Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei ElPrincipito:

Nu breng je het ook wel heel stellig, beetje makkelijk nu net te doen alsof ik zeg dat je 1 speler van een miljoen moet nemen. 

Avila vind ik nog zeker niet overtuigend, Gaaei, Mannsverk weinig van gezien maar je had ook prima met Vos kunnen spelen en je dat geld kunnen besparen. Akpom vind ik echt tegenvallen. Sutalo en Mikautadze (hoop ik), Tahirovic, Forbs en Sosa stemmen mij nog enigszins positief. Ramaj had niet gehoeven in mijn optiek, je hebt in de jeugd hopelijk ook prima 2e keepers rondlopen (als Rulli terug is derde keepers?). 

Ik heb Ramaj pas twee keer 90 minuten zien keepen, vond ik hem degelijk. Ik ben geen fan van Gorter. En Pasveer mag ook doorgeselecteerd worden na dit seizoen. Ik weet niet of Setford al klaar is om tweede keeper te zijn. Dan is een keeper toch niet per se slecht om te halen?

Geen een speler is op dit moment overtuigend? Ook de al aanwezige spelers.

Gaaei is niet zo'n gekke aankoop, relatief goedkoop en je had alleen Rensch al back want ook jong Ajax speelt vaak met middenvelders en aanvallers op rechtsback.

Mannsverk komt omdat Steijn degene was die Vos niet goed genoeg vond voor Ajax 1. Nu kan ik Mannsverk nog totaal niet beoordelen, dus dat zal moeten blijken als hij weer fit is.

Akpom wordt niks denk ik. Maar beste speler van de Championship mag je wel meer van verwachten als wat hij nu heeft laten zien.

De rest heb ik tot nu toe wel positieve ideeën bij.

Enfin, als je zoveel aankopen doet buiten de eigen scouting om en de scouting is lyrisch over 1 speler (waar je ook nog eens persoonlijk mee rond bent, dus het past in het salarishuis) dan had je in mijn optiek ook hierboven niet genoemde spelers kunnen laten en één topaankoop kunnen doen. Dat is geen verkeerde aanname, dat is in mijn mening. Guirassy werd bijvoorbeeld ook genoemd, die bleek dan 2 a 3 miljoen euro te duur meen ik maar schiet ze er aardig in. Niet dat een spits had gehoeven i.m.o. lekker met Brobbey spelen. 

Of ik moet iets gemist hebben maar Ajax is nooit rond geweest met Almada. Als dat wel zo is ben ik benieuwd hoe dat dan gegaan moet zijn aangezien Mislintat dus solistisch handelt, hem niet wilt en dan toch rond was?

Mislintat wilde Guirassy, maar Guirassy wilde niet naar Ajax heeft niks met te duur te maken.

@Rogier.Dat is ook tegenstrijdig, dat geef ik toe. Maar je zet nu Mikautadze ook op de bank toch, die koste 16 miljoen of zo.. Enfin, Almada is een speler die ook gelinkt wordt aan City, Real etc.. Dat is dus wel wat anders dan Bergwijn, ondanks dat die erg duur was. Het is ook lastig om een geheel nieuw elftal te formeren, grootste gedeelte voldeed niet. Maar je gaat dan weer kopen, kopen, kopen.. Ik snap ook dat het lastig is als je niet de portemonnee kan trekken en het salarishuis naar beneden moet bijstellen, dat heeft Sven netjes gedaan. Ik mis gewoon een bepaalde visie. 

Geruchten over Almada en City dateren echt van 4 jaar geleden ofzo, afgelopen seizoen valt de interesse van echte topclubs wel mee. Al geloof ik zeker dat het een goede speler is. 

Ooit haalde ze Blind terug, haalde ze Tadic.. Daar zat in mijn optiek echt een idee achter. Er zijn nu uitspraken gedaan als 'Nederlandse jongens', 'Ajax-DNA'.. Branco vd Boomen is gehaald en dat was het. Wellicht waren Ziyech en van de Beek te duur. Maar PSV haalt wel Dest en Lang? Ook duur he, maar dan had je dat gedachtegoed nog wat meer vastgehouden. 

Achteraf is makkelijk praten en het zijn allemaal open deuren, dat weet ik. Maar twee jaar op rij zo'n teleurgang is wel pijnlijk. 

Lang noemen is best wel raar toch? Want wil je die op de bank zetten? Op dat moment speelde op linksbuiten je aanvoerder en je allerduurste aankoop ooit. Dat is toch bedrijfstechnisch gezien best logisch dat ze toen niet Lang gingen halen? En ook toen Tadic wegging was het vanuit bedrijfsoogpunt logisch dat je niet Lang haalt (die toen ook al bij PSV zat). En ja ik vind dat Bergwijn niet goed speelt en dat Lang daar prima had gestaan.

Neemt niet weg dat er genoeg kritische noten mogen zijn over het beleid, maar nu zeg je een aantal dingen die niet kloppen of waar zijn. En ja we vinden gelukkig allemaal dat er een hoop mag veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

8 minuten geleden zei timpy00:

Ik heb Ramaj pas twee keer 90 minuten zien keepen, vond ik hem degelijk. Ik ben geen fan van Gorter. En Pasveer mag ook doorgeselecteerd worden na dit seizoen. Ik weet niet of Setford al klaar is om tweede keeper te zijn. Dan is een keeper toch niet per se slecht om te halen?

Geen een speler is op dit moment overtuigend? Ook de al aanwezige spelers.

Gaaei is niet zo'n gekke aankoop, relatief goedkoop en je had alleen Rensch al back want ook jong Ajax speelt vaak met middenvelders en aanvallers op rechtsback.

Mannsverk komt omdat Steijn degene was die Vos niet goed genoeg vond voor Ajax 1. Nu kan ik Mannsverk nog totaal niet beoordelen, dus dat zal moeten blijken als hij weer fit is.

Akpom wordt niks denk ik. Maar beste speler van de Championship mag je wel meer van verwachten als wat hij nu heeft laten zien.

De rest heb ik tot nu toe wel positieve ideeën bij.

Of ik moet iets gemist hebben maar Ajax is nooit rond geweest met Almada. Als dat wel zo is ben ik benieuwd hoe dat dan gegaan moet zijn aangezien Mislintat dus solistisch handelt, hem niet wilt en dan toch rond was?

Mislintat wilde Guirassy, maar Guirassy wilde niet naar Ajax heeft niks met te duur te maken.

Geruchten over Almada en City dateren echt van 4 jaar geleden ofzo, afgelopen seizoen valt de interesse van echte topclubs wel mee. Al geloof ik zeker dat het een goede speler is. 

Lang noemen is best wel raar toch? Want wil je die op de bank zetten? Op dat moment speelde op linksbuiten je aanvoerder en je allerduurste aankoop ooit. Dat is toch bedrijfstechnisch gezien best logisch dat ze toen niet Lang gingen halen? En ook toen Tadic wegging was het vanuit bedrijfsoogpunt logisch dat je niet Lang haalt (die toen ook al bij PSV zat). En ja ik vind dat Bergwijn niet goed speelt en dat Lang daar prima had gestaan.

Neemt niet weg dat er genoeg kritische noten mogen zijn over het beleid, maar nu zeg je een aantal dingen die niet kloppen of waar zijn. En ja we vinden gelukkig allemaal dat er een hoop mag veranderen.

Wellicht zijn het ook geen slechte aankopen allemaal he, dat is wel vroeg om te beoordelen. Ik vind zelf Gorter wel een degelijke keeper, tevens heb je Rulli nog (die voldoet misschien wel niet en gaat weg). Enfin, niet alle aankopen zijn gek, maar ik zie er nu niet veel rendement uitkomen. Zelfs een Sutalo presteert niet, heeft ook met gewenning te maken. 

Almada en Ajax waren in mijn optiek wel rond? Dat las ik toevallig vanochtend nog via een gedateerde post op Insta. Hier ook een link: https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/08/ajax-bereikt-persoonlijk-akkoord-met-beoogd-opvolger-kudus

https://www.soccernews.nl/news/ajax-stunt-lonkt-na-persoonlijk-akkoord/ 

Guirassy was ik niet op de hoogte, ik dacht dat hij een voorkeur had voor de PL maar Ajax niet durfde door te pakken (aflopende voorwaarden van een transfersom in het contract dacht ik). Omdat er eerst spelers moesten vertrekken. 

Lang is raar? Nou, dat is wellicht het punt dat ik wil maken. Je haalt dan wel Forbs die nog nooit op rechts heeft gespeeld. Waarom had Lang dat niet kunnen doen? Dan had je tenminste een Nederlandse Ajax jongen op rechts gezet zijnde linksbuiten. Dat doe je nu met een Portugees. 

Nou, genoeg azijn vanuit mij. Hopelijk ruimt de rotzooi zichzelf snel op, kunnen eventuele miskopen nog goed worden verkocht en zijn ze volgend jaar weer kampioen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei ElPrincipito:

Almada en Ajax waren in mijn optiek wel rond? Dat las ik toevallig vanochtend nog via een gedateerde post op Insta. Hier ook een link: https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/08/ajax-bereikt-persoonlijk-akkoord-met-beoogd-opvolger-kudus

https://www.soccernews.nl/news/ajax-stunt-lonkt-na-persoonlijk-akkoord/ 

Is dezelfde bron en is volgens mij later ook van gebleken dat het niet klopt. Want zou ook raar zijn dat ze rond met iemand zijn die de TD niet wilt.

7 minuten geleden zei ElPrincipito:

Lang is raar? Nou, dat is wellicht het punt dat ik wil maken. Je haalt dan wel Forbs die nog nooit op rechts heeft gespeeld. Waarom had Lang dat niet kunnen doen? Dan had je tenminste een Nederlandse Ajax jongen op rechts gezet zijnde linksbuiten. Dat doe je nu met een Portugees. 

Forbs is denk ik ook vooral gehaald als buitenkans. Weet niet of de intentie was op dat moment als de basis rechtsbuiten. Maar denk met een hele andere gedachte gehaald als dat je Lang zou halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-10-2023 om 09:51 zei Chiemel:

@Thierryvane volgens Andy heeft ie ook heimwee

Speltip 15: luister nooit naar waus Andy.

Citaat

Sutalo: "I chose to join Ajax because it's a big club and I am sure I did not make a mistake. This is a crisis that occurs in every club from time to time."

• Some claim that you distance yourself, and not hang out with Sosa, Medic or others...

Sutalo: "Strange. I am with them all the time."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei timpy00:

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/ajax-werd-gewaarschuwd-voor-mislintat-hendriks-heeft-dit-gedaan

Zou meneer Jansen een agenda hebben? De zinnen over zijn client die Mislintat heeft aangesteld, die ook met Steijn aan tafel wilde etc mis ik hier een beetje.

Echt schaamteloos dat hij op elk medium dit verhaal mag komen doen. Zonder dat iemand enige kritische vraag stelt of noot kraakt ten aanzien van zijn eigen cliënt die hierbij betrokken is.

3 minuten geleden zei La Pulga:

Best ziek dat Steijn gewoon nu weer op Ibiza zit  

#SteijnVerdwijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites