Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Gert:

Weinig steun van en voor #teamtaylor. Jammer.

Nee hoor. Valt mee. Ik vind het alleen geen 10, meer een 8. Ik zie hem namelijk wel daar langer spelen. Tahirovic heeft de technische kwaliteiten niet en wordt back-up van Hendo. Mannsverk is echt gebaseerd op hoop en Branco heb ik meer wedstrijden matig zien spelen, dan goed. Ook een geval wat beter is als hij niet speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

4 uur geleden zei Gert:

Het gaat wel het moment vd waarheid voor Taylor worden nu. Als vd Boomen er zo ook weer bij is en straks Manssverk, dan is het echt strijden om 2 plekken op het middenveld. De andere plek voor Henderson lijkt me wel vergeven. Vond hem tegen Psv wel weer ongelukkig spelen.

Mannsverk speelt vanavond trouwens met Jong mee. Als ik tijd heb, dan ga ik dat wel even bekijken :) 

Rijkhoff gaat ook debuteren. Kijken waard dus vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Dit inderdaad. Denk dat Hlynsson er niet meer zo snel uit gaat, sinds hij er in staat loopt het aanvallend zo gemakkelijk. Wisselwerking met Berghuis en Brobbey daar is echt goed. Zal met Taylor wellicht ook wel lukken, maar Hlynsson is voor mijn gevoel wat effectiever.

Heb het ook al eerder genoemd, maar vermoed dat Taylor kind van de rekening gaat worden. Zie Tahirovic (die echt steeds beter begint te spelen, wil hem echt graag naast Henderson zien) of Mannsverk die plek daar pakken. Wellicht dat Vos en/of Fitz-Jim nog een rol gaan spelen. Zie Van de Boomen er nog wel in komen als Henderson niet kan spelen, maar vermoed dat hij niet zoveel meer gaat spelen.

Blijft een overvol middenveld zo, ongelofelijk. Henderson, Mannsverk, Tahirovic, Van de Boomen, Taylor, Vos, Fitz-Jim. En dat voor 2 plekken  Gaan toch harde keuzes worden aankomende zomer, wellicht een Vos en Fitz-Jim (opnieuw) verhuren op een hoog niveau.

Ik denk dat Taylor ook zijn plaats gaat behouden en dat het middenveld de rest van het seizoen blijft zoals het nu was. Hoe dat ze al de andere middenvelders tevreden gaan houden als die weer fit zijn weet ik niet. Dat kan weleens lastig worden, want met enkel 'beloftes' (je krijgt een eerlijke kans in de voorbereiding) naar volgend jaar toe zal het niet lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei rich ruzzian:

Voor een 10 mag Taylor wel beter leren afmaken. Tegen PSV ook weet 1-2 kansen. Zeker die ene bal die Brobbey in de 16 voor hem klaar legde, moet gewoon op doel. 

Zo, zeg dat wel ja. Ik blijf me daar altijd over verbazen: Je schopt gemiddeld een uurtje of wat, 12 uur per week tegen een bal aan? Dan vind ik het ronduit schandalig dat je een dergelijke bal zo ver over schopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Zo, zeg dat wel ja. Ik blijf me daar altijd over verbazen: Je schopt gemiddeld een uurtje of wat, 12 uur per week tegen een bal aan? Dan vind ik het ronduit schandalig dat je een dergelijke bal zo ver over schopt. 

Mwah dat schot als hij hem niet omhoog schiet gaat hij 100% tegen Brobbey aan. Alsnog kan hij hem beter inschieten en hangt hij te ver achterover maar die bal kon er eigenlijk alleen in bij een schot omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Mag toch hopen dat we de rest van het seizoen niet na elke wedstrijd 6 artikels over Henderson gaan krijgen. Komt nu al m’n neus uit. Geef wat meer aandacht aan Twente, Kowet, NEC ofzo. 

Beetje net zoals de artikelen over Bijlow's blessure?

Citaat

Opstelling Jong Ajax: Rulli; Gaaei, Aertssen, Kaplan, Martha; Brandes, Fitz-Jim, Vos; Kalokoh, Rijkhoff, Banel.

Heerlijke opstelling van Jong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Thierryvane:

Beetje net zoals de artikelen over Bijlow's blessure?

Heerlijke opstelling van Jong.

Haha nou nou ik denk dat er veel minder artikelen zijn verschenen over Bijlow dan over Henderson, maar goed volgens mij ga je voorbij aan het punt wat ik probeerde te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

Ruli is 31 staat duidelijk op KNVB website, keeper bij Jong Team max 25 mag zijn... 

Hij had dus nooit mogen spelen vanavond voor Jong Ajax... 

Jawel hoor Karel.

• Voor doelmannen wordt een uitzondering gemaakt. Zij mogen 25 jaar of jonger zijn. Wanneer twee beloftenteams tegen elkaar spelen geldt er voor doelmannen geen leeftijdsgrens.

Ze speelden tegen Jong FC Utrecht vanavond. Dus vandaag mocht het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Geppiej:

Jawel hoor Karel.

• Voor doelmannen wordt een uitzondering gemaakt. Zij mogen 25 jaar of jonger zijn. Wanneer twee beloftenteams tegen elkaar spelen geldt er voor doelmannen geen leeftijdsgrens.

Ze speelden tegen Jong FC Utrecht vanavond. Dus vandaag mocht het wel.

Mijn fout, was vergeten tegen Jong Utrecht was, mea culpa. Dan maakt leeftijd van doelmannen niet uit idd. Sorry, thnx Geppiej. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Jeroen.:

Mwah dat schot als hij hem niet omhoog schiet gaat hij 100% tegen Brobbey aan. Alsnog kan hij hem beter inschieten en hangt hij te ver achterover maar die bal kon er eigenlijk alleen in bij een schot omhoog.

Het gaat me ook niet zo zeer om he feit dat hij hem niet in de kruising jast: Als je zo vaak tegen een bal aan schopt vind ik het tamelijk onbegrijpelijk dat je hem vanaf zon afstand niet tussen de palen krijgt, met de relatieve rust die die had op dat moment. Het was niet alsof er 3 man in zijn nek zaten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Thierryvane:

Gisteren nog gekeken @Gert? Kaplan echt heel goed. Die moet snel minuten in 1 gaan maken. Verder een behoorlijke zaadpot.

Nee werd het dan wel uitgezonden? Kaplan had iig wel goede statistieken idd. Vanochtend de samenvatting gekeken en daar zag je vooral Utrecht na veel individueel geschutter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Die jongens zullen voorlopig blijven staan natuurlijk. Kaplan hoeft ook niet gelijk basismateriaal te zijn. Maar zou hem wel wat minuten gunnen.

Snap ik. Hato speelt voor zijn leeftijd ook echt extreem veel. Dus misschien ook wel goed om die af en toe te laten rouleren met Kaplan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Geppiej:

Snap ik. Hato speelt voor zijn leeftijd ook echt extreem veel. Dus misschien ook wel goed om die af en toe te laten rouleren met Kaplan.

Ik denk dat je nu eerste eens moet gaan bouwen aan een stabiele laatste vier. Na zaterdag lijkt Sosa mij linksachter echt nog de enige logische keuze. Dan kan Rensch op rechts en kun je Gooijer als BU houden. Net als Kaplan. Dan kun je groei gaan zien en mogelijk nationaal en Europees in ieder geval nog wat gaan laten zien. Mijn elf voor de komende weken (blessures daargelaten) zouden zijn;

Ramaj; Rensch; Sutalo; Hato; Sosa; Henderson; Taylor; Hlynnson; Berghuis; Brobbey; Bergwijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei ElMarcos:

Ik denk dat je nu eerste eens moet gaan bouwen aan een stabiele laatste vier.

Uiteraard. Ik bedoelde alleen dat je in sommige wedstrijden en mits de stand het toelaat, je af en toe Hato zou kunnen wisselen omdat er met Kaplan nu ook een goede vervanger is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Geppiej:

Uiteraard. Ik bedoelde alleen dat je in sommige wedstrijden en mits de stand het toelaat, je af en toe Hato zou kunnen wisselen omdat er met Kaplan nu ook een goede vervanger is. 

Daar sluit ik me dan wel weer bij aan. Wil wel eens zien wat hij kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Zo werkt Sivert Mannsverk aan zijn comeback bij Ajax

Sivert Mannsverk is weer voetballer. Na ruim vier maanden revalideren maakte de 21-jarige middenvelder maandagavond bij Jong Ajax weer zijn eerste minuten. Zijn invalbeurt op Sportpark Zoudenbalch betekende het einde van een zware periode voor de Noor. Mannsverk vertelt over zijn valse start bij Ajax, zijn lange revalidatie en hoe hij die tijd gebruikt heeft om sterker terug te komen.

141 dagen na je debuut voor Ajax 1 tegen FC Twente heb je weer minuten gemaakt. Hoe voelt het om terug te zijn?

'Poeh ja, 141 dagen. Het is een zware periode geweest, zeker. Maar het voelt heel goed om weer terug te zijn. En het is ook fijn om weer pijnvrij te zijn. Ik heb namelijk best een tijdje met pijn gespeeld, voor ik deze blessure opliep en verplicht moest rusten. Dus het is een heel goed gevoel om hier nu te staan. Ik ben trots op wat ik heb gedaan en hoe ik me terug heb geknokt.'

Kun je een beetje beschrijven hoe je revalidatie van je voetblessure eruit heeft gezien?

'Ja, weet je, ik kwam en ik speelde 45 minuten tegen Twente. Een moeilijke wedstrijd. En daarna liep ik die blessure op. Dus je zult begrijpen: bij je debuut gewisseld worden na één helft en dan 141 dagen eruit zijn, dat is natuurlijk zwaar. Maar ik moet iedereen bij Ajax bedanken die me geholpen heeft: de fysio's, de medische staf, et cetera. Ik heb geprobeerd om positief te zijn gedurende die hele periode. Dat is moeilijk, maar ik voel me nu wel sterker. Ook omdat ik meer weet over de cultuur bij Ajax, over de speelstijl, dat soort dingen. Ik heb geprobeerd mijn mindset te veranderen en het ook als iets positiefs te zien.'

Hoe heb je geprobeerd om te leren over die cultuur bij Ajax?

'Ik heb gesproken met mensen die al lang bij de club zijn. Wat betekent het om voor Ajax te spelen? Natuurlijk wist ik dat al wel, maar ik wist niet precies tot achter de komma wat de verwachtingen zijn van een Ajax-speler. Die zijn hoog, nog hoger dan ik dacht. Ook van mensen rond de club. Dus ik heb met veel mensen gesproken, die al lang bij de club zijn. Stafleden of mensen binnen andere geledingen bij de club. We hebben namelijk niet zó veel spelers die er al heel lang zitten. Dus ik ging praten met mensen die hier al waren toen het nog een stuk beter ging met Ajax. Zo heb ik mijn tijd geprobeerd te gebruiken. Maar ik ben ook beelden gaan kijken met Dave Vos, bijvoorbeeld. En met andere mensen die weten hoe Ajax wil spelen. En gesprekken gevoerd met Hedwiges Maduro, Michael Valkanis, Saïd Bakkati, met John van 't Schip... Iedereen eigenlijk. Ik heb me altijd voorgenomen om sterker terug te komen van mijn blessure. Om dat te doen, wilde ik precies weten hoe we bij Ajax moeten spelen. Dat is anders dan ik gewend was.'

Hoe is het anders?

'Nou, het is meer open. Dat voelde ik hier bij Jong Ajax ook. Bijna alle teams zetten altijd wel hoog druk. Terwijl ik vanuit Noorwegen gewend was om het tempo van een wedstrijd te controleren, regelmatig tegen teams die in een laag blok staan. Dit is meer internationaal voetbal. Teams willen hier aanvallen, ze denken niet alleen aan resultaat, maar ook aan ontwikkeling. Daardoor is hier soms wat meer chaos. Dat past ook beter bij de speler die ik ben. Dus ik weet zeker dat ik hier pas, maar ik moet mezelf hier eerst maar eens laten zien.'

En jouw kwaliteit is om kalm te blijven in die chaos?

'Ja, zoiets! Dit was natuurlijk misschien niet mijn beste optreden vandaag. Maar ik heb denk ik wel een aantal dingen laten zien die ik wil brengen bij het eerste elftal. Zoals linies doorbreken en rust aan de bal brengen. Ik moet eerlijk gezegd ook wennen aan het veld: ik ben gewend aan kunstgras, hier is meer natuurgras. Dit is internationaal voetbal, kleinere velden. Dat soort dingen.'

Je bent wel kritisch op jezelf. Ik sprak net wat stafleden van Jong Ajax en die waren juist wel tevreden over je optreden, gezien de omstandigheden.

'O, ja? Er gingen natuurlijk ook wel dingen goed, maar voor mijn gevoel heb ik te veel simpele fouten gemaakt. Dat gevoel overheerst nu een beetje bij me, maar dat is fijn om te horen.'

Continu de bal vragen, opendraaien, het spel verleggen. Soms de simpele oplossing, soms een dribbel. Is dat de echte Sivert Mannsverk?

'Ja, dat denk ik wel. Linies doorbreken is één van mijn X-factors, dus daar moet ik me op blijven focussen. Ik moet het in eerste instantie simpel houden en van daaruit kan ik mijn echte kwaliteiten meer en meer gaan laten zien, na een aantal wedstrijden.'

Je speelde met rugnummer 21, hier ooit gedragen door Frenkie de Jong. Had je dat bewust gekozen of is dat toeval?

'Haha, daar zeg je wat. Ik heb normaal 16, bij het eerste. Ik heb er niet echt over nagedacht, maar het is een mooi nummer, ja.'

Je had wel een aantal Frenkie-dribbels.

'Ja, ik had er twee, al ging de eerste dus niet helemaal goed. Maar dat is wel hoe ik speel. Ik hoop dat ik dat ook kan laten zien in het eerste elftal.'

Wat zijn nu je doelen voor de komende tijd?

'Ik wil gewoon deel uitmaken van een succesvol Ajax-team, dat is mijn droom. Om geschiedenis te schrijven met Ajax. En natuurlijk wil ik wedstrijden spelen en in de basis staan. Maar ik wil vooral deel uitmaken van een succesvol Ajax-team, dat dingen wint en samen goed voetbal speelt. Dat is belangrijk voor mij, om in een team te spelen dat samen plezier in het voetbal heeft.'

En fysiek, wanneer zou je weer negentig minuten zou kunnen spelen, denk je?

'Nou, ik hoopte eigenlijk dat ik vandaag al 45 minuten kon spelen, maar het werden er dertig. Misschien volgende week dan 45. Daar moet ik het ook met de trainers nog over hebben, hoe zij het voor zich zien. Er is veel concurrentie in het eerste elftal, dus het is nu vooral belangrijk voor mij om minuten te maken, zodat ik fit en beschikbaar ben, als ik de kans krijg. Ik ben gewend om drie keer per week negentig minuten te spelen, dus dat heb ik nodig om weer fit te zijn. Eerlijk gezegd denk ik dat ik de komende weken vooral wedstrijden bij Jong Ajax ga spelen.'

Om weer wat vertrouwen in je lichaam krijgen?

'Ja, precies. Ik voel me nog steeds niet helemaal vrij in mijn hoofd. Omdat sommige dingen pijn deden voor ik deze blessure kreeg, dat is nog wat oncomfortabel. Dus ik moet weer in mijn ritme komen en mijn lichaam vertrouwen inderdaad.'

Je hebt ook wel wat terugvallen gehad hè, tijdens je revalidatie, wat is er gebeurd?

'Ja, klopt. In eerste instantie zeiden ze tegen me dat het zes tot acht weken zou duren. Maar het was een heel ingewikkelde blessure en we kwamen erachter dat er toch iets meer aan de hand was. Ik wil niet te veel in detail treden, maar het was iets erger dan we dachten. Daarom hebben we er ook de tijd voor genomen. Want dit is belangrijk voor mijn carrière. Ik ben nog maar 21. Het is belangrijk voor mij om weer honderd procent fit te zijn, ik wil hier niet de rest van mijn carrière last van hebben.'

Klinkt logisch, maar ook frustrerend.

'Pffff ja, dat kun je je wel voorstellen, heel frustrerend.'

Hoe heb jij gekeken naar de problemen die Ajax op het middenveld had? Er was duidelijk behoefte aan een nummer 6, iemand die voor controle zorgt en de bal in bezit houdt. Eigenlijk precies jouw profiel.

'Ja, dat was misschien nog wel het zwaarste. Want ik had het gevoel dat als ik fit was geweest, ik echt veel kansen zou hebben gekregen. Natuurlijk moet je je dan wel eerst bewijzen, om die kansen te verdienen. Maar nu is Jordan Henderson erbij gekomen. Nog een middenvelder erbij, de concurrentie is nog zwaarder geworden. Maar goed, we moeten als team denken en voor het team is het perfect om hem erbij te hebben.'

Heb je Henderson ook al gesproken?

'Ja, zeker. Hij is heel aardig. Een speciaal persoon. Wat zo speciaal aan hem is, is dat hij een soort knop omzet als hij het veld opstapt. Buiten het veld is hij gewoon een bescheiden en aardige gozer. Ik wil gewoon van hem leren, met hem praten, met hem discussiëren en hopelijk kunnen we dan ook samen minuten gaan maken.'

Hoe ver zit jij daar voor je gevoel nog vanaf, van een rentree in Ajax 1?

'Kijk, voor mij is het nu eerst belangrijk om honderd procent fit te raken, voor het seizoen alweer voorbij is. Waar ik nu naartoe werk is voelen dat ik weer honderd procent ben en mijn lichaam vertrouw. Ik wil de Ajax-fans heel graag laten zien wat zij van mij kunnen verwachten, ook richting komend seizoen.'

Het vertrouwen in je kwaliteiten ben je niet verloren?

'Nee, ik vertrouw op mijn kwaliteiten. En ik heb natuurlijk al meegetraind met het eerste elftal, dus ik weet dat ik daar iets kan toevoegen. Máár, dat moet ik dan wel eerst laten zien. Je moet iedere wedstrijd, iedere training presteren. Dit is Ajax. Als je één wedstrijd speelt zoals tegen Twente, dan is iedereen kritisch op je. Dat is hoe het is. Ik moet nu zorgen dat ik me opnieuw laat zien.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites