Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Wat heeft purno de purno te maken met Oosting?

Tevens vroeg ik het aan Ajacieden. Steekjes van users van andere clubs ben ik na een jaar lolligheid ook wel klaar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 uur geleden zei Gert:

Hoe kijken de Ajacieden in dit topic aan tegen Marcel Keizer? Even al vooruit denken voor als dan na Porter ook Farioli niet wil komen. Zelf zou ik de voorkeur voor Keizer hebben boven Frank de Boer of Pascal Jansen. Keizer liet Jong Ajax echt goed voetballen en werd vervolgens trainer bij 1, waarna hij met een getraumatiseerde selectie te maken kregen na de voorbereiding met het Nouri drama. Dus had zeker wind tegen. Heeft niet mijn voorkeur direct, maar ik zou hem liever zien komen, dan de andere 2 hierboven genoemde.

En welke andere opties zien jullie nog meer die ik nog niet heb genoemd? Ten Hag lijkt me gewoon sowieso niet realistisch. 

Dat Ten Hag nog steeds genoemd wordt begint een beetje kansloos te worden inderdaad. 

Keizer heeft volgens mij bijzonder weinig bewezen. Heeft bij bepaalde mensen een goede naam. Maar dan kan je ook nog zo'n vd Gaag noemen.

Dick Schreuder is ook een naam die bewezen heeft een ploeg goed te kunnen laten spelen en een ploeg kampioen te maken, dus ook helemaal geen gekke naam.

En je hebt eventueel nog het lijstje van de Arveladzes en de Laudrups. Ajax DNA en ervaring.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me weer kostelijk vermaakt om de combinatie van quote 1 en 2 van Derksen. Wat is het toch weer heerlijk gênant allemaal.

Citaat

"Ik zou het te gek voor woorden vinden als die jongen van Nice (Francesco Farioli, red.) het zou worden", vangt Derksen aan. "Die is bij een paar clubjes keeperstrainer geweest, heeft bij twee onbeduidende clubjes in Turkije gespeeld en zit nu bij Nice. Hij is 35 jaar, heeft nog totaal geen ervaring. Die geef je toch Ajax onder deze moeilijke omstandigheden niet?"

Citaat

Derksen zou Pascal Jansen, de voormalig trainer van AZ, een geschikte keuze vinden. "Dat zou een prima man zijn. Die opleider van AZ zit ook al bij Ajax, dus die heeft al samengewerkt met Jansen."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Chiemel:

Dick Schreuder is ook een naam die bewezen heeft een ploeg goed te kunnen laten spelen en een ploeg kampioen te maken, dus ook helemaal geen gekke naam.

Maar denk je dat Dick interesse heeft om bij Ajax te werken nadat zijn broer anderhalf jaar geleden is ontslagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bas huijsmans:

Maar denk je dat Dick interesse heeft om bij Ajax te werken nadat zijn broer anderhalf jaar geleden is ontslagen?

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat hij dat Ajax wel kwalijk neemt.

Farioli hebben ze al mee gesproken toch? Lijkt me dat het prima gesprekken zijn als hij nog steeds een optie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat hij dat Ajax wel kwalijk neemt.

Farioli hebben ze al mee gesproken toch? Lijkt me dat het prima gesprekken zijn als hij nog steeds een optie is.

Citaat

Nu zeker is dat Potter niet de nieuwe trainer van Ajax wordt, lijkt Farioli de topkandidaat om na dit seizoen John van 't Schip op te volgen. Dat Alex Kroes en Marijn Beuker recentelijk nog in Frankrijk waren voor gesprekken met Farioli, is een duidelijk signaal dat Ajax op meerdere borden aan het schaken was.

Hoewel de interesse wederzijds is, ontwijkt Farioli de link met Ajax vakkundig door op zijn doelstelling met OGC Nice te wijzen. Nice moet dit seizoen bij de eerste zes eindigen en is daar zeker van wanneer er vrijdagavond van Le Havre gewonnen wordt. Als Ajax na de mislukte gesprekken met Potter doorpakt voor de 35-jarige Italiaan, dan zou een en ander in een stroomversnelling terecht kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gert:

Wat heeft purno de purno te maken met Oosting?

Tevens vroeg ik het aan Ajacieden. Steekjes van users van andere clubs ben ik na een jaar lolligheid ook wel klaar mee.

Rustig aan joh, dit is enkel een verwijzing naar de stelligheid waarmee @Jotew zei dat Oosting in Enschede zou blijven. Het heeft dus niks met een steekje naar de Ajacieden hier te maken. 

Puur inhoudelijk denk ik nog steeds dat Ron Jans een goede keuze zou zijn als overgangstrainer. Zonde dat hij heeft aangegeven in Utrecht te zullen blijven, al sluit ik niet geheel uit dat die belofte fluïde blijkt wanneer Ajax daadwerkelijk aanklopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon allebei ff rustig aan doen mannen. Iedereen mag overal posten waar hij wil. Dus een Feyenoorder mag ook een suggestie doen.

Ik zou persoonlijk gewoon stoppen. Opgericht in 1900, 124 schitterende jaren gehad. Een aaneenschakeling van successen maar nu is het gewoon klaar. Opheffen dus. HAHA nee grapje. Ik vind Ron Jans helemaal geen slechte keuze. Misschien die trainer van Jong met zijn uienbek assistent maken. Die kan dan Jans opvolgen. Jansie heeft laten zien dat hij een elftal uit het slob kan halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou oprecht graag Farioli willen zien. Iemand met een avontuurlijke kijk op het voetbal á la De Zerbi, die ondanks zijn relatief jonge leeftijd heeft laten zien dat hij wat in zijn mars heeft. De top 5 halen met Nice is gewoon dikke prima. Ook daar waren er vooroordelen trouwens ten opzichte van zijn leeftijd en afkomst. Ik citeer even VI.

Citaat

Francesco Farioli (35) studeerde filosofie en heeft geen voetbalachtergrond. Hij begon zijn carrière als keeperstrainer onder Roberto De Zerbi en zette op dertigjarige leeftijd zijn eerste stappen als coach in Turkije. Toen OGC Nice hem afgelopen zomer presenteerde, was hij nog relatief onbekend. Nu staat hij op de lijst met potentiële kandidaten bij Ajax.

Het was de wedstrijd waarin hij zijn naam als trainer vestigde. In september vorig jaar behaalde OGC Nice een opmerkelijke 2-3 overwinning in het Parc des Princes. Dit resultaat was opvallend omdat de Zuid-Franse club al veertien jaar niet meer in Parijs had gewonnen.

Maar het meest opvallende aspect van de overwinning was niet eens de uitslag zelf. Het was de moed waarmee de bezoekers speelden die de aandacht trok. De vindingrijkheid die ze toonden, de voortdurende veranderingen in hun tactische formatie. Luis Enrique probeerde van alles om meer grip op de tegenstander te krijgen, maar telkens volgde er een tegenzet.

De Spanjaard baalde van de nederlaag, maar na afloop kon hij niet verbergen dat hij had genoten. ‘Nice is een behoorlijk uitdagende ploeg om tegen te spelen, met een fascinerende speelstijl,’ zei hij. ‘Ik moet hun trainer complimenteren met zijn ideeën, die ik ook leuk vind.’

De naam van die trainer was Francesco Farioli. Toen hij aan het begin van dit seizoen arriveerde aan de Franse Rivièra, wist niemand wie hij was. Zijn komst zorgde voor veel scepsis.

De supporters waren teleurgesteld dat er niet was gekozen voor een bewezen vakman. Ze hadden hun hoop gevestigd op Franck Haise van RC Lens of Régis Le Bris van Lorient, twee bekende en succesvolle Ligue 1-coaches. Ook de namen van onder anderen Thiago Motta, Marcelo Gallardo en, ja hoor, Graham Potter waren genoemd. Dus het was wel even omschakelen toen een volstrekt onbekende Italiaan werd gepresenteerd. Een trainer die zes jaar jonger was dan Dante, de aanvoerder van Nice.

Sinds de overname door chemiereus INEOS ligt OGC Nice als club onder een vergrootglas. De ambitie is om Champions League-voetbal te spelen, en een negende plaats leidt dan tot crisisstemming. De club greep vorig jaar terug op Lucien Favre, maar die keuze voor de Zwitser pakte rampzalig uit.

Dat er vervolgens een onbekende 34-jarige Italiaan aan het roer werd gezet, getuigt van moed. Nice communiceerde dat ze hadden gekozen voor een jonge, dynamische en moderne coach. Na de eerste drie competitieduels begon het geduld van de fans echter op te raken.

Na het derde opeenvolgende gelijkspel, een 0-0 thuis tegen Lyon, werden er voorzichtig fluitconcerten gehoord vanaf de tribunes

Na het derde opeenvolgende gelijkspel, een 0-0 thuis tegen Lyon, werden er voorzichtig fluitconcerten gehoord vanaf de tribunes. Dit was voor Dante de aanleiding om begin dit seizoen als aanvoerder zijn steun uit te spreken voor de trainer. 'Het publiek moet begrijpen dat we ons aanpassen aan een nieuwe speelstijl. We zitten nog in een verkenningsfase met een trainer die ons nieuwe instructies geeft.'

Wat toen al duidelijk werd, waren de intenties. Statistici merkten op dat Nice een kleine revolutie doormaakte, omdat een aantal prestatie-indicatoren spectaculair verbeterden. Dit alles zonder vedetten als Ross Barkley, Kasper Schmeichel, Nicolas Pépé, Aaron Ramsey en Morgan Schneiderlin, dure krachten die zwaar op de loonlijst wogen en meestal transfervrij vertrokken.

Een andere reden voor de onzekerheid onder de supporters over de sportieve toekomst was de aanstelling van Farioli. Behalve dat hij bij twee Turkse clubs had gewerkt, was er weinig over hem bekend. Met name zijn leeftijd viel op. Twee jaar geleden was dat ook het geval toen hij op dertigjarige leeftijd werd aangesteld bij Fatih Karagümrük. Hij werd toen de jongste Italiaanse coach ooit in een competitie op het hoogste niveau.

Belangrijker dan zijn leeftijd is de manier waarop hij het voetbal benadert. Farioli deelt, net als een aantal van zijn generatiegenoten, een avontuurlijke kijk op het spel. Hij behoort tot dezelfde school als Roberto de Zerbi en Thiago Motta, mannen van details en overtuigingen. Hij bekijkt spelers anders dan veel van zijn landgenoten dat jarenlang hebben gedaan.

Qua speelstijl zou ik deze twee artikelen aanraden.

https://totalfootballanalysis.com/head-coach-analysis/francesco-farioli-at-alanyaspor-2022-23-tactical-analysis-tactics

https://the-footballanalyst.com/francesco-farioli-ogc-nice-tactical-analysis/

Er zal wel een Ajaxsausje over het geheel moeten, anders pruimen de fans en media het niet, maar qua spelprincipes zie ik daar wel echt leuke dingen terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Rustig aan joh, dit is enkel een verwijzing naar de stelligheid waarmee @Jotew zei dat Oosting in Enschede zou blijven. Het heeft dus niks met een steekje naar de Ajacieden hier te maken. 

Zat ik er toch niet ver vanaf! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arezo:

Gewoon allebei ff rustig aan doen mannen. Iedereen mag overal posten waar hij wil. Dus een Feyenoorder mag ook een suggestie doen.

Ik zou persoonlijk gewoon stoppen. Opgericht in 1900, 124 schitterende jaren gehad. Een aaneenschakeling van successen maar nu is het gewoon klaar. Opheffen dus. HAHA nee grapje. Ik vind Ron Jans helemaal geen slechte keuze. Misschien die trainer van Jong met zijn uienbek assistent maken. Die kan dan Jans opvolgen. Jansie heeft laten zien dat hij een elftal uit het slob kan halen.

8pm4h0.jpg.fda6f5c8d0ccf47e067665f32f3946d2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik zou oprecht graag Farioli willen zien. Iemand met een avontuurlijke kijk op het voetbal á la De Zerbi, die ondanks zijn relatief jonge leeftijd heeft laten zien dat hij wat in zijn mars heeft. De top 5 halen met Nice is gewoon dikke prima. Ook daar waren er vooroordelen trouwens ten opzichte van zijn leeftijd en afkomst. Ik citeer even VI.

Qua speelstijl zou ik deze twee artikelen aanraden.

https://totalfootballanalysis.com/head-coach-analysis/francesco-farioli-at-alanyaspor-2022-23-tactical-analysis-tactics

https://the-footballanalyst.com/francesco-farioli-ogc-nice-tactical-analysis/

Er zal wel een Ajaxsausje over het geheel moeten, anders pruimen de fans en media het niet, maar qua spelprincipes zie ik daar wel echt leuke dingen terug.

Ik kan je ook een artikel van The Athletic aanraden. Zul je zien dat er nogal wat kritische noten zijn te kraken over deze voetbalprofessor. 

Sinds de winterstop draait Nice vierkant en zijn ze aan het zakken op de ranglijst. Er zijn wedstrijd beelden van de centrale verdedigers die echt bizar de bal elkaar vaak toespelen omdat de tegenstander inzakt en Nice geen idee heeft wat ze moeten doen nu. Het lijkt erop dat de ploegen plan A gekraakt hebben en de trainer Farioli geen idee heeft hoe zijn ploeg een plan B aan te reiken.

@Urbetohheeft ook al meerdere malen artikels aangehaald hierover. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.nu.nl/voetbal/6312376/oud-ajacied-riedewald-vertrekt-na-zeven-jaar-transfervrij-bij-crystal-palace.html

Zou dit wat zijn voor Ajax? Tuurlijk niet voor de basis, maar lijkt mij toch meer te passen dan een Medic? Tevens gratis op te halen, geen idee wat zijn salaris is. 

Eventueel ook inzetbaar als LVV of VM, heb je wel wat keus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ElPrincipito:

https://www.nu.nl/voetbal/6312376/oud-ajacied-riedewald-vertrekt-na-zeven-jaar-transfervrij-bij-crystal-palace.html

Zou dit wat zijn voor Ajax? Tuurlijk niet voor de basis, maar lijkt mij toch meer te passen dan een Medic? Tevens gratis op te halen, geen idee wat zijn salaris is. 

Eventueel ook inzetbaar als LVV of VM, heb je wel wat keus.

Prima om erbij te hebben zou ik zeggen, idd betere optie dan veel die we er nu hebben rondlopen. Trouwens sowieso weinig geruchten over oud-Ajacieden of uberhaupt geruchten. Eerst trainert is de prio, wat ook weer niet opschiet.

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites