timpy00 Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus (bewerkt) Ik vind dus wel dat Tahirovic meer potentie heeft dan aantal van huidige middenvelders. Mag prima gaan van mij hoor. 30 augustus bewerkt door timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 30 augustus Share Geplaatst 30 augustus Dit vind ik een leuk gerucht. Of het waar is, geen flauw idee. Zijn creativiteit is welkom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus Dus dit was qua uitgaande transfers dus wel zo'n beetje? Alleen wat kleine transfers en transfers naar midden-oosten mogelijk? Dus we hebben 3 a 4 spitsen, 3 a 4 linksbacks, te veel middenvelders zonder creativiteit... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 33 minuten geleden zei Chiemel: Dus dit was qua uitgaande transfers dus wel zo'n beetje? Alleen wat kleine transfers en transfers naar midden-oosten mogelijk? Dus we hebben 3 a 4 spitsen, 3 a 4 linksbacks, te veel middenvelders zonder creativiteit... Buiten de top 5 zijn we nog veel competities open in Europa. Dus Wijndal zal nu wel in België zoeken en Tahirovic kan nog naar Kopenhagen die interesse zouden hebben. Als Tahirovic gaat haalt Ajax nog een middenvelder meldde VI gisteren. Dus laten we deze drie dagen maar even afwachten nog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus Ik vind het wel echt extreem bijzonder dat je je enige diepgaande buitenspeler laat gaan, en er dan niet veel geld voor vangt (om een vervanger te halen). Nu heb je, realistisch gezien, alleen Bergwijn, Traoré en Godts over. Waarbij Traoré en Bergwijn qua fitheid niet betrouwbaar zijn, laat staan Godts die profvoetbal nog niet gewend is. Natuurlijk kan Berghuis er ook spelen, en natuurlijk heb je nog een Rasmussen, VAD, Banel en Faberski, maar dit ruikt echt naar Kroes die gewoon af wil van gekochte spelers van Mislintat. Je hebt nu 3 spelers voor 1 positie voorin, maar ook 3 spelers voor de andere 2 posities daar. Even de komende dagen nog afwachten, maar het is tot nog toe echt een onvoldoende voor praatjesmaker Kroes. 2 van de 3 grootste problemen voor de window (creatieve middenvelder, rechtsbuiten) zijn nog niet opgelost, en van de ervaren centrale verdediger kan je je afvragen of die echt nodig was. En dan hebben we het nog niet eens over de verkopen. Daar ben je ongetwijfeld afhankelijk van de kopende partijen, dus misschien had niet beter gekund, maar het is in ieder geval niet goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus Dus woensdagavond om 18:00 uur de Klassieker? Wat een tijd op een doordeweekse avond. En dan plannen ze het ook nog in de week met aansluitend Ajax-PSV in het weekend. Met in de week daarna EL en Twente uit. Echt hoe krijg je het verzonnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 2 minuten geleden zei michael16: Dus woensdagavond om 18:00 uur de Klassieker? Wat een tijd op een doordeweekse avond. En dan plannen ze het ook nog in de week met aansluitend Ajax-PSV in het weekend. Met in de week daarna EL en Twente uit. Echt hoe krijg je het verzonnen Nouja, je geeft de belangrijkste reden al in je een na laatste zin: Er is gewoonweg weinig ruimte als je doordeweeks veel Europese en bekerrondes hebt. Lijkt me niet wenselijk om een wedstrijd naar maart oid te verplaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 22 minuten geleden zei MetalMichael: Nouja, je geeft de belangrijkste reden al in je een na laatste zin: Er is gewoonweg weinig ruimte als je doordeweeks veel Europese en bekerrondes hebt. Lijkt me niet wenselijk om een wedstrijd naar maart oid te verplaatsen. Nee ze hadden gewoon dit weekend moeten spelen. Dan maar zonder publiek. Nu worden Feyenoord en Ajax het slachtoffer van iets tussen de politie en de KNVB. En anders gooien ze het hele programma maar om want het is in feite gewoon competitievervalsing als het zo blijft staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 41 minuten geleden zei michael16: Dus woensdagavond om 18:00 uur de Klassieker? Wat een tijd op een doordeweekse avond. En dan plannen ze het ook nog in de week met aansluitend Ajax-PSV in het weekend. Met in de week daarna EL en Twente uit. Echt hoe krijg je het verzonnen Bizar besluit weer van de KNVB. 30 Feyenoord en 2 PSV. Ge-wel-dig plan. Hopen dat Tahiro nog vertrekt de komende dagen. Komt er volgens Kroes een nieuwe middenvelder bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 2 uur geleden zei Rogier.: Natuurlijk kan Berghuis er ook spelen, en natuurlijk heb je nog een Rasmussen, VAD, Banel en Faberski, maar dit ruikt echt naar Kroes die gewoon af wil van gekochte spelers van Mislintat. Je hebt nu 3 spelers voor 1 positie voorin, maar ook 3 spelers voor de andere 2 posities daar. Kroes is al maanden veel te geil om de spelers van Mislintat te verkopen en heeft dat ook iets te vaak geroepen om ergens een goede deal los te krijgen..... Voorlopig heb ik écht bijzonder weinig vertrouwen in deze man. Voorlopig loopt hij over van incompetentie op alle vlakken. 17 minuten geleden zei michael16: Nee ze hadden gewoon dit weekend moeten spelen. Dan maar zonder publiek. Nu worden Feyenoord en Ajax het slachtoffer van iets tussen de politie en de KNVB. En anders gooien ze het hele programma maar om want het is in feite gewoon competitievervalsing als het zo blijft staan. En wie staat dan in voor de veilig aankomst van de Ajax bus bij De Kuip? Of het feit dat er buiten het stadion niks gebeurt tijdens de wedstrijd? En wat speelt er volgens jou tussen de politie en de KNVB? Volgens mij is het gewoon een actie van de politiebond ten aanzien van de vroegpensioenregeling. 45 minuten geleden zei MetalMichael: Nouja, je geeft de belangrijkste reden al in je een na laatste zin: Er is gewoonweg weinig ruimte als je doordeweeks veel Europese en bekerrondes hebt. Lijkt me niet wenselijk om een wedstrijd naar maart oid te verplaatsen. Om de klassieker nu 3 dagen voor een wedstrijd tussen Ajax en PSV te zetten is natuurlijk ook van de zotte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus De KNVB kon hier weinig anders doen toch? Zonder publiek was sowieso geen optie omdat dat niet meteen betekent dat er ook daadwerkelijk niemand naar het stadion komt. De speelkalender is al overvol, de enige andere optie die ze hadden was misschien om een andere wedstrijd die in het weekend gepland stond weer op een ander tijdstip in te halen zodat Feyenoord-Ajax dan gespeeld kan worden maar dan zit je weer met twee andere clubs die daar niet mee akkoord zullen gaan. Als het überhaupt volgens de regels al mogelijk zou zijn. Het is kut maar het is gewoon even niet anders. Wel drie weekenden achter elkaar zonder Ajax nu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 1 minuut geleden zei Arles: De KNVB kon hier weinig anders doen toch? Zonder publiek was sowieso geen optie omdat dat niet meteen betekent dat er ook daadwerkelijk niemand naar het stadion komt. De speelkalender is al overvol, de enige andere optie die ze hadden was misschien om een andere wedstrijd die in het weekend gepland stond weer op een ander tijdstip in te halen zodat Feyenoord-Ajax dan gespeeld kan worden maar dan zit je weer met twee andere clubs die daar niet mee akkoord zullen gaan. Als het überhaupt volgens de regels al mogelijk zou zijn. Het is kut maar het is gewoon even niet anders. Wel drie weekenden achter elkaar zonder Ajax nu Waarom spelen ze niet gewoon in de eerste week van december doordeweeks? En dat het dan donker is is geen geldige reden meer, want ze plannen hem nu ook om 18:00 uur en dan is het eind oktober ook gewoon al donker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 35 minuten geleden zei michael16: Nee ze hadden gewoon dit weekend moeten spelen. Dan maar zonder publiek. Nu worden Feyenoord en Ajax het slachtoffer van iets tussen de politie en de KNVB. En anders gooien ze het hele programma maar om want het is in feite gewoon competitievervalsing als het zo blijft staan. Ben je naïef of doe je alleen alsof dat je denkt dat er dan geen politie nodig zal zijn om bijvoorbeeld een bus te begeleiden? Daarnaast zou een wedstrijd zonder publiek natuurlijk net zo goed competitievervalsing zijn. 16 minuten geleden zei ElMarcos: Om de klassieker nu 3 dagen voor een wedstrijd tussen Ajax en PSV te zetten is natuurlijk ook van de zotte. Tsja, voor Feyenoord komt hij nu tussen Utrecht en AZ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 2 minuten geleden zei MetalMichael: Ben je naïef of doe je alleen alsof dat je denkt dat er dan geen politie nodig zal zijn om bijvoorbeeld een bus te begeleiden? Daarnaast zou een wedstrijd zonder publiek natuurlijk net zo goed competitievervalsing zijn. Nee als de KNVB met een belachelijk voorstel komt kan ik dat ook. Aboutaleb stelt als eis dat het niet in het donker gespeeld mag worden en dan kom je met eind oktober met 18:00 uur als de wintertijd al is ingegaan. Weet je hoe donker het dan is? Waardeloze tijd voor de fans die werken. Rond de avondspits in Rotterdam is het gelukkig niet druk ook op een doordeweekse avond. Je geeft voordeel aan PSV en AZ die meer rust krijgen. Dan nu de voordelen van deze datum en dit tijdstip: ..... Echt geen idee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus Zojuist zei michael16: Nee als de KNVB met een belachelijk voorstel komt kan ik dat ook. Aboutaleb stelt als eis dat het niet in het donker gespeeld mag worden en dan kom je met eind oktober met 18:00 uur als de wintertijd al is ingegaan. Weet je hoe donker het dan is? Waardeloze tijd voor de fans die werken. Rond de avondspits in Rotterdam is het gelukkig niet druk ook op een doordeweekse avond. Je geeft voordeel aan PSV en AZ die meer rust krijgen. Dan nu de voordelen van deze datum en dit tijdstip: ..... Echt geen idee Het is herfstvakantie, dat scheelt al een stuk qua verkeer. Maar ik begrijp hieruit dat je liever gewacht had tot maart ofzo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 1 minuut geleden zei MetalMichael: Het is herfstvakantie, dat scheelt al een stuk qua verkeer. Maar ik begrijp hieruit dat je liever gewacht had tot maart ofzo? Ik heb net nog de eerste week van december genoemd. Qua tegenstanders is dat voor zowel Feyenoord als Ajax voordeliger. En ze spelen in dat weekend daarna allebei pas op zondag ipv zaterdag nu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 17 minuten geleden zei michael16: Waarom spelen ze niet gewoon in de eerste week van december doordeweeks? En dat het dan donker is is geen geldige reden meer, want ze plannen hem nu ook om 18:00 uur en dan is het eind oktober ook gewoon al donker. Ik denk dat het ze vooral gaat om de aankomst van de bus. Ik weet niet exact hoe laat de zon ondergaat op 30 oktober, maar de bus komt tussen 16:30 en 17:00 aan en dan is het echt nog wel licht. Als iedereen eenmaal zijn zit of staplek heeft ingenomen is de meute een stuk makkelijker te controleren, als ze voor de wedstrijd rondom het stadion volledig vrij kunnen bewegen is dat een ander verhaal. Ik denk dat dat een belangrijke overweging is geweest, want in december wordt het natuurlijk wel al heel vroeg donker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 10 minuten geleden zei Arles: Ik denk dat het ze vooral gaat om de aankomst van de bus. Ik weet niet exact hoe laat de zon ondergaat op 30 oktober, maar de bus komt tussen 16:30 en 17:00 aan en dan is het echt nog wel licht. Als iedereen eenmaal zijn zit of staplek heeft ingenomen is de meute een stuk makkelijker te controleren, als ze voor de wedstrijd rondom het stadion volledig vrij kunnen bewegen is dat een ander verhaal. Ik denk dat dat een belangrijke overweging is geweest, want in december wordt het natuurlijk wel al heel vroeg donker. Om kwart over 5 gaat de zon onder als de voorspelling klopt. Dus dat is nog ruim voor de aftrap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 18 minuten geleden zei michael16: Nee als de KNVB met een belachelijk voorstel komt kan ik dat ook. Aboutaleb stelt als eis dat het niet in het donker gespeeld mag worden en dan kom je met eind oktober met 18:00 uur als de wintertijd al is ingegaan. Weet je hoe donker het dan is? Waardeloze tijd voor de fans die werken. Rond de avondspits in Rotterdam is het gelukkig niet druk ook op een doordeweekse avond. Je geeft voordeel aan PSV en AZ die meer rust krijgen. Dan nu de voordelen van deze datum en dit tijdstip: ..... Echt geen idee Is Feyenoord dus zal wel meevallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 9 minuten geleden zei michael16: Om kwart over 5 gaat de zon onder als de voorspelling klopt. Dus dat is nog ruim voor de aftrap. Ja, dus dan is het nog licht als de bus aankomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus De optie om Ajax - PSV nog naar de zondag te schuiven kan in elk geval van tafel. Het CL schema heeft PSV op dinsdag om 18:45 gezet na dat weekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus Kunnen we het weer hebben over de, feitelijk en figuurlijk gezien, waardeloze TD Kroes ipv een enkele wedstrijd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 4 minuten geleden zei Chiemel: Kunnen we het weer hebben over de, feitelijk en figuurlijk gezien, waardeloze TD Kroes ipv een enkele wedstrijd? Maar even objectief gezien, wat heeft hij nu precies allemaal verkeerd gedaan? Of anders gesteld, had het realistisch echt heel veel beter gekund? Ik denk namelijk dat hij voor alle huidige deals echt de grootst mogelijke moeite heeft moeten doen. Zo’n deal voor Forbs ziet er op het oog slecht uit. Maar ik denk dat er maar weinig clubs waren die ‘even’ in een keer 15M voor een speler zouden neerleggen die eigenlijk nog niets heeft laten zien. De huidige deal kan nog best een zegen blijken. En ik heb het al eerder gezegd, je kan na zo’n jaar echt niet verwachten dat je al die spelers maar ‘even’ verkoopt. Als er al weinig interesse is voor de PSV en Feyenoord jongens na een goed seizoen, wat verwacht je dan bij Ajax? En ik durf wel met enige zekerheid te stellen dat er ook targets zijn die helemaal geen trek hebben in Ajax op dit moment. In de NBA zouden ze dit de ‘rebuilding phase’ noemen. Pas op de plaats, hopelijk de rust weer terug in de club en vanuit daaruit weer bouwen. En ik krijg het gevoel dat Kroes dat ook inziet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 2 uur geleden zei Michaelinho*: Maar even objectief gezien, wat heeft hij nu precies allemaal verkeerd gedaan? Of anders gesteld, had het realistisch echt heel veel beter gekund? Denk dat het een fout was om ruim van tevoren aan te kondigen dat iedereen weg mocht, dan gaan andere clubs sowieso weinig bieden Aankopen zijn (uiteindelijk) niet gericht op waar we de versterkingen het meeste nodig hebben We hebben op het moment nog steeds 4 spitsen en 4 linksbacks Of al die huurtransfers een goede zet is moet nog blijken. Maar in theorie moet je volgend jaar / komende winter weer vanaf nul beginnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 31 augustus Share Geplaatst 31 augustus 10 minuten geleden zei Chiemel: Denk dat het een fout was om ruim van tevoren aan te kondigen dat iedereen weg mocht, dan gaan andere clubs sowieso weinig bieden Aankopen zijn (uiteindelijk) niet gericht op waar we de versterkingen het meeste nodig hebben We hebben op het moment nog steeds 4 spitsen en 4 linksbacks Of al die huurtransfers een goede zet is moet nog blijken. Maar in theorie moet je volgend jaar / komende winter weer vanaf nul beginnen. Denk dat het niet heel veel uit heeft gemaakt. Iedereen wist de financiële situatie van Ajax al en Kroes is daarover open geweest. Vond zijn eigen uitleg wel helder eigenlijk. Als het niet benoemd schept dit (mogelijk) onrealistische verwachtingen bij de eigen achterban. Daarnaast denk ik dat de interesse van clubs in de Ajax spelers überhaupt heel erg is tegengevallen. Rugani is wellicht een vreemde keuze ja, daar wil je ik nog wel gelijk in geven. Maar verder doe je ook de aanname dat er op de posities waar je op doelt spelers beschikbaar waren die én betaalbaar voor Ajax waren én interesse in Ajax hebben. Je hebt inderdaad 4 spitsen en 4 linksbacks. Dat Kroes over de spitsen zegt dat hij dat niet teveel vind is wellicht gek. Aan de andere kant kan hij ook moeilijk zeggen dat het niet kan. Ook hiervoor geldt, als je ze niet kwijt raakt zul je het er toch mee moeten doen. En dan is het voor Kroes vrij simpel; Farioli red je er mee. Op korte termijn helpt het in ieder geval om de kosten voor Ajax dit jaar omlaag te brengen en dat kan nooit slecht zijn. Spelen spelers zich elders in de kijken dan activeren ze specifieke clausules of worden ze alsnog gekocht volgend jaar. En zo niet, tsja dan zit je vast aan het contract wat je ze zelf (of Mislintat) gegeven hebt. Daar kan Kroes ook niet zoveel aan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten