Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei La Pulga:

De frustratie om weer 90 minuten naar zaadvoetbal te kijken, ik snap het wel. Vandaag kon ik ook gewoon trainen maar ik blijf weer thuis om lekker voetbal te kijken en dan zie je weer eens geen inzet en 6 van de 11 spelers die moeite hebben met een balaanname en de bal naar de juiste kleur te passen. Het is ook echt niet te begrijpen dat je nu al een week lang met twee nummer 10's speelt die gewoon 0 creativiteit hebben. 

Kunnen wel de dingen opnoemen dat slecht is bij dit Ajax maar het is makkelijker om te benoemen wat er wel goed is en dat is Ramaj. 

Ik zou het niet erg vinden als ik zondag wat anders te doen heb dan Sparta - Ajax te kijken, maar als het aanstaat op tv dan moet er maar weer gekeken worden.

De laatste zin is heel herkenbaar. Je wilt het eigenlijk niet, maar ja als het kan dan zit je toch weer te kijken en jezelf 90 minuten te ergeren. Maar om dan alleen nog de uitslagen en een forum een beetje in de gaten te houden omdat het 1/2 seizoenen slecht gaat, geeft wel een beetje aan dat je alleen een Ajax fan bent als ze goed spelen/zijn. 

Voordeel voor jou is, dat ze nog maar 1x op donderdag spelen. Thuis tegen GAE, dat is dan misschien wel weer een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen verder :LO:

Zie trouwens dat Ajax wel echt pittige weken heeft. Aanstaande weekend Sparta uit, na de interlands Zwolle uit op zondag, dan donderdag GAE thuis en de zondag Feyenoord uit en dan de week er op Twente thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

4 minuten geleden zei timpy00:

Nou is het wel algemeen bekend dat teams waar in korte tijd meerdere trainerswisselingen plaats vinden vaak veel meer last is van blessures. Daarbij is deze groep ook dus zwaar ondertraint geweest dit seizoen wat ook niet meehelpt. Ligt niet alleen maar bij medische staf. Maar daar kritisch naar kijken lijkt me altijd goed.

Ik ken geen enkele club waar een blessure van 3 weken (zie bijv. Branco, nu Berghuis) ineens 3 maanden duurt. Zoveel voorbeelden. Gisteren ook met o.a. Kaplan.  Van 't Schip is hier mede schuldig aan vind ik, die jongen heeft 1,5 jaar geen pot gespeeld door een zware blessure en speelt nu ineens vier potten in 1,5 week waaronder twee keer Villa. Tja, niet gek dat die hamstring het begeeft, toch? Gaat zoveel mis. Sutalo idem, al zeven potten gemist dit seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Maurice':

Laat vandaag het begin worden van een mooi nieuw tijdperk mannen!

Inderdaad!

Gerónimo Rulli

Diant Ramaj

Jay Gorter

Charlie Setford

Remko Pasveer

Jorrel Hato

Josip Sutalo

Gastón Ávila

Ahmetcan Kaplan

Jakov Medic

Borna Sosa

Ar'jany Martha

Devyne Rensch

Anton Gaaei

Tristan Gooijer

Sivert Mannsverk

Benjamin Tahirovic

Silvano Vos

Kenneth Taylor

Branco van den Boomen

Jordan Henderson

Kian Fitz-Jim

Kristian Hlynsson

Steven Bergwijn

Carlos Forbs

Mika Godts

Jaydon Banel

Amourricho van Axel Dongen

Steven Berghuis

Brian Brobbey

Chuba Akpom

Julian Rijkhoff

Zeg het maar boys. Wie van deze jongens zouden jullie volgend jaar nog wel bij de Ajax 1 selectie willen zien?

Ik:

Gerónimo Rulli

Diant Ramaj

Jay Gorter

Charlie Setford

Remko Pasveer

Jorrel Hato

Josip Sutalo

Gastón Ávila

Ahmetcan Kaplan

Jakov Medic

Borna Sosa

Ar'jany Martha

Devyne Rensch

Anton Gaaei

Tristan Gooijer

Sivert Mannsverk

Benjamin Tahirovic

Silvano Vos

Kenneth Taylor

Branco van den Boomen

Jordan Henderson

Kian Fitz-Jim

Kristian Hlynsson

Steven Bergwijn

Carlos Forbs

Mika Godts

Jaydon Banel

Steven Berghuis

Brian Brobbey

Chuba Akpom

Julian Rijkhoff

Jongens met streep erdoor weg vanwege geld, kwaliteit of omdat ik ze vervelend vind.

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Gert:

Inderdaad!

Gerónimo Rulli

Diant Ramaj

Jay Gorter

Charlie Setford

Remko Pasveer

Jorrel Hato

Josip Sutalo

Gastón Ávila

Ahmetcan Kaplan

Jakov Medic

Borna Sosa

Ar'jany Martha

Devyne Rensch

Anton Gaaei

Tristan Gooijer

Sivert Mannsverk

Benjamin Tahirovic

Silvano Vos

Kenneth Taylor

Branco van den Boomen

Jordan Henderson

Kian Fitz-Jim

Kristian Hlynsson

Steven Bergwijn

Carlos Forbs

Mika Godts

Jaydon Banel

Steven Berghuis

Brian Brobbey

Chuba Akpom

Julian Rijkhoff

Zeg het maar boys. Wie van deze jongens zouden jullie volgend jaar nog wel bij de Ajax 1 selectie willen zien?

Ik:

Gerónimo Rulli

Diant Ramaj

Jay Gorter

Charlie Setford

Remko Pasveer

Jorrel Hato

Josip Sutalo

Gastón Ávila

Ahmetcan Kaplan

Jakov Medic

Borna Sosa

Ar'jany Martha

Devyne Rensch

Anton Gaaei

Tristan Gooijer

Sivert Mannsverk

Benjamin Tahirovic

Silvano Vos

Kenneth Taylor

Branco van den Boomen

Jordan Henderson

Kian Fitz-Jim

Kristian Hlynsson

Steven Bergwijn

Carlos Forbs

Mika Godts

Jaydon Banel

Steven Berghuis

Brian Brobbey

Chuba Akpom

Julian Rijkhoff

Jongens met streep erdoor weg vanwege geld, kwaliteit of omdat ik ze vervelend vind.

Willen en realistisch naar kijken zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Als je 15 man weg doet. En 16 man over houdt zoals jij hebt, dan moet je wederom 10 nieuwe spelers halen. Dat lijkt mij een utopie.

Overigens mag Gooijer van mij weer bij jong aansluiten want heeft in Ajax 1 minder goede wedstrijden gespeeld dan Sutalo, Sosa, Tahirovic en Gaaei.

Voorin zou ik het prima vinden als Berghuis en Bergwijn gaan maar wel afhankelijk van het alternatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Beppu:

Een nieuwe week, een nieuwe lijst van de selectie van Ajax met wie er wel en niet mogen blijven

:D  De Ajax traditie wel hoog houden natuurlijk. Al is het met de europese programma nu zelfs 2x per week. Maar vanaf nu dan idd max 1x per week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei La Pulga:

Jij mag blijven Bep 

Hier ben ik blij mee. Je weet dat ik hier graag kom in tijden van malaise.

1 minuut geleden zei Gert:

De Ajax traditie wel hoog houden natuurlijk. Al is het met de europese programma nu zelfs 2x per week. Maar vanaf nu dan idd max 1x per week.

Tradities blijven tradities! Lijstjes, directieleden groot maken voordat ze beginnen, (jeugd)spelers veel te groot maken. Ik kan er wel van genieten hoor :D. ook van de verontwaardiging die er bij komt kijken als het allemaal niet zo rooskleurig blijkt te zijn als de doorsnee Ajacied dacht. 

Maar eerlijk is eerlijk. De mentaliteit van Ajax en haar supporters gaat er natuurlijk wel voor zorgen dat ze er weer bovenop komen vroeg of laat. Je kan beter een veels te hoog verwachtingspatroon hebben en heel kritisch zijn op wat er gebeurd, dan dat je het allemaal maar best vindt en het laat varen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Gert:

Inderdaad!

Gerónimo Rulli

Diant Ramaj

Jay Gorter

Charlie Setford

Remko Pasveer

Jorrel Hato

Josip Sutalo

Gastón Ávila

Ahmetcan Kaplan

Jakov Medic

Borna Sosa

Ar'jany Martha

Devyne Rensch

Anton Gaaei

Tristan Gooijer

Sivert Mannsverk

Benjamin Tahirovic

Silvano Vos

Kenneth Taylor

Branco van den Boomen

Jordan Henderson

Kian Fitz-Jim

Kristian Hlynsson

Steven Bergwijn

Carlos Forbs

Mika Godts

Jaydon Banel

Steven Berghuis

Brian Brobbey

Chuba Akpom

Julian Rijkhoff

Ik:

Gerónimo Rulli

Diant Ramaj

Jay Gorter

Charlie Setford

Remko Pasveer

Jorrel Hato

Josip Sutalo

Gastón Ávila

Ahmetcan Kaplan

Jakov Medic

Borna Sosa

Ar'jany Martha

Devyne Rensch

Anton Gaaei

Tristan Gooijer

Sivert Mannsverk

Benjamin Tahirovic

Silvano Vos

Kenneth Taylor

Branco van den Boomen

Jordan Henderson

Kian Fitz-Jim

Kristian Hlynsson

Steven Bergwijn

Carlos Forbs

Mika Godts

Jaydon Banel

Steven Berghuis

Brian Brobbey

Chuba Akpom

Julian Rijkhoff

Zet ook maar een streep door Brobbey. Die ga je niet kunnen behouden vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Zet ook maar een streep door Brobbey. Die ga je niet kunnen behouden vrees ik.

Klopt zeker. Maar dit is voor mij de lijst waarvan ik zelf hoop dat weg gaat en blijft. Hoop niet dat Brobbey gaat, maar zie het ook gebeuren ja. Dan alle ballen op Rijkhoff. Akpom een mooi plan B, maar te duur voor ons geworden als plan B.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Gert:

Klopt zeker. Maar dit is voor mij de lijst waarvan ik zelf hoop dat weg gaat en blijft. Hoop niet dat Brobbey gaat, maar zie het ook gebeuren ja. Dan alle ballen op Rijkhoff. Akpom een mooi plan B, maar te duur voor ons geworden als plan B.

Ik ben er niet trots op wat ik nu ga zeggen, maar Weghorst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet dat het ook maar iets van een excuus is voor gisteren, of dat dit niet een verwachte uitslag was. Maar hoe kan het nou dat er geen rood gegeven wordt aan die Watkins? Jezus man. Dat is toch playbook rood die overtreding? 

Verder wel een beetje wat we konden verwachten toch? Brobbey op een eiland met 2 halve vleugelspelers die niet eens 0,1 vleugelspelers zijn en sutalo die weer lekker overal te laat kwam. Rood kaartje afvinken ( hoezo wissel je die niet), sosa die weer geen idee had wat die aan het doen was, 3 blessures en de bingo kaart is weer vol. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Niet dat het ook maar iets van een excuus is voor gisteren, of dat dit niet een verwachte uitslag was. Maar hoe kan het nou dat er geen rood gegeven wordt aan die Watkins? Jezus man. Dat is toch playbook rood die overtreding? 

Verder wel een beetje wat we konden verwachten toch? Brobbey op een eiland met 2 halve vleugelspelers die niet eens 0,1 vleugelspelers zijn en sutalo die weer lekker overal te laat kwam. Rood kaartje afvinken ( hoezo wissel je die niet), sosa die weer geen idee had wat die aan het doen was, 3 blessures en de bingo kaart is weer vol. 

Als Ramaj heel overdreven gaat liggen dan krijgt 'ie rood, ja. Ach. Ook met 10 man hadden we kansloos verloren. Deze opstelling werkt niet met alleen Brobbey voorin. John heeft dit nog altijd niet door na een potje of 5.

Hoop op snel nieuws over Kaplan/Sutalo/Rensch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Als Ramaj heel overdreven gaat liggen dan krijgt 'ie rood, ja. Ach. Ook met 10 man hadden we kansloos verloren. Deze opstelling werkt niet met alleen Brobbey voorin. John heeft dit nog altijd niet door na een potje of 5.

Forbs nul minuten in dit tweeluik is echt bizar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei timpy00:

Forbs nul minuten in dit tweeluik is echt bizar.

Tja, ik snap er geen kut meer van joh. Ik ben verre van een tacticus maar John spant de kroon. Hij heeft letterlijk geen idee en blijkbaar zijn assistenten ook niet. Akpom gisteren één goede actie, verder niet gezien. Tegen Fortuna precies hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Thierryvane:

Eens, maar ik kan me hier gewoon over opwinden. Het is dat dat standbeen van Ramaj los komt, anders breek je iemand zijn been op 11 plekken op deze manier. Idioten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gert:

nderdaad!

Gerónimo Rulli Mag blijven, maar niet eerlijk naar hem toe

Diant Ramaj

Jay Gorter; zal wel weg willen, maar prima optie voor 2e keeper.

Charlie Setford; geen mening over verder, je hebt een 3e keeper nodig.

Remko Pasveer Die is gewoon te oud, mag wel een max grens op, alleen optie vals keeperstrainer.

Jorrel Hato

Josip Sutalo

Gastón Ávila

Ahmetcan Kaplan

Jakov Medic

Borna Sosa: twijfelgevalletje, heb nog niet de illusie dat er iets beters beschikbaar is.

Ar'jany Martha

Devyne Rensch: twijfelgevalletje, mag erbij als extra optie achterin
Anton Gaaei: zou ik verhuren
Tristan Gooijer: twijfelgevalletje, niet als zowel hij als Rensch niet enige twee opties op RB blijven.

Sivert Mannsverk: zie nog genoeg potentie

Benjamin Tahirovic

Silvano Vos / Kenneth Taylor / Branco van den Boomen: max 2 van deze, maar het liefst 1. Dan heeft Vos denk ik de meeste potentie en vd Boomen bepaalde specifieke kwaliteiten die van pas kunnen komen. Nu zie ik wel graag een goede middenvelder komen, dus er zal nog meer ruimte gemaakt moeten worden. Dan eventueel Vos verhuren?

Jordan Henderson: nog een jaartje

Kian Fitz-Jim

Kristian Hlynsson: mag meedoen, maar niet voor basiself.

Steven Bergwijn

Carlos Forbs: als extra optie voorin, behalve als je hier flink kan cashen

Mika Godts

Jaydon Banel

Amourricho van Axel Dongen: twijfelgevalletje, geen goed beeld van

Berghuis: mag blijven, maar vervangers hiervan zijn interessant

Brian Brobbey

Chuba Akpom

Julian Rijkhoff; ervaring in Jong / elders laten opdoen, geloof hier totaal nog niet in

Als ik alleen spelers zou benoemen waarvoor ik naar een wedstrijd zou willen kijken:

• Ramaj
  • Hato
  • Kaplan
  • Godts
  • Brobbey
  • Berghuis

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Thierryvane:

Geboren in Goes, I see you. Zou zo maar kunnen nu Aertssen langdurig out is. Hangt ook een beetje van de blessures van gisteren af.

Ja ben zondag aan t werk en moet ff weten of ik rekening moet houden met langer blijven :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites