Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

11 uur geleden zei Sanel:

Tagliafico en in mindere mate Neres waren gewoon vedettes in Zuid-Amerika hoor. Tagliafico speelde tot zn 24e in Argentinië ofzo? Stond op heel veel lijstjes in o.a. de La Liga. Avila is ook een bekende, gezien hij bij Boca zat. Maar niet zo denderende potentie en bekendheid als Tagliafico hoor.

Sowieso zijn Zuid-Amerikanen vaak goede aankopen, maar een Georgiër uit de Ligue 2.. nee. Wel mooie post van Gert overigens. Ik ben zelf geen Ajax-fan, maar vind het wel lekker om allemaal te volgen. Interessant.

Ik zie niet hoe dit aansluit op wat ik zeg. Toen Neres en Nico kwamen waren de media sceptisch. Spelers uit die landen konden vaak niet slagen bij Ajax. Uiteindelijk bleek juist dat ze heel veel toevoegden. Dat kan nu met de aankopen, waar men sceptisch over is, ook zo zijn. Ik denk dat de beste aankoop van de afgelopen jaren Martinez was. Kwam voor een bedrag van niks van een Argentijnse club waar ik de naam niet eens van kende. Kijk hem nu..... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Chiemel:

Dat heel veel logisch te verklaren is, betekent nog niet dat het positief is.

Maar zegt ook niet per definitie dat het negatief is. 

Niet alles is altijd zwart of wit. Bovendien heb ik soms het idee dat sommige supporters denken dat zo'n transferperiode hetzelfde is als in FM. Zoiets benoemen als dat de selectie niet in juli al op orde is. Dan ben je mijn inziens wel ernstig naïef hoor. Zoals Rogier al aangaf, dat is een illusie om, zeker als Nederlandse club, voor elkaar te krijgen. Er spelen zoveel zaken mee met een transfer. Dat is niet zoals in FM met een druk op de knop gebeurd.

Daarnaast ben ik het enorm eens met de post van @Gert. Verwachtingen zijn bij mij ook niet enorm hoog, maar heb ergens een onderbuikgevoel dat wel weleens verrast kunnen worden dit seizoen. Wat een seizoen was dat ook zeg. Volgens mij met onder andere een 1-7 winst bij Utrecht. We gaan het zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Ajax en FC Metz zijn bijna akkoord wat betreft de transfer van Georges Mikautadze. Dat meldt transferexpert Fabrizio Romano. De puntjes worden op dit moment op de i gezet en de Georgiër wordt dinsdag in Amsterdam verwacht voor zijn medische keuring. 

Lijkt me een overbodige transfer, maar misschien is hij heel goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-8-2023 om 15:35 zei Rogier.:

Heel benieuwd hoe ze de aanval voor zich zien met deze jongen erbij. Akpom dan toch achter de spits? Dit lijkt me ook niet het type rechtsbuiten. Wel echt heel interessant waar Sven allemaal mee komt, beetje Dortmund-2013/14-Vibes krijg ik erbij.

Suley van VI heeft hier recent nog een VI scout over gemaakt, noemde hem de nieuwe Kvaratskhelia. https://www.vi.nl/pro/in-de-ligue-2-loopt-een-tweede-kvaratskhelia-rond-

En verder:

image.jpeg.ca3ce34f27723975b3a8ce245ca50cdd.jpeg

17+3 miljoen. Ik vind het een behoorlijk risico wat Sven hier neemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lazy:

Beetje jammer alleen dat 8 van de 10 acties (in deze highlight reel) die hij maakt hij vanaf links naar binnen toe komt… 😑

Ja daarom begrijp ik deze transfer niet echt, hij is wel goed met linkerbeen volgens mij, maar beetje gek als je al al Forbs (die beter is op linksbuiten) en Bergwijn hebt om dan weer een rechtsbenige aanvaller te halen. Willen ze weer ouderwets voorzetten pompen met Forbs en Mikautadze op de vleugels? 

En dat filmpje overtuigt me nog niet echt, zeker lekker allemaal, maar zo'n filmpje kan je ook van Daramy maken en Ligue 2 is schraal niveau. Spertsyan overtuigde me meer in zijn compilaties. 

Ik hoorde Driessen trouwens net de domste uitspraak ooit maken: 'Of je daar nou Sven Mislintat (vol minachting uitgesproken) of Wesley Sneijder hebt, dat maakt een wereld van verschil'

bewerkt door Hakai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Chiemel:

De geruchten van vandaag;

• Nog een speler erbij die normaliter speelt op de positie waar we nu niet iemand zoeken
  • Dat is dan de laatste aankoop (geen directe vervanger van Kudus dus)
  • Van Halst tijdelijk AD

Het is dat niks hiervan officieel is...

Jeetje Chiemel. Je bent serieus de hele zomer al lekker cynisch over Ajax. Wat is er gebeurd met je? Was de azijn in de aanbieding bij de plaatselijke super? Of solliciteer je naar een functie bij de Telegraaf?

Een tip: laat het lekker over je heen komen. Evalueer het op 1 september en geef het een maandje of twee de tijd en trek dan je conclusies. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Chiemel:

De geruchten van vandaag;

• Nog een speler erbij die normaliter speelt op de positie waar we nu niet iemand zoeken
  • Dat is dan de laatste aankoop (geen directe vervanger van Kudus dus)
  • Van Halst tijdelijk AD

Het is dat niks hiervan officieel is...

Je vergeet de ergste (al is dat geen gerucht): Sneijder die nog geen maand nadat hij op social media ‘het boek Ajax afsloot’ nu bekend maakt tóch weer wel open te staan voor een rol bij Ajax.. 😫

Die gozer spoort niet joh…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-8-2023 om 23:08 zei Chiemel:

Ik weet niet waar dat overduidelijke vandaan komt, er zijn nu alleen vage geruchten. Redenen om negatief te mogen zijn:

Leuk dat je het even uiteenzet, zal er als ik meer tijd heb even op reageren (y)

Werd van gisteren ook niet heel vrolijk, want ik zie het plaatje met Mikautadze ook nog niet helemaal voor me. De meeste aankopen bespelen wel allemaal andere ruimtes op een andere manier, maar verder ken ik ze niet goed genoeg om daar echt een oordeel over te vellen.

Heb een vermoeden dat ze gaan voor een spits met schaduwspits die wel technisch goed is, wat zeker in de Eredivisie in 80% van de wedstrijden wel nodig is (i.p.v. een statische Klaassen). Hoop vooral dat het Ajax-spel nog gespeeld kan worden zonder technische 10 (zouden ze Berghuis nog als 10 zien?) - al is een technische schaduwspits op 10 beter dan een lopende diepgaande middenvelder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites