Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Thierryvane:

Brobbey

Godts - Bergwijn - Bertje

Ajax speelt niet met 1 nummer 10.

En persoonlijk denk ik dat Bergwijn als 10 te kwetsbaar is.

13 uur geleden zei Elsjorro1990:

En toch blijf ik het gek vinden, want qua voetballend vermogen heeft hij 10x zoveel meer inhoud dan jongens als Banel, van axel Dongen, Martha en Rasmussen. 

Nou is Martha gelukkig ook niet meer bij Ajax en was hij als buitenspeler bij Jong al te licht.

Banel gelukkig laatste pot ook niet bij de selectie en nu met Brobbey en Bergwijn erbij verwacht ik dat dat ook zo blijf.

Van Axel Dongen ooit minstens zo'n groot talent maar gezien al die blessures kan je je haast niet voorstellen dat dat wat wordt.

Rasmussen. Tsja blijft een gek verhaal. Al heeft hij bij Jong ook veel goede dingen laten zien maar is nog meer dromer dan Dolberg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

14 uur geleden zei Arles:

Er is dan ook een stuk meer nodig dan voetballend vermogen om de top te halen.

Dat ben ik absoluut met je eens. Ik zeg ook niet dat unuvar de top gaat halen, die kans is heel erg klein. 

Maar als je ziet welke spelers het afgelopen jaar, en ook nu weer, de kans krijgen op zijn positie, dan vraag ik me echt af hoe dat kan: zon donme werker als Rasmussen heb je echt voetballend helemaal niks aan. Dan zie ik inderdaad liever een unuvar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dat ben ik absoluut met je eens. Ik zeg ook niet dat unuvar de top gaat halen, die kans is heel erg klein. 

Maar als je ziet welke spelers het afgelopen jaar, en ook nu weer, de kans krijgen op zijn positie, dan vraag ik me echt af hoe dat kan: zon donme werker als Rasmussen heb je echt voetballend helemaal niks aan. Dan zie ik inderdaad liever een unuvar. 

Klopt, echter is Unuvar telkens geblesseerd, zo ook deze voorbereiding opnieuw. Dat zijn net de momenten waarop je je kwaliteiten kan bewijzen. Om die reden zullen eerdergenoemde spelers dan ook hun minuten gemaakt hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Dansmeister:

Thier. Situatie Bergwijntje is toch echt heel schrijnend hé. Huidige aanvoerder die gewoon niet fit bij Ajax aankomt.

Brobbey idem hoor. Paar minuutjes gemaakt op het EK, daarna 2/3 weken vrij en dan niet fit aankomen op de club. Ik vind daar wat van. Nog altijd hopen op een zak geld vanuit de zandbak voor Bergwijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Brobbey idem hoor. Paar minuutjes gemaakt op het EK, daarna 2/3 weken vrij en dan niet fit aankomen op de club. Ik vind daar wat van. Nog altijd hopen op een zak geld vanuit de zandbak voor Bergwijn.

Brobbey schijnt vooral niet blessurevrij te zijn. Maar verder eens hoor. Voor mij zegt het genoeg dat Veerman en Schouten afgelopen zondag kunnen spelen bij PSV, maar Bergwijn en Brobbey aankomende donderdag bij Ajax niet. Wellicht tegen van Persie?

Brobbey moet ergens niet hopen dat Woutje komt. Anders bankt Brobbey genoeg minuten. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei La Pulga:

Hopen op een waardige afscheid in de Arena, wat een geweldige aankoop was dit dan zeg.

Natuurlijk geen wereldkeeper maar volgens mij wel een prima gast die geen stennis ging schoppen toen hij veel meer dan hem lief was op de bank ging zitten. Ik vind 4 miljoen wel aan de lage kant, vooral omdat ik las dat Kroes eigenlijk de 8 miljoen die hij kostte graag terug wilde verdienen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Arles:

Natuurlijk geen wereldkeeper maar volgens mij wel een prima gast die geen stennis ging schoppen toen hij veel meer dan hem lief was op de bank ging zitten. Ik vind 4 miljoen wel aan de lage kant, vooral omdat ik las dat Kroes eigenlijk de 8 miljoen die hij kostte graag terug wilde verdienen. 

Vond hem, toen hij werd gekocht, oprecht wel een wereldkeeper. Ongelukkige blessure maar wel echt een uitstekende lijnkeeper. 4 miljoen is inderdaad erg weinig, maar voor je derde keeper die datzelfde bedrag per jaar verdiende lijkt het me prima om je salariskosten wat omlaag te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Dansmeister:

Brobbey schijnt vooral niet blessurevrij te zijn. Maar verder eens hoor. Voor mij zegt het genoeg dat Veerman en Schouten afgelopen zondag kunnen spelen bij PSV, maar Bergwijn en Brobbey aankomende donderdag bij Ajax niet. Wellicht tegen van Persie?

Brobbey moet ergens niet hopen dat Woutje komt. Anders bankt Brobbey genoeg minuten.

Nou heeft Schouten al laten weten dat zijn lichaam reageerde omdat hij zo kort vakantie had.

Vorig seizoen bij Gimenez ook kunnen zien dst geen vakantie hem opbrandde. Ik ben eigenlijk wel voor die vakantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Thierryvane:

De kans krijgen, de kans krijgen. Op dit moment spelen ze puur uit nood. Maar zowel Rasmussen als Banel zullen vertrekken/Jong Ajax zodra er een nieuwe rechtsbuiten achter Bertje is aangetrokken. Rasmussen kan snel gaan, veel belangstelling voor.

Dus krijgen ze de kans, zeker in een tweeluik als afgelopen ronde snap ik echt niet dat je dan niet voor dat stukje kwaliteit kiest. Je mist zeker in die 2 wedstrijden gigantisch veel kwaliteit. 

Ik weet dat Unuvar afgelopen jaar uitgeleend geweest is, maar als je toch ziet wat daar wedstrijd na wedstrijd liep, dan word je daar toch niet blij van? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Thierryvane:

Dans klaagt ook niet over de vakantie die de jongens krijgen na een EK want dat is logisch. Feit dat ze vervolgens totaal niet fit terugkomen, daar valt wél wat over te zeggen vind ik.

Maar hoe weten we dit? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Dus krijgen ze de kans, zeker in een tweeluik als afgelopen ronde snap ik echt niet dat je dan niet voor dat stukje kwaliteit kiest. Je mist zeker in die 2 wedstrijden gigantisch veel kwaliteit. 

Ik weet dat Unuvar afgelopen jaar uitgeleend geweest is, maar als je toch ziet wat daar wedstrijd na wedstrijd liep, dan word je daar toch niet blij van? 

Fysiek/mentaal zijn jongens als Rasmussen superieur aan Unuvar die niet eens Vlap, Steijn en Rots uit de basis kan spelen. Toen de linksbuiten van Twente geblesseerd raakte stond zelfs Van Wolfswinkel wel eens op links ipv dat Unuvar de kans kreeg.

Het is heel simpel lijkt mij. Wanneer je wordt uitgeleend en je wil terug keren als basisspeler moet je er in iedergeval voor zorgen dat je bij je verhuurde club één van de belangrijkste spelers bent. 

Unuvar 8 wedstrijden bij Trabzonspor en 19 wedstrijden bij Twente waarvan 17 als invaller. Dan heb je helemaal niks te zoeken bij Ajax. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei cimbomcu:

Maar hoe weten we dit? 

Dat ze niet 100% fit zijn? Dit heeft Farioli zelf aangegeven op de persco's. Bergwijn traint nog altijd niet met de groep, Brobbey heeft ook nog even nodig.

13 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Wie had je anders willen zien? Bertje kon (nog) niet starten, Berghuis blijkbaar ook niet. Hou je weinig over op rechts. Waarom Godts niet in de basis stond durf ik niet te zeggen. Dan zou je nog met Forbs op rechts kunnen starten en Godts links.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Thierryvane:

Dat ze niet 100% fit zijn? Dit heeft Farioli zelf aangegeven op de persco's. Bergwijn traint nog altijd niet met de groep, Brobbey heeft ook nog even nodig.

Maar dat betekend niet dat ze hun vakantie verwaarloosd hebben. 

Na een vakantie zou het gek zijn als je op hetzelfde level zit als spelers die al wel weken in voorbereiding zijn.

Tot nu toe neemt Farioli qua fitheid sowieso geen risico's. Zie de stagelopen wedstrijden.

Gezien de historie van Brobbey zullen ze hem waarschijnlijk ook het hele seizoen fit willen hebben en niet dat hij straks weer maanden loopt te kloten.

De andere discussie mbt Unuvar tov Rasmussen vind ik gezien de voorbereiding geen discussie. Rasmussen aantal leuke dingen laten zien, ja komt tekort voor Ajax1, Unuvar geblesseerd. Non discussie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een onzindiscussie zeg. Geen enkele speler is wedstrijdfit als ie terugkomt van vakantie. Heb een tijdje terug een interview gezien met een conditietrainer, die aangaf dat vier weken voorbereiding door voorrondes Europees voetbal ipv de ‘normale’ zes weken een flinke uitdaging gaf omdat de aanwezige spelers in vier weken wedstrijdfit moesten worden. Waarom moeten we dan van Bergwijn en Brobbey verwachten dat ze dat niveau al na een week halen?

Schouten als voorbeeld gebruiken is onzin want die gaf inderdaad al aan dat zijn lichaam niet 100% was en let maar op: die gaat blessures oplopen op deze manier. Op korte termijn ben je misschien geneigd om belangrijke spelers snel weer op te stellen maar op lange termijn werkt het zoveel beter om ze gewoon een volledige vakantie te geven en daarna weer rustig op te bouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Fysiek/mentaal zijn jongens als Rasmussen superieur aan Unuvar die niet eens Vlap, Steijn en Rots uit de basis kan spelen. Toen de linksbuiten van Twente geblesseerd raakte stond zelfs Van Wolfswinkel wel eens op links ipv dat Unuvar de kans kreeg.

Het is heel simpel lijkt mij. Wanneer je wordt uitgeleend en je wil terug keren als basisspeler moet je er in iedergeval voor zorgen dat je bij je verhuurde club één van de belangrijkste spelers bent. 

Unuvar 8 wedstrijden bij Trabzonspor en 19 wedstrijden bij Twente waarvan 17 als invaller. Dan heb je helemaal niks te zoeken bij Ajax. 

Dat zijn dus 27 wedstrijden meer op volwassen niveau dan rasmussen had begin van dit seizoen, als je dan toch zo graag statistieken er bij wil zoeken.

Ik denk dat ze allebei op deze manier niks te zoeken hebben bij Ajax, ideaal gezien. Maar kwaliteit technisch mag Rasmussen de veters niet strikken van unuvar.

Overigens wist ik niet dat unuvar geblesseerd was, eerlijk gezegd. Dat maakt het idd een non discussie zoals timpy al aan geeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Thierryvane:

Ook prima:

Kijken of je er een miljoen of 25 van kan maken. 

Wel lastig: de spoeling wordt wel heel erg dun zo. Traore zal rechts komen te staan gok ik? Dan zit je met godts en forbs niet heel zwaar in de rechtsbuiten positie. Forbs vind ik echt totaal niet voldoen namelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites