Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

19 minuten geleden zei Bogatyr:

Alle signalen zijn aanwezig he. Het is toch behoorlijk zorgwekkend om te zien hoe ver je club is teruggeslagen in, om en bij de twee jaar tijd? Er was nochtans een serieuze basis opgebouwd om de Eredivisie voor jaren te domineren. Nu heb je een trainer die eigenlijk niets te zeggen heeft, dure aankopen die (nog niet) redeneren. Ik wou het nog even aankijken, maar dit is een team in opbouw dat nog tijd zal nodig hebben om terug op niveau te komen. Of ik dat nu zeg of aan het begin van het seizoen maakt op zich niet veel uit, toch? Ik wou je in ieder geval niet op de tenen trappen ofzo. Het Ajax zoals het een aantal jaren geleden was, wil je als neutrale supporter natuurlijk zo snel mogelijk terug. (Ik toch)

Maakt verder ook niet zo heel veel uit.

Als je het nog even wilde aankijken, dan stel ik voor om sowieso nog een aantal weken te wachten. Die kans hebben ze nog niet gehad.

Maar zelf zit ik zelf al vanaf het begin van de zomer al op de negatieve tour en dat is niet opeens vandaag erger geworden. Heb al heel lang geen aanknopingspunt in beleid of voetbal gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Chiemel:

Maakt verder ook niet zo heel veel uit.

Als je het nog even wilde aankijken, dan stel ik voor om sowieso nog een aantal weken te wachten. Die kans hebben ze nog niet gehad.

Maar zelf zit ik zelf al vanaf het begin van de zomer al op de negatieve tour en dat is niet opeens vandaag erger geworden. Heb al heel lang geen aanknopingspunt in beleid of voetbal gezien.

Het is niet onlogisch natuurlijk als alle stabiliteit aan de top wegvalt. Met Overmars en Ten Hag is er teveel weggevallen op een korte tijd. En niet deftig vervangen (denk ik). De grote vraag is of die nieuwe technisch directeur de juiste man is. Toch een paar transfers die de wenkbrauwen doen fronsen. Van mij mogen ze weer wat meer toekomst opstellen, als het toch een tussenfase wordt. Anderzijds heb je wel heel veel nieuwe spelers en trainer, dat heeft tijd nodig natuurlijk. (Tussenjaar). Verlies op Twente is trouwens niet zo een verrassing. Maar de manier waarop wel verontrustend.

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Fantasy:

Nah, niet doen dit joh. Nergens voor nodig om zo te provoceren. 

Ach doet hij structureel. Heeft hij ook weer een goed gevoel.

8 minuten geleden zei Mansveld:

Wat zorgwekkend is, is dat bij een club als Ajax een figuur als Mislintat bijna carte blanche krijgt.

Wat overigens niet waar is. Maar wat heeft hij allemaal verkeerd gedaan dan?

In mijn ogen vooral de verkeerde trainer aangesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Fantasy:

Nah, niet doen dit joh. Nergens voor nodig om zo te provoceren. 

Dit heet een grapje. Waarom worden Ajacieden structureel zo in bescherming genomen? Ze hebben jarenlang uit kunnen delen, nu even incasseren. Volgende week winnen ze heus van Feyenoord en dan is iemand anders weer het bokje. We zijn volwassen mensen, come on.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Arezo:

Dit heet een grapje. Waarom worden Ajacieden structureel zo in bescherming genomen? Ze hebben jarenlang uit kunnen delen, nu even incasseren. Volgende week winnen ze heus van Feyenoord en dan is iemand anders weer het bokje. We zijn volwassen mensen, come on.

Wanneer je in dit topic alleen grapjes komt maken ben je vooral zelf ene grap.

Verder mag iedereen leedvermaak hebben hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hlynsson in de basis vorige wedstrijd begin ik toch echt te denken dat hij wilde zeggen van kijk ik heb geen rechtsbuiten. En dat ook die interviews daarbij al een voorop gezet plan was. Denk wel dat hij verwacht had bij Sittard te winnen. Maar geen lijn te zien ij het spel en beslissingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Arezo:

Denk dat dit grapje best wel in een Eredivisie topic kan, dat vermeiden de meeste Ajacieden toch wel nu maar hier zie je toch wel dat de meeste moeite hebben na zo'n nederlaag en dan kan het best wel eventjes een paar dagen wachten. En het is trouwens ook niet zo'n leuk grapje, als je zo incapabel bent dat je niet kan scrollen zou ik niet opzoek gaan naar een andere telefoon maar naar hulp. 

@putdus komt morgen weer terug toch? Ben benieuwd wat hij van de wedstrijd vond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei La Pulga:

Denk dat dit grapje best wel in een Eredivisie topic kan, dat vermeiden de meeste Ajacieden toch wel nu maar hier zie je toch wel dat de meeste moeite hebben na zo'n nederlaag en dan kan het best wel eventjes een paar dagen wachten. En het is trouwens ook niet zo'n leuk grapje, als je zo incapabel bent dat je niet kan scrollen zou ik niet opzoek gaan naar een andere telefoon maar naar hulp. 

@putdus komt morgen weer terug toch? Ben benieuwd wat hij van de wedstrijd vond. 

Dit seizoen nog wel ja ;c 

(Sorry, noem me Ugalde want deze was echt te makkelijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Ach doet hij structureel. Heeft hij ook weer een goed gevoel.

Wat overigens niet waar is. Maar wat heeft hij allemaal verkeerd gedaan dan?

In mijn ogen vooral de verkeerde trainer aangesteld.

Hij heeft vrijwel alleen maar b-garnituur gehaald. Zowel spelers als trainers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs als de individuele spelers op zich prima aankopen zijn, is de totale transferperiode niet goed genoeg geweest. Te veel spelers voor enkele posities gehaald, terwijl juist op enkele andere posities spelers missen. Als je dan ziet dat oa Ünuvar en Fitz-Jim verhuurd zijn en Regeer verkocht is...

Dan had je toch ook Ünuvar en Regeer kunnen houden, zodat je Forbs en Gaaei niet hoefde halen. Als je Akpom óf Mikautadze haalt (ipv allebei) bespaar je ook nogal. Dan had je wel een rechtsbuiten en/of een 10 kunnen halen. Misschien had je dan iets minder individuele kwaliteit/potentie gehad, maar op dit moment mogelijk wel een beter team. Ook omdat je dan jonge, gretige spelers erbij hebt die de club en het spel al kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei La Pulga:

Er is niemand overleden hè? Ajax verliest een potje. En wanneer je het een stom grapje vindt kan je dat zeggen. Dat gemodereer en er een etiket 'provoceren' op plakken vind ik gewoon  beetje overdreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Arezo:

Hoe ga ik dit brengen?! Op opbouwende manier? Ik spreek alleen voor mezelf, niet voor andere. En dan zeg ik, dat ik jou laatste twee jaar hier echt een persoon en user vind, die echt heel gemeen en onaardig uit de hoek kan komen. Continu mensen aan het belachelijk maken. Likes scoren over de rug van andere mensen en users. Goedkoop likes scoren met grapjes, popie jopie doen, andere mensen vernederen voor dingen als Jut en Jul uitmaken. Terwijl ik weet wat je hebt meegemaakt hebt laatste jaren en nog steeds. Zou je sieren als je eens wat rustiger aan doen doet, en niet mensen voor dingen uitmaakt die je zelf eigenlijk bent. Kijk eens naar jezelf voor je weer andere belachelijk gaat maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we het gewoon hebben over hoe kut Ajax was, @Hwb ik kom zo bij je terug maar ik heb nu tikitakamasala kippie.

42 minuten geleden zei Hwb:

Zelfs als de individuele spelers op zich prima aankopen zijn, is de totale transferperiode niet goed genoeg geweest. Te veel spelers voor enkele posities gehaald, terwijl juist op enkele andere posities spelers missen. Als je dan ziet dat oa Ünuvar en Fitz-Jim verhuurd zijn en Regeer verkocht is...

Dan had je toch ook Ünuvar en Regeer kunnen houden, zodat je Forbs en Gaaei niet hoefde halen. Als je Akpom óf Mikautadze haalt (ipv allebei) bespaar je ook nogal. Dan had je wel een rechtsbuiten en/of een 10 kunnen halen. Misschien had je dan iets minder individuele kwaliteit/potentie gehad, maar op dit moment mogelijk wel een beter team. Ook omdat je dan jonge, gretige spelers erbij hebt die de club en het spel al kennen.

Vind ik wel een moeilijke kwestie, de spelers die jij noemt hebben namelijk behoefte aan vastigheid en dat is er bij Ajax totaal niet. Regeer gaf het ook aan in zijn interview, bij Twente komt het voetbalgevoel en voornamelijk teamgevoel weer terug. Voor de basis van Ajax zijn ze niet goed genoeg en zoals jaarlijks het geval is bij Ajax worden er wat basisspelers weggeplukt en op de bank van Ajax zitten komen ze toch in een team wat totaal geen team is dus ontwikkel je ook minder snel. 

Qua trainer heeft Sven inderdaad de grootste fout gemaakt om geen Bosz te nemen, dat komt natuurlijk puur omdat Sven graag die Noor had gezien. Toen hij niet bleek te komen had Bosz er geen vertrouwen meer in en zijn ze overgeschakeld naar good old Steijn. 

Met transfers is de timing wat ongelukkig, niemand had verwacht dat Tadic zou vertrekken en om nou met Tadic, Bergwijn en Lang op de linksbuiten te spelen is natuurlijk iets te veel van het goede. Verder is het wel echt onbegrijpelijk dat Sven totaal geen rechtsbuiten heeft gehaald, of in ieder geval spelers die er echt nooit hebben gespeeld, ineens op rechtsbuiten te laten spelen. (kan Steijn ook niets aan doen, hij heeft gewoon niets anders)

Verder is er qua transfersommen wel echt ziek veel uitgegeven aan spelers waarvan je weet dat zij er niet gelijk zullen staan. Toch blijf ik wel vertrouwen in de aankopen hebben, zij hebben nog geen volle werkweek achter elkaar gehad als selectie zijnde. 

O ja om mijn lange post af te maken, @Arezo ik denk dat het provoceren ook wat meer wordt vermeden omdat het sneller persoonlijk gaat worden en het uiteindelijk of uit de hand loopt of het gaat ineens over de gestorven kat van de buurman van je achtergrootstiefmoeder en dus totaal niet meer on-topic. Jij weet zelf ook wel dondersgoed dat sommige niet tegen provoceren kan en dat het redelijk snel uit de hand kan lopen vooral na een verliespartij (logisch, want waarom zou je anders provoceren)

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei La Pulga:

Ik denk dat je incapabel bent als je daadwerkelijk denkt dat ik een nieuwe telefoon zocht.

Arezo heeft het al goed verwoord imo. Het huidje mag wel dikker, niet zo aanstellen.

Maar goed, geen grapjes meer. De focus ligt nu even op het massaal maken van opstellingen met zijn allen voor de eerstvolgende wedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Keeza:

Ik denk dat je incapabel bent als je daadwerkelijk denkt dat ik een nieuwe telefoon zocht.

Arezo heeft het al goed verwoord imo. Het huidje mag wel dikker, niet zo aanstellen.

Maar goed, geen grapjes meer. De focus ligt nu even op het massaal maken van opstellingen met zijn allen voor de eerstvolgende wedstrijd.

Gelukkig zijn jij en Arezo niet degene die hier overgaan, zijn genoeg users hier die daar momenteel even geen zin in hebben en dat zal je best even kunnen waarderen.

Overigens ben ik hier alleen omdat het Spaans voetbaltopic een beetje dood is gebloed, maar heb gister een prachtig potje gezien en zit nu ook naar een hele mooie pot te kijken. 

Verder is het maken van opstellingen en analyses over de aankopen niet zo vreemd hier, we zitten notabene door hetzelfde spelletje hier op dezelfde forum en laat dat daar juist het belangrijkste zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Keeza:

De focus ligt nu even op het massaal maken van opstellingen met zijn allen voor de eerstvolgende wedstrijd.

Ach ja, zolang Steijn geen enkel tactisch plan of lijn ontwikkelt en de spelers meegeeft kun je net zo goed de Onder 18 er neerzetten. Je verliest in beide gevallen. Had het niet verwacht, maar Steijn ligt er uit rond het tweeluik bij Brighton - als het niet eerder is.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon, omdat ik het geinig vind...

8da9edefb5920391841bb4c49435c5b9.png

Dan vlieg ik het aan alsof ik FM speel, want van echt voetbal heb ik weinig verstand. Mannsverk mag als een soort van stofzuiger voor de achterhoede spelen, Rensch mag iets oprukken, maar knijpt ook naar binnen, zodat er rechts in de zone nog een soort van controleur staat. Tahirovic mag lekker verbinding maken naar voren toe. Sosa linksback lijkt me logisch, die gebruik je zo lekker in zijn kracht, zeker als je linksbuiten naar binnen knijpt. Geen spits, want duh... Akpom schijnt als schaduwspits leuk te kunnen ballen, dus dan krijg je voorin een viertal spelers dat lekker beweeglijk is en gaat zwerven. Geen idee of het zou werken, maar het zou leuk zijn. Op rechts heb je dan vaak wel ruimte liggen, maar als ze toch allemaal gaan zwerven, dan kan het best zijn dat een van de andere spelers daar terecht komt. Sowieso is aanvallend de bezetting erg apart, ik denk dat alleen Berghuis en Bergwijn soort van vast staan, waarbij je met allebei ook nog eens kunt schuiven in de voorste lijn. Gaat nooit gebeuren natuurlijk, maar kom, zo zou ik het in FM doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites