Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Chiemel:

Hoe was de wedstrijd verder? Die Borges bijvoorbeeld?

Kan je niet echt beoordelen. Amper een bal gehad. Snel is 'ie zeker, de tering.

Ondanks de uitslag toch met vlagen een prima Ajax gezien. Flink wat 100% kansen (iemand die ze afmaakt zou alleen wel lekker zijn), goed debuut Medic en een fitte/scherpe Bergwijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

5 minuten geleden zei Chiemel:

Hoe was de wedstrijd verder? Die Borges bijvoorbeeld?

Amper aan de bal gekomen.

Heb nog weinig lijn in de speelwijze kunnen ontdekken, maar het viel me allemaal niet tegen. Voetballend vermogen achterin was best prima, maar gevoel dat er nog veel meer onderlinge afstemming nodig is om snel voorwaarts te gaan. Samenspel ook richting eindfase best oké, op slordigheden en die afstemming na. ASE ook echt een goede pot, mag ook gezegd worden.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Rogier.:

Verbaas me toch wel over dat dat inmiddels niet beter is. Dit is al 5 jaar zijn zwakke punt. Zou veel hebben aan een Van Persie denk ik.

Ja, echt zonde. 

7 minuten geleden zei Rogier.:

Amper aan de bal gekomen.

Heb nog weinig lijn in de speelwijze kunnen ontdekken, maar het viel me allemaal niet tegen. Voetballend vermogen achterin was best prima, maar gevoel dat er nog veel meer onderlinge afstemming nodig is om snel voorwaarts te gaan. Samenspel ook richting eindfase best oké, op slordigheden en die afstemming na. ASE ook echt een goede pot, mag ook gezegd worden.

Kan me herinneren dat Bergwijn vorig jaar ook heel sterk startte. Ben benieuwd hoe lang het nu duurt voor hij weer inzakt. Laten we voor jullie hopen van niet natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Michaelinho*:

Ja, echt zonde. 

Kan me herinneren dat Bergwijn vorig jaar ook heel sterk startte. Ben benieuwd hoe lang het nu duurt voor hij weer inzakt. Laten we voor jullie hopen van niet natuurlijk.

Toen startte het hele elftal goed. Het lijkt alsof hij een aantal kilo's kwijt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Transferupdate:

Citaat

Maurice Steijn houdt gemengde gevoelens over aan de nederlaag van Ajax bij Borussia Dortmund (3-1). De trainer van de Amsterdammers zag bij vlagen goed veldspel, maar zag wederom dingen fout gaan in de beslissende fases. Ook gaf de 49-jarige oefenmeester een update over Eduard Spertsyan en Josip Sutalo. 

"We hebben zelf niet goed genoeg ingegrepen bij de kansen tegen en we moeten effectiever zijn in het afronden", aldus Steijn na afloop voor de camera van Ziggo Sport. "We zijn drie, vier, vijf keer alleen voor de keeper verschenen. Dat hebben we in de voorgaande oefenwedstrijden ook gehad: bij een gelijke stand misten we de grootste kans en andere kant kregen we hem onze oren."

Steijn was te spreken over het gevaar dat Ajax wist te stichten tegen de Duitse topclub. "Tegen zo'n ploeg hebben we goed meegespeeld. Veel gecreëerd. De supporters verdienen een compliment voor hoe ze er tot het einde achter bleven staan", vervolgt Steijn, die uitlegt waar hij vertrouwen uit put richting Heracles Almelo komende zaterdag. "Ik haal vertrouwen uit het creëren van de kansen. We zetten goed druk, dwingen hen een paar keer tot fouten. Je ziet een team staan dat knokt voor elkaar, met interactie met het publiek. Dan kan het alleen maar beter."

Spertsyan en Sutalo

Na afloop werd Steijn op de persconferentie gevraagd naar twee spelers die al geruime tijd gelinkt worden aan Ajax. De hoop op Spertsyan heeft de trainer van de Amsterdammers al wel zo'n beetje opgegeven, maar over Sutalo heeft hij nog wel goede hoop. "De speler wil graag naar Ajax", zei Steijn, geciteerd door Voetbal International. 

Sperts dus niet, Sutalo hopelijk wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou net thuis.

Ajax uitvak alweer de beste :<

Was eigenlijk verrast en best tevreden, je wint door knullige fouten/counters. Maar vlagen ziet het er voetballend prima uit. Als je ziet dat zo'n Aertssen en ASE prima pot spelen dan is het voor de toekomst ook gewoon prima.

Jammer dat Brobbey kansen mist, want voetballend is het gewoon weer ontzettend sterk, net als Kudus en Bergwijn. Tahirovic zeer van gecharmeerd, nu al voetballend veel beter dan Alvarez ooit is geweest. Enige is nog Klaassen eruit en nog wat aankopen.

Rulli, Rensch, Sutalo, Hato, ASE, Tahirovic, Taylor, aankoop, Bergwijn, Brobbey, Borges.

Prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei cimbomcu:

Rulli, Rensch, Sutalo, Hato, ASE, Tahirovic, Taylor, aankoop, Bergwijn, Brobbey, Forbs.

Branco > Taylor. 

Verwacht eigenlijk naast een nieuwe RCV (ik denk niet dat Sutalo komt), ook nog een nieuwe LCV, waarna Hato naar linksback schuift. Op RB zal wel alleen een nieuwe naam komen bij vertrek van Sanchez.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso zag ik Taylor gisteren in de omschakeling weer verstoppertje spelen. Blijft toch een dingetje bij die jongen. Bij zeker 4-5 grote kansen van Dortmund stond hij nog veel te hoog waardoor er een giga gat ontstaat aan de linkerkant bij Ajax. Als 10 heb ik nog wel het idee dat het iets kan worden, omdat hij toch een goede klik heeft met Brobbey.

Alleen vind ik hem voor die positie dan weer net iets te simpel, in de zin van: is geen goede afmaker, heeft geen goed schot en eigenlijk ook geen geweldige steekpass. Dan zie ik daar liever een Berghuis. Die is in de omschakeling beter, kan een doelpunt maken en heeft een zeer goed schot.

Wat mij betreft starten ze tegen Heracles met:

Tahirovic - Branco

Berghuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Lazy:

Sowieso zag ik Taylor gisteren in de omschakeling weer verstoppertje spelen. Blijft toch een dingetje bij die jongen. Bij zeker 4-5 grote kansen van Dortmund stond hij nog veel te hoog waardoor er een giga gat ontstaat aan de linkerkant bij Ajax. Als 10 heb ik nog wel het idee dat het iets kan worden, omdat hij toch een goede klik heeft met Brobbey.

Alleen vind ik hem voor die positie dan weer net iets te simpel, in de zin van: is geen goede afmaker, heeft geen goed schot en eigenlijk ook geen geweldige steekpass. Dan zie ik daar liever een Berghuis. Die is in de omschakeling beter, kan een doelpunt maken en heeft een zeer goed schot.

Wat mij betreft starten ze tegen Heracles met:

Tahirovic - Branco

Berghuis

Eens met bovenstaand, alleen is Berghuis de komende drie potten nog geschorst vanwege dat incident na Twente-uit. Dus hopen op Taylor (duo met Brobbey zie ik ook wel zitten) en niet Klaassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Thierryvane:

Eens met bovenstaand, alleen is Berghuis de komende drie potten nog geschorst vanwege dat incident na Twente-uit. Dus hopen op Taylor (duo met Brobbey zie ik ook wel zitten) en niet Klaassen.

Ik weet mijn god niet wat al die trainers toch elke keer weer in Klaassen zien. Komt overal te laat, speelt in een te laag tempo. 

49 minuten geleden zei Lazy:

Zowel bij de 2-1 als de 3-1 was het zijn directe tegenstander Nmecha die hij laat lopen. Bij de 3-1 kun je zeggen dat de rest meer moet doen, maar zowel hij als Klaassen schakelen gewoon niet of te weinig om. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rogier. @Thierryvane

Hoewel Branco goede kwaliteiten bezit en het goed doet, moeten we rekening houden met het feit dat je met hem en Tahirovic 2 middenvelders van boven de 1,90 hebt. Dit zorgt ervoor dat je diepgang en dynamiek gaat missen en je een statisch middenveld gaat krijgen.  Ik ga niet mee in het negatieve van Taylor en vind zijn diepgang en voor de goal komen essentieel voor dit elftal.

Vd Boomen verrast mij positief, maar laten we in acht nemen dat het van nature een vrij trage en statische middenvelder is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Tahirovic helemaal niet zo goed gisteren. Had een sterke fase nadat hij samen met Branco en Berghuis het middenveld vormde maar verder liet hij zich continue aftroeven, qua druk zetten twijfelend en leverde vrij veel ballen in bij Dortmund. Gaat (nog) allemaal te langzaam bij hem. Denk oprecht dat Vos op dit moment verder is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites