Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei La Pulga:

Dan noem je dus de twee toekomstige bankzitters op waarvan eentje een groot talent hoort te zijn en de ander maar 2 miljoen voor is uitgegeven. 

Jammer dat Forbs geen Engels paspoort heeft alleen, anders ging die mits die niet slaagt alsnog voor 30 miljoen weg.

Mijn punt is juist dat er weinig specifieke spelers worden afgeschreven ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

11 minuten geleden zei Chiemel:

Mijn punt is juist dat er weinig specifieke spelers worden afgeschreven ja.

Nu volg ik het niet meer? Jij wilt dat Medic en Forbs al worden afgeschreven of wil je dat het lijstje wordt aangevuld? Of worden ze juist te snel afgeschreven en vind je dat je alleen Taylor en Rensch kan afschrijven? Voeg trouwens Brobbert dan ook maar even aan dat lijstje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei La Pulga:

Nu volg ik het niet meer? Jij wilt dat Medic en Forbs al worden afgeschreven of wil je dat het lijstje wordt aangevuld? Of worden ze juist te snel afgeschreven en vind je dat je alleen Taylor en Rensch kan afschrijven? Voeg trouwens Brobbert dan ook maar even aan dat lijstje.

Er wordt geopperd dat spelers te vroeg worden afgeschreven, maar ik geef aan dat dit slechts Medic en Forbs mogelijk zijn en verder gaat het om het hele geheel bij elkaar.

Verder nog ff voor de gein de PA van de aankopen erbij gezocht, in mijn FM game:

• Sutalo: 163
  • Medic: 132
  • Sosa: 141
  • Avila: 147
  • Mannsverk: 160
  • Tahirovic: 148
  • vd Boomen: 130
  • Forbs: 145
  • Akpom: 134
  • Mikautadze: 139

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei La Pulga:

Jammer dat Forbs geen Engels paspoort heeft alleen, anders ging die mits die niet slaagt alsnog voor 30 miljoen weg.

Maar hij is wel opgeleid in Engeland, dus hij telt mee als Homegrown. Dat is qua verkoop een dik pluspunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei La Pulga:

Ik zou het dus gewoon lekker 5 á 8 wedstrijden even afwachten wie wat wel en niet gaat brengen. Sosa kan net zo goed de nieuwe Maxwell 2.0 worden en die Noor vergeleek zichzelf al met Frenkie. 

Medic is natuurlijk alleen maar gehaald zodat Sutalo iets minder haast had en Aertssen zich dit hele seizoen kan ontwikkelen in Jong Ajax. Medic is dus gewoon een Van den Hoorn (Ajax DNA) alleen dan iets jonger.

Ben vooral benieuwd hoe het voorin gaat staan en of dat wel gaat draaien, maar kwaliteit moet tot echt wel meer dan voldoende zijn. Als je de opties hebt tussen Akpom, Mikautadze, Forbs, Brobbey, Bergwijn en Godts kan je me niet vertellen dat dit te weinig zal zijn voor Ajax begrippen. Middenveld lijkt mij nu ook in balans met de aankoop van die Noor, want Tahirovic doet het al meer dan redelijk en Berghuis is terug van ze schorsing. Dan kunnen Boomen (gratis aankoop) en Taylor lekker op het bankje zitten. 

Ik hoop vooral dat die Gaaei iets is want Rensch kan echt maar dan ook echt niet meer. Ook hadden ze voor die paar miljoen gewoon een goede keeper moeten halen en Gorter verhuren. Rulli gaat in de winter toch wel weg omdat hij Nederland dan veelste koud vindt.

waar baseer jij op dat apkom, forbs en mikautadze goed genoeg zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei putdus:

Dat verklaart gezien je reacties een hoop.

Zit je me hier nou gewoon te cyberbullyen? Dieptepunt van me langdurige MU carriere dit.

Heeft er trouwens iemand een lijstje welke spelers er met interlandperiode zijn de komende dagen?

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei La Pulga:

Heeft er trouwens iemand een lijstje welke spelers er met interlandperiode zijn de komende dagen?

Volgens de Ajax-site:

Nederland: Steven Berghuis

Jong Oranje: Kenneth Taylor, Devyne Rensch, Anass Salah-Eddine, Jorrel Hato

Kroatië: Josip Šutalo, Borna Sosa

Bosnië: Benjamin Tahirović

Georgië: Georges Mikautadze

IJsland: Kristian Hlynsson

België O19: Mika Godts

Portugal O21: Carlos Forbs

Denemarken O21: Anton Gaaei

Noorwegen O21: Sivert Mannsverk

Oranje O19: Oualid Agougil, Silvano Vos, Gabriel Misehouy, David Kalokoh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Tim':

Volgens de Ajax-site:

Nederland: Steven Berghuis

Jong Oranje: Kenneth Taylor, Devyne Rensch, Anass Salah-Eddine, Jorrel Hato

Kroatië: Josip Šutalo, Borna Sosa

Bosnië: Benjamin Tahirović

Georgië: Georges Mikautadze

IJsland: Kristian Hlynsson

België O19: Mika Godts

Portugal O21: Carlos Forbs

Denemarken O21: Anton Gaaei

Noorwegen O21: Sivert Mannsverk

Oranje O19: Oualid Agougil, Silvano Vos, Gabriel Misehouy, David Kalokoh

Ah ik zocht inderdaad al op hun website maar kon niets vinden, bedankt :D 

Toch een aardig lijstje zo, jammer want had gehoopt dat ze juist dit konden gebruiken om wat meer met elkaar te spelen. Wel triest dat er maar één speler is opgeroepen bij het Nederlands elftal, dat was voorheen wel even anders.

Dan maar eens zien hoe Mikautadze Spanje gaat slopen komende vrijdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei La Pulga:

Voornaamste reden waarom ik er niet meer serieus op kan reageren, hij geeft waarschijnlijk nog Chiemel gelijk toen hij de PA van de aankopen in FM ging opzoeken :-D 

Die PAs vielen juist wel mee toch? Kan een goede manager makkelijk mee de Eredivisie winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 4-9-2023 om 22:14 zei Hwb:

Fitz-Jim is vooral een 8. En ik denk dat ik hem, gezien zijn kwaliteiten in bv de kleine ruimte en het zien van pass-mogelijkheden de voorkeur op 10 gegeven zou hebben boven Hlynsson.

Een andere optie met Fitz-Jim in de selectie was mogelijk ook geweest om Tahirovic en Fitz-Jim als controleurs neer te zetten en Taylor op 10. Wat denk ik een erg complementair middenveld zou kunnen zijn.

Taylor is geen 10. Fitz-Jim is al helemaal geen 10. Komt het beste naar voren als 6, eventueel 8 maar is alles behalve een aanvallende speler.  Hlynsson is een echte 10 en werd opgesteld bijvoorbeeld vanwege zijn diepgang, dat heeft Fitz-Jim bijvoorbeeld helemaal niet en dat is juist een spelmaker die in de bal speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei cimbomcu:

Taylor is geen 10. Fitz-Jim is al helemaal geen 10. Komt het beste naar voren als 6, eventueel 8 maar is alles behalve een aanvallende speler.  Hlynsson is een echte 10 en werd opgesteld bijvoorbeeld vanwege zijn diepgang, dat heeft Fitz-Jim bijvoorbeeld helemaal niet en dat is juist een spelmaker die in de bal speelt.

Ja idd. Zie zelf dan Fitz-Jim het liefste in de rol die Berghuis toen ook wat wedstrijden kreeg onder ten Hag en Taylor onder Schreuder. Namelijk als 8 en dan een beetje hangend alsnog, zodat hij die passing kan verzorgen.

Taylor in de jeugd ook een heerlijke passer. Alleen dat zie je op het hoogste niveau helemaal niet meer zo terug. Lijkt me echt een mentaal issue, waardoor hij niet vrijuit speelt. Echt zonde. Geloof dat het in 1 nog goed komt wel een beetje verloren. Enige reden dat hij op 10 zou spelen is die connectie met Brobbey. Maar verder zie ik in niks een 10 in hem. Die connectie kan hij ook tonen als hij op 8 speelt. Het is niet zo dat ze zoveel doorcombineren ofzo. Het is meer dat ze van elkaar aanvoelen waar ze heen bewegen op het veld. Meer ook niet denk ik.

Hlynsson speelde vorig seizoen volgens mij veel hangend op de (linker) vleugel. Zou dat wel wat vaker op rechts aandurven. Maar dan moet je wel met die Deen spelen en niet met Rensch. Niet dat ik van onze Deen precies weet hoe goed hij is. Maar schijnt wel altijd diep te spelen, dus dan kan hij iig in de rol spelen die hij is gewend.

Zou zelf het liefste Berghuis een kans geven op 10. Of een nieuwe jongen die eventueel geschikt is. Maar dat kan ik nog niet beoordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens goed beschreven.

Het is gek om te zeggen maar we gaan sowieso ''alweer'' een ander Ajax zien na de interlands met eventueel Gaaei, maar zeker Sosa, Mansverk en Berghuis.  Plus de andere spelers die meer minuten gaan maken en gaan wennen en daardoor hopelijk ook beter spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei cimbomcu:

Eens goed beschreven.

Het is gek om te zeggen maar we gaan sowieso ''alweer'' een ander Ajax zien na de interlands met eventueel Gaaei, maar zeker Sosa, Mansverk en Berghuis.  Plus de andere spelers die meer minuten gaan maken en gaan wennen en daardoor hopelijk ook beter spelen.

Verwacht je Gaaei samen met Sosa?

Dat zou betekenen dat ze weer een totaal andere opbouwstructuur gaan gebruiken.

Als ze huidige structuur aanhouden zijn de volgende twee opties het meest logisch:

Sosa - Hato - Sutalo - Rensch

of:

Avila - Hato - Sutalo - Gaaei

Maar goed, gezien er nog totaal geen lijn in zit is het wellicht mogelijk dat hij weer voor heel iets anders kiest. Maar steeds maar iets proberen gaat Steijn ook niet echt helpen komt beetje radeloos over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei timpy00:

Verwacht je Gaaei samen met Sosa?

Dat zou betekenen dat ze weer een totaal andere opbouwstructuur gaan gebruiken.

Als ze huidige structuur aanhouden zijn de volgende twee opties het meest logisch:

Sosa - Hato - Sutalo - Rensch

of:

Avila - Hato - Sutalo - Gaaei

Maar goed, gezien er nog totaal geen lijn in zit is het wellicht mogelijk dat hij weer voor heel iets anders kiest. Maar steeds maar iets proberen gaat Steijn ook niet echt helpen komt beetje radeloos over.

Dan heb je kans dat Steijn weer kiest voor 3-4-3 met Sutalo - Hato - Avila achterin en dan die Gaaei en Sosa als buitenste spelers op het viermansmiddenveld. Gaat dan alleen ten koste van 1 middenvelder, mogelijk Berghuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei putdus:

waar baseer jij op dat apkom, forbs en mikautadze goed genoeg zijn?

Waar baseer jij je mening op dat het allemaal kut is dan? Op basis van het feit dat ze niet uit een topcompetitie komen? Zou je je namelijk moeten baseren op statistieken van de genoemde spelers, dan zou je er namelijk vanuit moeten gaan dat het zeer capabele spelers zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Lazy:

Dan heb je kans dat Steijn weer kiest voor 3-4-3 met Sutalo - Hato - Avila achterin en dan die Gaaei en Sosa als buitenste spelers op het viermansmiddenveld. Gaat dan alleen ten koste van 1 middenvelder, mogelijk Berghuis.

3 - 4 -3

Zou ook nog kunnen als:

Bergwijn - Brobbey - Berghuis

Sosa - Tahirovic - Manssverk (puur op verwachting, nog nooit zien spelen) - Gaaei

Avila - Hato - Sutalo

Gorter

Waarbij Berghuis en Bergwijn redelijk vrij zijn omdat er ruimte moet komen op de zijkanten voor Gaaei en Sosa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites