Chiemel Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Waar zijn de mensen gebleven die zeiden dat we het nog 2 maanden moest geven? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Zal hier maar eens een proefballonnetje opgooien: Wat zou er op tegen zijn om de in te halen wedstrijd te combineren met een andere wedstrijddag van dezelfde club? Bijvoorbeeld in de vroege middag achter gesloten deuren de overgebleven wedstrijdminuten te spelen en dan 's avonds de reguliere pot spelen. Ben er niet zeker van of je dan het ochtendduel uit moet spelen met de oorspronkelijke elf uit het gestaakte duel of dat je de club zelf zijn schaarse resources zelf laat verdelen over de twee te spelen wedstrijden. Dan zit je in ieder geval niet met het gezeik dat het zogenaamd niet past in de wedstrijdkalender en 'straf' je de club met debiele supporters alsnog gedeeltelijk. En ja, ik weet dat het volgens de reglementen op dit moment niet mag. Daarom heet het ook een proefballonnetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 3 minuten geleden zei Urbeto: Want het is niet de schuld van de KNVB dat er vuurwerk gegooid wordt omdat de jongetjes op de F-Side te bang zijn om een forse nederlaag op mannelijke wijze te slikken. Nou ergens wel. Ze gooien het bewust het veld op omdat de knvb een ridicuul protocol heeft besloten. Ze doen het expres omdat ze weten wat de gevolgen zijn: staken. Dus het inderdaad enorm kinderachtig, maar ik leg een deel de verantwoordelijkheid ook zeker bij de KNVB omdat zij de suggestie zo goed als in de schoot geworpen hebben bij van dit soort neanderthalers om dit soort acties tot een succes te maken. 8 minuten geleden zei Urbeto: Wat moet er voor jou dan wél gebeuren voordat je met het schaamrood op de kaken hand in eigen boezem steekt als Ajacied? Denk dat ik best voor mezelf, Cim kan spreken dat ik, hij en duizenden anderen zich kapot schamen voor wat er gebeurd is. Aan de andere kant hoef ik me ook niet te schamen, want mensen die dit soort dingen doen schaar ik niet onder Ajacieden. Als mens schaam ik me wel dat er dus figuren zijn die zoiets überhaupt kunnen bedenken. Vindt het bovendien een beetje rare opmerking naar Cim. Stroomt Ajax bloed door zijn aderen. Als iemand hier verdrietig wordt van deze hele situatie is hij het wel. En ik snap zijn reactie - en die van alle supporters die woensdag willen gaan naar Volendam heel goed. Ik ga woensdag zelf ook voor het eerst naar de arena dit seizoen. Ik heb ook shit geregeld om er naartoe te kunnen en dat kan nu door een eenzijdige beslissing van de knvb de prullenbak in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Ad lijkt de partij te zijn die info vanuit Mislintat krijgt. Zij en VI de enige media die kritisch zijn op Stiejn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 14 minuten geleden zei Grote Ree: Zal hier maar eens een proefballonnetje opgooien: Wat zou er op tegen zijn om de in te halen wedstrijd te combineren met een andere wedstrijddag van dezelfde club? Bijvoorbeeld in de vroege middag achter gesloten deuren de overgebleven wedstrijdminuten te spelen en dan 's avonds de reguliere pot spelen. Ben er niet zeker van of je dan het ochtendduel uit moet spelen met de oorspronkelijke elf uit het gestaakte duel of dat je de club zelf zijn schaarse resources zelf laat verdelen over de twee te spelen wedstrijden. Dan zit je in ieder geval niet met het gezeik dat het zogenaamd niet past in de wedstrijdkalender en 'straf' je de club met debiele supporters alsnog gedeeltelijk. En ja, ik weet dat het volgens de reglementen op dit moment niet mag. Daarom heet het ook een proefballonnetje. Dit gebeurt toch al in de voorbereiding 2x90 of 3x60 om alle spelers fit te krijgen. Kan ook imo prima met Ajax Feyenoord en Ajax Volendam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 1 uur geleden zei Urbeto: Probeer deze woede nu eens in te zetten tegen je eigen harde kern. Want het is niet de schuld van de KNVB dat er vuurwerk gegooid wordt omdat de jongetjes op de F-Side te bang zijn om een forse nederlaag op mannelijke wijze te slikken. Je reactie tekent overigens wel de hele tendens rondom Ajax vandaag: massaal overal tegenaan schoppen, behalve tegen de daadwerkelijke boosdoeners. Wat ontzettend typerend. Wat moet er voor jou dan wél gebeuren voordat je met het schaamrood op de kaken hand in eigen boezem steekt als Ajacied? Helemaal niet waar wat je hier verkondigt. Die boys moeten zich kapot schamen. Maar dat de KNVB lak heeft aan 50.000 Ajacieden, o.a. ik en ook schijt heeft aan 3 clubs. Is helemaal niet te schuld van Ajax of de fans van zondag maar die van de KNVB. Feyenoord niet blij, Volendam niet blij en Ajax niet blij. Conclusie ronduit beschamende beslissing. Ja ik ben echt woedend, mag het? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Wat een interview van Eringa in het FD zeg. Ongekend. De enige die nu dus nog bepaald (en kan bepalen) of Steijn mag blijven zitten is Van Halst. Zeer bijzonder allemaal. En dat terwijl de ‘grenzen en processen’ allang overschreden zijn door Steijn. Citaat De Raad van Commissaris toetst het beleid van de Ajax-directie op sportief vlak 'vrij marginaal', zo vertelt Pier Eringain gesprek met het Het Financieele Dagblad. De RvC is momenteel niet op die manier ingericht en mocht daar wens naar zijn, dan is ook Eringa van mening dat het anders moet worden ingevuld. 'Wij toetsen of de interne processen zorgvuldig zijn gevolgd, omdat een transfer een investering is', legt de voorzitter van de RvC uit. 'De voetbalinhoudelijke toets door de rvc is vrij marginaal, die ligt bij trainer en de technische staf. Als zou blijken dat zo'n toetsing te weinig is en het in de toekomst anders moet, dan moet je de rvc anders inrichten.' Voordat een transfer doorgang kan vinden, moet de RvC toch goedkeuring geven. Of er dan nooit vragen werden gesteld aan Sven Mislintat? 'Daarbij spelen meerdere factoren. Bijvoorbeeld de vraag hoe de posities op het veld zijn bemenst. Je houdt er rekening mee dat spelers nog weggaan of tijdelijk niet inzetbaar zijn. Zo kun je op een groter aantal uitkomen dan je aanvankelijk dacht. Daar hebben we vragen over gesteld en toen daar steekhoudende antwoorden op kwamen, volgden we, als rvc.' Of Eringa na het ontslag van Mislintat over een week zelf nog op zijn post zit? Hij verwacht van wel. 'In de chaotische fase waarin we zitten is het belangrijk dat er bestuurlijke rust is en continuïteit. Wat los je op met het wegsturen van de rvc? Wij hebben de overtuiging belangrijk te kunnen zijn.' Over of de RvC momenteel nog verder wil werken met Maurice Steijn, heerst ook geen twijfel. 'Zeker', vertelt Eringa. Pijlen op de RvC gericht 'Je merkt dat in beeld en beleving nu te snel wordt gekeken naar de rvc, die verantwoordelijk zou zijn voor alles', voegt de bestuurder er nog aan toe. 'De governance werkt zo dat de sportieve prestaties bij de technisch directeur en de trainer liggen. De rvc houdt toezicht op de directie. Dus wij hebben een belangrijke taak, maar wij zijn niet als eerste aanspreekbaar op beleid. Onze taak is wel dat er een goede directie zit.' Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Wat je tegen mij zegt is precies zo tenekrommend als deze beslissing @Urbeto Voor jou is het dus ook oke om duizenden fans te naaien omdat een klein clubje wat flikt. Het beleid van de KNVB, de goeden moeten lijden onder de slechten, en interesseert niemand iets. En als we daar wat van zeggen is het eigen schuld dikke bult reactie. Inhoudsloos, bekrompen en zwaar onterecht. (De beslissing) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Ik las vandaag mogelijk iets zinnigs vanuit Verweij: Louis van Gaal naar AZ sturen om het probleem tussen AZ en Ajax op te lossen met betrekking tot Alex Kroes. Lijkt mij een goeie 1e stap om opnieuw te gaan bouwen. Eerst maar weer een algemeen directeur aanstellen. Want volgens mij wordt niemand echt blij van een Jan van Halst bij Ajax, in geen enkele functie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 1 uur geleden zei Lazy: Nou ergens wel. Ze gooien het bewust het veld op omdat de knvb een ridicuul protocol heeft besloten. Ze doen het expres omdat ze weten wat de gevolgen zijn: staken. Dus het inderdaad enorm kinderachtig, maar ik leg een deel de verantwoordelijkheid ook zeker bij de KNVB omdat zij de suggestie zo goed als in de schoot geworpen hebben bij van dit soort neanderthalers om dit soort acties tot een succes te maken. Denk dat ik best voor mezelf, Cim kan spreken dat ik, hij en duizenden anderen zich kapot schamen voor wat er gebeurd is. Aan de andere kant hoef ik me ook niet te schamen, want mensen die dit soort dingen doen schaar ik niet onder Ajacieden. Als mens schaam ik me wel dat er dus figuren zijn die zoiets überhaupt kunnen bedenken. Vindt het bovendien een beetje rare opmerking naar Cim. Stroomt Ajax bloed door zijn aderen. Als iemand hier verdrietig wordt van deze hele situatie is hij het wel. En ik snap zijn reactie - en die van alle supporters die woensdag willen gaan naar Volendam heel goed. Ik ga woensdag zelf ook voor het eerst naar de arena dit seizoen. Ik heb ook shit geregeld om er naartoe te kunnen en dat kan nu door een eenzijdige beslissing van de knvb de prullenbak in. Begrijp me niet verkeerd; ik vind het huidige KNVB beleid ook zwaar overtrokken en niet houdbaar voor de toekomst, maar dat komt juist doordat het huidige protocol te veel macht legt bij de harde kern. Het doet niets af aan de verwerpelijkheid van de actie en de schuld van de club. Want, zeg nu zelf: dit had toch iedereen wel aan zien komen in aanloop naar gisteren? Waarom heeft Ajax geen netten geplaatst? De afgelopen maanden hebben bij Feyenoord aangetoond hoe goed het werkt. Verder vind ik het "aan de andere kant hoef ik me ook niet te schamen, want dit zijn geen Ajacieden" argument echt te simplistisch. Het is ook een bekende psychologische truc: door de daders puur als ongeciviliseerde minderheid weg te zetten plaats je de verantwoordelijkheid geruststellend ver van je weg. Ik begrijp zelf ook best dat jullie niet achter het gooien van de fakkels an sich staan. Echter is het wel een gebeurtenis waar je als club en supporters iets mee moet. Het is te makkelijk om je nu louter op je teleurstelling over het niet doorgaan van Ajax - Volendam te beroepen. Ken je plek na de gebeurtenissen van gisteren. Daar is nederigheid en berouw veel gepaster dan de klaagzang richting de KNVB over 'een eenzijdige beslissing'. 37 minuten geleden zei cimbomcu: Helemaal niet waar wat je hier verkondigt. Die boys moeten zich kapot schamen. Maar dat de KNVB lak heeft aan 50.000 Ajacieden, o.a. ik en ook schijt heeft aan 3 clubs. Is helemaal niet te schuld van Ajax of de fans van zondag maar die van de KNVB. Feyenoord niet blij, Volendam niet blij en Ajax niet blij. Conclusie ronduit beschamende beslissing. Ja ik ben echt woedend, mag het? Over dat deze minderheid zich kapot moet schamen zijn we het gelukkig eens. Echter, zoals ik hierboven ook al omschrijf, is het nu niet aan Ajax om woedend te zijn. Het heeft gister door een ogenschijnlijk zeer matige wedstrijdorganisatie de continuïteit van een wedstrijd niet kunnen waarborgen. Dan heb je vervolgens niet zoveel te willen wat betreft het uitspelen van het restant. Het is voor jouw persoonlijke planning natuurlijk wel vervelend dat jouw uitje van woensdagavond aan diggelen ligt, maar die woede moet je richten op je eigen achterban, niet de KNVB. Die probeert namelijk enkel een situatie te 'repareren' die eigenlijk niet meer te redden viel, zoals gisteren veroorzaakt door een recalcitrante groep op de F-Side. De woede van Volendam begrijp ik wel hoor, maar uiteindelijk was het natuurlijk ondenkbaar dat we een wedstrijd die in september gestart is pas in november uit zouden spelen. Als Ajax denkt dat dat daadwerkelijk een realistische en eerlijke oplossing was geweest mag men echt wel weer rustig aan wederkeren in de realiteit. Dan kan je wel in de slachtofferrol kruipen wat betreft dat de goeden onder de slechten moeten lijden, maar bekijk het nu eens even zonder Ajaxbril: Feyenoord is hier natuurlijk het meest benadeeld. Die moeten namelijk écht lijden onder het gedrag van deze kleine groep, daar de kans op een historische monsterscore komende woensdag niet meer zo groot is. Voor jou wordt gewoon een avondje Ajax verzet naar een moment waarop het ongetwijfeld weer beter gaat met de club. Dat kan echt veel erger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 57 minuten geleden zei Rogier.: Wat een interview van Eringa in het FD zeg. Ongekend. De enige die nu dus nog bepaald (en kan bepalen) of Steijn mag blijven zitten is Van Halst. Zeer bijzonder allemaal. En dat terwijl de ‘grenzen en processen’ allang overschreden zijn door Steijn. Heeft geen tekenbevoegdheid. Dus zou betekenen dat hij nu onmogelijk ontslagen kan worden. Al zou directie nog Geelen en Lenderink kunnen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 (bewerkt) 23 uur geleden zei Urbeto: Nog los van dat het natuurlijk veel te licht is voor een strafschop, was het ook nog eens buiten de zestien. Daar kan Berghuis' stervende zwanenact weinig aan veranderen. Het is niet zo heel relevant verder, maar vasthouden is een directe vrije schop. Hij hield hem vast, dus moet het een directe vrije schop zijn. Hij pakte hem buiten de 16 vast, maar had hem in de 16 nog steeds vast. Daarmee promoveert de directe vrije schop tot een penalty. Regels laten daar niet heel veel ruimte voor interpretatie. Dat het in de praktijk niet zo werkt, snap ik volledig. En ik geloof ook niet dat ik vind dat hier een penalty gegeven had moeten worden. Maar ik vind het wel vreemd dat je nu een VAR hebt en dat die dan een beslissing neemt die strijdig is met de regels. En verder volslagen gelijk mbt het uitspelen. Ajax heeft daar helemaal geen enkel recht van spreken. Volendam heeft alle grond om zich bekocht te voelen en dit niet te accepteren. 25 september 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 2 uur geleden zei Urbeto: Ik doel met de tendens rondom Ajax vooral op de clubleiding en supportersvereniging die het voor elkaar krijgen om geen enkele nederigheid te tonen met hun onzinnige statements, zoals ze ergens hierboven en op de vorige pagina al zijn geplaatst. Los daarvan is het ook niet gek dat veel Ajacieden vrede hadden gehad met een 0-3 nederlaag; gezien het spelbeeld kom je er namelijk nog betrekkelijk goed mee weg. Oh van mij had het best een bulletje of 6/7 mogen worden, als dat dan inhoud dat we ook zonder Steijn verder mogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 1 uur geleden zei Rogier.: Wat een interview van Eringa in het FD zeg. Ongekend. De enige die nu dus nog bepaald (en kan bepalen) of Steijn mag blijven zitten is Van Halst. Zeer bijzonder allemaal. En dat terwijl de ‘grenzen en processen’ allang overschreden zijn door Steijn. Het citaat dat je daar hebt, waar ik overigens niets lees over Van Halst, vind ik wel erg kloppend en correct over de rol van de RvC. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 (bewerkt) 45 minuten geleden zei Urbeto: Begrijp me niet verkeerd; ik vind het huidige KNVB beleid ook zwaar overtrokken en niet houdbaar voor de toekomst, maar dat komt juist doordat het huidige protocol te veel macht legt bij de harde kern. Het doet niets af aan de verwerpelijkheid van de actie en de schuld van de club. Want, zeg nu zelf: dit had toch iedereen wel aan zien komen in aanloop naar gisteren? Waarom heeft Ajax geen netten geplaatst? De afgelopen maanden hebben bij Feyenoord aangetoond hoe goed het werkt. Verder vind ik het "aan de andere kant hoef ik me ook niet te schamen, want dit zijn geen Ajacieden" argument echt te simplistisch. Het is ook een bekende psychologische truc: door de daders puur als ongeciviliseerde minderheid weg te zetten plaats je de verantwoordelijkheid geruststellend ver van je weg. Ik begrijp zelf ook best dat jullie niet achter het gooien van de fakkels an sich staan. Echter is het wel een gebeurtenis waar je als club en supporters iets mee moet. Het is te makkelijk om je nu louter op je teleurstelling over het niet doorgaan van Ajax - Volendam te beroepen. Ken je plek na de gebeurtenissen van gisteren. Daar is nederigheid en berouw veel gepaster dan de klaagzang richting de KNVB over 'een eenzijdige beslissing'. Over dat deze minderheid zich kapot moet schamen zijn we het gelukkig eens. Echter, zoals ik hierboven ook al omschrijf, is het nu niet aan Ajax om woedend te zijn. Het heeft gister door een ogenschijnlijk zeer matige wedstrijdorganisatie de continuïteit van een wedstrijd niet kunnen waarborgen. Dan heb je vervolgens niet zoveel te willen wat betreft het uitspelen van het restant. Het is voor jouw persoonlijke planning natuurlijk wel vervelend dat jouw uitje van woensdagavond aan diggelen ligt, maar die woede moet je richten op je eigen achterban, niet de KNVB. Die probeert namelijk enkel een situatie te 'repareren' die eigenlijk niet meer te redden viel, zoals gisteren veroorzaakt door een recalcitrante groep op de F-Side. De woede van Volendam begrijp ik wel hoor, maar uiteindelijk was het natuurlijk ondenkbaar dat we een wedstrijd die in september gestart is pas in november uit zouden spelen. Als Ajax denkt dat dat daadwerkelijk een realistische en eerlijke oplossing was geweest mag men echt wel weer rustig aan wederkeren in de realiteit. Dan kan je wel in de slachtofferrol kruipen wat betreft dat de goeden onder de slechten moeten lijden, maar bekijk het nu eens even zonder Ajaxbril: Feyenoord is hier natuurlijk het meest benadeeld. Die moeten namelijk écht lijden onder het gedrag van deze kleine groep, daar de kans op een historische monsterscore komende woensdag niet meer zo groot is. Voor jou wordt gewoon een avondje Ajax verzet naar een moment waarop het ongetwijfeld weer beter gaat met de club. Dat kan echt veel erger. Nee we zijn het echt totaal oneens met elkaar. Met je Ajax bril, wat interesseert mij Ajax nou in deze situatie? Van mij had Feyenoord ook met 0-8 mogen winnen (misschien was dan Steijn iig ontslagen) of idd gewoon reglementaire zege naar Feyenoord 0-3. Dat je ook over Feyenoord begint terwijl ik al meerdere keren aangeef dat Feyenoord hier ook niet blij mee is, en terecht. Kijk die wedstrijd wordt definitief gestaakt vanwege 2 redenen: ten eerste door een stel hersenloze debielen die doelbewust de wedstrijd hebben lopen saboteren. ten tweede: door het ronduit verachtelijke en hersenloze beleid van de KNVB waar je juist harde kernen zoals bij Groningen, Willem 2 en nu ook Ajax de macht geeft om dit te kunnen flikken. Nou dat is gebeurt, dan moet je helaas de wedstrijd inhalen. Hoewel Feyenoord vindt 0-3 ook prima, de meeste Ajacieden ook. Dan ga je kijken naar een nieuwe datum en dan wordt gezegd dat 27 september een optie is. Een klein kijkje op de agenda laat zien dat Ajax dan helaas niet kan want Volendam wacht dan, dus op naar een ander alternatief. Zo fucking moeilijk is het toch niet? Waarom moet deze wedstrijd van september zo spoedig mogelijk worden uitgespeeld omdat november te lang zou duren, maar wordt een andere wedstrijd van september wel even makkelijk afgezegd en in november uitgespeeld? Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk. Het is toch ook ontzettend dom en kortzichtig als volgende week Atletico - Feyenoord of Athene - Ajax maar even eenzijdig wordt verzet vanwege dit? Nogmaals je benadeelt de goed willende supporters, je naait 50.000 man voor woensdag en daarnaast naai je ook Volendam ontzettend hard want die hopen natuurlijk dat ze kunnen profiteren van dit matige Ajax en willen net als Feyenoord liever nu, dan straks tegen Ajax spelen. Gewoon je reinste competitievervalsing voor Volendam, waarom de grote club weer bevoordelen en de kleine club maar even makkelijk verplaatsen? Ik hoef helemaal niet nederig te zijn, dat een paar honderd malloten het verpesten betekent niet dat ik mij maar moet schikken en ja en amen moet zeggen voor mijn eigen wedstrijd. 25 september 2023 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 4 minuten geleden zei cimbomcu: Waarom moet deze wedstrijd van september zo spoedig mogelijk worden uitgespeeld omdat november te lang zou duren, maar wordt een andere wedstrijd van september wel even makkelijk afgezegd en in november uitgespeeld? Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk. Je snapt toch wel dat als de wedstrijd zonodig moet worden uitgespeeld dat je daar niet ruim een maand mee kunt wachten. Jij kunt toch niet gewoon spelen tegen Volendam en dan pas over 1 maand tegen Feyenoord? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ROEMM Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 5 uur geleden zei Urbeto: Voor het opwekken van sympathie is Ajax natuurlijk echt veel te laat. Ik herinner me dat toen het eerder dit jaar in de Kuip misging Dennis te Kloese er als de kippen bij was om namens de club excuses over te brengen aan Ajax en Davy Klaassen persoonlijk. Aan de andere kant zie je nu dat Ajax met dit halfbakken statement kwam: Ik denk dat zelfs ChatGPT nog met een oprechter en uitgesprokener spijtbetuiging op de proppen had kunnen komen. Er zit geen enkele vorm van oprecht ogende schuldbewustheid of berouw in verborgen. Wat dat betreft is het ook wel héél typisch dat Ajax nu wat betreft het uitspelen ook nog denkt te kunnen profiteren van de lastige situatie waar de KNVB in terecht is gekomen. Dieptriest. Eens dat de reactie van Ajax’ kant te wensen overlaat, maar de vergelijking met de Klassieker eerder dit jaar gaat natuurlijk niet echt op. Destijds werd een medewerker van Ajax lichamelijk letsel aangebracht, terwijl Feyenoord in de situatie van gisteren vooral benadeeld wordt in de zin van prestatie (ander resultaat mogelijk) of tijdsplanning (terugkomen op een later, vervelend tijdstip in een druk wedstrijdschema). Maakt in mijn ogen in ieder geval wel verschil tov de situatie met Klaassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 34 minuten geleden zei Hwb: Het citaat dat je daar hebt, waar ik overigens niets lees over Van Halst, vind ik wel erg kloppend en correct over de rol van de RvC. Oh, zeker hoor. Ik vind het alleen juist getuigen van onkunde als je in staat bent de organisatie als dusdanig te ontwrichten dat je een voetbaltrainer die je op voetbaltechnische gronden uit zijn functie zou moeten zetten, nu niet uit zijn functie kán zetten op voetbaltechnische gronden. Dat is nog los van alle andere zaken die spelen die wel argumenten voor ontslag zouden kunnen zijn, maar dat blijkbaar niet zijn - getuige de opmerking dat Steijn ook volgende week nog wel coach is van Ajax (en dan dus ook na een 7-0 tegen Brighton). Tenzij er een alternatief is natuurlijk, maar dat kan ik me echt niet voorstellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 (bewerkt) 19 minuten geleden zei cimbomcu: Nee we zijn het echt totaal oneens met elkaar. Met je Ajax bril, wat interesseert mij Ajax nou in deze situatie? Van mij had Feyenoord ook met 0-8 mogen winnen (misschien was dan Steijn iig ontslagen) of idd gewoon reglementaire zege naar Feyenoord 0-3. Dat je ook over Feyenoord begint terwijl ik al meerdere keren aangeef dat Feyenoord hier ook niet blij mee is, en terecht. Kijk die wedstrijd wordt definitief gestaakt vanwege 2 redenen: ten eerste door een stel hersenloze debielen die doelbewust de wedstrijd hebben lopen saboteren. ten tweede: door het ronduit verachtelijke en hersenloze beleid van de KNVB waar je juist harde kernen zoals bij Groningen, Willem 2 en nu ook Ajax de macht geeft om dit te kunnen flikken. Nou dat is gebeurt, dan moet je helaas de wedstrijd inhalen. Hoewel Feyenoord vindt 0-3 ook prima, de meeste Ajacieden ook. Dan ga je kijken naar een nieuwe datum en dan wordt gezegd dat 27 september een optie is. Een klein kijkje op de agenda laat zien dat Ajax dan helaas niet kan want Volendam wacht dan, dus op naar een ander alternatief. Zo fucking moeilijk is het toch niet? Waarom moet deze wedstrijd van september zo spoedig mogelijk worden uitgespeeld omdat november te lang zou duren, maar wordt een andere wedstrijd van september wel even makkelijk afgezegd en in november uitgespeeld? Hoe is dit in hemelsnaam mogelijk. Nogmaals je benadeelt de goed willende supporters, je naait 50.000 man voor woensdag en daarnaast naai je ook Volendam ontzettend hard want die hopen natuurlijk dat ze kunnen profiteren van dit matige Ajax en willen net als Feyenoord liever nu, dan straks tegen Ajax spelen. Ik hoef helemaal niet nederig te zijn, dat een paar honderd malloten het verpesten betekent niet dat ik mij maar moet schikken en ja en amen moet zeggen voor mijn eigen wedstrijd. De twee redenen die je noemt zijn niet van een gelijke achtergrond; de KNVB heeft het tekortkomende beleid opgesteld, maar dat maakt ze natuurlijk niet direct schuldig aan de daden van de F-Side. Het maakt ze enkel schuldig aan het creëren van deze maas in de wet. Dat dit reglement niet deugt, daar zijn we het zoals gezegd over eens. Waar we het opmerkelijk genoeg niet over eens zijn, is de manier waarop dit ontstane probleem vervolgens 'opgelost' dient te worden. De KNVB heeft er, wat mij betreft terecht, voor geopteerd om de competitie op het veld plaats te laten vinden en niet op de vergadertafel. Dat betekent dat er gevoetbald gaat worden en dan wordt dit stukje van het reglement bekeken: Citaat c. Indien het bestuur betaald voetbal of het competitiebestuur betaald voetbal indien het betreft een wedstrijd in de mannen eredivisie of eerste divisie het niet gespeelde gedeelte van de wedstrijd later laat uitspelen, zal het dat laten doen onder door hem te bepalen voorwaarden. Als uitgangspunt dient daarbij te gelden dat het later te spelen gedeelte zoveel mogelijk onder die voorwaarden wordt gespeeld, die golden ten tijde van het staken van de wedstrijd. Dit betekent onder meer dat: - waarschuwingen en veldverwijderingen gegeven in het gespeelde gedeelte van de wedstrijd van kracht blijven; - spelers die in het gespeelde gedeelte van de wedstrijd zijn vervangen, niet mogen deelnemen aan het later te spelen gedeelte; - wat het aantal te wisselen spelers betreft, het gespeelde en het later te spelen gedeelte tezamen wordt genomen; - de speler die ten tijde van het gespeelde gedeelte van de wedstrijd niet-speelgerechtigd was, evenmin bevoegd is deel te nemen aan het later te spelen gedeelte van de wedstrijd; - spelers die op het wedstrijdformulier van het gespeelde gedeelte van de wedstrijd vermeld staan, mits speelgerechtigd, ook dienen deel te nemen aan het later te spelen gedeelte van de wedstrijd. Indien er onder die spelers sprake is van aantoonbare ziekte of blessures, kan het bestuur betaald voetbal of het competitiebestuur betaald voetbal indien het betreft een wedstrijd in de mannen eredivisie of eerste divisie op verzoek, gehoord een aan het KNVB Sportmedisch Centrum verbonden sportarts, anders bepalen. Omwille van het waarborgen van deze voorwaarden is het cruciaal dat de wedstrijd zo snel mogelijk uitgespeeld wordt. Dat is heel vervelend voor FC Volendam, want ook zij hadden misschien wel een kans gemaakt tegen dit Ajax, maar het kan natuurlijk niet dat je deze wedstrijd pas in november uitspeelt. Volendam wordt dan noodgedwongen opgeschoven, aangezien het daar niet om het uitspelen van een wedstrijd gaat, maar om de hele wedstrijd. Dat jij het niet nodig acht om je nederig op te stellen door het gedrag van medesupporters vind ik wel wat makkelijk. Ook al ben jij niet de dader hier, zijn het wel Ajacieden die deze farce veroorzaakt hebben. Als je zo nodig wilt ageren moet je dat tegen hén doen, niet tegen de voor jou nadelige gevolgen. @ROEMMVan dat onderscheid ben ik me uiteraard wel bewust hoor, maar feit blijft dat ook Feyenoord gister een tijd in de kleedkamer opgesloten is geweest door de wanstaltigheden in en om het stadion. Excuses voor de wedstrijd én die situatie lijken mij daar niet meer dan beschaafd en gewenst. 25 september 2023 bewerkt door Urbeto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 7 minuten geleden zei Kelvin: Je snapt toch wel dat als de wedstrijd zonodig moet worden uitgespeeld dat je daar niet ruim een maand mee kunt wachten. Jij kunt toch niet gewoon spelen tegen Volendam en dan pas over 1 maand tegen Feyenoord? Waarom niet? Wedstrijd van woensdag is toch veel belangrijker? 90 min te gaan, nog 0-0. Zowel voor Ajax als Volendam. Voor Feyenoord is het wachten of ze nu woensdag de 3 punten gaan ophalen of in november. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 @Urbeto Naja, we worden het niet eens met elkaar. Geeft ook niet. Ik hoop alleen maar dat dit zoveel problematiek gaat geven voor de KNVB dat ze met hangende pootjes gaan terug krabbelen. Hoop dan ook dat we vaker sabotage gaan zien, net zo lang tot ze ervan leren. Laten we eerlijk zijn, waarom zou je als hersenloze supporter niet vaker de boel in de fik zetten als je toch al weet dat de wedstrijd wordt gestaakt wanneer je 0-3 achter staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Feyenoord die 3-0 gunnen. Stel je voor Ajax maakt er 3-3 of 4-3 van en nou die ene punt op de doelsaldo heeft Feye nodig voor de titel.. n die lopen ze mis. Das pas competitievervalsing. Schaf ook meteen dat staken af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Even over de procedure. Tot wanneer heeft Ajax de tijd om een kort geding aan te gaan? https://www.voetbalzone.nl/nieuws/jan-smit-krankzinnig-knvb-buigt-als-een-knipmes-voor-feyenoord/424711 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 Is het niet een optie dat de spelers woensdagmiddag lekker op de middenlijn gaan zitten en een potje gaan zitten kaarten ofzo? Gewoon om als spelers dan maar een statement te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 25 september 2023 Share Geplaatst 25 september 2023 3 minuten geleden zei Geppiej: Is het niet een optie dat de spelers woensdagmiddag lekker op de middenlijn gaan zitten en een potje gaan zitten kaarten ofzo? Gewoon om als spelers dan maar een statement te maken. Zou ik niet doen, mag je eerst in 16 talen de regels van pesten gaan uitleggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten