Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Kon de eerste helft wel genieten van het feit dat er eindelijk een tactiek zichtbaar was. Jammer alleen dat dit niet echt heeft geleid tot (grote) kansen, al had Brobbey op zeker een strafschop verdiend. Belachelijke beslissing van de scheidsrechter.

Zoals hierboven al aangegeven; Taylor <> Akpom was een erg vreemde wissel. Niet dat Taylor eruit werd gehaald, want die kan echt niet meer, maar meer het feit dat daardoor Ajax er de tweede helft bijna niet meer aan te pas kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2364

• Chiemel

1895

• cimbomcu

1568

• Rogier.

1525

1 uur geleden zei cimbomcu:

Vooral blij dat de aankopen laten zien dat ze niet zo slecht zijn als wat Steijn en de rest van media Nederland beweert.

Ook Gaaei gewoon prima gespeeld, hebben jullie zijn pass gezien op Hlynsson waar die de hele druk van Brighton mee oversloeg? Wat een bal was dat, over de lucht op de stropdas.

Voetballend was het niet geweldig, maar goed je bent aanvallend gewoon beperkt, trouwens dat was echt een 100% penal met Brobbey ja. Wordt gewoon keihard omver gebeukt :-D

Ja precies dit dacht ik vanochtend ook. De aankopen bloeien op. Bestaande spelers zakken weg. Dit biedt wel hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-11-2023 om 10:36 zei joostmakaay:

De echte miseré van deze situatie ga je pas over een jaar merken lijkt mij, Champions League voetbal ga je waarschijnlijk mislopen, en dus ook de vele miljoenen inkomsten daarbij. Daarnaast ga je je jaarlijkse transfer van 50M+ om de begroting sluitend te maken dit jaar ook niet met een speler realiseren.

Denk dat de huidige situatie nog wel een decennia effect zal hebben. Zoiets als dit kom je niet zomaar even te boven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei timpy00:

Wat bedoel je met zoiets als dit? En wat gaat dan precies decennia duren?

Je moet opnieuw gaan bouwen naar een topclub

Je moet de huidige talenten ontwikkelen, en diegenen die binnen zijn gehaald (met verlies) verkopen

Je moet opnieuw de staf bijeenrapen

Je moet de jeugd en B-elftal opnieuw evalueren

Scouting moet op de schop en er moet weer netjes gescout worden

Zoeken naar een andere coach, mocht 't Schip niet voldoen.

enz enz

Dat kan nog wel jaren duren wil Ajax op het niveau van 2010's zitten.

bewerkt door Rinus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Rinus:

Je moet opnieuw gaan bouwen naar een topclub

Je moet de huidige talenten ontwikkelen, en diegenen die binnen zijn gehaald (met verlies) verkopen

Je moet opnieuw de staf bijeenrapen

Je moet de jeugd en B-elftal opnieuw evalueren

Scouting moet op de schop en er moet weer netjes gescout worden

enz enz

Dat kan nog wel jaren duren wil Ajax op het niveau van 2010's zitten.

Wat is opnieuw bouwen aan een topclub? De Ten Hag periode werd een topteam in enkele jaren samengesteld.
Huidige talenten ontwikkelen is volgens mij altijd een ding toch? Dat gebeurd toch ook altijd?

Wat bedoel je met de staf bijeenrapen? Ze hebben tot het einde van het seizoen/begin nieuwe seizoen om een nieuwe hoofdtrainer aan te stellen.

Jeugd en jong Ajax wat in mijn ogen hetzelfde is moet je altijd evalueren toch? En gebeurd volgens mij ook altijd? En er komen ook altijd spelers door. Sterker nog voor het eerst in heel veel jaren lijken er nu wat aanvallende spelers kans te hebben om de komende jaren Ajax 1 te halen. En dat is al een hele vooruitgang.
Scouting moet ook op de schop maar daar waren ze al aan begonnen met nieuwe hoofdscouting. De huidige problemen daar lopen al jaren ook onder Overmars.

Ja er moet veel beter bij Ajax. Maar jij doet alsof de hele club ieder poppetje vervangen moet worden.

Ja de selectie moet beter, vooral in balans, maar ook nu hoor je eigenlijk gewoon top 3 te spelen. Zou een godswonder zijn mocht dat nog gebeuren, maar het is niet alsof Ajax ineens de nummer 11 van Nederland is qua selectie ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Decennia is inderdaad wel heel erg overdreven, als je ziet hoe snel z'n Aston Villa van de Championship tot gevestigde middenmoter in de Premier League kan geraken (ja, meer TV-geld etc.), o.a. door een paar gerichte aankopen en een goede trainer.

Probleem zal hem vooral zitten in het mogelijk mislopen van de Champions League, maar wel spelers op de loonlijst hebben staan met een Champions League-salaris (Bergwijn, Berghuis, Brobbey, Rulli).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei joostmakaay:

Decennia is inderdaad wel heel erg overdreven, als je ziet hoe snel z'n Aston Villa van de Championship tot gevestigde middenmoter in de Premier League kan geraken (ja, meer TV-geld etc.), o.a. door een paar gerichte aankopen en een goede trainer.

Probleem zal hem vooral zitten in het mogelijk mislopen van de Champions League, maar wel spelers op de loonlijst hebben staan met een Champions League-salaris (Bergwijn, Berghuis, Brobbey, Rulli).

Kijk de vorige keer toen Ajax in het puin lag hoe snel dat is opgebouwd.

Salarishuishouding zat inderdaad verkeerd in elkaar, ben wel voorstander van hoe dat nu is ingericht. Van de vier namen die jij noemt verwacht ik dat minimaal twee overigens niet meer bij Ajax spelen volgend seizoen. Ik acht de kans aannemelijk dat Bergwijn in de winter of de zomer naar het midden oosten vertrekt. Dan krijg je er nog een transfersom voor en ben je van zijn salaris af. 

Ik verwacht dat Rulli uiteindelijk weer naar Spanje vertrekt. En zelfs Berghuis durf ik twijfels bij te zetten of hij nog bij Ajax speelt volgend seizoen.

De salarishuishouding ziet er gelukkig dit jaar al heel veel beter uit dan vorig seizoen. Een van de dingen die Mislintat goed heeft gedaan en ook open heeft gecommuniceerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Een van de dingen die Mislintat goed heeft gedaan en ook open heeft gecommuniceerd.

Denk ook echt dat dat de voornaamste taak voor hem was deze zomer. Een salarishuis bouwen dat ook zonder CL voetbal of uitgaande transfers te handhaven is. Wel meer geld investeren in transfersommen maar minder salaris voor de spelers zelf 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei joostmakaay:

Waarvan we er hopelijk twee gaan slijten deze winter. Bergwijn naar de zandbak en Rulli terug naar Spanje. Heb ook ergens het gevoel dat dit het laatste seizoen van Berghuis is. Wat óók prima is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima, maar ik zal de komende 5 jaar, misschien 8/10 jaar, geen halve finales/finales Conference/EL/CL verwachten, of een titel of de beker. Het is opbouwen en aanpoten voor Ajax om weer tot de top te horen. Laat ze nu mooi een subtopper zijn, ofzo. Misschien een laagvlieger in Europa. Veel geld gaat er ook nog verloren door wat er is gebeurd.

bewerkt door Rinus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rinus:

Prima, maar ik zal de komende 5 jaar geen halve finales/finales Conference/EL/CL verwachten, of een titel of de beker. Het is opbouwen en aanpoten voor Ajax om weer tot de top te horen. Laat ze nu mooi een subtopper zijn, ofzo. Misschien een laagvlieger in Europa. Veel geld gaat er ook nog verloren door wat er is gebeurd.

Even serieus ben je aan het trollen of meen je dit allemaal?

Want je roept zomaar wat dingen? Waar gaat precies geld aan verloren? Ik zou halve finale CL niet vergelijken met Conference League. Want wanneer AZ de halve finale kan halen daarvan en Feyenoord van twee jaar geleden dan kan Ajax dat zeker ook. Halve finale CL die mening deel ik zeker, aangezien zelfs  als alles top is dat bijna onmogelijk is.

Hoezo is het aanpoten? Wellicht kun je je mening onderbouwen. Of ik ben er vol ingetrapt dat je zit te trollen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg gewoon wat ik denk dat het gaat worden. Ben niet aan het trollen. Ik meen het echt. Het is gewoon aanpoten, omdat alles wat Ajax ooit had, qua geld, inkomen, spelers in de eerste dat is er allemaal niet meer. Een speler zoals Brobbery is gewoon een hele matige speler. Vergelijkbaar met de spelers die van Basten toen had. Misschien zelfs slechter. Maar goed. Ik snap dat je hart en je ziel Ajax zo verdedigd, maar tja. Ik mag best zeggen hoe ik het de komende jaren zie voor Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rinus:

Ik zeg gewoon wat ik denk dat het gaat worden. Ben niet aan het trollen. Ik meen het echt. Het is gewoon aanpoten, omdat alles wat Ajax ooit had, qua geld, inkomen, spelers in de eerste dat is er allemaal niet meer. Een speler zoals Brobbery is gewoon een hele matige speler. Vergelijkbaar met de spelers die van Basten toen had. Misschien zelfs slechter. Maar goed. Ik snap dat je hart en je ziel Ajax zo verdedigd, maar tja. Ik mag best zeggen hoe ik het de komende jaren zie voor Ajax.

Ik ben zeker voor Ajax, maar ik kan vrij reëel kijken naar de situatie. Maar jij roept gewoon maar wat. Allerlei vage zinnen waar je niet op ingaat als iemand daarop reageert.

Ajax is de rijkste club van het land, vergeleken met wie met Ajax aanpoten? Met Bayern Munchen? Ja dat klopt kan ik niet ontkennen. Maar Ajax zit al een jaar of 25 niet meer in hetzelfde vaarwater als dat soort clubs.

Wanneer je de grootste en rijkste club van het land bent is terug aan de top komen toch niet onoverkoombaar? Sterker nog Feyenoord en PSV zijn daar het perfecte voorbeeld van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een negativiteit Rinus, nergens voor nodig. Kijk waar Feyenoord vandaan kwam. Ajax is zo weer op de rit. Volgend jaar kampioenskandidaat en binnen 2/3 jaar heb je normaal gesproken weer een titel, en met een beetje geluk aankomend jaar zelfs al. In het voetbal kan je heel snel veel bereiken, en zo groot is het gat in Nederland niet. Bovendien, de selectie zal wel grotendeels intact blijven, op wat kwaliteitsimpulsen na, waardoor je alleen maar sterker wordt als er een normale trainer voor de groep staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rogier.:

Wat een negativiteit Rinus, nergens voor nodig. Kijk waar Feyenoord vandaan kwam. Ajax is zo weer op de rit. Volgend jaar kampioenskandidaat en binnen 2/3 jaar heb je normaal gesproken weer een titel, en met een beetje geluk aankomend jaar zelfs al. In het voetbal kan je heel snel veel bereiken, en zo groot is het gat in Nederland niet. Bovendien, de selectie zal wel grotendeels intact blijven, op wat kwaliteitsimpulsen na, waardoor je alleen maar sterker wordt als er een normale trainer voor de groep staat.

Hoop het voor Ajax, en het Nederlandse voetbal. Het leven is niet FM, hé :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-11-2023 om 14:51 zei Rinus:

Maar dat is allemaal ook vrij snel weer terug, verwacht ik. Niet op het niveau van 15-20, maar dat is ook niet de norm, dat zijn de uitzonderingen. Het probleem is dat als Ajax zo'n uitzondering heeft, het er de norm van wil maken, wat misloopt, waardoor je daarna weer wegzakt. En weer op moet bouwen. Constante daarin: je gaat spelers kopen voor dat niveau, minder kansen voor jeugdspelers en het werkt niet.

Een realistisch doel voor Ajax is imo deelname CL, Europees overwinteren (kan ook EL als 3e in de poule) en 1-2x per 10 jaar kwartfinale CL/halve finale EL (en dan kun je ook verder komen). Al is het de vraag hoe je dat in de nieuwe CL-opzet moet plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites