Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

58 minuten geleden zei Rinus:

Feyenoord die 3-0 gunnen. Stel je voor Ajax maakt er 3-3 of 4-3 van en nou die ene punt op de doelsaldo heeft Feye nodig voor de titel.. n die lopen ze mis. Das pas competitievervalsing. Schaf ook meteen dat staken af.

Ajax wordt alsnog kampioen dus deze vorm van competitievervalsing zal niet plaatsvinden.

51 minuten geleden zei Kelvin:

Zou ik niet doen, mag je eerst in 16 talen de regels van pesten gaan uitleggen.

Dat ligt vooral aan Feyenoord gezien Ajax met 4 nationaliteiten speelde en Feyenoord met 7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Citaat

Femke Halsema vindt dat Ajax keihard moet optreden na de ongeregeldheden tijdens en rondom De Klassieker. De burgemeester van Amsterdam wil dat er netten opgehangen worden in de Johan Cruijff Arena, terwijl ze ook van mening is dat bepaalde vakken leeg moeten blijven.

Het verhaal is bekend: zondag lieten de Ajax-fans zich van hun slechtste kant zien, door De Klassieker doelbewust te laten staken en daarna stennis te schoppen rondom de Johan Cruijff Arena. Een dag na de wedstrijd geeft Halsema bij Nieuwsuur een duidelijk signaal af. "Ajax zal er bij de komende wedstrijden voor moeten zorgen dat er één-op-één wordt gefouilleerd. Ik vind ook dat er netten opgehangen moeten worden bij de F-Side. Dit kan namelijk gewoon niet meer."

"Het is zó beschamend wat er gisteren (zondag, red.) allemaal is gebeurd", gaat een zichtbaar gefrustreerde Halsema verder. "Als je ziet: er zaten 52 duizend mensen in het stadion, waarvan een klein deel zich heeft misdragen. Het overgrote deel van al die Ajax-fans heeft zijn kaartje gekocht, heeft natuurlijk de smoor erin omdat het niet goed gaat, maar wil gewoon de wedstrijd zien. Dat zo'n groep het verpest, dat moet gewoon klaar zijn."

Halsema wil zelfs zien dat de F-Side leeg blijft als Ajax speelt. "Naast één-op-één fouilleren en netten ophangen moeten er ook stadionverboden uitgedeeld worden, desnoods levenslang. Desnoods kan ik dat afdwingen. Wat ik ook vind dat moet gebeuren, al moet de club dat in de eerste instantie doen, is het leeghouden van vakken. Als er zó veel wangedrag is, bij één groep hooligans... Dat is niet voor het eerst."

Beetje vreemd dit of ik volg het gewoon niet. Het vak moet leeg blijven, er moeten voor dat lege vak een net worden gehangen (misschien om de ballen van Van den Boomen dan tegen te houden die in het stadion eindigen?) en ze moeten 1 voor 1 gefouilleerd worden (wie dan als ze niet mogen komen?) terwijl al duidelijk was dat de fakkels eerder hun zitplaatje hadden bereikt dan de "supporter" zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:
  • Overmars als TD?

Nu heeft Ajax al in vrij veel situaties de afgelopen jaren aangetoond geen moreel kompas te hebben, maar dat de roep vanuit supporters weer aansterkt dat Overmars moet terugkomen, zegt mij dat die groepering uit hetzelfde hout gesneden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de Telegraaf (:-D) willen die criminelen van de F side nu elke wedstrijd boycotten tot de RVC opstapt. Ik kan me niet voorstellen dat Burgemeester Halsema vergunningen gaat geven om de wedstrijden van Ajax door te laten gaan met publiek op deze manier, tevens denk ik niet dat burgemeesters van steden waar Ajax op bezoek komt zit te wachten op een bak ellende. Ik kan mij dus zomaar voorstellen dat Ajax de komende wedstrijden geen supporters kan/ mag toe laten. Of overdrijf ik nu? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Arezo:

Volgens de Telegraaf () willen die criminelen van de F side nu elke wedstrijd boycotten tot de RVC opstapt. Ik kan me niet voorstellen dat Burgemeester Halsema vergunningen gaat geven om de wedstrijden van Ajax door te laten gaan met publiek op deze manier, tevens denk ik niet dat burgemeesters van steden waar Ajax op bezoek komt zit te wachten op een bak ellende. Ik kan mij dus zomaar voorstellen dat Ajax de komende wedstrijden geen supporters kan/ mag toe laten. Of overdrijf ik nu? 

Dat lijkt me een heel realistisch scenario. Wellicht dat er een wedstrijd komt waarbij de F-Side is gesloten, maar ik vermoed dat dat meteen weer fout gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Arezo:

Volgens de Telegraaf () willen die criminelen van de F side nu elke wedstrijd boycotten tot de RVC opstapt. Ik kan me niet voorstellen dat Burgemeester Halsema vergunningen gaat geven om de wedstrijden van Ajax door te laten gaan met publiek op deze manier, tevens denk ik niet dat burgemeesters van steden waar Ajax op bezoek komt zit te wachten op een bak ellende. Ik kan mij dus zomaar voorstellen dat Ajax de komende wedstrijden geen supporters kan/ mag toe laten. Of overdrijf ik nu? 

In zo'n situatie kan je eigenlijk geen goede beslissingen nemen. Als je geen supporters toelaat, dan schat ik in dat er toch wel een groepje oproerkraaiers komt om rotzooi te trappen op de wedstrijddag. Als je wél supporters toelaat, dan loop je dus een enorm risico dat het mis gaat omdat ze weer met jan en alleman fakkels gaan gooien (gebaseerd op deze berichtgeving van de Telegraaf en Andy van der Meijde gisteravond;c). Geeft maar weer aan hoe verrot het voetbal op het moment is dat een groepje supporters zoveel macht heeft dat zij op deze manier het vertrek van een persoon of groep personen binnen de organisaties kunnen afdwingen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Arezo:

Volgens de Telegraaf (:-D) willen die criminelen van de F side nu elke wedstrijd boycotten tot de RVC opstapt. Ik kan me niet voorstellen dat Burgemeester Halsema vergunningen gaat geven om de wedstrijden van Ajax door te laten gaan met publiek op deze manier, tevens denk ik niet dat burgemeesters van steden waar Ajax op bezoek komt zit te wachten op een bak ellende. Ik kan mij dus zomaar voorstellen dat Ajax de komende wedstrijden geen supporters kan/ mag toe laten. Of overdrijf ik nu? 

Hopelijk blijft de RVC dan zolang mogelijk aan ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me een prima oplossing. Misschien ruilen voor Wijndal?

17 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Hee maar hoeveel zuurstoftekort heb je bij de geboorte gehad als je jezelf als "supporter" zo serieus neemt als die gasten? Dat is op het enge af. 

In liters of in minuten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Hee maar hoeveel zuurstoftekort heb je bij de geboorte gehad als je jezelf als "supporter" zo serieus neemt als die gasten? Dat is op het enge af. 

Als ervaringsdeskundige met zuurstoftekort bij mijn geboorte, behoorlijk wat:classic_ninja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gert:

Heb gisteren een stuk Jong Ajax gekeken. Die Ramaj oogde iig vol bravoure en was erg goed met zijn voeten. Voor wat het waard is  

Nu wil ik net zo min mee doen aan ophemelen na 1 wedstrijd als aan afbreken na 1 wedstrijd, maar als je die jongen gisteren ziet spelen, dan snap je toch helemaal niks van Steijn zijn keuze? 

Ook niet van die azijnzeikers overigens die Sven afschoten om het halen van die doelman, want het zag er echt goed uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites