Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Kyrill:

Je hebt gelijk, gaat alleen iedere 4-5 posts over doelsaldo 

Waarom haak jij telkens in als het over dat doelsaldo gaat? Dat is toch helemaal geen issue:D. Het is natuurlijk veel meer een principekwestie geworden dan een kwestie van hoeveel goaltjes voor en tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 minuut geleden zei Beppu:

Waarom haak jij telkens in als het over dat doelsaldo gaat? Dat is toch helemaal geen issue:D. Het is natuurlijk veel meer een principekwestie geworden dan een kwestie van hoeveel goaltjes voor en tegen.

Omdat ik het volstrekt waanzin vindt. Maar goed Ik houd al op, ze hebben al genoeg ellende hier :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Beppu:

Enig idee wat Ajax dan wel wil/voorstelt, Thierry Verweij?

Tamelijk lachwekkend dat de KNVB dit dus blijkbaar heeft bedacht zonder te overleggen met de drie betrokken clubs.

Ja de KNVB gaat ook weer aan prima imago building doen heb ik het idee haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Beppu:

Dat is echt te kansloos voor woorden:-D.

Statement van VI geplukt

Ajax gaat hier niet mee akkoord, zo meldt de club via de officiële kanalen. 'Het wangedrag dat tot het staken van de Klassieker heeft geleid keurt Ajax af. Veel voetballiefhebbers waren hier de dupe van. Vanwege nationale en internationale duels is het eerst mogelijke moment om Ajax - Feyenoord uit te spelen vanuit Ajax' oogpunt de eerste week van november. Dan wordt een bekerronde gespeeld waar Ajax en Feyenoord niet aan deelnemen. FC Volendam wel', aldus een statement van Ajax.

'Het competitie- en bekerprogramma wordt nu door de KNVB voor vier clubs aangepast vanwege het laten uitspelen van een gestaakt duel. Niet alleen de clubs, maar ook de supporters zijn hier de dupe van. Daarom overweegt Ajax juridische stappen', zo bericht de club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei rich ruzzian:

Statement van VI geplukt

Ajax gaat hier niet mee akkoord, zo meldt de club via de officiële kanalen. 'Het wangedrag dat tot het staken van de Klassieker heeft geleid keurt Ajax af. Veel voetballiefhebbers waren hier de dupe van. Vanwege nationale en internationale duels is het eerst mogelijke moment om Ajax - Feyenoord uit te spelen vanuit Ajax' oogpunt de eerste week van november. Dan wordt een bekerronde gespeeld waar Ajax en Feyenoord niet aan deelnemen. FC Volendam wel', aldus een statement van Ajax.

'Het competitie- en bekerprogramma wordt nu door de KNVB voor vier clubs aangepast vanwege het laten uitspelen van een gestaakt duel. Niet alleen de clubs, maar ook de supporters zijn hier de dupe van. Daarom overweegt Ajax juridische stappen', zo bericht de club.

Getuigd van 0.0 zelfreflectie van Ajax hun kant.

Maar goed, ik heb de afgelopen twee dagen meer posts geplaatst op dit forum dan de drie jaar ervoor bij elkaar geloof ik. Leuk hé, dat voetbal. Maar weer even dat rode kruisje aantikken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statement Ajax, gereviseerde versie: 

Citaat

'Het wangedrag dat tot het staken van de Klassieker heeft geleid keurt Ajax af. Toch gaan wij deze afkeuring niet door laten schemeren in onze daden, daar we willen profiteren van deze lastige situatie. Wat Ajax betreft is enkel de eerste week van november bespreekbaar als inhaalmoment. In Amsterdam vinden wij het heel normaal om als schuldige partij, onder het mom van de nationale speelkalender intact houden, eisen te stellen aan de Nederlandse voetbalbond. Nederigheid en excuses aan Feyenoord lijken ons nergens voor nodig.'

bewerkt door Urbeto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Thierryvane:

Van Halst is medeverantwoordelijk voor de aanstelling van Steijn. Hij sprak al vooraf persoonlijk met Steijn.

Zowel van Halst als Steijn wisten toen nog niet wat voor spelers gehaald werden. Die Mislintat heeft er zelf een zooitje van gemaakt. Hij wilde Bosz niet hebben als trainer. En nu moest Steijn ineens weg van hem. Als hij inderdaad die kamer met de staf is binnengestormd en eiste dat andere spelers zouden spelen dan spoor je toch ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei La Pulga:

Ajax kan er blijkbaar ook voor kiezen om de wedstrijd in 0-3 te laten eindigen en alsnog tegen Volendam te spelen woensdag. Ik denk dat dat echt de enige sympathieke oplossing zal zijn naar alle partijen.

Maar dat betekent nederig zijn, berouw tonen en toegeven dat je wellicht een fout hebt gemaakt. Waar gaat dat naar toe met deze wereld als je dergelijke eisen gaat stellen, nota bene aan je recordkampioen, aan het uithangbord van het Nederlandse voetbal? We moeten juist dankbaar zijn dat Ajax in de Eredivisie wil uitkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Nom de Guerre:

Maar dat betekent nederig zijn, berouw tonen en toegeven dat je wellicht een fout hebt gemaakt. Waar gaat dat naar toe met deze wereld als je dergelijke eisen gaat stellen, nota bene aan je recordkampioen, aan het uithangbord van het Nederlandse voetbal? We moeten juist dankbaar zijn dat Ajax in de Eredivisie wil uitkomen.

Nee dat klopt idd wel.

Maargoed, ik kijk wel liever naar een hele wedstrijd tegen Volendam, dan naar een gespeelde pot tegen Feyenoord. Dus hoop dat ze die 0-3 aftikken en doorgaan met het leven (zonder Steijn).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei delichris:

Zowel van Halst als Steijn wisten toen nog niet wat voor spelers gehaald werden. Die Mislintat heeft er zelf een zooitje van gemaakt. Hij wilde Bosz niet hebben als trainer. En nu moest Steijn ineens weg van hem. Als hij inderdaad die kamer met de staf is binnengestormd en eiste dat andere spelers zouden spelen dan spoor je toch ook niet.

Dit is niet helemaal waar. Buiten dat jij doet alsof Ajax een belachelijke slechte selectie hebt wat niet waar is. Waar heeft Mislintat een zooitje van gemaakt tot afgelopen week schijnbaar zijn uitvallen naar Gorter en statleden etc? Alles wat feitelijk bekend is heeft hij de bende van H2 en laatste deel Overmars opgelost. Dat heeft hij gewoon gedaan door de pleister er in een keer af te trekken. Iets wat op financieel gebied wel eens voor goede dingen in de toekomst kan zorgen.

Dan is het verhaal Bosz wat jij nu schetst ook niet helemaal zo. vd Sar wilde alsnog niet, toen hij het wel wilde waren ze ver met Steijn en wilde Mislintat niet dat meer afbreken. Dat zou normaal gezien als bewonderingswaardig worden gezien.

Waarbij ik zelf ook liever Bosz had gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Dit is niet helemaal waar. Buiten dat jij doet alsof Ajax een belachelijke slechte selectie hebt wat niet waar is. Waar heeft Mislintat een zooitje van gemaakt tot afgelopen week schijnbaar zijn uitvallen naar Gorter en statleden etc? Alles wat feitelijk bekend is heeft hij de bende van H2 en laatste deel Overmars opgelost. Dat heeft hij gewoon gedaan door de pleister er in een keer af te trekken. Iets wat op financieel gebied wel eens voor goede dingen in de toekomst kan zorgen.

Dan is het verhaal Bosz wat jij nu schetst ook niet helemaal zo. vd Sar wilde alsnog niet, toen hij het wel wilde waren ze ver met Steijn en wilde Mislintat niet dat meer afbreken. Dat zou normaal gezien als bewonderingswaardig worden gezien.

Waarbij ik zelf ook liever Bosz had gezien.

Waar zeg ik dat Ajax een belachlijke slechte selectie heeft? Dat maak jij er van hoor. Ik lees toch duidelijk op Ajaxshowtime dat hij en de RVC het tegen hielden. Die transfers van Sosa heeft ook een luchtje zoals iedereen weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei delichris:

Waar zeg ik dat Ajax een belachlijke slechte selectie heeft? Dat maak jij er van hoor. Ik lees toch duidelijk op Ajaxshowtime dat hij en de RVC het tegen hielden. Die transfers van Sosa heeft ook een luchtje zoals iedereen weet.

Jij schrijft onderstaand:

15 minuten geleden zei delichris:

Zowel van Halst als Steijn wisten toen nog niet wat voor spelers gehaald werden. Die Mislintat heeft er zelf een zooitje van gemaakt. Hij wilde Bosz niet hebben als trainer. En nu moest Steijn ineens weg van hem. 

Daarmee suggereer je dat er geen goede spelers zijn gehaald. Dan vraag ik wat hij buiten afgelopen week wat hij fout heeft gedaan. Imo geen rechtsbuiten en Steijn en verder veel goed gedaan. Maar ben benieuwd wat hij dan allemaal nog meer heeft gedaan?

Wat is het luchtje van de transfer van Sosa? Want je koopt een international van Kroatië, speelde halve finale wk, voor een prima prijs. Eerder gezegd als hij zelfverrijking heeft gedaan aanpakken. Als dat niet is, dan is er niks aan de hand. Is het een goede transfer,

Dat Steijn weg moet is toch hartstikke logisch? Schandaligste Ajax coach die ik ooit heb meegemaakt, in keuzes, in tactisch plan en voornamelijk in wat hij allemaal zegt.

Laatst had een krant of site een artikel over gang van zaken mbt Bosz. Terwijl ik ook genoeg argumenten kan bedenken waarom je Bosz niet terug zou nemen. Nog steeds had ik hem liever gehad dan Steijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei La Pulga:

Ajax kan er blijkbaar ook voor kiezen om de wedstrijd in 0-3 te laten eindigen en alsnog tegen Volendam te spelen woensdag. Ik denk dat dat echt de enige sympathieke oplossing zal zijn naar alle partijen.

Voor het opwekken van sympathie is Ajax natuurlijk echt veel te laat. Ik herinner me dat toen het eerder dit jaar in de Kuip misging Dennis te Kloese er als de kippen bij was om namens de club excuses over te brengen aan Ajax en Davy Klaassen persoonlijk. Aan de andere kant zie je nu dat Ajax met dit halfbakken statement kwam:  

Citaat

De directie en de Raad van Commissarissen van Ajax nemen afstand van het wangedrag dat zondag heeft geleid tot het staken van het duel met Feyenoord en de ongeregeldheden achteraf. Dit is niet het gedrag dat bij Ajax hoort. Teleurstelling over de slechte seizoenstart is volkomen begrijpelijk, maar mag nooit de aanleiding zijn voor ordeverstoringen. Wij verontschuldigen ons tegenover iedereen die zich onveilig heeft gevoeld of hier op een andere manier last van heeft gehad.

Ik denk dat zelfs ChatGPT nog met een oprechter en uitgesprokener spijtbetuiging op de proppen had kunnen komen. Er zit geen enkele vorm van oprecht ogende schuldbewustheid of berouw in verborgen. Wat dat betreft is het ook wel héél typisch dat Ajax nu wat betreft het uitspelen ook nog denkt te kunnen profiteren van de lastige situatie waar de KNVB in terecht is gekomen. Dieptriest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites