Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Vandaag op werk deed de vraag de ronde wie je denkt dat de nieuwe trainer van Ajax wordt. Dus niet op wie je hoopt. Wat denken jullie? Ik zet mijn geld op Frank de Boer.

Lijkt me voor degenen die erover gaan veruit de veiligste optie, en die zijn natuurlijk ook doodsbang dat ze hun eigen kop op het hakblok leggen als ze met een exotischere trainer aankomen en het pakt uit zoals met Steijn bijvoorbeeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Ik vrees vooral dat de hele lijst met A-keuzes onhaalbaar gaat blijken. Weldenkende, gevestigde trainers gaan niet zomaar in deze onrustige situatie stappen. Dan blijven de mensen met clubhart en de mensen die je liever niet zou zien, maar altijd al eens de stap naar een topclub hebben willen maken over. In het laatste geval sluit ik niet geheel uit dat Ajax uit pure armoede bij de transfervrije John van den Brom uitkomt. Of wordt het toch Pascal Janssen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Profielschetsje?

• Vooruitstrevend (moderne technieken, speelstijlen)
  • Tactisch
  • Ontwikkeling van jeugd 
  • Bekend met Ajax
  • Bij voorkeur Nederlands, maar geen must

Bij wie kom je dan uit? Dick Schreuder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei The Saint:

Er lijkt toch vol ingezet te worden op de terugkeer van Ten Hag

Dan moet United wel direct met een hele dikke afkoopsom over de brug komen lijkt mij, ik denk dat (als ze hem ontslaan) ze hem gewoon op non-actief stellen wetende dat Ajax hem terug wil hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Ten Hag gaat dat toch ook nooit doen? Kan het alleen maar minder doen dan in zijn eerste periode. Daarnaast denk ik dat hij, ondanks eventueel ontslag bij United, echt nog wel aan de slag kan bij het segment clubs tussen United en Ajax in. Denk aan een Dortmund ofzo. Kan me niet voorstellen dat hij (nu al) terug wil naar Nederland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei sennid:

Nounou, een partij die niet mee wilde werken, een partij die zegt dat er niets geks is en een partij die eventueel een belang heeft om een concurrent zwart te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Ik vrees vooral dat de hele lijst met A-keuzes onhaalbaar gaat blijken. Weldenkende, gevestigde trainers gaan niet zomaar in deze onrustige situatie stappen. Dan blijven de mensen met clubhart en de mensen die je liever niet zou zien, maar altijd al eens de stap naar een topclub hebben willen maken over. In het laatste geval sluit ik niet geheel uit dat Ajax uit pure armoede bij de transfervrije John van den Brom uitkomt. Of wordt het toch Pascal Janssen? 

Als ze slim zijn, gaan ze voor Pascal Janssen. Uitstekende trainer. En anders voor Wim Jonk. Blijf ik zeggen, maar heb hem en zijn team hoog zitten.

57 minuten geleden zei Thierryvane:

Dacht hetzelfde als Kyrill :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was zelf toch wel benieuwd naar hoeveel Ajax spelers dit seizoen daadwerkelijk afwezig door blessures. Even kwartiertje transfermarkt.nl gespeurd en in Excel gezet:

ajax.thumb.png.8250d72a9020b4bdc8e43f3a8ef9fd15.png

Alle spelers gepakt die minimaal een wedstrijd hebben gespeeld. Rood vakje is dan de wedstrijden waarin de spelers met een medische reden niet bij de selectie zat. Ik vind het sowieso schrikbarend veel. En ook nog eens best wat spelers die meerdere blessures hebben gehad dit seizoen. En dat combineren met de conditionele tekortkomingen die we het hele seizoen al in de tweede helft zien doet je wel extra nadenken over het team dat verantwoordelijk is voor het fysieke aspect van de spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Gert:

Ik was zelf toch wel benieuwd naar hoeveel Ajax spelers dit seizoen daadwerkelijk afwezig door blessures. Even kwartiertje transfermarkt.nl gespeurd en in Excel gezet:

ajax.thumb.png.8250d72a9020b4bdc8e43f3a8ef9fd15.png

Alle spelers gepakt die minimaal een wedstrijd hebben gespeeld. Rood vakje is dan de wedstrijden waarin de spelers met een medische reden niet bij de selectie zat. Ik vind het sowieso schrikbarend veel. En ook nog eens best wat spelers die meerdere blessures hebben gehad dit seizoen. En dat combineren met de conditionele tekortkomingen die we het hele seizoen al in de tweede helft zien doet je wel extra nadenken over het team dat verantwoordelijk is voor het fysieke aspect van de spelers.

Taylor volgend seizoen aanvoerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei putdus:

Alsjeblieft geen ten hag. Zijn laatste jaar was niet om aan te gluren, ondanks zo n selectie.

Je mag god op je blote knieën bedanken als Ajax überhaupt nog een trainer van dat kaliber weet te strikken. Ajax zal het denk ik toch echt moeten hebben van mensen die echt nog liefde voor de club hebben om hier in te stappen. Dat geldt voor spelers, trainers & directie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Michaelinho*:

Je mag god op je blote knieën bedanken als Ajax überhaupt nog een trainer van dat kaliber weet te strikken. Ajax zal het denk ik toch echt moeten hebben van mensen die echt nog liefde voor de club hebben om hier in te stappen. Dat geldt voor spelers, trainers & directie.

Ik denk dat je daarmee een beetje onderschat hoe groot de ego van sommige trainers is. We moeten ook niet doen alsof je met Ajax in de situatie zit waarin Feyenoord een 10-tal jaren geleden zat, een selectie die gemiddeld 30+ was met spelers die weinig tot geen restwaarde hadden, en geen cent op de bank.

Ajax heeft het financieel gewoon nog steeds dik voor elkaar, er staat met Brobbey, Hato, Bergwijn, en een Ramaj meer dan genoeg kapitaal op het veld, er zijn nog heel wat transfers waar elk jaar tientallen miljoenen van binnen komen ( de verkopen van Alvarez, Kudus, Anthony etc. zijn allemaal over meerdere jaren uitgesmeerd). En het grootste obstakel in die zin, financieel, is al genomen: Het salarishuis is naar beneden gehaald.

Het is natuurlijk verre van hosanna bij Ajax, begrijp me niet verkeerd. Maar ik denk dat er heel wat trainers zijn, die wel in zichzelf geloven, die dit wel als een hele mooie kans zien om als " de redder van AJax" door het leven te gaan de aankomende jaren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ReneLeBlanc:

Probeer dit nou niet. Hij kan namelijk alleen maar trollen. 

'Iedereen kan opgeven. Het is het makkelijkste dat je kunt doen. Maar om vol te houden als iedereen zou verwachten dat je instort, nu, dat is ware kracht.' ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Misschien heb je het al wel eens gezegd hoor, maar wie zou je dan wel willen zien komen?

Lastig , misschien 1 van deze namen. Totaal een buitenstaand figuur en geen achtergrond bij ajax

sebastian hoeness

Francesco farioli

Thiago motta

Jagoba arrasate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei putdus:

Lastig , misschien 1 van deze namen. Totaal een buitenstaand figuur en geen achtergrond bij ajax

Sebastian Hoeness

Je denkt dat een trainer die met Stuttgart de Champions League in kan naar een dolend Ajax gaat in een mindere nationale én Europese competitie? Droom verder. 

Francesco farioli

Je wilt Ten Hag niet 'omdat het voetbal in zijn laatste jaar niet om aan te gluren was', maar oppert vervolgens een trainer die voor het saaiste voetbal in de Ligue 1 staat? Sure, efficiënt is hij wel bij Nice, maar het is een resultaattrainer. Dat is met Steijn ook al niet zo goed bevallen. 

Thiago motta

Wordt genoemd bij Juventus en andere grote clubs of kan met Bologna de CL. Op basis waarvan denk je dan in vredesnaam dat hij naar Ons Aller Ajax zou willen? 

Jagoba Arrasate

Doet het prima bij Osasuna, maar ken ik niet goed verder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites