Beppu Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Zondag Foelmijn bij de selectie halen en aanpakken die lampen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 (bewerkt) 13 uur geleden zei PJHoutman: BHA heeft niets gecreëerd omdat ze 2-0 voorstaan en de focus op de competitie hebben liggen. Dat heeft helemaal niets met Ajax óf met de Hollandse ziekte te maken. Tot de 2-0 hebben ze gewoon geprobeerd te voetballen. Ik zie ook niet hoe je denkt dat je hier een 'basis' mee opbouwt. Enige wat je hiermee doet is nu en tegen PSV de schade beperken. Van 't Schip moet dan weer helemaal opnieuw beginnen. Klopt. We hebben allemaal die gigantische kansen van BHA in de eerste helft gezien toch? 12 uur geleden zei Elsjorro1990: Say what?? 100% dat Gorter daar kritiek op had gehad. 2 uur geleden zei Titan: Al die spelers die nu in interviews aangeven dat er iets moest gebeuren, dat het ontslag van Steijn logisch is, noem maar op. Nou, waar was gisteren te zien dat het aan Steijn lag en niet aan het abominabele niveau van die spelers zelf? Nu weer zo'n Brobbey die het logisch vindt dat Steijn eruit vloog. Wat deed hij gisteren? Waardeloze aannames en werd fysiek afgetroefd alsof hij nog bij de pupillen zit. Dus omdat de spelers 2 trainingsdagen na het ontslag van Steijn niet heel goed spelen, ligt het niet aan Steijn, maar aan het niveau van de spelers? Wat een ongelofelijk kortzichtige gedachte. 27 oktober 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 De berustende, realistische en lijdzame Ajax-supporter vind ik toch een stuk minder leuk dan de tierende, schuimbekkende WZAWZDB-Ajacied. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 43 minuten geleden zei Hwb: Klopt. We hebben allemaal die gigantische kansen van BHA in de eerste helft gezien toch? Kun je lollig proberen te doen, maar ik heb het erover dat Brighton na de 2-0 geen moment meer heeft aangezet. Wat Ajax dáár tegenoverzette, dus tegen Brighton op 20% inzet, is een regelrechte schande. Brighton heeft 15 minuten lang de bal mogen rondspelen zonder dat er ook maar iemand van Ajax jaagde. Als Maduro denkt dat hij het beste resultaat haalt door dit soort betonvoetbal te spelen moet hij dat lekker doen. Ik zeg alleen dat hier geen ‘basis’ gelegd wordt voor verbeteringen en dat het absurd is om dat te roepen. Van t Schip (?) kan straks weer helemaal opnieuw beginnen met automatismen inslijpen als hij spelers plots wel over de middellijn laat gaan. Dan is het januari voor er iets van een herkenbaar spelsysteem is en sta je niet alleen 25+ punten achter op PSV, maar ook op de play-off plekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 1 minuut geleden zei PJHoutman: Kun je lollig proberen te doen, maar ik heb het erover dat Brighton na de 2-0 geen moment meer heeft aangezet. Wat Ajax dáár tegenoverzette, dus tegen Brighton op 20% inzet, is een regelrechte schande. Brighton heeft 15 minuten lang de bal mogen rondspelen zonder dat er ook maar iemand van Ajax jaagde. Als Maduro denkt dat hij het beste resultaat haalt door dit soort betonvoetbal te spelen moet hij dat lekker doen. Ik zeg alleen dat hier geen ‘basis’ gelegd wordt voor verbeteringen en dat het absurd is om dat te roepen. Ik denk vooral dat Maduro geprobeerd heeft vanuit dezelfde gedachte als Liverpool, City en andere teams die de laatste tijd resultaat hebben behaald tegen Brighton te spelen. Dat dit aanvallend pover en niet goed genoeg was is zeker waar. 1 minuut geleden zei PJHoutman: Van t Schip (?) kan straks weer helemaal opnieuw beginnen met automatismen inslijpen als hij spelers plots wel over de middellijn laat gaan. Dan is het januari voor er iets van een herkenbaar spelsysteem is en sta je niet alleen 25+ punten achter op PSV, maar ook op de play-off plekken. Automatismen inslijpen kun je toch niet verwijten op Maduro in vijf dagen en vier trainingen? Er zullen sowieso nieuwe automatismen moeten ingeslepen worden want de automatismen die er waren die willen we/ik eigenlijk niet veel van terug zien. Ik denk dat de kans realistisch is dat Ajax zondag al wel meer aanvallender speelt, maar goed deze discussie kunnen we pas zondag voeren eigenlijk. Ik denk dat de aanpak van Brighton echt geprobeerd is te spiegelen met wat andere teams hebben gedaan laatste tijd die resultaat hebben behaald tegen Brighton. Na zondag kunnen we concluderen of dat het geval was of dat Maduro heeft besloten dat twee keer 0-0 spelen het doel was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 1 uur geleden zei Hwb: Dus omdat de spelers 2 trainingsdagen na het ontslag van Steijn niet heel goed spelen, ligt het niet aan Steijn, maar aan het niveau van de spelers? Wat een ongelofelijk kortzichtige gedachte. Volgens mij stelde ik het niet zo, maar bon, bedankt voor je ongefundeerde feedback. Lekker makkelijk om alles op Steijn af te schuiven, bedoel ik. We kunnen toch weer zien dat die spelers of heel matig zijn of niet in vorm verkeren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 (bewerkt) 7 minuten geleden zei timpy00: Automatismen inslijpen kun je toch niet verwijten op Maduro in vijf dagen en vier trainingen? Ik verwijt dat Maduro ook niet, ik zeg dat er aan de hand van deze wedstrijd geen basis ligt om je aan op te trekken, iets wat anderen wel riepen. En dat je Maduro wel kan verwijten dat je je na de 2-0 zo makkelijk naar de slachtbank laat leiden met de wetenschap dat elk punt telt. 27 oktober 2023 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 (bewerkt) 23 minuten geleden zei PJHoutman: Kun je lollig proberen te doen, maar ik heb het erover dat Brighton na de 2-0 geen moment meer heeft aangezet. Wat Ajax dáár tegenoverzette, dus tegen Brighton op 20% inzet, is een regelrechte schande. Brighton heeft 15 minuten lang de bal mogen rondspelen zonder dat er ook maar iemand van Ajax jaagde. Als Maduro denkt dat hij het beste resultaat haalt door dit soort betonvoetbal te spelen moet hij dat lekker doen. Ik zeg alleen dat hier geen ‘basis’ gelegd wordt voor verbeteringen en dat het absurd is om dat te roepen. Van t Schip (?) kan straks weer helemaal opnieuw beginnen met automatismen inslijpen als hij spelers plots wel over de middellijn laat gaan. Dan is het januari voor er iets van een herkenbaar spelsysteem is en sta je niet alleen 25+ punten achter op PSV, maar ook op de play-off plekken. Dit is echt veel te makkelijk PJ, en ben het dan ook echt totaal niet met je eens. Het spel begint bij 2 elementen, die allebei niet in orde waren de afgelopen maanden: - Druk zetten (en dan kun je nog opsplitsen bij balverlies en bij opbouw tegenstander) - Opbouwen (ook die kun je nog opsplitsen in balwinst en bij eigen opbouw) Druk zetten tegen Brighton is zelfmoord. Ook de topploegen in Engeland doen dat mondjesmaat. In de korte tijd die Ajax had, kun je nooit een gedegen structuur neerzetten waarin de afstanden tot elkaar kloppen. En al helemaal niet tegen de best opbouwende ploeg ter wereld van dit moment. We zagen het bij de start van de 2-0. Brighton maakte de welbekende driehoekjes, onderlinge afstanden klopten niet helemaal (je zag Berghuis niet voor niets wijzen), Gross kwam vrij en het middenveld lag open. Vervolgens gaan er verdedigend ook nog een aantal dingen mis, maar dit begint bij het drukzetten. Blij dat we dat niet hebben gedaan, want dan had je er in de eerste helft al 5 om je oren gekregen. In de opbouw daarentegen, werd er via semi-verzorgd spel gepoogd de vrije man te vinden tegen een (ook hier weer) heel goed drukzettend Brighton. Dit lukte vrij aardig, spelers raakten niet in paniek en het leek ook goed te staan in de meeste situaties waarin je balverlies kon leiden. Dat er dan vervolgens heel veel situaties waren waarin de bal naar voren kon, maar niet ging, heeft te maken met vertrouwen en vastigheden. Dat de bal er ook niet bleef, als hij wel kwam, heeft te maken met de vorm waarin Bergwijn, Brobbey en co in zitten, en een stukje kwaliteit. Zelfde geldt bij balwinst, daar mist gewoon vertrouwen, patronen en bepaalde structuren om snel te profiteren, gegeven hoe Brighton stond. Een paar trainingen verder, wanneer de onderlinge afstanden beter zijn, en er gecoördineerder en met meer vertrouwen vooruit gespeeld en druk gezet kan worden, kun je nadenken over het meer van de goal afspelen en hoog druk zetten. Maar het begint bij de basis (ja, wel een basis) van hoe je de bal rondspeelt en hoe je gecoördineerd in de afspraken blijft. Dát is hetgeen waar je hele grote verbeteringen bij zag t.o.v. de afgelopen maanden. Daarmee ook alle vertrouwen dat je tegen een Volendam en Heerenveen wél onder de druk vandaan speelt en wat hoger druk kan zetten (want daar is de opbouw en kwaliteit van drukzetten vele malen minder). De nieuwe uitdagingen die daarmee gepaard zijn, namelijk over de middellijn met aanvalsspel tot kansen komen is een volgende stap. Die uiteraard ook een stuk makkelijker is tegen de Eredivisie-teams. Je kan niet verwachten dat deze spelersgroep in 2 dagen ineens het voetbal van Feyenoord etaleert, het is namelijk al 1.5 jaar ontzettend ruk. En dan ook nog eens tegen een ploeg als Brighton. 27 oktober 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 (bewerkt) 21 minuten geleden zei PJHoutman: Kun je lollig proberen te doen, maar ik heb het erover dat Brighton na de 2-0 geen moment meer heeft aangezet. Ik probeer niet lollig te doen. Ik wijs erop dat je ongelijk hebt dat Brighton niets creëerde omdat ze 2-0 voorstonden, want in de eerste helft bij 0-0 creëerden ze ook vrij weinig. Dat Ajax verder te weinig bracht, daar is niemand het mee oneens. Maar gezien het gruwelijke drama van de afgelopen maanden, zag ik gisteren vooral lichtpuntjes. Zelfs al was het dik onvoldoende. Hoe pril en beperkt ook, zag ik iets van herstel in de (verdedigende) organisatie. 11 minuten geleden zei Titan: Volgens mij stelde ik het niet zo, maar bon, bedankt voor je ongefundeerde feedback. Lekker makkelijk om alles op Steijn af te schuiven, bedoel ik. We kunnen toch weer zien dat die spelers of heel matig zijn of niet in vorm verkeren? In mijn beleving stelde je het wel zo: 3 uur geleden zei Titan: Nou, waar was gisteren te zien dat het aan Steijn lag en niet aan het abominabele niveau van die spelers zelf? Daar zeg je imo eigenlijk: "zie je wel, het lag niet aan Steijn, het zijn kutspelers." Dat vind ik een enorm kortzichtige conclusie om te trekken na 2 dagen die volgen op maanden van totaal onsamenhangend spel en het afbreken van vertrouwen (door zowel spel, fouten als uitlatingen van Steijn). Prima dat je dat ongefundeerd vind, ik vind de uitspraak hierboven vooral ongefundeerd. 27 oktober 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 Genoten van het Ajax-voetbal gisteren. Jammer alleen dat Brighton voor dat voetbal stond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 1 uur geleden zei Dansmeister: Genoten van het Ajax-voetbal gisteren. Jammer alleen dat Brighton voor dat voetbal stond. Pieter Zwart geluisterd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 52 minuten geleden zei Beppu: Pieter Zwart geluisterd? Haha nee. Lees met liefde zijn artikelen, maar kan zijn stem niet aan. Maandag wel weer genieten in het treintje van Kale en Kokkie en de kick-off podcast van de Telegraaf natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 50 minuten geleden zei Dansmeister: Haha nee. Lees met liefde zijn artikelen, maar kan zijn stem niet aan. Maandag wel weer genieten in het treintje van Kale en Kokkie en de kick-off podcast van de Telegraaf natuurlijk. Ah, hij zei precies hetzelfde namelijk, vandaar. Ik kon de beste man vroeger ook niet verdragen. Vooral in de video-vorm, dat je die kop met dat houten gebit er nog bij ziet. In de audiovorm luister ik er wel eens naar want hij zegt wel goede dingen. Maar goed, je weet ondertussen dat ik tegenwoordig álles luister Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 27 oktober 2023 Share Geplaatst 27 oktober 2023 2 uur geleden zei Beppu: dat je die kop met dat houten gebit er nog bij ziet Goed verhaal wel dit. Hup Ajax! Winnen dit weekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 Heel benieuwd wat hier van gaat komen. Bij een mooi bedrag, meteen doen. Heb je Forbs, Godts en Van Axel Dongen voor de linkerflank, kun je mooi juist een echte rechtsbuiten halen. Wellicht nog wat versterking in de zin van leiderschapskwaliteiten op andere posities, maar hoop wel dat er geen miljoenen geïnvesteerd worden in een speler als Almada. Blijkt dit seizoen maar weer dat Ajax nooit meer dan 15 miljoen uit moet geven voor een speler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 Valentijntje heeft het hier al weken over. Blijkt hij toch goed geïnformeerd te zijn! Maar voor Bergwijn. Tuurlijk, lekker geld binnen harken. Maar de beste man is net 26 geworden zie ik. Dan is het al vroeg einde carrière op het hoogste niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 2 uur geleden zei Beppu: Valentijntje heeft het hier al weken over. Blijkt hij toch goed geïnformeerd te zijn! Maar voor Bergwijn. Tuurlijk, lekker geld binnen harken. Maar de beste man is net 26 geworden zie ik. Dan is het al vroeg einde carrière op het hoogste niveau. Zoals hij het afgelopen jaar speelt kun je al moeilijk spreken over het hoogste niveau. Geen idee hoe dat komt verder. Overigens heeft een speler als Carrasco laten zien dat je wel degelijk op niveau terug kan keren na een paar jaar in de bamboetuin. Het kán dus wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 28 oktober 2023 Share Geplaatst 28 oktober 2023 4 uur geleden zei Beppu: Valentijntje heeft het hier al weken over. Blijkt hij toch goed geïnformeerd te zijn! Maar voor Bergwijn. Tuurlijk, lekker geld binnen harken. Maar de beste man is net 26 geworden zie ik. Dan is het al vroeg einde carrière op het hoogste niveau. Kans is ook redelijk aanwezig dat steeds meer spelers in die leeftijdscategorie die kant opgaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 (bewerkt) Matchday! 1-2 winst vandaag, toch @Thierryvane? Hoop op Ramaj; Gaaei, Sutalo, Hato, Avila; Vos, Van den Boomen, Berghuis; Godts, Mikautadze, Forbs Rechtsbuiten is wel echt lastig, daar Berghuis neerzetten is ook niet ideaal. 29 oktober 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Opvreten! Wzawzdb x x x Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Ik ben benieuwd wat Maduro gaat bedenken voor vandaag. Hoop op in ieder geval een mooie wedstrijd met strijd en geen betonvoetbal. Ramaj; Gaaei, Sutalo, Hato, Avila; Vos, Van den Boomen, Akpom/Mikau;Berghuis, Brobbey, Forbs Gaaei mag opkomen, houd je 3 achterin, daardoor kan Berghuis al valse 10 spelen waarmee Akpom of Mikau naast Brobbey kan spelen en je kunt combineren voorin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Ik hoop op een reactie van Ajax vandaag, maar ik vrees dat dit topic straks gaat ontploffen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Het is dus: Ramaj; Gaaei, Sutalo, Hato, Avila; vd Boomen, Taylor, Hlynsson; Berghuis, Brobbey, Bergwijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arles Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Ik las als eerst dat Van den Boomen en Hlynsson een basisplaats hadden dus ik was blij dat Taylor eindelijk een keer op de bank werd gezet. Blijkt hij toch gewoon weer te spelen… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten