Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Nu wil ik net zo min mee doen aan ophemelen na 1 wedstrijd als aan afbreken na 1 wedstrijd, maar als je die jongen gisteren ziet spelen, dan snap je toch helemaal niks van Steijn zijn keuze? 

Ook niet van die azijnzeikers overigens die Sven afschoten om het halen van die doelman, want het zag er echt goed uit. 

Ik heb het niet gezien dus meestal moet ik dan gewoon niets zeggen, maar ik zie dat Eindhoven maar één schot op doel heeft gehad en die vloog er in. 

Wat was er zo goed aan de keepert? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

14 minuten geleden zei La Pulga:

Ik heb het niet gezien dus meestal moet ik dan gewoon niets zeggen, maar ik zie dat Eindhoven maar één schot op doel heeft gehad en die vloog er in. 

Hij liet geen houdbare ballen door. Dat vind ik tegenwoordig al heel wat.

Nee, gekheid. Maar keepte gewoon een goede pot. Voetballend aanwezig, hoge ballen was die zeker. Maakte gewoon een hele zekere indruk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei La Pulga:

Rust. Uitstraling. Goede voortzetting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ineens komen er dan toch wat positieve geluiden vanuit andere hoeken over Sven. Of naja, positief. Maar het is in elk geval niet negatief. Maar daar schrik ik dan toch wel weer van hoor. 

Dat er gewoon bij de scouting 2 man zit die elkaar niet kan luchten of zien en dat er gewoon dubbele vergaderingen ingepland worden zodat ze niet bij elkaar in de ruimte hoeven te zitten. Moest er ook gigantisch ouderwets aan toe gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Elsjorro1990:

maar als je die jongen gisteren ziet spelen, dan snap je toch helemaal niks van Steijn zijn keuze? 

Ik durf te wedden dat hij bewust Gorter heeft opgesteld omdat hij boos was dat Olij niet kwam. Met de overige keuzes die gemaakt zijn qua opstelling en wissels lijkt me dat namelijk absoluut geen vreemde theorie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Nu ineens komen er dan toch wat positieve geluiden vanuit andere hoeken over Sven. Of naja, positief. Maar het is in elk geval niet negatief. Maar daar schrik ik dan toch wel weer van hoor. 

Dat er gewoon bij de scouting 2 man zit die elkaar niet kan luchten of zien en dat er gewoon dubbele vergaderingen ingepland worden zodat ze niet bij elkaar in de ruimte hoeven te zitten. Moest er ook gigantisch ouderwets aan toe gaan. 

Was wel al een tijdje bekend, maar dat hebben we natuurlijk weinig gehoord. De enige reden dat er ook geen draagvlak voor Sven was, was omdat dit soort figuren nu eenmaal wel wat te zeggen hebben binnen Ajax, en al die zaakwaarnemers ook Sven niet konden pruimen en op die manier invloed uit probeerden te oefenen. Het is echt ontzettend jammer, maar ik denk dat Sven de juiste man voor de job was, en nu ga je weer terug in de tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Hij liet geen houdbare ballen door. Dat vind ik tegenwoordig al heel wat.

Nee, gekheid. Maar keepte gewoon een goede pot. Voetballend aanwezig, hoge ballen was die zeker. Maakte gewoon een hele zekere indruk. 

Vond hem vooral aan de bal heel goed en in de lucht. Meevoetballend sterk, continu snelle voortzettingen. Irriteer mij af en toe mateloos aan Gorter die elke terugspeelbal aanneemt onder zijn voet om vervolgens enkele seconden te treuzelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, vanuit de RVC wordt duidelijk gecommuniceerd wat er met Steijn gaat gebeuren... niets.

Citaat

Ook wordt hem de vraag gesteld of Steijn, die eveneens onder een gigantisch vergrootglas ligt, volgende week nog de trainer van Ajax-is. "Zeker."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeer vermoeiend. Merk ook echt dat ik er best een beetje klaar mee ben, tuurlijk ik ga weer kijken, ik zal vast weer schelden (juichen zit er niet echt in) maar kom op man. Hoe the fuck is Ajax zo ver afgezakt in 2 jaar tijd en vooral hoe duidelijk is het dat het niet om het belang van de club draait maar vooral om ego's, zowel in de RVC, de scouting, Mislintat zelf en vooral opperdebieltje Steijn. 

Als je dat allemaal zo hoort en leest heb ik echt niet het idee dat het snel goed gaat komen en ben ik eerder bang voor een Anderlecht scenario dan dat we straks wel opeens weer het op de rit krijgen. 

Trouwens, al vaker over gezeurd hier; maar tering zeg de media. Jan Streuer nu weer noemen. Er zijn oprecht, echt waar, zonder dollen, echt echt echt, ook mensen buiten de Ajax kliek en buiten Nederland die iets van voetbal weten en weten hoe een club geleidt moet worden, hoe je aankopen doet, hoe je scouting opzet, hoe je een ploeg motiveert, hoe tactiek werkt etc. etc. Sterker nog, er zijn zelfs buitenlandse clubs die ook voetbal spelen waar Ajax naar zou moeten streven. Maar binnen Nederland en specifiek binnen Ajax wordt er alleen gekeken naar je achtergrond, je vriendjes en of je 10 wedstrijden bij Ajax gespeeld hebt. Zo kom je echt niet verder, want vanuit de huidige generatie (oud-) Ajacieden die nu een functie binnen de club zouden kunnen oppakken zie ik echt niemand waar ik vertrouwen in zou hebben. Met als ultiem dieptepunt bepaalde media die Sneijder naar Ajax (zag zelfs als TD....) naar Ajax toeschrijven.

Daaaag lief dagboek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Beppu:

Dit zegt toch niks? Wat had je verwacht dat ze zouden zeggen? 'Ja, nog twee verliespunten en Maurice staat op straat!'

True. Maar ergens had ik nog de hoop dat ze hem vrij kort na Mislintat en voor Volendam thuis (en nu Feyenoord) er ook uit zouden gooien. Maar de kans daarop lijkt met deze uitspraken een stuk kleiner te zijn geworden.

Laten we hopen dat het woensdag nog 0-6 wordt. Misschien begrijpen ze het dan wél.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Steels:

Ik heb het hele gebeuren niet echt op de voet gevolgd, maar hebben ze dan zo slecht aangekocht? Spelers als Sutalo & Manssverk zijn toch FM-heldjes, of vallen die in het echt zo hard tegen? Sosa toch ook een goeie linksachter?

Waren adu en millian ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Steels:

Ik heb het hele gebeuren niet echt op de voet gevolgd, maar hebben ze dan zo slecht aangekocht? Spelers als Sutalo & Manssverk zijn toch FM-heldjes, of vallen die in het echt zo hard tegen? Sosa toch ook een goeie linksachter?

Sutalo valt me vooralsnog wel tegen. Manssverk is door direct voor de leeuwen gegooid en direct geslachtofferd daarna.

Maar de vraag is of er slecht is aangekocht, is nog lastig te zeggen denk ik. Spelers zijn nog niet zo lang samen, weinig met elkaar getraind en gespeeld, de club staat onder hoogspanning, de trainer is niet perse degene die binnen de Ajax filosofie past (en mijn inziens niet passend bij Ajax). 

Maar er zijn weinig zekerheidjes gekocht vind ik zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Steels:

Tuurlijk kunnen die jongens voetballen. Maar in een niet draaiend elftal (en een trainer die er geen bal van snapt) moet je een hele grote speler zijn wil je wél goed presteren.

bewerkt door Thierryvane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Tuurlijk kunnen die jongens voetballen. Maar in een niet draaiend elftal (en een trainer die er geen bal van snapt) moet je een hele grote speler zijn wil je wél goed presteren.

Jakov Medic is 1.93m en hem lukt het ook niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Steels:

Ik vermoed dat Sutalo, Sosa, Tahirovic , Mannsverk en het talent van Forbs wel goed genoeg is voor Ajax. Medic, Gaaei, Mikautadze, Akpom en Avila zijn of niet goed genoeg of waren niet echt nodig. Maar allemaal nog erg pril uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Chiemel:

Ik vermoed dat Sutalo, Sosa, Tahirovic , Mannsverk en het talent van Forbs wel goed genoeg is voor Ajax. Medic, Gaaei, Mikautadze, Akpom en Avila zijn of niet goed genoeg of waren niet echt nodig. Maar allemaal nog erg pril uiteraard.

Je kan die gasten toch nooit beoordelen na die paar potjes? Mikautadze heeft één potje in de basis gestaan, Avila idem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Thierryvane:

Je kan die gasten toch nooit beoordelen na die paar potjes? Mikautadze heeft één potje in de basis gestaan, Avila idem.

Kan ik zeker wel:

• Avila: 5,5
  • Medic: 4,5
  • Mikautadze: 5

Zo simpel is beoordelen.

Even serieus: is combi van wedstrijden tot nu toe, YT en wat ik van anderen hoor, met de disclaimer dat ik dat vermoed en dat het heel pril is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Chiemel:

Kan ik zeker wel:

Zo simpel is beoordelen.

Even serieus: is combi van wedstrijden tot nu toe, YT en wat ik van anderen hoor, met de disclaimer dat ik dat vermoed en dat het heel pril is.

Volgens whoscored Avila 6,88 tegen Fortuna uit en 5,66 thuis tegen Marseille. Dus je zit er niet per se heel ver naast. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Kan ik zeker wel:

Zo simpel is beoordelen.

Nou ja, die mikautadze waren ze in België toch redelijk lyrisch over? Zat Lyon daar ook niet achteraan? 

Ik denk dat het met het niveau van die aankopen wel mee valt ( qua slechtheid) maar dat deze situatie voor elke aankoop een complete horrorstart is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Twee keer boven de 5,5. Een keer zelfs royaal daarboven. Gemiddeld een 6.27. Significant verschil met een 5.5. 

Ja klopt maar 5,66 is zeker niet royaal boven 5,5 hoor ;)

Gemiddelde 6,27 is wel hoger maar nog steeds laag. Als mijn FM spelers op 6,27 gemiddelde zitten drop ik ze of spreek ik ze aan dat beter moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites