Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 uur geleden zei timpy00:

Je bent weer terug en spreekt jezelf meteen weer tegen in je bericht. 

Avila is dus zowel je back up cv als lcv. Die is er ver niet want Salah Edinne kan niet en Kaplan is nog lang niet wedstrijd fit.

Als Mikautadze en Akpom overbodig zijn want die positie is dubbel bezet wie was dan tweede spits? Jayden Banel?

Forbs zien ze ook niet als basisspeler maar als een talent wat zijn waarde heeft en tevens Engels paspoort etc waardoor hij duw zijn waarde sowieso enigszins houdt zie Bassey.

De kwaliteiten van die spelers die moet ik in elk geval nog afwachten. Maar goed als jij hun bij hun vorige clubs hebt gezien helemaal top wellicht je mening dan onderbouwen een keer.

Naja dit ook vooral. Ik weet dat de media, met de Telegraaf voorop, druk bezig zijn met die aankopen stuk voor stuk af te branden, maar dat lijkt me niet helemaal eerlijk. We kunnen er gewoon nog niet zo heel veel over zeggen. Een Sutalo werd redelijk bewierrookt, een Mikautadze zijn ze in Belgie vrij lyrisch over. Akpom wordt topscoorder in een competitie waar ongeveer elk team buiten de top 5 van de Eredivisie een zwaar seizoen zou hebben. Het zijn geen koekenbakkers die ze gehaald hebben.

Waar ik meer schrik voor heb, is dat er 0,0 lijn/idee in zit. En dat mag je in mijn ogen de trainer aanrekenen. Prima dat die gasten net samen zijn en dat het niet gestroomlijnd is. Maar de meest banale dingen gaan fout, posities worden verkeerd bezet. Als je dan van plan bent om het hele jaar met of Mika of Akpom als rechtsbuiten te gaan voetballen, die daar absoluut niet tot hun recht komen, geef lekker El Ghazi een contract ofzo. Want dat is dan redelijk om het even. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Waar ik meer schrik voor heb, is dat er 0,0 lijn/idee in zit.

Nou ja, ongeveer dezelfde lijn als onder Schreuder en Heitinga. Want ook Steijn zou graag bij de politie werken en is gek op mensen de fuik in te laten lopen.

Gister stonden ook er op een moment gewoon weer 6-8 spelers in het gedeelte tussen de midden cirkel en rand 16 opgekropt bij elkaar en dan hebben ze allemaal de neiging om naar binnen te gaan of spelen en zijn ze verbaasd als ze op de vierkante cm geen ruimte weten te vinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei timpy00:

Je bent weer terug en spreekt jezelf meteen weer tegen in je bericht. 

Avila is dus zowel je back up cv als lcv. Die is er ver niet want Salah Edinne kan niet en Kaplan is nog lang niet wedstrijd fit.

Als Mikautadze en Akpom overbodig zijn want die positie is dubbel bezet wie was dan tweede spits? Jayden Banel?

Forbs zien ze ook niet als basisspeler maar als een talent wat zijn waarde heeft en tevens Engels paspoort etc waardoor hij duw zijn waarde sowieso enigszins houdt zie Bassey.

De kwaliteiten van die spelers die moet ik in elk geval nog afwachten. Maar goed als jij hun bij hun vorige clubs hebt gezien helemaal top wellicht je mening dan onderbouwen een keer.

avilla een back up, je hebt sadin en Kaplan , daar achter kun je met nog meer spelers schuiven mocht je echt een blessure golf hebben.

avilla die amper een half seizoen redelijk heeft gespeeld bij Antwerpen halen voor 13 miljoen , als back up is gewoon veel te veel.

ja een back up voor brobbey was nodig,

maar haal dan of akpom of die mitaudze,

Nu haal je ze beide voor meer dan dertig miljoen, goed salaris en vijf jarig contract. En nog NIKS bewezen op t hoogste niveau. En dat voor een back up. Als je dan Feyenoord ziet met die Japanner…. 

en bergwijn is nog het slechtste van het hele zooitje, veel te dik, hijgen na 1 sprint, man man

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei putdus:

avilla een back up, je hebt sadin en Kaplan , daar achter kun je met nog meer spelers schuiven mocht je echt een blessure golf hebben.

avilla die amper een half seizoen redelijk heeft gespeeld bij Antwerpen halen voor 13 miljoen , als back up is gewoon veel te veel.

Nu haal je ze beide voor meer dan dertig miljoen, goed salaris en vijf jarig contract. En nog NIKS bewezen op t hoogste niveau. En dat voor een back up. Als je dan Feyenoord ziet met die Japanner…. 

en bergwijn is nog het slechtste van het hele zooitje, veel te dik, hijgen na 1 sprint, man man

Avila is niet gehaald als back-up, Sosa was een buitenkansje wat op het laatste moment mogelijk was.

Verder kun je niet op Kaplan rekenen en als jij het niveau Salah Edinne in Ajax 1 wilt dan wordt het helemaal niks.

Dat je ze vijf jarig contract geeft is in principe niet per se slechter, maar probeerde we voor je ban ook uit te leggen maar daar wilde je niet naar luisteren.

Bergwijn speelde zeker slecht. Maar de rest van je mening slaat dan weer nergens op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei putdus:

Wat telt voor jou als het hoogste niveau? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Lazy:

Nou ja, ongeveer dezelfde lijn als onder Schreuder en Heitinga. Want ook Steijn zou graag bij de politie werken en is gek op mensen de fuik in te laten lopen.

Gister stonden ook er op een moment gewoon weer 6-8 spelers in het gedeelte tussen de midden cirkel en rand 16 opgekropt bij elkaar en dan hebben ze allemaal de neiging om naar binnen te gaan of spelen en zijn ze verbaasd als ze op de vierkante cm geen ruimte weten te vinden. 

Waardoor ik er dus voor kies er niet meer voor te gaan zitten. Ik word er oprecht chagrijnig van en kan me op dit moment betere indelingen van mijn weekenden bedenken dan naar dit Ajax te gaan kijken. 

Je gaat in anderhalf seizoen van mogelijk het Bayern van Nederland worden, naar complete chaos. Ik vind dat vrij frappant. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei putdus:

Hoogste competities van een land. Niet allemaal spelers uit de tweede klasses voor heel veel geld.

En dan maakt het land niet uit?

Ueda en Mikautadze hebben bijvoorbeeld even lang op het hoogste niveau in België gespeeld (en gescoord). Ueda speelde daarvoor in de J1, maar om de kwaliteit en vooral relevantie van die competitie boven de Ligue 2 en/of Championship (Akpom) te scharen lijkt me niet logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei putdus:

Hoogste competities van een land. Niet allemaal spelers uit de tweede klasses voor heel veel geld.

Wie tellen allemaal als tweede niveau dan? En dat van dat geld roep je steeds, kunnen we nog niet veel nuttigs over zeggen en het risico daarvan is je ook al tien keer uitgelegd.

Als je het niet wilt snappen stop dan gewoon met roepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei FlyD:

En dan maakt het land niet uit?

Ueda en Mikautadze hebben bijvoorbeeld even lang op het hoogste niveau in België gespeeld (en gescoord). Ueda speelde daarvoor in de J1, maar om de kwaliteit en vooral relevantie van die competitie boven de Ligue 2 en/of Championship (Akpom) te scharen lijkt me niet logisch.

Volgens mij mikautadze niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei timpy00:

Wie tellen allemaal als tweede niveau dan? En dat van dat geld roep je steeds, kunnen we nog niet veel nuttigs over zeggen en het risico daarvan is je ook al tien keer uitgelegd.

Als je het niet wilt snappen stop dan gewoon met roepen.

Ik snap het wel, er is veel te veel geld betaald aan een stel miskopen. Kun je allerlei verhalen op gaan hangen maar zo is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steijn is zo hard om zich heen aan het slaan dat het eigenlijk nu al niet meer kan. Het ligt aan de TD, het ligt aan de spelers. Heel jammer, ik had hem hoger ingeschat.

Perez zegt het hier goed:

''Je kan hele grote vraagtekens zetten achter de aankopen, maar je kan hele grote vraagtekens zetten achter het tactisch vermogen van de staf van Ajax. Of in ieder geval achter het vermogen van de staf om de boodschap over te brengen op de spelers. Ik heb van Ajax echt nog nooit zoiets gezien met drukzetten.”

“Er lopen zóveel jongens ergens in de ruimte en ze hebben geen flauw idee waar ze heen moeten lopen. Ze hebben ook geen idee of ze nou door moeten drukken of juist moeten blijven wachten. Op een gegeven moment (in de 52ste speelminuut, red.) staan er zes spelers op een rij af te wachten, terwijl er totaal geen druk op het middenveld is.”

“Dat neem ik de technische staf kwalijk. Ik weet dat onze Hedwiges Maduro is losgekocht omdat hij een paar moeilijke tactische dingen heeft uitgesproken”, vervolgt Perez met een knipoog. “Hij was de nieuwe man en zou dat wel allemaal regelen. Ik weet wel dat iedereen zegt dat er pas twee keer getraind is, maar het is nou eenmaal de taak van de Ajax-staf om om te gaan met veel internationals. Dan train je nou eenmaal minder vaak samen.”

“Dan is het wel nóg belangrijker om met beelden en op het trainingsveld aan iedereen duidelijk maakt hoe je als ploeg drukzet”, besluit de analist. “Vandaag was het niet om aan te gluren, dus vind je het gek dat FC Twente geweldig speelde?”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wtf is dit voor discussie joh? Wat maakt het uit of Mikautadze net als Ueda een seizoen in de Jupiler Pro League heeft gespeeld. 

Dat zegt toch helemaal niets, of is Thom Haye een wereldspeler omdat ie net als Frenkie de Jong in de Eredivisie heeft gespeeld.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei FlyD:

Wat telt voor jou als het hoogste niveau? 

Putdus bedoelt eigenlijk dat je bij voorbaat geen cent moet neer leggen voor iemand die niet op het hoogste niveau voetbalt. Eigenlijk kon verratti er geen kloten van ( kwam uit de serie B), dries mertens is met heel veel geluk tegen een stuk of 300 ballen aangelopen waar die niet voor weg kon komen en ook een speler als Sandro tonali kan er absoluut geen kloten van. 

Of of of, putdus heeft 0,0 verstand van voetbal en is een beetje voorbarig. Dat kan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Kelvin:

Wtf is dit voor discussie joh? Wat maakt het uit of Mikautadze net als Ueda een seizoen in de Jupiler Pro League heeft gespeeld. 

Dat zegt toch helemaal niets, of is Thom Haye een wereldspeler omdat ie net als Frenkie de Jong in de Eredivisie heeft gespeeld.

Als je wat verder leest, zie je dat die discussie niet zo zeer draait om te bepalen wie de betere aankoop of betere speler is, maar dat het er om gaat dat putdus per definitie vindt dat een speler uit de hoogste divisie moet komen, wil je er knaken voor neer leggen. Toen was er iemand die hem er haarfijn op wees dat mikautadze prima gepresteerd heeft in precies dezelfde competitie als ueda, die putdus liever had gezien. 

Kortom, nadat putdus pas een paar uur terug is, hebben we er met zn allen bijna alweer een dagtaak aan om hem te onderwijzen en zijn onzin te weerleggen. Je zou bijna denken dat we er PGB voor moeten gaan aanvragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Putdus bedoelt eigenlijk dat je bij voorbaat geen cent moet neer leggen voor iemand die niet op het hoogste niveau voetbalt. Eigenlijk kon verratti er geen kloten van ( kwam uit de serie B), dries mertens is met heel veel geluk tegen een stuk of 300 ballen aangelopen waar die niet voor weg kon komen en ook een speler als Sandro tonali kan er absoluut geen kloten van. 

Of of of, putdus heeft 0,0 verstand van voetbal en is een beetje voorbarig. Dat kan ook.

Nee je kunt best wel een speler halen uit de tweede klasse. Spelers die jij op noemde waren talenten.

Maar om nou 4 spelers te halen en ook voor zoveel geld is weer het andere uiterste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites