgehaakt zijn omdat de ligt teveel geld wou hebben, of dat ze de transfersom gewoon niet op tafel kunnen leggen nu griezmann gekocht is. Het is heel erg simpel: de ligt is hot. Het grootste verdedigende talent ter wereld, kan vrijwel overal heen. Als je dan niet een voorkeur hebt sportief gezien ( zoals de jong met barca) kies je gewoon voor het beste aanbod. Al kan ik me voorstellen dat het absoluut geen straf is om bij juve te voetballen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 Hoe speelde Schuurs? Bestaat er een mogelijkheid dat hij echt speeltijd gaat krijgen bij het eerste of zou hij verhuurd worden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 15 minuten geleden zei Nom de Guerre: Hoe speelde Schuurs? Bestaat er een mogelijkheid dat hij echt speeltijd gaat krijgen bij het eerste of zou hij verhuurd worden? Ik heb nu twee keer gelezen dat ie het wel aardig deed, of het goed genoeg is geen idee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 1 minuut geleden zei Chiemel: Ik heb nu twee keer gelezen dat ie het wel aardig deed, of het goed genoeg is geen idee. Cheers. Ik hoop nog steeds op een scenario waarbij Schuurs een jaartje aan ons wordt verhuurd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 Ligt er denk ik een beetje aan hoe dik we in de centrale verdedigers zitten dit seizoen of die verhuurd mag worden. Jupiler League is hij denk ik wel te goed voor en een seizoen Eredivisie zou hem zeker goed doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 Zou geen gek idee zijn die jongen een jaar te verhuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 1 uur geleden zei Nom de Guerre: Hoe speelde Schuurs? Bestaat er een mogelijkheid dat hij echt speeltijd gaat krijgen bij het eerste of zou hij verhuurd worden? Viel mij gisteren positief op. Was sterk aan de bal en stond goed te verdedigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 5 minuten geleden zei Elsjorro1990: Viel mij gisteren positief op. Was sterk aan de bal en stond goed te verdedigen. Voor Perr zou ik het leuk vinden als hij een kans kreeg, maar een huurperiode bij ons zie ik nog veel meer zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 Heerlijk dat systeem van Ajax om kaartjes te kopen. Krijg je 20 minuten de tijd om je aankoop af te ronden herkent die je barcode niet :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 13 uur geleden zei cimbomcu: Dat aanbod valt dus tegen, aangezien Juventus de enige is die dat betaald (EN DIE ZIJN BEVRIENDD) Maar jawel hoor, en hoe zit dat bij jullie en het zaken doen met louche, schunnige figuren? Ik heb ook wel eens iemand aan een baantje geholpen hier, maar nooit om 20% van zijn salaris gevraagd toen die dat baantje kreeg. Oja Juve zal dat inderdaad betalen omdat zij bevriend zijn en niet omdat ze De Ligt erg graag willen hebben. Dom van ons zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 Ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 1 uur geleden zei cimbomcu: Heerlijk dat systeem van Ajax om kaartjes te kopen. Krijg je 20 minuten de tijd om je aankoop af te ronden herkent die je barcode niet :r Bij Ajax - Utrecht zeker? Had ik nl. ook. Bij andere wedstrijden geen probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 1 uur geleden zei cimbomcu: Ja. Je kunt wel ellenlange apostels gaan schrijven over hoe belachelijk je de hele gang van zaken wel niet vind, maar als jij echt denkt dat de ligt zijn clubkeuze door raiola laat bepalen, dan is de verdere discussie niet zoveel waard. Als de ligt absoluut naar Barcelona had willen gaan, had hij gewoon gezegd tegen raiola: luister vriend, prima dat je centjes wil pakken, maar ik ga gewoon lekker naar barca en als dat dan 3 mil per jaar minder oplevert, so be it. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 2 uur geleden zei Nom de Guerre: Voor Perr zou ik het leuk vinden als hij een kans kreeg, maar een huurperiode bij ons zie ik nog veel meer zitten. Ik denk dat je dat wel kunt vergeten. Stel Ajax haalt die alvarez als vervanger van de ligt en die man speelt basis, dan gaan ze dchuurs niet verhuren. Dat is namelijk na die alvarez dan de enige rechtsbenige CV. Ok niet helemaal, je hebt Veltman ook nog. Maar die staat ook op de nominatie om te vertrekken. Ik zie ze achuurs niet verhuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 Wishful thinking dan maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 4 minuten geleden zei Elsjorro1990: Ik denk dat je dat wel kunt vergeten. Stel Ajax haalt die alvarez als vervanger van de ligt en die man speelt basis, dan gaan ze dchuurs niet verhuren. Dat is namelijk na die alvarez dan de enige rechtsbenige CV. Ok niet helemaal, je hebt Veltman ook nog. Maar die staat ook op de nominatie om te vertrekken. Ik zie ze achuurs niet verhuren. Je hebt Magallan natuurlijk ook nog. Of die kwalitatief voldoet is een volgende vraag, maar oké. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 42 minuten geleden zei ROEMM: Je hebt Magallan natuurlijk ook nog. Of die kwalitatief voldoet is een volgende vraag, maar oké. Is die niet linksbenig ook? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 Magallan en ook Veltman zijn als RCV niet van het niveau dat je zou moeten nastreven, zeker na vorig seizoen niet. Schuurs is nog pril. Je hebt gewoon een klasbak nodig voor die positie. En ik vind ook dat je nog een middenvelder nodig hebt. Eiting is magertjes en Schöne kan zomaar eens klaar zijn. De Jong laat een groot gat achter en Marin is meer een kruising van Schöne en Van de Beek. Mocht Neres of Ziyech nog vertrekken zou ik ook nog wel een vleugelspeler willen zien komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 Dan sla je denk ik wel door Zeus. Schone is nog steeds een klasbak. Ekkelenkamp is ook beter dan je zou verwachten. De Wit is inderdaad niet goed genoeg, maar dat is niet anders. Jensen komt eraan, zal komend seizoen vast eens minuten maken. Gravenberch idem dito. Dan heb ik het nog niet eens gehad over Blind en Mazraoui die daar ook kunnen spelen. Als Veltman weg wil, moet Alvarez komen. Blijft hij, dan zie ik het nog zomaar gebeuren dat ze het met Schuurs aandurven. Ken die Alvarez verder ook niet, maar die staat er ook vast niet meteen. Voor de vleugels begrijp ik het dilemma, echter heb je met Tadic, Neres, Promes en Ziyech echt 4 topspelers voor de flank. Mocht er 1 vertrekken, staat er nog steeds iemand naast als Tadic niet in de spits speelt. Dan kun je wel iemand aantrekken, maar die 4e positie moet gewoon lekker voor een jeugdspeler zijn. Lang vind ik tot nu toe echt een goede indruk maken. Je ziet aan alles dat hij nog jong is, maar die kan wel echt lekker ballen. Kanttekening hierbij is wel dat je verder qua breedte niet veel hebt nu Cerny ook weg is. Maar om een Bergwijn te halen vind ik relatieve kapitaalverkrachting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 Het met Schuurs gaan proberen is veel te risicovol. Hele laffe verdediger. Alvarez is gewoon nodig of een andere centrale is gewoon nodig. Veltman kan je sowieso laten vertrekken. Gister ook weer 500 balletjes breed zien gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 3 uur geleden zei Elsjorro1990: Je kunt wel ellenlange apostels gaan schrijven over hoe belachelijk je de hele gang van zaken wel niet vind, maar als jij echt denkt dat de ligt zijn clubkeuze door raiola laat bepalen, dan is de verdere discussie niet zoveel waard. Als de ligt absoluut naar Barcelona had willen gaan, had hij gewoon gezegd tegen raiola: luister vriend, prima dat je centjes wil pakken, maar ik ga gewoon lekker naar barca en als dat dan 3 mil per jaar minder oplevert, so be it. Ik geloof erin dat De Ligt naar de absolute top wil en of dat dan PSG/Barca/City/Juventus is maakt hem blijkbaar niet uit. Maar zijn zaakwaarnemer wel en daarom gaat die maar naar Juve. Dat denk ik ja, voor de rest hoeven we niet hier 100 posts aan te wijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 15 juli 2019 Share Geplaatst 15 juli 2019 (bewerkt) Interview met Overmars niet meegekregen? Alvarez gaat gewoon komen. Er is een bod op Neres en Ajax twijfelt wat ze gaan doen, ben benieuwd. Magallan is rechtsbenig. @ROEMM Idd bij Utrecht. Goh had 2 kaartjes voor Feyenoord in de pocket, maar twijfelde over de plek. Toen even terug gegaan om andere plek te kiezen waren alle kaartjes weg Dat gaat hard. Heb nu voor 4 wedstrijden kaartjes, prima. 15 juli 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten