Chiemel Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari 10 minuten geleden zei Bolderbast: Hmm, wellicht een geroutineerde Engelse international kopen die heel goed kan coachen? Die zou dat kunnen. Maar het begint met afspraken erover maken en geen idee of die er zijj. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari 1 uur geleden zei Urbeto: Wat ben je weer lekker met Feyenoord bezig hé! Wel grappig, aangezien er ook 4 Feyenoorders, veelvuldig in dit topic aan het posten zijn/waren, en allemaal op dezelfde pagina Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari 2 minuten geleden zei Kyrill: Wel grappig, aangezien er ook 4 Feyenoorders, veelvuldig in dit topic aan het posten zijn/waren, en allemaal op dezelfde pagina Het was dan ook een grapje omdat Cim dit vaak zegt wanneer Feyenoorders het over Ajax hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari 3 minuten geleden zei Urbeto: Het was dan ook een grapje omdat Cim dit vaak zegt wanneer Feyenoorders het over Ajax hebben. Weet ik maatje, uiteraard. Ik maak natuurlijk zelf ook maar grapje. Veel plezier en succes nu zo met de match tegen Sparta Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari (bewerkt) Lekker Hlynsson nu even hangend linksbuiten zetten tot Godts zo fit is. Het hij vorig jaar in jong ook merendeel gestaan. Kun je op zijn plek op het middenveld 1 van de terug van blessure komende jongens zetten. Of ga 442/532 met Akpom om Brobbey heen proberen. 11 februari bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 11 februari Share Geplaatst 11 februari 4 uur geleden zei Bolderbast: Hmm, wellicht een geroutineerde Engelse international kopen die heel goed kan coachen? Beetje flauw wel hoor. Die gaat dat niet zomaar in z'n eentje omdraaien in twee weken tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Heb de wedstrijd niet gezien, maar ik geloof mijn bestie Nekketh op zijn woord dat die bal 🫸 🫷 zo’n stuk over de lijn is. Echt… ik houd van de extreme simpelheid van deze gozer 🤣🤣🤣 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Poeh, poeh. 130 kilometer per uur naar huis gereden om Ajax te halen. Krijg je dit voorgeschoteld. Hij was - denk ik - over de lijn. Maar goed. Je verdiende dat ene puntje verre van. Waren weer bizar veel dissonanten gisteren. Drie fouten, drie goals. Sutalo, Sosa en Hato heel matig, Gooijer kan mij wel bekoren. Op deze manier in ieder geval heel weinig vertrouwen in donderdag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 13 uur geleden zei timpy00: Ik zou vooral niet een type als Hlynsson weghalen bij Berghuis in de buurt. Dan zijn zij alle twee gelijk minder gevaarlijk en aanwezig. Sowieso inderdaad van 't Schip die al maanden laat zien er tactisch weinig kaas van te hebben gegeten. Kan me geen wedstrijd herinneren waarin Ajax structureel goed druk zet o een tegenstander bijvoorbeeld. Sorry voor de dubbelpost: 1000% waar. Bizar dat Van 't Schip dan tóch Hlynsson op links zet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 45 minuten geleden zei Thierryvane: Poeh, poeh. 130 kilometer per uur naar huis gereden om Ajax te halen. Krijg je dit voorgeschoteld. Hij was - denk ik - over de lijn. Maar goed. Je verdiende dat ene puntje verre van. Waren weer bizar veel dissonanten gisteren. Drie fouten, drie goals. Sutalo, Sosa en Hato heel matig, Gooijer kan mij wel bekoren. Op deze manier in ieder geval heel weinig vertrouwen in donderdag. En dat is oke. Hebben ook al een aantal wedstrijden gehad dat wij wel aan de goede kant van de score zaten onder Schippie. Kwamen er dan goed mee weg, gisteren niet. Meest pijnlijke vind ik de pressing van Ajax sinds Haggie weg is. Gisteren weer gezien hoe Heerenveen kinderlijk eenvoudig een man vrij weet te krijgen. Begrijp echt niet(zeker niet als je ziet hoe Ajax gewoon oke stond tegen PSV) dat je als Schippie met Ajax druk gaat zetten op tegenstanders, als je het gewoon niet kan. Zak in, hou het klein en kom eruit. Zeker als je nog Europees voetbal wil halen komend seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 5 minuten geleden zei Dansmeister: En dat is oke. Hebben ook al een aantal wedstrijden gehad dat wij wel aan de goede kant van de score zaten onder Schippie. Kwamen er dan goed mee weg, gisteren niet. Meest pijnlijke vind ik de pressing van Ajax sinds Haggie weg is. Gisteren weer gezien hoe Heerenveen kinderlijk eenvoudig een man vrij weet te krijgen. Begrijp echt niet(zeker niet als je ziet hoe Ajax gewoon oke stond tegen PSV) dat je als Schippie met Ajax druk gaat zetten op tegenstanders, als je het gewoon niet kan. Zak in, hou het klein en kom eruit. Zeker als je nog Europees voetbal wil halen komend seizoen. Met die laatste zin bedoel je CL neem ik aan? Met 6 Europese tickets komt Europees voetbal wel goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 59 minuten geleden zei Thierryvane: Poeh, poeh. 130 kilometer per uur naar huis gereden om Ajax te halen. Krijg je dit voorgeschoteld. Hij was - denk ik - over de lijn. Maar goed. Je verdiende dat ene puntje verre van. Waren weer bizar veel dissonanten gisteren. Drie fouten, drie goals. Sutalo, Sosa en Hato heel matig, Gooijer kan mij wel bekoren. Op deze manier in ieder geval heel weinig vertrouwen in donderdag. Dat is precies het punt. Niemand (muv Henderson) heeft kunnen constateren dat de bal over de lijn is. Dan is het geen goal. Ik denk ook dat de bal over de lijn geweest kan zijn. Maarja, kan zijn maakt geen doelpunt. En ik kan obv de samenvatting weinig zeggen. Valt bij de goals op dat er zeeën van ruimte lagen, zowel in balbezit als -verlies. Ik bedoel: de ruimte die Walemark in de as van het veld heeft bij de 1-0, de ruimte waar bij de 3-0 Sutalo die (dramatische) pass inspeelt (waarom komt niemand zich daar aanbieden?). En Gooijer liet inderdaad leuke dingen zien, maar was bij de 3-0 liep hij ook te schutteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 2 minuten geleden zei Hwb: Dat is precies het punt. Niemand (muv Henderson) heeft kunnen constateren dat de bal over de lijn is. Dan is het geen goal. Ik denk ook dat de bal over de lijn geweest kan zijn. Maarja, kan zijn maakt geen doelpunt. En ik kan obv de samenvatting weinig zeggen. Valt bij de goals op dat er zeeën van ruimte lagen, zowel in balbezit als -verlies. Ik bedoel: de ruimte die Walemark in de as van het veld heeft bij de 1-0, de ruimte waar bij de 3-0 Sutalo die (dramatische) pass inspeelt (waarom komt niemand zich daar aanbieden?). En Gooijer liet inderdaad leuke dingen zien, maar was bij de 3-0 liep hij ook te schutteren. 3 - 0 moet Sutalo toch gewoon Henderson inspelen en Henderson daarna Gooijer inspelen en ben je er onderuit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 9 minuten geleden zei Hwb: Dat is precies het punt. Niemand (muv Henderson) heeft kunnen constateren dat de bal over de lijn is. Dan is het geen goal. Ik denk ook dat de bal over de lijn geweest kan zijn. Maarja, kan zijn maakt geen doelpunt. En ik kan obv de samenvatting weinig zeggen. Valt bij de goals op dat er zeeën van ruimte lagen, zowel in balbezit als -verlies. Ik bedoel: de ruimte die Walemark in de as van het veld heeft bij de 1-0, de ruimte waar bij de 3-0 Sutalo die (dramatische) pass inspeelt (waarom komt niemand zich daar aanbieden?). En Gooijer liet inderdaad leuke dingen zien, maar was bij de 3-0 liep hij ook te schutteren. Mij hoor je er ook absoluut niet over klagen hoor. Wat Dans zegt zijn we vaker goed weggekomen, nu zat het tegen. Bij die dramatische inspeelpass van Sutalo ligt - vind ik - ook de schuld van Ramaj. Moet je daar nooit aanspelen en zeker geen Sutalo. Of haal ik nu doelpunten door de war? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 4 minuten geleden zei Thierryvane: Mij hoor je er ook absoluut niet over klagen hoor. Wat Dans zegt zijn we vaker goed weggekomen, nu zat het tegen. Bij die dramatische inspeelpass van Sutalo ligt - vind ik - ook de schuld van Ramaj. Moet je daar nooit aanspelen en zeker geen Sutalo. Of haal ik nu doelpunten door de war? Waarom mag hij hem niet inspelen? Hij heeft een vrije passlijn naar Henderson? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari (bewerkt) 12 minuten geleden zei timpy00: Waarom mag hij hem niet inspelen? Hij heeft een vrije passlijn naar Henderson? Ramaj speelt die bal wel slecht in op Sutalo waardoor het lastig is om direct strak in te spelen op Henderson. Daarnaast loopt iemand eerst richting Henderson dus mogelijk kiest daarom Sutalo ook voor een andere bal (die slecht is). Ik denk dat het makkelijker was geweest als Ramaj direct inspeelt op Henderson trouwens. 12 februari bewerkt door FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 12 minuten geleden zei timpy00: Waarom mag hij hem niet inspelen? Hij heeft een vrije passlijn naar Henderson? Ramaj had beter direct naar Henderson kunnen passen. Sutalo onder druk inspelen lijkt mij nooit een goed idee. Vooruit spelen is 50% balverlies bij die jongen. Hoop dat Kaplan vanavond weer basis staat bij Jong. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 19 minuten geleden zei Thierryvane: Mij hoor je er ook absoluut niet over klagen hoor. Wat Dans zegt zijn we vaker goed weggekomen, nu zat het tegen. Bij die dramatische inspeelpass van Sutalo ligt - vind ik - ook de schuld van Ramaj. Moet je daar nooit aanspelen en zeker geen Sutalo. Of haal ik nu doelpunten door de war? Je moet daar Sutalo vooral verwijten hoe hij staat. Hij staat gekanteld en kan die bal alleen maar met links spelen. De bal van Ramaj was prima als hij open stond en met rechts Henderson kon inpassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 2 minuten geleden zei FlyD: Ramaj speelt die bal wel slecht in op Sutalo waardoor het lastig is om direct strak in te spelen op Henderson. Daarnaast loopt iemand eerst richting Henderson dus mogelijk kiest daarom Sutalo ook voor een andere bal (die slecht is). Ik denk dat het makkelijker was geweest als Ramaj direct inspeelt op Henderson trouwens. Ramaj staat denk ik net verkeerd om die bal te kunnen geven. Dus had inderdaad anders op kunnen stellen. Daarbij heeft hij Henderson nooit gezien heb ik het idee. Maar die bal had zeker gekund. Was de beste optie. Waarbij Sutalo een prima 2e optie is in mijn ogen en zelfs Gooijer nog een oke derde keuze is. Hier speelt Ramaj de bal naar Sutalo die lijkt te schrikken dat hij de bal krijgt en nog achteruit aan het lopen was. In mijn optiek kan hoe Ramaj de bal inspeelt echt alleen Henderson ingespeeld worden of de bal naar de spits/weggetrapt worden. De bal naar Gooijer zou een linkspoot zeker kunnen, maar heb Sutalo nog niet echt op tweebenigheid betrapt. Dus imo vooral slechte keuze van Sutalo. Waarbij Sutalo er ook nog eens zelf voor heeft gezorgd door verkeerd te staan dat hij alleen met links kan spelen en aantal opties met rechts daardoor mist. Wat Gooijer daarna allemaal aan het doen is, dat is mij echt een raadsel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 20 minuten geleden zei timpy00: 3 - 0 moet Sutalo toch gewoon Henderson inspelen en Henderson daarna Gooijer inspelen en ben je er onderuit? Mwah, Henderson wordt ook al onder druk gezet en er is ook al iemand op weg naar Gooijer. Ik denk dat Gooijer daar in principe 2x ongelukkig kiest voor hoe de situatie zich ontwikkelt. Hij loopt eerst dieper, waardoor Sutalo geen afspeelmogelijkheid heeft naar de zijlijn, om vervolgens terug te schuiven waardoor hij niet in positie is voor de bal van Sutalo. Henderson was wel een goede optie geweest, maar daarmee was het nog niet opgelost. 18 minuten geleden zei Thierryvane: Mij hoor je er ook absoluut niet over klagen hoor. Wat Dans zegt zijn we vaker goed weggekomen, nu zat het tegen. Bij die dramatische inspeelpass van Sutalo ligt - vind ik - ook de schuld van Ramaj. Moet je daar nooit aanspelen en zeker geen Sutalo. Of haal ik nu doelpunten door de war? Nee, je haalt geen doelpunten door de war. Het gekke met Sutalo vind ik dat ik hem (bij Ajax) ook vaak genoeg rustig en comfortabel aan de bal heb gezien. Misschien kwam het doordat de bal nu op zijn linkerbeen kwam ofzo. En @Dansmeister , hoe Sutalo daar staat, komt ook door de loopactie die hij moet maken om daar überhaupt aanspeelbaar te zijn voor Ramaj. Ramaj kan daar imo inderdaad beter Henderson aanspelen of hem over Sahraoui naar Gooijer passen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 1 minuut geleden zei Hwb: En @Dansmeister , hoe Sutalo daar staat, komt ook door de loopactie die hij moet maken om daar überhaupt aanspeelbaar te zijn voor Ramaj. Ramaj kan daar imo inderdaad beter Henderson aanspelen of hem over Sahraoui naar Gooijer passen. Omdat Sutalo meer naar de zijkant beweegt en niet naar achteren. Zijn loopactie is verkeerd. Als je uitwaait, maak je met je voorvoetjes namelijk passes naar achteren. Je wilt altijd je gezichtsveld vooruit hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari Zojuist zei Hwb: Mwah, Henderson wordt ook al onder druk gezet en er is ook al iemand op weg naar Gooijer. Ik denk dat Gooijer daar in principe 2x ongelukkig kiest voor hoe de situatie zich ontwikkelt. Hij loopt eerst dieper, waardoor Sutalo geen afspeelmogelijkheid heeft naar de zijlijn, om vervolgens terug te schuiven waardoor hij niet in positie is voor de bal van Sutalo. Henderson was wel een goede optie geweest, maar daarmee was het nog niet opgelost. Henderson heeft ruimte genoeg om ingespeeld te worden. Heeft zelfs ruimte genoeg om de bal als het moet rechtsbuiten de hoek in te spelen. Dan vind ik, zeker bij Ajax, dat je hier altijd Henderson in kunt spelen. Ik vind ook dat Gooijer genoeg tijd heeft om vervolgens of weer bal te laten vallen op Henderson, of in een keer door kan naar rechtsbuiten. Of zelfs naar de spits. Want als we op deze manier al niet meer onderuit willen spelen omdat dat te veel druk is dan kunnen we beter niet meer opbouwen toch? Zojuist zei Hwb: Nee, je haalt geen doelpunten door de war. Het gekke met Sutalo vind ik dat ik hem (bij Ajax) ook vaak genoeg rustig en comfortabel aan de bal heb gezien. Misschien kwam het doordat de bal nu op zijn linkerbeen kwam ofzo. En @Dansmeister , hoe Sutalo daar staat, komt ook door de loopactie die hij moet maken om daar überhaupt aanspeelbaar te zijn voor Ramaj. Ramaj kan daar imo inderdaad beter Henderson aanspelen of hem over Sahraoui naar Gooijer passen. Ik denk dat Sutalo daar uitzakt vanuit zijn opdracht. Maar dat hij er geen rekening mee hield daadwerkelijk aangespeeld te kunnen worden, gezien ook zijn lichamelijke reactie op het moment dat de bal komt. Eens dat Ramaj ook naar Henderson had gekund. Wat Ramaj wel goed doet is de snelheid van de bal naar Sutalo vind ik, want als Sutalo goed loopt en staat kan hij letterlijk overal heen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 5 minuten geleden zei timpy00: Ramaj staat denk ik net verkeerd om die bal te kunnen geven. Dus had inderdaad anders op kunnen stellen. Daarbij heeft hij Henderson nooit gezien heb ik het idee. Maar die bal had zeker gekund. Was de beste optie. Waarbij Sutalo een prima 2e optie is in mijn ogen en zelfs Gooijer nog een oke derde keuze is. Ik denk dat hij Henderson hier wel ziet, maar dat is eigenlijk al te laat want zijn controle is om van kant te veranderen. 5 minuten geleden zei timpy00: Hier speelt Ramaj de bal naar Sutalo die lijkt te schrikken dat hij de bal krijgt en nog achteruit aan het lopen was. In mijn optiek kan hoe Ramaj de bal inspeelt echt alleen Henderson ingespeeld worden of de bal naar de spits/weggetrapt worden. De bal naar Gooijer zou een linkspoot zeker kunnen, maar heb Sutalo nog niet echt op tweebenigheid betrapt. Dus imo vooral slechte keuze van Sutalo. Waarbij Sutalo er ook nog eens zelf voor heeft gezorgd door verkeerd te staan dat hij alleen met links kan spelen en aantal opties met rechts daardoor mist. Wat Gooijer daarna allemaal aan het doen is, dat is mij echt een raadsel. Inderdaad, en daarom vind ik het een slechte bal. Ramaj coacht trouwens naar Sutalo dat hij Gooijer moet aanspelen. Dan had hij die pass al helemaal anders moeten geven (of gewoon zelf direct op Gooijer inspelen). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari (bewerkt) 14 minuten geleden zei Dansmeister: Omdat Sutalo meer naar de zijkant beweegt en niet naar achteren. Zijn loopactie is verkeerd. Als je uitwaait, maak je met je voorvoetjes namelijk passes naar achteren. Je wilt altijd je gezichtsveld vooruit hebben. Hij gaat zowel naar de zijkant als naar achteren. Op het moment dat Hato de bal krijgt, staat hij buiten de 16, min of meer midden tussen de punt van de 16 en de halve cirkel, aan de linkerkant van het veld. Op het moment dat Ramaj de bal krijgt, staat hij ongeveer in de as van het veld, op de lijn van de 16. Vier seconden later ontvangt hij de bal aan de rechterkant min of meer midden tussen de 16 en de 5-meterlijn. Hij moest snel naar achteren én opzij, dat red je niet achteruitlopend. -edit- Je ziet aan Sutalo inderdaad dat de bal van Ramaj verkeerd/onverwacht is. Sutalo is op het moment van de pass nog achteruit aan het lopen. Zodra de bal komt, schakelt hij om en loopt naar voren in de bal, dat moest omdat de inspeelpass niet echt strak was. Maar daarmee wordt het voor hem onmogelijk goed gedraaid te staan. Al met al en na beelden veel terugkijken denk ik eigenlijk dat wat hij nu deed misschien nog het best was (dan maar weg). En dat de goal uiteindelijk valt doordat Gooijer én Sutalo niet overtuigend verdedigen, niemand Brouwers in de 16 oppikt en Ramaj zijn schot niet goed verwerkt. -edit2- Het was niet Brouwers. 12 februari bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 februari Share Geplaatst 12 februari 1 minuut geleden zei FlyD: Ik denk dat hij Henderson hier wel ziet, maar dat is eigenlijk al te laat want zijn controle is om van kant te veranderen. Inderdaad, en daarom vind ik het een slechte bal. Ramaj coacht trouwens naar Sutalo dat hij Gooijer moet aanspelen. Dan had hij die pass al helemaal anders moeten geven (of gewoon zelf direct op Gooijer inspelen). Wat veel gekker is dat wanneer hij Henderson en zijn ruimte wel gezien zou hebben en vervolgens Sutalo niet naar Henderson coacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten