Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

8 uur geleden zei Geppiej:

Type Tadic met het scorend vermogen.... Allemachtig. Het wordt nu wel echt vermoeiend Chiemel. 

Maar het blijft een speler die het sterkst is op die positie toch? Zo lijkt het tenminste.

En dat er te veel spelers voor de linkerflank zijn en eigenlijk nauwelijks voor de (pure) rechterflank is ook wel een feit. Kan zelfs zeggen dat we helemaal geen fatsoenlijke rechtsbuiten hebben op het moment.

Maar we geven het even 2 maanden ;)

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Chiemel:

Maar het blijft een speler die het sterkst is op die positie toch? Zo lijkt het tenminste.

Mikautadze is een jonge Benzema. Zou hem eerder als valse negen zien. Maar hij is multifunctioneel en duikt in allerlei ruimtes op.

21 minuten geleden zei Chiemel:

En dat er te veel spelers voor de linkerflank zijn en eigenlijk nauwelijks voor de (pure) rechterflank is ook wel een feit. Kan zelfs zeggen dat we helemaal geen fatsoenlijke rechtsbuiten hebben op het moment.

Op zich hebben we met deze Mikautadze en Berghuis 2 mannen die op rechtsbuiten aan de binnenkant kunnen spelen (Akpom durf ik daar niet toe te rekenen), complementerend aan Gaaei die eroverheen dendert. Daarnaast is Conceicao er ook nog, die juist breed kan houden als bijvoorbeeld Rensch speelt. Nog genoeg namen in principe, al blijft het twijfelachtig.

Overigens gaat Conceicao nu misschien weg; in dat geval zou ik ook zeker voorstander zijn van nog een echte rechtsbuiten, maar dan had je wellicht een van de andere mannen voor op 9,5 niet hoeven halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Rogier.:

Mikautadze is een jonge Benzema. Zou hem eerder als valse negen zien. Maar hij is multifunctioneel en duikt in allerlei ruimtes op.

Op zich hebben we met deze Mikautadze en Berghuis 2 mannen die op rechtsbuiten aan de binnenkant kunnen spelen (Akpom durf ik daar niet toe te rekenen), complementerend aan Gaaei die eroverheen dendert. Daarnaast is Conceicao er ook nog, die juist breed kan houden als bijvoorbeeld Rensch speelt. Nog genoeg namen in principe, al blijft het twijfelachtig.

Overigens gaat Conceicao nu misschien weg; in dat geval zou ik ook zeker voorstander zijn van nog een echte rechtsbuiten, maar dan had je wellicht een van de andere mannen voor op 9,5 niet hoeven halen.

Nouja, dat is dus precies mijn punt. Berghuis wordt het liefst gezien als nr 10/8, Conceicao zal nog wel weggaan en Mikautadze, Forbs, Bergwijn, Godts kunnen eventueel op rechts. Je zou kunnen zeggen dat ik ieder geval één het goed moet kunnen. Met Ziyech en Kudus in het verleden daar en als je die stijl een beetje wil behouden dan wil je er blijkbaar een linkspoot. Ik dat geval hou je alleen Forbs en Berghuis over. Maar qua kwaliteit lijkt Mikautadze het meest logisch zover ik er iets van heb gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Chiemel:

Nouja, dat is dus precies mijn punt. Berghuis wordt het liefst gezien als nr 10/8, Conceicao zal nog wel weggaan en Mikautadze, Forbs, Bergwijn, Godts kunnen eventueel op rechts. Je zou kunnen zeggen dat ik ieder geval één het goed moet kunnen. Met Ziyech en Kudus in het verleden daar en als je die stijl een beetje wil behouden dan wil je er blijkbaar een linkspoot. Ik dat geval hou je alleen Forbs en Berghuis over. Maar qua kwaliteit lijkt Mikautadze het meest logisch zover ik er iets van heb gezien.

Forbs kan niet op rechts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Rogier.:

Ik las een vergelijking tussen Mikautadze en Suarez (het voetballende deel) en dat lijkt me wel een goede vergelijking obv wat ik gezien heb van hem. Suarez speelde bij Ajax ook een tijd vanop rechts, dus misschien kan Mikautadze het ook op die manier invullen. Als Gaaei er dan overheen gaat moet het middenveld wel goed in balans zijn, anders wordt het weer open huis op de counter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei FlyD:

Ik las een vergelijking tussen Mikautadze en Suarez (het voetballende deel) en dat lijkt me wel een goede vergelijking obv wat ik gezien heb van hem. Suarez speelde bij Ajax ook een tijd vanop rechts, dus misschien kan Mikautadze het ook op die manier invullen. Als Gaaei er dan overheen gaat moet het middenveld wel goed in balans zijn, anders wordt het weer open huis op de counter.

Heb daar wel vertrouwen in met mannen als Sutalo, Hato, Avila, Medic, Tahirovic en Mannsverk (dank voor de scouting @007mark). Maar zeker eens. Wordt simpelweg een heel interessant jaar, ongelofelijke metamorfose heeft Sven weten te realiseren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

Heb daar wel vertrouwen in met mannen als Sutalo, Hato, Avila, Medic, Tahirovic en Mannsverk (dank voor de scouting @007mark). Maar zeker eens. Wordt simpelweg een heel interessant jaar, ongelofelijke metamorfose heeft Sven weten te realiseren. 

Ik verwacht dat Sutalo - Hato - Avila in veel gevallen een soort drieman achterhoede vormen. Zoals ook in de tijd met Timber - Martinez - Blind als Mazraoui doorschoof. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Rogier.:

Ja Manssverk goeie aankoop. is dat al rond ook?

Mikautadze zag ik ook wel een optie in voor Feyenoord ipv Ueda, maar niet tegen deze prijs. Wel heel interessante speler hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElMarcos:

Ik verwacht dat Sutalo - Hato - Avila in veel gevallen een soort drieman achterhoede vormen. Zoals ook in de tijd met Timber - Martinez - Blind als Mazraoui doorschoof. 

Dit zie ik ook wel zitten met Gaaei op rechts.

Mannsverk gaat volgens Noorse media 8,5 miljoen kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Thierryvane:

Edit neva: het delen van artikelen die afgeschermd zijn d.m.v. een betaald abonnement is niet toegestaan.

Sivert Mannsverk gaat naar Ajax. Transfersom zes miljoen, plus bonussen. Zo meer op @VI_nl.

Mannsverk is nu dus rond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Leuk artikel! Hebben het getroffen met Sven, nu nog even afwachten of we het ook hebben getroffen met zijn aankopen. Word met name blij van de manier waarop hij de organisatie lijkt neer te zetten. De structuur van een club (zoals bij Brighton) kan zoveel verschil maken, hopelijk kan dat opgezet worden en staat er voor de komende jaren echt een basis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites