Hwb Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 1 uur geleden zei Rogier.: Maar dat gebeurt al in veel situaties. Probleem is daarin met name dat spelers continu hun man laten lopen. Lijkt me niet een mogelijke verbetering eigenlijk. Als ze steeds hun man laten lopen, is het natuurlijk geen mandekking. Juist heel duidelijk mannetje aan mannetje koppelen. Loopt hij bij je weg, ga je erachteraan. Je man laten lopen kan in zonedekking, niet in mandekking. Verder vind ik Taylor juist een 8, in een systeem met de punt naar achteren. Eventueel een 10, maar zeker niet een van de twee spelers achter de 10. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 8 minuten geleden zei La Pulga: Al stel je Taylor op in de rol van Frenkie dan kan ieder weldenkend voetbalmens bedenken dat het helemaal mis gaat. Taylor moet of banken of vlak achter Brobbey spelen met 2 middenvelders achter hem. Daarin is hij alleen niet belangrijk genoeg dus gewoon lekker bankie. Fitz-Jim had prima in die rol gepast trouwens. Als zelfs Ronald Koeman dat zag in de wedstrijd tegen Frankrijk en Taylor toen in de rust werd uitgehaald moet echt iedereen het kunnen zien. Fitz - Jim moet eerst maar jaartje basisspeler worden bij Excelsior. Ben niet zo kapot van hem (met Ajax 1 in gedachte) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 48 minuten geleden zei Lazy: Om Steijn daarin een 'soort' van te verdedigen lijkt het me niet onderdeel van de tactiek te zijn. Die zei na afloop dat Taylor te diep stond en eigenlijk als een soort 2e 6 had moeten spelen. Het is bij Taylor ook niet de eerste keer dat ik hier over klaag. Eigenlijk een heel groot deel van het vorige seizoen zei ik al hetzelfde en kun je je dus afvragen of zoiets aan de tactiek van een trainer ligt of dat het gewoon aan de speler zelf ligt. Aangezien hij onder 4 trainers hetzelfde doet, lijkt het me vrij duidelijk dat het aan Taylor zelf ligt en niet zozeer de tactiek. Maar ze blijven hem wel opstellen, dus andersom dringt het ook niet door. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 2 uur geleden zei Kelvin: Dat kan korter Steijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voetbalfan14 Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 42 minuten geleden zei Kyrill: Steijn Prutser Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 (bewerkt) Kunnen we het alvast over de winterplannen hebben? Eigenlijk moet je al die nieuwe spelers wel redelijk wat laten spelen om zo te bepalen wie je in de winter alweer wil laten vertrekken. Vooral nieuwe spelers met mogelijk restwaarde nu veel de kans geven. Mja. Wie bij het huidige Ajax kan die keuzes nu maken? Vrijwel niemand. 9 oktober 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 23 minuten geleden zei Chiemel: Kunnen we het alvast over de winterplannen hebben? Eigenlijk moet je al die nieuwe spelers wel redelijk wat laten spelen om zo te bepalen wie je in de winter alweer wil laten vertrekken. Vooral nieuwe spelers met mogelijk restwaarde nu veel de kans geven. Mja. Wie bij het huidige Ajax kan die keuzes nu maken? Vrijwel niemand. Dus het ligt aan de aankopen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 1 uur geleden zei timpy00: Dus het ligt aan de aankopen? Deels Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 6 uur geleden zei Kelvin: Dat kan Gorter Zo? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hakai Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 Hopelijk de balans herstellen qua ervaring, een speler als Eriksen lijkt me echt als doping voor deze ploeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 1 uur geleden zei Chiemel: Deels Hoe bedoel je dat als ik vragen mag? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 4 minuten geleden zei timpy00: Hoe bedoel je dat als ik vragen mag? Selectie uit balans, missen nog een goede middenvelder, misschien nog een rechtsbuiten, misschien nog een keeper (Ramaj moet blijken). Akpom en Medic zijn gewoon selectievulling. Je moet je voorbereiden op volgend seizoen in de winter zodat je volgend seizoen weer kampioen kan worden. Met alleen Steijn ontslaan kom je er niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 42 minuten geleden zei Chiemel: Selectie uit balans, missen nog een goede middenvelder, misschien nog een rechtsbuiten, misschien nog een keeper (Ramaj moet blijken). Akpom en Medic zijn gewoon selectievulling. Je moet je voorbereiden op volgend seizoen in de winter zodat je volgend seizoen weer kampioen kan worden. Met alleen Steijn ontslaan kom je er niet. De aankopen an sich kunnen er niks aan doen dat er geen rechtsbuiten is. Overigens is er al heel wat jaren geen rechtsbuiten meer. Je hebt 4 keepers op dit moment, lijkt me prima. Medic is ook gehaald als back up, die heb je toch ook nodig? Hoe ziet in jouw ogen zo'n voorbereiding eruit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 (bewerkt) 7 uur geleden zei timpy00: De aankopen an sich kunnen er niks aan doen dat er geen rechtsbuiten is. Overigens is er al heel wat jaren geen rechtsbuiten meer. Je hebt 4 keepers op dit moment, lijkt me prima. Medic is ook gehaald als back up, die heb je toch ook nodig? Hoe ziet in jouw ogen zo'n voorbereiding eruit? Je kijkt wat dit elftal nog nodig heeft qua kwaliteit en persoonlijkheid, haalt daarvoor de spelers en loost dan de spelers die overbodig zijn. Jij ziet deze selectie volgend seizoen kampioen worden of volgend jaar in juli beginnen met na te denken over volgend seizoen wel op tijd genoeg? 10 oktober 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 22 minuten geleden zei Chiemel: Je kijkt wat dit elftal nog nodig heeft qua kwaliteit en persoonlijkheid, haalt daarvoor de spelers en loost dan de spelers die overbodig zijn. Jij ziet deze selectie volgend seizoen kampioen worden of volgend jaar in juli beginnen met na te denken over volgend seizoen wel op tijd genoeg? Vroeg me vooral af wat je met de aankopen bedoelde. Daar ik tot nu toe alleen bij Akpom het idee krijg daf wordt hem niet. De rest vind ik of prima of kan ik nog niet beoordelen. En zit mijn inziens ook een groot probleem bij de spelers die er al waren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 Zojuist zei Chiemel: Je kijkt wat dit elftal nog nodig heeft qua kwaliteit en persoonlijkheid, haalt daarvoor de spelers en loost dan de spelers die overbodig zijn. Jij ziet deze selectie volgend seizoen kampioen worden? Ik denk alleen wel dat je in sprookjes gelooft als je denkt dat je het grootste deel van de gekochte spelers deze winter alweer (voor een goed bedrag) kunt slijten. Laat staan dat er door de huidige AD en RvC met geld gesmeten gaat worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 3 minuten geleden zei Michaelinho*: Ik denk alleen wel dat je in sprookjes gelooft als je denkt dat je het grootste deel van de gekochte spelers deze winter alweer (voor een goed bedrag) kunt slijten. Laat staan dat er door de huidige AD en RvC met geld gesmeten gaat worden. Ik zou ook niet weten waarom je het grootste deel wilt slijten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 (bewerkt) 8 minuten geleden zei timpy00: Ik zou ook niet weten waarom je het grootste deel wilt slijten. Ik zeg ook niet dat ik dat nodig vind. Alleen dat meen ik te begrijpen uit de post van Chiemel. Maar kan natuurlijk zijn dat hij dat niet zo stellig bedoelde. 10 oktober 2023 bewerkt door Michaelinho* Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 (bewerkt) Niet per se heel veel nee. Maar mogelijke transfers en gevolgen: Een topaankoop voor het middenveld zou erg fijn zijn. Als die er komt, heb je mogelijk te veel middenvelders. Verhuurperiode voor Taylor is wellicht interessant. Ik denk dat je met Mikautadze al een soort van back-up voor Brobbey hebt en dat je daarmee Akpom redelijk overbodig is. Ik geloof ook niet dat hij op de een of andere manier kan bijdragen aan een betere toekomst. Eerder riep ik over het gemis van een rechtsbuiten, mogelijk is dit nu met Forbes minder nodig. Wel voorbeeldje van dat we daar mu een beter beeld bij hebben nu hij de kans krijgt. En dat hebben we eigenlijk meer nodig. Als je alsnog een sterkere CV kan halen, dan kan je mogelijk (tijdelijk) afscheid nemen van Avila of Medic. Als je als club alsnog volledig wil inzetten op Ajax-talenten, kan je daar ruimte voor maken. Allemaal losse ideeën. Maar zal wel een lastig verhaal worden om dit op beleidsniveau aan te pakken zonder TD en zonder Kroes. Wat betekent dat er in de winterstop niet bijzonder veel gaat gebeuren en het redelijk aannemelijk is dat volgend seizoen nog een seizoen is waarin je niet om de prijzen meedoet. @Thierryvane volgens Andy heeft ie ook heimwee 10 oktober 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 Blijkt Steijn ook bij Ajax gewoon een overperformer te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 Hoe ik dit interpreteer is dat Ajax inderdaad op dit moment een ploeg is die 5e hoort te worden. Het is echt heel kut om dit te zeggen maar het is zo. Stel dat Ajax tegen RKC en Volendam +- 2 Xpnt scoort, iets wat ook in deze vorm mogelijk zou moeten zijn, dan sta je op dit grafiekje 6e a 7e. Tel daarbij op dat je de nummers 2,3 en 4 van dit lijstje al gehad hebt en dan mag je er vanuit gaan dat je nog wel iets gaat stijgen. Conclusie: Het is allemaal heel kut aangezien 5e het realistische doel moet zijn maar het is niet zo kut als dat alle Ajax haters die het al over degradatie hebben willen doen geloven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 5e is net zo kut als degradatie, ongeveer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 8 minuten geleden zei 19CH98: Hoe ik dit interpreteer is dat Ajax inderdaad op dit moment een ploeg is die 5e hoort te worden. Het is echt heel kut om dit te zeggen maar het is zo. Stel dat Ajax tegen RKC en Volendam +- 2 Xpnt scoort, iets wat ook in deze vorm mogelijk zou moeten zijn, dan sta je op dit grafiekje 6e a 7e. Tel daarbij op dat je de nummers 2,3 en 4 van dit lijstje al gehad hebt en dan mag je er vanuit gaan dat je nog wel iets gaat stijgen. Conclusie: Het is allemaal heel kut aangezien 5e het realistische doel moet zijn maar het is niet zo kut als dat alle Ajax haters die het al over degradatie hebben willen doen geloven Niemand gelooft toch daadwerkelijk dat Ajax om degradatie gaat spelen hoop ik? Beetje off-topic, maar ik vraag me af wat voor (financiële) gevolgen het voor de Eredivisie zou hebben in het theoretische scenario dat Ajax daadwerkelijk degradeert. Je zal dan tienduizenden (zo niet honderdduizenden) ESPN abbonementjes verliezen om maar wat te noemen. Zal je zien dat van Basten toch gelijk krijgt en je het voetbal in Nederland op kan doeken. Daarnaast wordt het ook extreem saai natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 10 oktober 2023 Share Geplaatst 10 oktober 2023 En wat er dan met Jong Ajax gaat gebeuren? en Jong Utrecht als ze allebei degraderen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten