Jump to content
Fabian.

AFC Ajax

Recommended Posts

1 uur geleden zei E2E:

Oh ik heb echt het idee dat los van de speler Bergwijn, mensen het heel erg aansprekend vinden om PSV's beste speler te kopen. En op de korte termijn - volgend seizoen - doe je daar echt goede zaken mee. Maar op de lange termijn denk ik dat je PSV meer helpt door voor grote bedragen hun beste spelers te kopen dan dat je ze verzwakt. Als je een Bergwijn of Ihattaren transfervrij binnenhaalt wordt het een ander verhaal natuurlijk. 

Ik vraag me af hoe aansprekend dat echt is. De dominantie van Bayern, maar ook de jaren van bv Schumacher kan je niet echt weelde voor de sport noemen, vind ik. Een strijd zoals dit jaar wel.

3 uur geleden zei Dansmeister:

Mwah. Niet helemaal eens. Bergwijn is natuurlijk een enorme versterking als je hem haalt gezien het oog op Europees 'succes.'  Je kunt wel half Zuid - Amerika blijven kopen, maar je moet een Nederlands gezicht hebben. Ik vind Bergwijn echt een enorme versterking, zeker omdat hij diepte meebrengt. Eén van de grootste manco's in het Ajax spel buiten Neres. Daarbij zie ik niet heel veel versterkingen in Nederland rondlopen. Dus maak het onrealistische, maar realistisch.

Je kan je afvragen of Ajax echt manco's had in hun spel (van de laatste maanden). Je wil meer diepte in het spel, prima, maar dat moet dan wel ten koste gaan van iets. Diepte heb je ook alleen iets aan als er ruimte achter de verdediging ligt. 

Ajax speelt altijd met de bal in de ploeg, dan is er amper ruimte. Dus heb je weinig aan Bergwijn.