Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

https://archive.ph/2023.10.25-045750/https://www.telegraaf.nl/sport/932795214/trainer-ajax-wilde-door-zonder-hedwiges-maduro-en-steven-berghuis-eis-onbespreekbaar-voor-clubleiding

Wat een artikel dit:cab:. Maduro staat er ook gelijk lekker op. Berghuis mag héél snel een paar goede potten gaan spelen, anders wordt hij natuurlijk ook de kop van jut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maduro _O_ 

En Berghuis ook wel een lichte shout-out hoor. Ik geloof direct dat hij een (lichte) stoorzender kan zijn, maar dat is maar net hoe je het ziet. Hij is de enige in de selectie op dit moment die zijn bek opentrekt als het gruwelijk misgaat, en ook de intelligentie heeft om te benoemen wat er misgaat. Prima, nu een Tadic er niet meer is. Hoop wel dat ‘ie vertrekt aankomende zomer i.v.m. zijn salaris en vertoonde spel, maar dat is een ander verhaal.

Vieze steek van Steijn overigens weer, te-ring wat een lul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Maduro _O_ 

En Berghuis ook wel een lichte shout-out hoor. Ik geloof direct dat hij een (lichte) stoorzender kan zijn, maar dat is maar net hoe je het ziet. Hij is de enige in de selectie op dit moment die zijn bek opentrekt als het gruwelijk misgaat, en ook de intelligentie heeft om te benoemen wat er misgaat. Prima, nu een Tadic er niet meer is. Hoop wel dat ‘ie vertrekt aankomende zomer i.v.m. zijn salaris en vertoonde spel, maar dat is een ander verhaal.

Vieze steek van Steijn overigens weer, te-ring wat een lul.

Wat betreft Berghuis klinkt me dit wel heel bekend in de oren, bij Feyenoord was het hetzelfde verhaal. Dat hij mondig is, is natuurlijk prima, maar het gaat er dan ook om hoe je opstelt naar je spelers en trainer, zowel op het veld als daarbuiten. Volgens mij wringt het daar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Lenstra:

Wat betreft Berghuis klinkt me dit wel heel bekend in de oren, bij Feyenoord was het hetzelfde verhaal. Dat hij mondig is, is natuurlijk prima, maar het gaat er dan ook om hoe je opstelt naar je spelers en trainer, zowel op het veld als daarbuiten. Volgens mij wringt het daar. 

Ja als Berghuis deze werkweigering op het veld nu voort gaat zetten staat hij er niet best op denk ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Lenstra:

Zeker eens hoor. Dat is ook een zwak punt van Berghuis, en daarom geloof ik dat direct dat de staf dat op die manier kan ervaren. Ik denk echter, zoals we ook bij Ten Hag hebben gezien, als er geen reden is tot klagen, je hem ook op die manier niet hoort. En in die zin vind ik ook dat hij zich richting de media vrij vaak netjes opstelt, door zich (tegenwoordig) in te houden - ook al kan je tussen de regels door wel horen wat hij er echt van vindt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zie je maar dat van Hooijdonk gelijk had he zondag. Al die info vanuit Raffie en Sneijdertje die zij brachten tijdens al die talkshows staat hier gewoon in een tijdlijn beschreven. En dan nog met droge ogen beweren dat het niet zo is :t:

Ben blij dat die nietsnut weg is. Bij zijn aanstelling voorspelde ik al dat die de kerst niet zou halen. Uiteindelijk haalde hij zelfs Sinterklaas niet.

Berghuis, topper. Bij zijn komst een bloedhekel aan die vent, maar de enige die zijn bek open trekt en al direct zag dat het ruk was. Las overigens nog een gerucht dat het op dag 1 al niet boterde tussen Steijn en Berghuis nadat de eerstgenoemde beetje laatdunkend had gedaan over de schoonpa van Berghuis, die vrij vermogend schijnt te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Rogier.:

Zeker eens hoor. Dat is ook een zwak punt van Berghuis, en daarom geloof ik dat direct dat de staf dat op die manier kan ervaren. Ik denk echter, zoals we ook bij Ten Hag hebben gezien, als er geen reden is tot klagen, je hem ook op die manier niet hoort. En in die zin vind ik ook dat hij zich richting de media vrij vaak netjes opstelt, door zich (tegenwoordig) in te houden - ook al kan je tussen de regels door wel horen wat hij er echt van vindt.

Dit kan je toch niet écht met droge ogen beweren? Na de Klassieker vroeg Hansie Hansie hem wat hij vond van de trainer Maurice Steijn: "Dat vind ik een moeilijke vraag Hans, dat is ook niet aan mij." Dat heeft niets te maken met als onderdeel van de selectie een front vormen tegen de buitenwereld; er is geen steun voor de trainer Steijn en door niks te zeggen zeg je eigenlijk héél veel. Dat heeft in effect dus niets met inhouden te maken. 

Het is al vaak gezegd maar Berghuis is echt een goede voetballer wanneer het lekker loopt. Wanneer het echter wat minder gaat is hij de eerste dissonant. Dan gaat het etteren - intern of op het veld - beginnen. Het valt me nog mee dat ik Berghuis, op de frustratietackle op Santi in de Klassieker na, nog geen enorme charges uit heb zien voeren, maar dat zit wellicht nog in het vat van de toekomst. 

Ik begrijp het punt wel dat het ook echt niet goed was onder Steijn, maar door je trainer in ieder geval naar buiten toe niet te steunen doe je er ook niets aan om daar als individu in positieve zin iets aan te veranderen. Je bent dan gewoon geen echte teamplayer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Urbeto:

Dit kan je toch niet écht met droge ogen beweren? Na de Klassieker vroeg Hansie Hansie hem wat hij vond van de trainer Maurice Steijn: "Dat vind ik een moeilijke vraag Hans, dat is ook niet aan mij." Dat heeft niets te maken met als onderdeel van de selectie een front vormen tegen de buitenwereld; er is geen steun voor de trainer Steijn en door niks te zeggen zeg je eigenlijk héél veel. Dat heeft in effect dus niets met inhouden te maken. 

Het is al vaak gezegd maar Berghuis is echt een goede voetballer wanneer het lekker loopt. Wanneer het echter wat minder gaat is hij de eerste dissonant. Dan gaat het etteren - intern of op het veld - beginnen. Het valt me nog mee dat ik Berghuis, op de frustratietackle op Santi in de Klassieker na, nog geen enorme charges uit heb zien voeren, maar dat zit wellicht nog in het vat van de toekomst. 

Ik begrijp het punt wel dat het ook echt niet goed was onder Steijn, maar door je trainer in ieder geval naar buiten toe niet te steunen doe je er ook niets aan om daar als individu in positieve zin iets aan te veranderen. Je bent dan gewoon geen echte teamplayer. 

Ben het redelijk eens met deze mening van je. Sommige zaken zie ik wellicht iets genuanceerder of anders. Maar als Berghuis het beste voor het team voor heeft wat hij zelf pretendeert te hebben, wat hij ook pretendeerde bij Feyenoord. Dan zal hij nu op moeten staan op het veld. 

Overigens is zowel Feyenoord en (hopelijk) Ajax er niet slechter van geworden wanneer Berghuis geen vertrouwen meer had in de trainer/koers van de club op dat moment. Daarmee keur ik niet per se zijn gedrag goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Even advocaat van de duivel spelen: als je al snel doorhebt dat het niks wordt met deze trainer, ben je dan niet juist een teamplayer als je intern je bek opentrekt en aangeeft dat dit niet de juiste weg is? Uiteindelijk denk ik zelf namelijk in deze specifieke situatie dat Berghuis in het belang van Ajax handelde, waar Steijn alleen zijn eigen hachje probeerde te redden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

De volledige selectie van Ajax: 
Remko Pasveer
Diant Ramaj
Anton Gaaei
Jorrel Hato
Anass Salah-Eddine
Jakov Medić
Borna Sosa
Gaston Avila
Josip Šutalo
Kenneth Taylor
Branco van den Boomen
Silvano Vos
Benjamin Tahirović
Steven Bergwijn
Brian Brobbey
Chuba Akpom
Carlos Forbs
Steven Berghuis
Charlie Setford
Kristian Hlynsson
Mika Godts
Tristan Gooijer

Prima selectie, morgen 3 punten mee naar Dammie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Gert:

Wat zouden jullie nu doen als Maduro zijnde? Ik iig zoveel mogelijk andere namen opstellen om Steijn en zijn neefjes raffie, wessie en andy nog meer op de kast te jagen. 

Nee maar verder wel benieuwd hoe jullie het graag zien staan.

Ramaj

Gaaei Sutalo Hato Sosa

Tahirovic Vos

Berghuis

Forbs Brobbey Bergwijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal niet met je eens @Urbeto

Hoe vaak zie je nou van die slappe spelers die niet verder komen dan ''wij staan achter de trainer'' tot de trainer ze er naast zet en ze vervolgens niet meer achter die trainer staan. Of ''wij hebben vertrouwen in de trainer'' en 2 weken later is de trainer weg.

Berghuis is de enige van de selectie die iig voetbal inhoudelijk dingen ziet, snapt, herkent en er wat van zegt. Als hij dan na een paar maanden door heeft dat het met deze trainer niet gaat lukken, is het zijn goed recht om aan te geven dat hij niet weet of het gaat lukken met deze trainer. Sterker nog, sommige dingen moet je juist bewust benoemen omdat er anders niks verandert.

Ik zou het Berghuis en Bergwijn veel meer kwalijk nemen wanneer zij allerlei twijfels hebben over de capaciteiten van de trainer, maar wel doodleuk in de media zeggen dat ze vertrouwen in hem hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik zou het Berghuis en Bergwijn veel meer kwalijk nemen wanneer zij allerlei twijfels hebben over de capaciteiten van de trainer, maar wel doodleuk in de media zeggen dat ze vertrouwen in hem hebben.

Oprechte vraag: en andersom?

Ben het overigens wel grotendeels met je eens hoor.

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gert:

Wat zouden jullie nu doen als Maduro zijnde? Ik iig zoveel mogelijk andere namen opstellen om Steijn en zijn neefjes raffie, wessie en andy nog meer op de kast te jagen. 

Nee maar verder wel benieuwd hoe jullie het graag zien staan.

Op korte termijn misschien focussen op spelers die enigszins in vorm zijn? Kom ik eigenlijk ook bij de opstelling van Timpy uit. Veel meer opties heb je nu niet eigenlijk.

Rensch is bijvoorbeeld geblesseerd, Taylor wil ik er sowieso uit hebben, Sutalo omruilen voor één van de andete opties zie ik ook niet zitte . Mikautadze wil ik best een kans geven, maar voor wie? Weet nog niet of hij evt op 10 kan, dan zou je Berghuis iets kunnen laten zakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei JanVertonghen:

Oprechte vraag: en andersom?

Ben het overigens wel grotendeels met je eens hoor.

Dat de trainer wel twijfelt aan zijn selectie? Goed punt. Zou dat minder waarderen ja, maar komt denk ik ook meer vanwege verhoudingen en relatie trainer - speler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Chiemel:

Op korte termijn misschien focussen op spelers die enigszins in vorm zijn? Kom ik eigenlijk ook bij de opstelling van Timpy uit. Veel meer opties heb je nu niet eigenlijk.

Rensch is bijvoorbeeld geblesseerd, Taylor wil ik er sowieso uit hebben, Sutalo omruilen voor één van de andete opties zie ik ook niet zitte . Mikautadze wil ik best een kans geven, maar voor wie? Weet nog niet of hij evt op 10 kan, dan zou je Berghuis iets kunnen laten zakken.

Mikautadze is ziek en zit niet bij de selectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites