Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Zolang Ajax maar nu maar niet vol met zelfvertrouwen naar PSV gaat. Het had na PSV mogen komen

Ontopic: Gefeliciteerd Ajax-fans. Met deze selectie kan een betere trainer het echt wel beter doen. Hopen dat een Mikautze (hoe die ook heet) meer kansen krijgt. Aan zn doelpunten lag het niet afgelopen jaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Mansveld:

Best hypocriet natuurlijk om ze eerst zo weg te zetten en ze daarna te gebruiken om je eigen mening kracht bij te zetten.

Dat is het punt niet. Het gaat erom - ook in eerdere discussies - dat 'die tokkies' een bepaalde invloed hebben op het (be)sturen van een club. En dat die dynamiek onwenselijk wordt gevonden. Dat daar per ongeluk situaties bij zitten waarin ze wel hetgeen roeptoeteren waar anderen wél op zitten te wachten, heeft niets te maken met hypocrisie. Als je de uitkomst steunt, kan dus prima los staan van wat je van de dynamiek vindt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit even lekker zeg. 

Zou steijn dit als Hagenees gewoon expres gedaan hebben? Dat hij straks elk kroeggie daar ken binnen lopen en een goed verhaal vertellen over hoe hij ooit bijna dat 020 ten gronde gericht heeft?

Laat er nu dan een trainer komen die de telegraaf ook direct in de ban doet. Wat een zielige stumperts zijn dat zeg. Dan nu met zon achterlijk lijstje komen en dan roepen: als je die spelers gehaald had, dan was je lang dat geld niet kwijt geweest. Volgens mij gaat er in dat verstand niet helemaal iets goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lenstra:

Dat is het punt niet. Het gaat erom - ook in eerdere discussies - dat 'die tokkies' een bepaalde invloed hebben op het (be)sturen van een club. En dat die dynamiek onwenselijk wordt gevonden. Dat daar per ongeluk situaties bij zitten waarin ze wel hetgeen roeptoeteren waar anderen wél op zitten te wachten, heeft niets te maken met hypocrisie. Als je de uitkomst steunt, kan dus prima los staan van wat je van de dynamiek vindt. 

+1 een klok die kapot is, geeft per dag toch 2 keer vaker de goede tijd aan dan een klok die 5 minuten achter loopt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Elsjorro1990:

+1 een klok die kapot is, geeft per dag toch 2 keer vaker de goede tijd aan dan een klok die 5 minuten achter loopt. 

Ik wilde dit posten, maar ik las eerst de andere reacties :)  Ik ben eigenlijk gewoon een wonderkid wat zich spectaculair aan het ontwikkelen is. Benieuwd naar Maduro, vind het een beetje krom dat je de eerste adviseur van Steijn nu de beurt geeft. Ik googelde Dave Vos even en die ziet eruit en praat echt als een prototype Ajacied, dus goed voor mijn bloeddruk dat hij het niet doet. Als je nou gewoon:

Pasveer

Rensch Sutalo Hato Sosa

VD Boomen Berghuis Vos

Forbs Brobbey Bergwijn opstelt met een beetje een idee over hoe dicht de linies op elkaar moeten staan enzo (daar heb ik geen verstand van), moet je degradatie toch kunnen ontlopen? Haal je echt ook de playoffs (om Europees voetbal wel), Conference Leauge winnen en je bent weer helemaal boven Jan (niet van Halst).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Erwin.:

Dat geldt eigenlijk voor het gehele elftal. Bijna niemand heeft steun van een teamgenoot en dan wordt het moeilijk voetballen, laat staan verdedigen.

Exact. Het gaat bij de analysten en duiders nu over die pass van Sutalo en het niet meelopen van Taylor. Waar het bij hen niet over gaat is waardoor ze tot die keuze komen. Er is gewoon geen veldbezetting/organisatie. En dan kom je in situaties waarin je moeilijke dingen doet en dan gaat er wel eens iets fout.
Ik bedoel, Sutalo probeert de meest veilige bal naar een vrijstaande medespeler te geven, om onder druk uit te komen. Het is niet zijn schuld dat de meest veilige bal naar een vrijstaande medespeler nogal risicovol is.

Maar hopelijk wordt het vanaf nu beter.

-edit- Heb de situatie er even bijgepakt. Welke trainer zou zeggen dat Taylor in deze situatie moet kiezen voor het volgen van zijn man?

Taylor.jpg

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Arezo:

Ik wilde dit posten, maar ik las eerst de andere reacties :)  Ik ben eigenlijk gewoon een wonderkid wat zich spectaculair aan het ontwikkelen is. Benieuwd naar Maduro, vind het een beetje krom dat je de eerste adviseur van Steijn nu de beurt geeft. Ik googelde Dave Vos even en die ziet eruit en praat echt als een prototype Ajacied, dus goed voor mijn bloeddruk dat hij het niet doet. Als je nou gewoon:

Pasveer

Rensch Sutalo Hato Sosa

VD Boomen Berghuis Vos

Forbs Brobbey Bergwijn opstelt met een beetje een idee over hoe dicht de linies op elkaar moeten staan enzo (daar heb ik geen verstand van), moet je degradatie toch kunnen ontlopen? Haal je echt ook de playoffs (om Europees voetbal wel), Conference Leauge winnen en je bent weer helemaal boven Jan (niet van Halst).

Hopelijk niet jouw opstelling in elk geval. Zou denk 3 4 posities anders invullen.

Ik verwacht overigens dat 4e worden niet eens onmogelijk is. Maar laat Ajax eerst maar naar 6 klimmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijf het echt jammer vinden dat Mislintat er als eerst uit geknikkerd is. Zal vast wel weer goedkomen met een ander poppetje, maar er gaat weer veel tijd overheen en opnieuw een selectie die mogelijk op de schop gaat. Betekent dat je dit seizoen moet hopen op Europees voetbal, en mikken op top-3 volgend seizoen. Jaren terug in de tijd met het mislopen van de CL-inkomsten.

Niet helemaal fan van Van ‘t Schip denk ik. Heeft niet zo heel veel laten zien. Vraag me af of hij wel dingen voor elkaar krijgt. Zou ‘t fantastisch vinden als ze Knutsen zover weten te krijgen om in te stappen in december. Maar dat is vast ijdele hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

image.png.f252204bc0d98bfa5b03375114e47d6b.png

1 bericht wat niet over Ajax gaat en dat is een reclame voor Feyenoord in de CL :D 

Maakt veel los als de trainer wordt ontslagen, wat natuurlijk logisch is. Iedereen heeft natuurlijk zo zijn mening. Wel grappig dat Van der Meyde, Sneijder en Van der Vaart het allemaal er niet mee eens zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Exact. Het gaat bij de analysten en duiders nu over die pass van Sutalo en het niet meelopen van Taylor. Waar het bij hen niet over gaat is waardoor ze tot die keuze komen. Er is gewoon geen veldbezetting/organisatie. En dan kom je in situaties waarin je moeilijke dingen doet en dan gaat er wel eens iets fout.
Ik bedoel, Sutalo probeert de meest veilige bal naar een vrijstaande medespeler te geven, om onder druk uit te komen. Het is niet zijn schuld dat de meest veilige bal naar een vrijstaande medespeler nogal risicovol is.

Maar hopelijk wordt het vanaf nu beter.

-edit- Heb de situatie er even bijgepakt. Welke trainer zou zeggen dat Taylor in deze situatie moet kiezen voor het volgen van zijn man?

Taylor.jpg

Die verdediger in strafschop gebied moet doordekken en in lopen op de aanvaller en die middenvelder, tussen spits en die Utrecht speler links van hem, is dat Taylor? Die moet meelopen met die Utrecht speler die tussen de scheids en hem instaat?Want als die middenvelder van Ajax de pass probeert tegen te houden van de Utrecht speler die de bal nu heeft in deze foto/screenshot, dan gaat dan komt die eerder genoemde Utrecht speler helemaal vogeltje vrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites