ElMarcos Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 16 minuten geleden zei timpy00: 3 - 4 -3 Zou ook nog kunnen als: Bergwijn - Brobbey - Berghuis Sosa - Tahirovic - Manssverk (puur op verwachting, nog nooit zien spelen) - Gaaei Avila - Hato - Sutalo Gorter Ik denk dat veel fans in de knak schieten, maar ik zie dit wel zitten. Je kunt afhankelijk van de tegenstander zelfs nog een beetje switchen naar 3-4-2-1 of 3-5-2. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 45 minuten geleden zei timpy00: 3 - 4 -3 Zou ook nog kunnen als: Bergwijn - Brobbey - Berghuis Sosa - Tahirovic - Manssverk (puur op verwachting, nog nooit zien spelen) - Gaaei Avila - Hato - Sutalo Gorter Waarbij Berghuis en Bergwijn redelijk vrij zijn omdat er ruimte moet komen op de zijkanten voor Gaaei en Sosa. Ja, zoiets zou kunnen. Al zou ik het zonde vinden als mijn Georgische vriend dan ernaast komt. Dat is juist een speler waar ik veel verwachtingen van heb. Wellicht zou die nog in plaats van Brobbey kunnen spelen, al is zijn type in deze formatie niet gewenst. Van Manssverk is het idd de vraag of die al aan kan haken. Als ik me baseer op FM is het een geweldenaar, maar of die direct aan kan haken is de vraag. Anders is het Branco voorlopig op die plek. Niet het meest dynamische duo, maar voor de controle dan wel het beste. 28 minuten geleden zei ElMarcos: Ik denk dat veel fans in de knak schieten, maar ik zie dit wel zitten. Je kunt afhankelijk van de tegenstander zelfs nog een beetje switchen naar 3-4-2-1 of 3-5-2. Die 3-5-2 heb ik laatst ook al geopperd en dan speel je dus bij Ajacieden met vuur Dan kom je nog beter weg met de 3-4-2-1, waarbij die 2 meer naar binnen spelen ipv als echte buitenspelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 3-4-3 is imo toch sowieso geen vloeken in de kerk. Dat speelde Ajax toch ook veel onder van Gaal. Alleen dan met een andere invulling waar Blind op het middenveld erbij stond en je 2 buitenste middenvelders toen wel echt middenvelders waren en het nu aanvallende backs zijn. En met een echte 10 toen nog met Litmanen en een rechtsbuiten die wel de achterlijn haalde en voorzetten gaf in de persoon van Finidi. Dus heel anders dan je nu gaat doen, maar toen ook geen klassieke 4-3-3. Denk dat men eerder gaat steigeren wanneer wordt afgestapt van 3 spelers voorin. Zoals Lazy ook al zegt. Maargoed we moeten ook met de tijd mee en dan zou ik die 3-4-3 niet verkeerd vinden als je daar nu meer stabiliteit mee inbouwd defensief. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 5 minuten geleden zei Gert: 3-4-3 is imo toch sowieso geen vloeken in de kerk. Dat speelde Ajax toch ook veel onder van Gaal. Alleen dan met een andere invulling waar Blind op het middenveld erbij stond en je 2 buitenste middenvelders toen wel echt middenvelders waren en het nu aanvallende backs zijn. En met een echte 10 toen nog met Litmanen en een rechtsbuiten die wel de achterlijn haalde en voorzetten gaf in de persoon van Finidi. Dus heel anders dan je nu gaat doen, maar toen ook geen klassieke 4-3-3. Denk dat men eerder gaat steigeren wanneer wordt afgestapt van 3 spelers voorin. Zoals Lazy ook al zegt. Maargoed we moeten ook met de tijd mee en dan zou ik die 3-4-3 niet verkeerd vinden als je daar nu meer stabiliteit mee inbouwd defensief. Buiten dat het ook maar net is hoe je het verpakt. In de loop der jaren stonden er op papier al vaker drie aanvallers waarvan er dan eentje vooral als aanvallende middenvelder ging spelen. Zelfde met invullingen als 3 - 5 -2 enzo. In balbezit kan de formatie heel anders zijn dan zonder bal. Maar voor het gros als er een soort 4-3-3 of 3-4-3 op de opstellingsheet staat zijn ze al tevreden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 Ten Hag heeft vaak zat met drie verdedigers gespeeld. Het is maar net hoe je 't op het spelformulier zet. Hato en Sutalo zijn een zekerheidje. Over Avila heb ik nog mijn twijfels. Zou in eerste instantie met Sosa - Hato - Sutalo - Gaaei beginnen. Daarvoor het blok Tahiro - Mannsverk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 36 minuten geleden zei Thierryvane: Ten Hag heeft vaak zat met drie verdedigers gespeeld. Het is maar net hoe je 't op het spelformulier zet. Hato en Sutalo zijn een zekerheidje. Over Avila heb ik nog mijn twijfels. Zou in eerste instantie met Sosa - Hato - Sutalo - Gaaei beginnen. Daarvoor het blok Tahiro - Mannsverk. Dat lijkt mij ook het sterkste en meeste logische blok. En dan hoop ik op Mikautadze op rechts en de rest is afhankelijk van de vorm. In principe zou ik gaan voor Berghuis op 10, Bergwijn links en Brobbey spits, maar in hun huidige vorm sta ik daar wel open voor alternatieve probeersels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 45 minuten geleden zei Thierryvane: Ten Hag heeft vaak zat met drie verdedigers gespeeld. Het is maar net hoe je 't op het spelformulier zet. Hato en Sutalo zijn een zekerheidje. Over Avila heb ik nog mijn twijfels. Zou in eerste instantie met Sosa - Hato - Sutalo - Gaaei beginnen. Daarvoor het blok Tahiro - Mannsverk. Heb je Mannsverk al wel eens aan het werk gezien of puur op basis van de verhalen? Want ik ben wel benieuwd naar hem als ik alle verhalen hoor. Maar verwacht je dat we komende wedstrijd weer een andere opbouwstructuur gaan zien dan met zowel Sosa als Gaaei? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 Denk zelf dat ze niet ineens Twente uit het met 2 hoogstaande backs gaan proberen. Verwacht dat we het dan toch nog met Rensch moeten doen die dan niet hoog staat en een Sosa die wel hoog staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 20 minuten geleden zei Gert: Denk zelf dat ze niet ineens Twente uit het met 2 hoogstaande backs gaan proberen. Verwacht dat we het dan toch nog met Rensch moeten doen die dan niet hoog staat en een Sosa die wel hoog staat. Gebaseerd op niks hoop ik dan eerder op Avila en Gaaei. Puur omdat ik Rensch beetje beu ben. Wel bizar want dat ene seizoen dat Mazraoui geblesseerd was en Rensch veel speelden vond ik hem prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 32 minuten geleden zei Gert: Denk zelf dat ze niet ineens Twente uit het met 2 hoogstaande backs gaan proberen. Verwacht dat we het dan toch nog met Rensch moeten doen die dan niet hoog staat en een Sosa die wel hoog staat. Twente heeft wel veel minder vleugel dit seizoen, dus daar liggen zeker wel kansen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 20 minuten geleden zei timpy00: Gebaseerd op niks hoop ik dan eerder op Avila en Gaaei. Puur omdat ik Rensch beetje beu ben. Wel bizar want dat ene seizoen dat Mazraoui geblesseerd was en Rensch veel speelden vond ik hem prima. Ja Rensch heb ik inderdaad ook opgegeven. Was wat jaren enorm hyped over hem, maar keer op keer geeft ie niet thuis. Gebaseerd op de paar hele potten Kroatië die ik van Sosa zag, daar hoop ik dat ze het dus de andere manier spiegelen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 1 uur geleden zei timpy00: Heb je Mannsverk al wel eens aan het werk gezien of puur op basis van de verhalen? Want ik ben wel benieuwd naar hem als ik alle verhalen hoor. Maar verwacht je dat we komende wedstrijd weer een andere opbouwstructuur gaan zien dan met zowel Sosa als Gaaei? VI-Pro is de laatste weken mijn beste vriend. Hier het artikel over Mannsverk. Puur gebaseerd op verhalen dus. Helpt natuurlijk ook niet mee dat de interlandperiode nu net begonnen is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 2 minuten geleden zei Gert: Ja Rensch heb ik inderdaad ook opgegeven. Was wat jaren enorm hyped over hem, maar keer op keer geeft ie niet thuis. Gebaseerd op de paar hele potten Kroatië die ik van Sosa zag, daar hoop ik dat ze het dus de andere manier spiegelen Ja is ook zeker wat voor te zeggen hoor, dacht nu puur vanuit het idee hoe krijgen we Rensch op de bank. Vind twee opkomende backs persoonlijk ook prima. Alleen zou het raar vinden als de volgende wedstrijd Steijn weer kiest voor een andere invulling. Heb ook het idee dat Hlynsson afgelopen wedstrijd beetje gebruikt is door Steijn om soort van punt te maken ofzo, van kijk wat ik daar nu moet neerzetten. Zou ik zonde vinden. Want vind hem op dit moment beter dan Misehouy. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 1 minuut geleden zei Thierryvane: VI-Pro is de laatste weken mijn beste vriend. Hier het artikel over Mannsverk. Puur gebaseerd op verhalen dus. Helpt natuurlijk ook niet mee dat de interlandperiode nu net begonnen is. Ja ik heb dat stuk ook gelezen hoor dus daardoor ben ik ook heel nieuwsgierig. Maar dacht wellicht heb je hem al wel eens aan het werk gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 1 minuut geleden zei timpy00: Ja ik heb dat stuk ook gelezen hoor dus daardoor ben ik ook heel nieuwsgierig. Maar dacht wellicht heb je hem al wel eens aan het werk gezien. Ik kan het artikel op VI Pro niet lezen, maar heb zijn beelden van de laatste wedstrijd tegen Gala gekeken. Lijkt me vooral een sobere controlerende middenvelder die durft doordekken en in balbezit altijd zoekt naar oplossingen vooruit tussen de linies met simpele passes. Vond hem hier en daar wel slordig in die passing en ik zag in zijn statistieken dat hij redelijk veel gele kaarten pakt. Een vriend van mij is als scout verantwoordelijk voor Noorwegen names de Rangers en die was heel enthousiast over Mannsverk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 31 minuten geleden zei timpy00: Ja is ook zeker wat voor te zeggen hoor, dacht nu puur vanuit het idee hoe krijgen we Rensch op de bank. Vind twee opkomende backs persoonlijk ook prima. Alleen zou het raar vinden als de volgende wedstrijd Steijn weer kiest voor een andere invulling. Heb ook het idee dat Hlynsson afgelopen wedstrijd beetje gebruikt is door Steijn om soort van punt te maken ofzo, van kijk wat ik daar nu moet neerzetten. Zou ik zonde vinden. Want vind hem op dit moment beter dan Misehouy. Ja mee eens idd. Als iemand een keer een kans verdiend in Ajax 1 dan is Het Hlynsson of Fitz-Jim. Beiden vorig jaar al de KKD ontgroeit. Top dat Fitz-Jim nu Eredivisie gaat spelen iig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 Vergeleek die Mannsverk zichzelf niet met Frenkie, of was dat iemand anders? Maar is dus een heel ander type begrijp ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 27 minuten geleden zei Chiemel: Vergeleek die Mannsverk zichzelf niet met Frenkie, of was dat iemand anders? Maar is dus een heel ander type begrijp ik. Ja, dat las ik ook: "Soms vergelijk ik mezelf met hem. Ik hou heel erg van zijn spel. Het is een Ajax-legende. Ik bewonder zijn drive aan de bal, de wijze waarop hij linies breekt en de bal vooruit kan brengen." Die linies breken zie ik wel, maar Mannsverk doet het met passes, bij Frenkie is het vooral met dribbels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 13 uur geleden zei cimbomcu: Taylor is geen 10. Fitz-Jim is al helemaal geen 10. Komt het beste naar voren als 6, eventueel 8 maar is alles behalve een aanvallende speler. Hlynsson is een echte 10 en werd opgesteld bijvoorbeeld vanwege zijn diepgang, dat heeft Fitz-Jim bijvoorbeeld helemaal niet en dat is juist een spelmaker die in de bal speelt. Zoals ik al vaker heb gezegd, ik geloof niet zo in of spelers wel of niet op een bepaalde positie 'horen'. Kuyt was ook geen wingback, maar dat ging in Brazilië toch heel aardig. Het gaat erom wat je kwaliteiten zijn en op welke manier je met die kwaliteiten invulling kunt geven aan een bepaalde positie. Hoe je de spelers beschrijft, ben ik redelijk met je eens, maar wat hebben we op ons middenveld vooral nodig? Inderdaad een spelmaker die in de bal speelt. Daarom was ik voorstander van Fitz-Jim ipv Hlynsson. En of dat dan op 10 is of op 8 met een ander op 10 is imo niet het belangrijkste. Het gaat erom dat er meer voetbal en passing op het middenveld zou zijn. Veel meer dan Hlynsson biedt Fitz-Jim je een optie die je mist op je middenveld. Bovendien is hij imo verder in zijn ontwikkeling. Dan snap ik niet dat je Fitz-Jim verhuurt terwijl Hlynsson (uiterst tijdelijk vermoed ik) een basisplaats heeft. Overigens heeft, als ik de volgers van Jong Ajax moet geloven, Hlynsson vorig jaar zijn beste wedstrijden ook meer vanaf de 8-positie gespeeld. In elk geval iets meer teruggetrokken op het veld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 7 september 2023 Share Geplaatst 7 september 2023 18 minuten geleden zei Hwb: Zoals ik al vaker heb gezegd, ik geloof niet zo in of spelers wel of niet op een bepaalde positie 'horen'. Kuyt was ook geen wingback, maar dat ging in Brazilië toch heel aardig. Het gaat erom wat je kwaliteiten zijn en op welke manier je met die kwaliteiten invulling kunt geven aan een bepaalde positie. Hoe je de spelers beschrijft, ben ik redelijk met je eens, maar wat hebben we op ons middenveld vooral nodig? Inderdaad een spelmaker die in de bal speelt. Daarom was ik voorstander van Fitz-Jim ipv Hlynsson. En of dat dan op 10 is of op 8 met een ander op 10 is imo niet het belangrijkste. Het gaat erom dat er meer voetbal en passing op het middenveld zou zijn. Veel meer dan Hlynsson biedt Fitz-Jim je een optie die je mist op je middenveld. Bovendien is hij imo verder in zijn ontwikkeling. Dan snap ik niet dat je Fitz-Jim verhuurt terwijl Hlynsson (uiterst tijdelijk vermoed ik) een basisplaats heeft. Overigens heeft, als ik de volgers van Jong Ajax moet geloven, Hlynsson vorig jaar zijn beste wedstrijden ook meer vanaf de 8-positie gespeeld. In elk geval iets meer teruggetrokken op het veld. Vind Hlynsson als aanvallende middenvelder in elk geval een betere optie dan Fitz-Jim. Ergens is het juist goed dat hij verhuurd is. Nu speelt hij alles of in elk geval vrij veel. Hlynsson speelt nu een twee keer basis en dan weer invaller of vooral bij jong. Dan is het voor Fitz-Jim juist goed dat hij verhuurd is. Ik heb persoonlijk wel twijfels bij Fitz-Jim waardoor ik dit verhuur ook erg prettig vind om hem onder die weerstand te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 Vind Hlynsson trouwens ook meer een 8 dan 10. Had gehoopt dat ze hem hadden verhuurd aan een Eredivisie ploeg. Wilde Ten Hag Fitz-Jim destijds niet gaan proberen als rechtsback? Is er helaas nooit van gekomen. Laat hem maar een jaartje basis staan bij Excelsior. Fysiek sterker worden etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 Ik hoorde dan juist weer dat Steijn Vos als RB wilde proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
voetbalfan14 Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 Het schijnt dar duarte en sinkgraven graag linksback spelen, en schone rechtsback. Dat heb ik dan weer gezien, was niet zo'n groot succes.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 23 uur geleden zei Hwb: Zoals ik al vaker heb gezegd, ik geloof niet zo in of spelers wel of niet op een bepaalde positie 'horen'. Kuyt was ook geen wingback, maar dat ging in Brazilië toch heel aardig. Het gaat erom wat je kwaliteiten zijn en op welke manier je met die kwaliteiten invulling kunt geven aan een bepaalde positie. Hoe je de spelers beschrijft, ben ik redelijk met je eens, maar wat hebben we op ons middenveld vooral nodig? Inderdaad een spelmaker die in de bal speelt. Daarom was ik voorstander van Fitz-Jim ipv Hlynsson. En of dat dan op 10 is of op 8 met een ander op 10 is imo niet het belangrijkste. Het gaat erom dat er meer voetbal en passing op het middenveld zou zijn. Veel meer dan Hlynsson biedt Fitz-Jim je een optie die je mist op je middenveld. Bovendien is hij imo verder in zijn ontwikkeling. Dan snap ik niet dat je Fitz-Jim verhuurt terwijl Hlynsson (uiterst tijdelijk vermoed ik) een basisplaats heeft. Overigens heeft, als ik de volgers van Jong Ajax moet geloven, Hlynsson vorig jaar zijn beste wedstrijden ook meer vanaf de 8-positie gespeeld. In elk geval iets meer teruggetrokken op het veld. Ik denk dat je met Tahirovic en Branco juist 2 spelers hebt die te veel in de bal spelen en de passende rol op zich willen nemen, daar past een 3de niet bij. Daar moet of een echte 10 (dat is Fitz-Jim niet) of een diepgaande middenvelder bij en dat is Hlynsson. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 september 2023 Share Geplaatst 8 september 2023 37 minuten geleden zei cimbomcu: Ik denk dat je met Tahirovic en Branco juist 2 spelers hebt die te veel in de bal spelen en de passende rol op zich willen nemen, daar past een 3de niet bij. Daar moet of een echte 10 (dat is Fitz-Jim niet) of een diepgaande middenvelder bij en dat is Hlynsson. Tahirovic in de bal valt wel mee toch? Het is meer dat hij vaak vrij staat, maar niet vanuit eigen wil? Zoals bij Alvarez Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten