Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

5 minuten geleden zei Chiemel:

En het hoogst genoteerde Jong-team in die divisie promoveert dan (Jong Feyenoord ofzo)

Lol, die staan inmiddels op een degradatieplek in de o21 competitie joh. Dat wordt dan jong Sparta ofzo. Als er al een jong team voorrang heeft op een normaal team. Ervanuit gaande dat die er zijn en hoger eindigen dan een jong team.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Chiemel:

En het hoogst genoteerde Jong-team in die divisie promoveert dan (Jong Feyenoord ofzo)

Citaat

Feyenoord Onder 21 is het seizoen dramatisch begonnen. De Rotterdammers hopen nog altijd met de beloftenploeg te promoveren en uiteindelijk terecht te komen in de Keuken Kampioen Divisie. Voorlopig is dat nog lang niet aan de orde, met een een-na-laatste plaats in de huidige competitie.

Dat gaat helemaal goed komen dan. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MetalMichael:

Als er al een jong team voorrang heeft op een normaal team.

Degradatie voor amateurteams is volgens mij 10 jaar bevroren ofzo dus denk dat die optie helemaal niet kan.

Denk gewoon de twee hoogst geklasseerde Jong Teams in de tweede divisie die dan promoveren inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei bas huijsmans:

Degradatie voor amateurteams is volgens mij 10 jaar bevroren ofzo dus denk dat die optie helemaal niet kan.

Denk gewoon de twee hoogst geklasseerde Jong Teams in de tweede divisie die dan promoveren inderdaad.

Twee? Moet Ajax 1 dan ook naar de derde divisie? :D On a serious note: ik denk dat er maar 1 Jong-team tegelijk degradeert/promoveert, dus dat de laagste Jong-ploeg geluk heeft (al is dar nu Ajax), maar daar zouden we even de regels voor moeten nalezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Rogier.:

Twee? Moet Ajax 1 dan ook naar de derde divisie? On a serious note: ik denk dat er maar 1 Jong-team tegelijk degradeert/promoveert, dus dat de laagste Jong-ploeg geluk heeft (al is dar nu Ajax), maar daar zouden we even de regels voor moeten nalezen.

Als Ajax en Utrecht allebei zouden degraderen, moeten die Jong-teams allebei uit de KKD. Vraag is of er dan ook 2 nieuwe voor terug komen. Zouden logischerwijs dan Jong Sparta en Jong Almere City FC zijn volgens mij (de twee Jong-teams uit de Tweede Divisie).

En o god. De verplichte promotie-degradatie tussen Betnation Divisie (dit leerde Wikipedia mij) en de KKD is nog voor 5-10 jaar uitgesteld inderdaad. Treurigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Hwb:

Als Ajax en Utrecht allebei zouden degraderen, moeten die Jong-teams allebei uit de KKD. Vraag is of er dan ook 2 nieuwe voor terug komen. Zouden logischerwijs dan Jong Sparta en Jong Almere City FC zijn volgens mij (de twee Jong-teams uit de Tweede Divisie).

Ik zie het absoluut niet gebeuren maar wat voor een clusterfuck zou het dan worden als Ajax, FC Utrecht én Almere CIty zouden degraderen. Daarvoor heeft de KNVB dan ook geen draaiboek klaarliggen lijkt me, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Hwb:

Voor hetzelfde geldt stapt een club als Twente of Feyenoord in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tim':

Ik zie het absoluut niet gebeuren maar wat voor een clusterfuck zou het dan worden als Ajax, FC Utrecht én Almere CIty zouden degraderen. Daarvoor heeft de KNVB dan ook geen draaiboek klaarliggen lijkt me, haha.

Dit zou wel het ideale scenario qua gekkigheid zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Van wat ik lees (o.a. VI Pro artikel) een erg bemoedigende stap.

Niet het VI Pro artikel gelezen, maar zijn vermoedelijke takenpakket klinkt wel als einde Hendriks. Tenzij ze een manier vinden om die twee naast elkaar te laten functioneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, niks nieuws natuurlijk - maar ik ben een tijdje weggeweest. Wat een puinhoop bij Ajax. Sprak er vorig jaar zomer met een vriend, een fervent Ajax supporter, al over dat ik vreesde voor een heel matig seizoen (vorig jaar). Terwijl de algemene stemming toen wel erg goed was, aankopen als Bergwijn, Wijndal en Bassey lieten wel even zien dat Ajax het nieuwe Bayern München was, flinke aankoopsommen. Ik voorspelde (niet dat ik een gouden bol heb) al dat ik niet kon indenken dat een trainer dan snel een speler op de bank zet. Maar enfin, vreselijk seizoen en het is gebeurd. 

Wie haalt er dan in zijn hoofd het seizoen erna een Duitser aan te nemen (daar is niks mis mee though), die de portemonnee te geven en alle scouting rapporten te negeren. Echt, ongelofelijk. Een speler als Almada haal je niet? Als je dan geld uitgeeft dan haal je toch zo'n speler mag ik hopen. 

Naja, allemaal oud nieuws wat ik typ, ik ben met name echt geshockeerd door het feit hoe dit binnen een club als Ajax met voldoende bestuurlijke functies uitgevoerd heeft kunnen worden. Hopen op betere tijden. En ik wil Gallardo.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei ElPrincipito:

Nou, niks nieuws natuurlijk - maar ik ben een tijdje weggeweest. Wat een puinhoop bij Ajax. Sprak er vorig jaar zomer met een vriend, een fervent Ajax supporter, al over dat ik vreesde voor een heel matig seizoen (vorig jaar). Terwijl de algemene stemming toen wel erg goed was, aankopen als Bergwijn, Wijndal en Bassey lieten wel even zien dat Ajax het nieuwe Bayern München was, flinke aankoopsommen. Ik voorspelde (niet dat ik een gouden bol heb) al dat ik niet kon indenken dat een trainer dan snel een speler op de bank zet. Maar enfin, vreselijk seizoen en het is gebeurd. 

Wie haalt er dan in zijn hoofd het seizoen erna een Duitser aan te nemen (daar is niks mis mee though), die de portemonnee te geven en alle scouting rapporten te negeren. Echt, ongelofelijk. Een speler als Almada haal je niet? Als je dan geld uitgeeft dan haal je toch zo'n speler mag ik hopen. 

Naja, allemaal oud nieuws wat ik typ, ik ben met name echt geshockeerd door het feit hoe dit binnen een club als Ajax met voldoende bestuurlijke functies uitgevoerd heeft kunnen worden. Hopen op betere tijden. En ik wil Gallardo.. 

Mischien moet je je nog iets beter inlezen over datgene je over Mislintat zegt en de scouting. Almada kostte veel te veel. Dat is ook dus compleet achterhaald, dat je roept dat die gehaald moest worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei rich ruzzian:

Mischien moet je je nog iets beter inlezen over datgene je over Mislintat zegt en de scouting. Almada kostte veel te veel. Dat is ook dus compleet achterhaald, dat je roept dat die gehaald moest worden. 

Ik ben prima geïnformeerd. Wat jij zegt is nu precies wat ik bedoel en wellicht niet juist verwoord. Als je Almada te duur zou vinden (25-28 miljoen), dan kan je toch niet met droge ogen meer dan 100 miljoen euro uitgeven voor een aantal spelers die niet goed genoeg zijn? Had dan Akpom, Manssverk en Avila bijvoorbeeld niet gehaald maar een top speler voor teruggehaald. Tevens was en is de scouting van Ajax lyrisch over Almada. Ik bedoel dus aan te geven dat je nu een hoop 'net niet' spelers hebt voor veel te veel geld. Had dan 4 toppers gekocht en de rest aangevuld met jeugd met Ajax-DNA (om er maar even een populistische kreet in te gooien). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ElPrincipito:

Ik ben prima geïnformeerd. Wat jij zegt is nu precies wat ik bedoel en wellicht niet juist verwoord. Als je Almada te duur zou vinden (25-28 miljoen), dan kan je toch niet met droge ogen meer dan 100 miljoen euro uitgeven voor een aantal spelers die niet goed genoeg zijn? Had dan Akpom, Manssverk en Avila bijvoorbeeld niet gehaald maar een top speler voor teruggehaald. Tevens was en is de scouting van Ajax lyrisch over Almada. Ik bedoel dus aan te geven dat je nu een hoop 'net niet' spelers hebt voor veel te veel geld. Had dan 4 toppers gekocht en de rest aangevuld met jeugd met Ajax-DNA (om er maar even een populistische kreet in te gooien). 

Hoe je het nu brengt is net zoiets als zeggen dat als je al die spelers niet had gehaald je een speler van 100 miljoen kon kopen, maar dat is natuurlijk onzin.

Wie zijn net niet spelers dan? Want als jij mij meer over Mannsverk kunt vertellen bijvoorbeeld zou ik dat wel interessant vinden ik heb alleen wat artikelen over hem gelezen en hem 45 minuten zien spelen.

100 miljoen uitgeven is gewoon echt totaal niet hetzelfde als dat aan 3 spelers doen of aan 12. Waarbij ik niet zeg dat je er per se 12 moest halen. Maar je doet wel een verkeerde aanname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei ElPrincipito:

Je zegt wel tegenstrijdige dingen EP. Dus een Bergwijn etc. had je niet moeten kopen omdat ze vanwege hun prijskaartje ondanks niet presteren op de bank gezet zouden worden, maar Almade kan wel even prima de eennaduurste Ajax-speler ooit worden, waarmee je datzelfde risico loopt. De afgelopen jaren hebben wel uitgewezen dat dure aankopen lang niet altijd succesvol zijn.

Overigens, op de andere zaken die je noemt m.b.t. de samenstelling van de selectie:

- Mislintat heeft juist de opdracht gekregen op de portemonnee te letten. Hij heeft het salarishuis naar beneden bijgesteld (vooral de behoorlijk prestatiegerichte salarissen - behalen CL en EL etc.) en een hele hoop niet functionerende spelers weten te slijten voor goede bedragen.

- De scouting is totaal niet op orde bij Ajax. Maar echt niet. Van het negeren van scoutingsrapporten is nooit sprake geweest, want die waren er niet omdat de scouts alleen maar spelers beoordeelden die door zaakwaarnemers werden aangedragen en daarna door Overmars en co met veel te hoge makelaarskosten werden aangekocht. Hoog tijd dat daar de bezem doorheen gaat, prima dat Mislintat dat een beetje negeerde.

- Bijna de hele selectie voldeed niet. Je kunt oprecht een elftal maken met 9/10 nieuwe spelers die ik liever zie dan wat we vorig jaar zien. Dan kun je wel 4 goede spelers halen (wat ook is gebeurd als je vooraf zou kijken welke spelers je haalt) en de rest aanvullen met jeugd, maar dan speel je misschien nog steeds met een speler die vorig jaar nog bankzitter was bij Twente.

Wat betreft het bestuur; ik denk dat iedereen het eens is dat ze het niet goed gedaan hebben, maar dat de richting waarin het beter kan anders gevonden wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei timpy00:

Hoe je het nu brengt is net zoiets als zeggen dat als je al die spelers niet had gehaald je een speler van 100 miljoen kon kopen, maar dat is natuurlijk onzin.

Wie zijn net niet spelers dan? Want als jij mij meer over Mannsverk kunt vertellen bijvoorbeeld zou ik dat wel interessant vinden ik heb alleen wat artikelen over hem gelezen en hem 45 minuten zien spelen.

100 miljoen uitgeven is gewoon echt totaal niet hetzelfde als dat aan 3 spelers doen of aan 12. Waarbij ik niet zeg dat je er per se 12 moest halen. Maar je doet wel een verkeerde aanname.

Nu breng je het ook wel heel stellig, beetje makkelijk nu net te doen alsof ik zeg dat je 1 speler van een miljoen moet nemen. 

Avila vind ik nog zeker niet overtuigend, Gaaei, Mannsverk weinig van gezien maar je had ook prima met Vos kunnen spelen en je dat geld kunnen besparen. Akpom vind ik echt tegenvallen. Sutalo en Mikautadze (hoop ik), Tahirovic, Forbs en Sosa stemmen mij nog enigszins positief. Ramaj had niet gehoeven in mijn optiek, je hebt in de jeugd hopelijk ook prima 2e keepers rondlopen (als Rulli terug is derde keepers?). 

Enfin, als je zoveel aankopen doet buiten de eigen scouting om en de scouting is lyrisch over 1 speler (waar je ook nog eens persoonlijk mee rond bent, dus het past in het salarishuis) dan had je in mijn optiek ook hierboven niet genoemde spelers kunnen laten en één topaankoop kunnen doen. Dat is geen verkeerde aanname, dat is in mijn mening. Guirassy werd bijvoorbeeld ook genoemd, die bleek dan 2 a 3 miljoen euro te duur meen ik maar schiet ze er aardig in. Niet dat een spits had gehoeven i.m.o. lekker met Brobbey spelen. 

@Rogier.Dat is ook tegenstrijdig, dat geef ik toe. Maar je zet nu Mikautadze ook op de bank toch, die koste 16 miljoen of zo.. Enfin, Almada is een speler die ook gelinkt wordt aan City, Real etc.. Dat is dus wel wat anders dan Bergwijn, ondanks dat die erg duur was. Het is ook lastig om een geheel nieuw elftal te formeren, grootste gedeelte voldeed niet. Maar je gaat dan weer kopen, kopen, kopen.. Ik snap ook dat het lastig is als je niet de portemonnee kan trekken en het salarishuis naar beneden moet bijstellen, dat heeft Sven netjes gedaan. Ik mis gewoon een bepaalde visie. 

Dat van de scouting wist ik niet, ik dacht juist dat er kritiek was omdat de rapporten niet werden gelezen/nagevolgd. Enfin, je kan wel de kanttekening plaatsen waarom er geen Zuid-Amerikaanse spelers zijn gehaald. Die combinatie was afgelopen jaar meermaals succesvol en hoeft zeker niet altijd de hoofdprijs te kosten. Alvarez, Martinez, Nico, Neres, Anthony.. 

Ooit haalde ze Blind terug, haalde ze Tadic.. Daar zat in mijn optiek echt een idee achter. Er zijn nu uitspraken gedaan als 'Nederlandse jongens', 'Ajax-DNA'.. Branco vd Boomen is gehaald en dat was het. Wellicht waren Ziyech en van de Beek te duur. Maar PSV haalt wel Dest en Lang? Ook duur he, maar dan had je dat gedachtegoed nog wat meer vastgehouden. 

Achteraf is makkelijk praten en het zijn allemaal open deuren, dat weet ik. Maar twee jaar op rij zo'n teleurgang is wel pijnlijk. 

bewerkt door ElPrincipito
Link naar opmerking
Deel via andere websites