Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei PJHoutman:

Op zich niet zo heel erg moeilijk als je met 11 man op je eigen helft speelt. Echt een aanfluiting dit, vooral dat Ajax zich gewoon lijkt neer te leggen bij uitschakeling. 

Tja, liever even 2 wedstrijden dit en werken aan een basis en wat vertrouwen, dan zonder kans en organisatieloos met 5-0 op de broek. Zie het ook liever anders, maar het was zó slecht de afgelopen maanden, dan kun je even niets.

Overigens vind ik ook dat er aanvallend meer voor elkaar gekregen had moeten worden, maar Maduro had maar 2 dagen.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

BHA heeft niets gecreëerd omdat ze 2-0 voorstaan en de focus op de competitie hebben liggen. Dat heeft helemaal niets met Ajax óf met de Hollandse ziekte te maken. Tot de 2-0 hebben ze gewoon geprobeerd te voetballen. Ik zie ook niet hoe je denkt dat je hier een 'basis' mee opbouwt. Enige wat je hiermee doet is nu en tegen PSV de schade beperken. Van 't Schip moet dan weer helemaal opnieuw beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap het gezeik vanavond niet zo. Met Steijn was het een gegeven dat we er minimaal 3-0 af zouden gaan, vanavond heeft Maduro op een andere manier geprobeerd om de schade te beperken. Niet gelukt, maar het was ook wel heel bijzonder geweest als hij dat binnen twee dagen voor elkaar had gekregen. Dat het beter moet weten we allemaal, maar ik kan me niet druk maken om vanavond. Dat er wat moet gebeuren is duidelijk, en vanavond is de eerste stap daartoe gezet. Op naar zondag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Organisatie was iets beter en je zag heel af en toe iets wat op opbouwen/positiespel leek. Snap dat we in deze tijden positieve aanknopingspunten zoeken, maar ik vond het niveau echt (weer) schrikbarend laag. Je kan binnen een paar dagen geen wonderen verwachten van Maduro, maar het is individueel ook gewoon bizar matig. Steijn presteerde natuurlijk ondermaats, maar met deze basiself ga je echt heel weinig bereiken, ongeacht wie er voor de groep staat. Zou graag mijn ideale basiself aanwijzen, maar ik weet het momenteel oprecht niet. Te veel middelmaat en te weinig steunpilaren.

Ook echt de meest waardeloze Ajax-captain die ik in mijn 26-jarige bestaan meegemaakt heb. Vertrouwen is nog nooit zo laag geweest als dit. Hoop dat de schade zondag meevalt, maar ben bang dat we heel dik op de broek gaan krijgen. Daarnaast zou ik serieus tekenen voor een vierde plek, want zie ons hooguit vijfde eindigen. Top drie gaan we sowieso niet halen. Wat een tyfusbende zeg, helemaal klaar mee.

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Akpom 20 minuten meegedaan en 0 balcontacten? Kan iemand dit bevestigen?

1 balcontact, maar toen stond hij buitenspel.

Schermafbeelding2023-10-27om08_35_54.thumb.png.ac3a06bc87b24a6453e803a580192181.png

Edit, maar verder in die 19 minuten eigenlijk niks gedaan. Zelfs geen duel aangegaan.

bewerkt door FlyD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterk interview alweer van Berghuis.

Ik snap de kritiek hier niet zo, Brighton vraagt een iets andere benadering dan een normale tegenstander. En nee het is geen niveau Real Madrid zoals de domme analisten gisteren weer populistisch gingen roepen. Maar wel een tegenstander die bij voorbaat wil en hoopt dat je druk zet en daar voetballend heel makkelijk doorheen loopt.

Dan kunnen we ze wel in hun kaart spelen en alsnog meer druk naar voren toe, maar dan heb ik liever dit van een ploeg die in een crisis zit, 17de staat en 8 wedstrijden niet heeft gewonnen. Tegen PSV verwacht ik al wat beters, maar ook ''gewoon'' een nederlaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb alleen de eerste helft gekeken. Positief was inderdaad dat er meer vanuit de verdedigende organisatie gespeeld werd, iets wat 100% miste de laatste tijd en ik zag ook zeker dat er wel met energie werd gespeeld over het algemeen. Hopelijk nu we een nieuwe trainer krijgen, biedt dat de kans dat we alsnog een andere aanvoerder krijgen: Berghuis of iets later een winteraankoop. Want er is zeker nog wel een gebrek aan een leidersfiguur, met name achterin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond het verrassend dat alle spelers iig zich aan een plan konden houden. Al vervloek ik het plan. Want we zijn Ajax supporters en dit is echt verschrikkelijk om te moeten zien. Maargoed deal with it zouden ze zeggen..

Waar ik positief over was:

Ramaj: Rust. Voegt al zoveel toe met zo'n wankele ploeg.

Gaaei: Werklust, doorzettingsvermogen en snelheid laat hij zien. Staat defensief nog weleens verkeerd. Maar iig niet de Rensch mentaliteit.

De rest wel minder positief over. Sutalo echt wel het minst over te spreken. Samen met Sosa. Gewoon om het feit dat het goede voetballers zijn en echt zo weinig laten zien. Geen zelfvertrouwen is lastig te herstellen en een proces. Maar had zoveel meer van deze jongens verwacht.

Over bijvoorbeeld een Taylor ga ik het niet eens meer hebben. Gewoon een Vos of een ander een kans geven. Heb het opgegeven met em.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die spelers die nu in interviews aangeven dat er iets moest gebeuren, dat het ontslag van Steijn logisch is, noem maar op. Nou, waar was gisteren te zien dat het aan Steijn lag en niet aan het abominabele niveau van die spelers zelf? Nu weer zo'n Brobbey die het logisch vindt dat Steijn eruit vloog. Wat deed hij gisteren? Waardeloze aannames en werd fysiek afgetroefd alsof hij nog bij de pupillen zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Titan:

Al die spelers die nu in interviews aangeven dat er iets moest gebeuren, dat het ontslag van Steijn logisch is, noem maar op. Nou, waar was gisteren te zien dat het aan Steijn lag en niet aan het abominabele niveau van die spelers zelf? Nu weer zo'n Brobbey die het logisch vindt dat Steijn eruit vloog. Wat deed hij gisteren? Waardeloze aannames en werd fysiek afgetroefd alsof hij nog bij de pupillen zit.

Het wordt ze gevraagd en dan zegt Brobbey dat het gebaseerd op de resultaten logisch is. Verder kan iedereen zien dat een frisse wind nodig was, toch...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Hakai:

Het wordt ze gevraagd en dan zegt Brobbey dat het gebaseerd op de resultaten logisch is. Verder kan iedereen zien dat een frisse wind nodig was, toch...

Iets meer in de spiegel kijken zou veel spelers niet misstaan. Het begint te lijken op verschuilen achter de situatie van de club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Titan:

Jij hebt het echt totaal niet zo op Brobs he?

Er was in elk geval een plan duidelijk zichtbaar gisteren. Of dat plan je bevalt, of dat je vind dat dat correct is uitgevoerd is een 2e. Maar er was een plan. Dat is al een stap meer dan er bij Steijn te zien was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Titan:

Ik denk wel dat dit twee losse dingen zijn.

Steijn kon toch dramatisch zijn geweest. Bijvoorbeeld tactisch, in de omgang dat soort zaken. En dat er spelers kwaliteiten ontbreken?

Brobbey heeft overigens ook gezegd dat hij niet weet of het onder Maduro beter gaat. Dus hij heeft niet gezegd Steijn was de enige die fout zat nu komt alles goed.

Daarbij is er natuurlijk een mogelijkheid dat door Steijn sommige spelers weinig tot geen zelfvertrouwen hebben en daardoor slechter spelen. Vooral voor een hoop aankopen die steeds erin eruit gegooid worden kan ik me voorstellen dat dat zou kunnen spelen. Brobbey heeft tot nu toe echt alle kansen gehad namelijk, ook van Steijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brobbey 1 van de weinigen die de afgelopen weken iets van niveau heeft gehaald. Steijn moet er echt een bende van gemaakt hebben dat er zoveel spelers heel blij zijn dat hij weg is. Normaal doen echt niet zoveel spelers een boekje open in de pers. En ja ze brengen zelf ook te weinig. Helemaal mee eens. Maar van de week liet Brobbey zelf nog weten in een interview dat hij snapt dat de fans boos zijn op de spelers en ze verrot schelden. Dat is toch zeker wel een zelfkritische opmerking imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Ik ben wel fan van Brobbey. Deelt natuurlijk mee in de malaise (wie niet). Maar met zo'n dramatisch middenveld + 0,0 aanvoer kan je als spits ook niet zoveel.

Waarom krijgt Mikautadze gewoon géén kans? Zet hem desnoods op 10 achter Brobbey.

Van Maduro geen kans? Ik denk omdat hij ziek is en niet bij de selectie zat. Van Steijn geen kans, waarschijnlijk omdat hij een aankoop is.

We hebben gisteren een verdedigend plan ontdekt. Hopelijk kunnen we zaterdag qua drukzetten en aanvallende patronen een plan zien. En kunnen we dan met enig positivisme het programma wat er daarna aankomt tegemoet gaan waar ook zeker de ruimte ligt om een plan te verbeteren in uitvoering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het verdedigend gisteren denk 44 minuten wel aardig staan. Brighton voetbalde er paar keer nog wel door heen, maar het begint in elk geval ergens op te lijken qua positionering. Vond Taylor daarin opvallend. Onder Steijn een kip zonder kop en continu uit positie, nu stond hij gisteren vele malen beter. Aan de bal was hij flets en stond hij positioneel vaak niet goed. Paar keer bij een diepe bal op Brobbey stond hij er te kort op of veel te ver weg.

Gene waar het gisteren telkens op stuk liep was enerzijds de lange bal op Brobbey, die er vervolgens niets mee kon of het duel verloor. En anderzijds de slordigheid van Bergwijn en Forbs, waardoor je middenvelders geen kans kregen bij te sluiten.

Je kwam voetballend paar keer prima uit je verdediging, alleen werd er dan te snel de lange bal gehanteerd of een fout gemaakt door je buitenspelers en dat wat slordige positionering van je twee buitenste middenvelders. Te weinig driehoekjes zou mijn oude trainer hebben gezegd :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei timpy00:

Van Maduro geen kans? Ik denk omdat hij ziek is en niet bij de selectie zat. Van Steijn geen kans, waarschijnlijk omdat hij een aankoop is.

We hebben gisteren een verdedigend plan ontdekt. Hopelijk kunnen we zaterdag qua drukzetten en aanvallende patronen een plan zien. En kunnen we dan met enig positivisme het programma wat er daarna aankomt tegemoet gaan waar ook zeker de ruimte ligt om een plan te verbeteren in uitvoering.

Ah, mijn excuses. Hij was natuurlijk niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites