Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Thierryvane:

Zoiets moet het dan gaan worden, denk ik? Sutalo/Vitik hopelijk voor de RCV. Vind Mbuyamba ook nog altijd een optie als back-up. Spertsyan dan waarschijnlijk op 10 plus een nieuwe rechtsbuiten. Liefst nog een spits die met Brobbey kan concurreren want Rasmussen is het niet. Die moet lekker nog een jaartje in Jong ballen of verhuurd worden aan een club in het rechterrijtje.

Bergwijn - Brobbey - aankoop

Branco - Spertsyan - Tahirovic/Taylor

Wijndal/ASE - Hato - aankoop - Rensch

Rulli

Denk dat als Kudus vertrekt rechtsbuiten ook wel een aankoop komt.

Vond Rasmussen gisteren en tegen Shakhtar wel handig met loopacties, creëerde wel vaak ruimte achter hem voor gisteren met name Hlynsson. Zie wel wat in hem, maar inderdaad als hij jaar ervaring op kan doen bij voetballende ploeg ofzo zou fijn zijn, weten we gelijk of hij de stap kan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

4 minuten geleden zei ElMarcos:

Gelet op de opmerkingen van Steijn verwacht ik eerder een aankoop op linksback. Vind beide niet goed genoeg. Branco - Tahirovic staat denk wel. Taylor (zie ik niet in de rol van zes/acht in dit Ajax) en Berghuis wellicht om de tien plek laten knokken. Spertsyan zou ik pas halen als je het achterin dicht hebt en een goede opvolger voor Kudus + een tweede spits. Ik snap de wens, maar de andere gaten zijn te groot om daar nu direct te investeren. 

Een nieuwe linksback was volgens Mike Verweij (kan natuurlijk ook gewoon bullshit zijn) nog niet aan de orde. Vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Thierryvane:

Zoiets moet het dan gaan worden, denk ik? Sutalo/Vitik hopelijk voor de RCV. Vind Mbuyamba ook nog altijd een optie als back-up. Spertsyan dan waarschijnlijk op 10 plus een nieuwe rechtsbuiten. Liefst nog een spits die met Brobbey kan concurreren want Rasmussen is het niet. Die moet lekker nog een jaartje in Jong ballen of verhuurd worden aan een club in het rechterrijtje.

Bergwijn - Brobbey - aankoop

Branco - Spertsyan - Tahirovic/Taylor

Wijndal/ASE - Hato - aankoop - Rensch

Rulli

Verwacht eigenlijk nog een nieuwe 6 als Alvarez is vertrokken. Sowieso denk ik dat dit middenveld overlopen gaat worden. Branco is geen defensieve 6, Taylor is op de 8 positie kwetsbaar als er geen 6 achter staat. Spertsyan ken ik niet, maar van wat ik lees is het een zeer aanvallende 10. Met dit middenveld behoud je het gat tussen aanval en verdediging dat je vorig jaar dikwijls de kop kostte (zag je tegen Anderlecht overigens ook weer).

Taylor zou van mij wel op 10 mogen, mits er naast Branco een goede 6 komt die de vuile meters kan maken om de beperkte omschakeling van Taylor to compenseren. Anders zie ik lieve Berghuis op 10. Die maakt namelijk ook voldoende defensieve meters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lazy:

Verwacht eigenlijk nog een nieuwe 6 als Alvarez is vertrokken.

Ik vraag mij af of hij nog gaat vertrekken. West Ham heeft zich nog altijd niet gemeld, Dortmund trok zich terug en verder speelt er niks. Branco - Edson zou een hele goede tandem kunnen zijn. Kan Tahirovic mooi even een jaartje rijpen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ElMarcos:

Ik vraag mij af of hij nog gaat vertrekken. West Ham heeft zich nog altijd niet gemeld, Dortmund trok zich terug en verder speelt er niks. Branco - Edson zou een hele goede tandem kunnen zijn. Kan Tahirovic mooi even een jaartje rijpen. 

Ja dat zou een ideale tandem zijn. Branco is positioneel ook sterk als 8 en draaft niet als een gek naar voren op die positie. Iets wat een Taylor bijvoorbeeld te vaak en te veel doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Thierryvane:

Tahirovic maakte gisteren trouwens een prima indruk op mij samen met Branco naast hem.

Kleine nuance, tegen de U23 van een promovendus in de Derde Bundesliga. Ze speelden goed hoor, maar de komende wedstrijden tegen Bundesligaploegen zijn een betere graadmeter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Kleine nuance, tegen de U23 van een promovendus in de Derde Bundesliga. Ze speelden goed hoor, maar de komende wedstrijden tegen Bundesligaploegen zijn een betere graadmeter.

Belangrijke aanvulling, maar wat zegt het dan over mannen als Klaassen die zelfs hier door de mand vallen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ElMarcos:

Belangrijke aanvulling, maar wat zegt het dan over mannen als Klaassen die zelfs hier door de mand vallen? 

Voor Klaassen zou het gewoon erg fijn als hij lekker in de MLS kan spelen ofzo. Zou voor zijn status ook beter zijn want is in zijn carrier wel heel belangrijk voor Ajax geweest in het verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Edson nog een jaartje behouden met de aanvoerdersband om. Maar die kans acht ik héél klein.

Bekruipt mij juist steeds meer het gevoel dat Ajax haar hand heeft overspeeld m.b.t. Alvarez. Dortmund afgehaakt, West Ham is voor zoveel spelers in de markt dat de kans groot is dat daar iemand anders komt. Verkoop ‘m dan maar voor minder, als dat betekent dat je wel andere versterkingen kan halen. Maar dat is wellicht al te laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Voor Klaassen zou het gewoon erg fijn als hij lekker in de MLS kan spelen ofzo. Zou voor zijn status ook beter zijn want is in zijn carrier wel heel belangrijk voor Ajax geweest in het verleden.

Absoluut en het is en blijft een echte Ajacied, maar helaas kan hij gewoon niet meer mee. Wat voor mij niks afdoet aan alles wat hij heeft betekend voor Ajax. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

Bekruipt mij juist steeds meer het gevoel dat Ajax haar hand heeft overspeeld m.b.t. Alvarez. Dortmund afgehaakt, West Ham is voor zoveel spelers in de markt dat de kans groot is dat daar iemand anders komt. Verkoop ‘m dan maar voor minder, als dat betekent dat je wel andere versterkingen kan halen. Maar dat is wellicht al te laat.

Als hij blijft ben je qua verdedigend middenveld klaar toch?

Met het geld van Timber en Bassey kunnen ze verdediging en eventueel aanvallend middenveld/spits versterken

Mocht Kudus verkocht worden kunnen ze daar een rechtsbuiten van kopen. Dan ben je al best ver toch?

Je kunt namelijk niet elf nieuwe speler opstellen. Dus ja dat betekend dat Rensch ofzo gewoon dit jaar rechtsback moet spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Rogier.:

Dortmund is deels ook afgehaakt, omdat de trainer op zoek was naar een ander type middenvelder. Daarbij heeft Can zich vorig seizoen ook goed bewezen op die positie. Daarom was er al twijfel of die plek versterkt moest worden. Dus de prijs alleen is verre van de enige reden of zelfs belangrijkste reden. Uiteindelijk wilde de club liever Felix Nmecha. Het aantrekken van Sabitzer bevestigd dat ook wel een beetje. Beide veel meer dynamische middenvelders.  

1 minuut geleden zei timpy00:

Met het geld van Timber en Bassey kunnen ze verdediging en eventueel aanvallend middenveld/spits versterken

Mocht Kudus verkocht worden kunnen ze daar een rechtsbuiten van kopen. Dan ben je al best ver toch?

Je kunt namelijk niet elf nieuwe speler opstellen. Dus ja dat betekend dat Rensch ofzo gewoon dit jaar rechtsback moet spelen.

Niet helemaal. Onze afschrijvingen zitten voor de komende jaren ook gewoon in de weg met het oog op Financial Fair Play. Nog een jaar geen CL zorgt daarin voor problemen als er nu zonder het verkopen van eerder gekocht spelers weer enorme investeringen worden gedaan. Dus werkt helaas niet 1 op 1 zo. 

bewerkt door ElMarcos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei ElMarcos:

Niet helemaal. Onze afschrijvingen zitten voor de komende jaren ook gewoon in de weg met het oog op Financial Fair Play. Nog een jaar geen CL zorgt daarin voor problemen als er nu zonder het verkopen van eerder gekocht spelers weer enorme investeringen worden gedaan. Dus werkt helaas niet 1 op 1 zo. 

Ja dat laatste snap ik. Maar FFP gaat niet over een jaar. 

Als je Kudus, Timber, Bassey verkoopt heb je iets tussen de 100-120 miljoen binnen. Plus salarissen die wegvallen van ook o.a. Tadic. Creëert echt wel ruimte om die posities te versterken.

Waarbij de kans natuurlijk nog steeds wel redelijk groot blijft dat Alvarez verkocht wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verkoop van Timber was nodig om gat in de begroting te dichten, dus pas als er nóg een speler verkocht wordt, kun je versterken. Bassey zal inderdaad wel vervangen worden door één of twee man in de verdediging (rechts, misschien linksback), maar verder moet er nog wel wat verkocht worden om er op de aanvallende posities wat bij te krijgen.

Verder hoop ik ook gewoon dat Alvarez verkocht wordt, voetballend ga je er dan gewoon op vooruit. Om even de vergelijking te trekken naar vorig jaar; je voetbalde einde seizoen met Rensch - Timber - Hato - WIjndal (of een ander) met Alvarez voor de verdediging. Als je alleen Timber vervangt, kan Steijn er wel wat meer patronen in slijpen, maar het gaat net zo stroperig worden als dat het was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor de dubbelpost, maar kwam net deze tegen. PowNed :-D https://www.powned.tv/artikel/ajax-moet-schijt-hebben-aan-goedkope-hetze-te

Citaat

De Telegraaf heeft een nieuwe stok gevonden om Ajax en directeur voetbalzaken Sven Mislintat mee te slaan. Dit keer richt de campagnekrant zijn pijlen op de mogelijke transfer van de Armeense middenvelder Eduard Spertsyan (23), nu nog actief voor het Russische Krasnodar. Volgens de Telegraaf kan Ajax moreel gezien geen zakendoen met een club uit Rusland, maar in werkelijkheid boeit het de Telegraaf geen reet en is het een hetze begonnen omdat Ajax-wachter Mike Verweij geen bronnen meer heeft.

Objectief gezien hebben ze natuurlijk een punt, maar het is ook wel mooi dat ze rondom Til (PSV) en Szymanski (Feyenoord) niets hebben gezegd. Ze hebben zelfs Levchenko erbij gehaald voor een interview. Deze haat :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rogier.:

Sorry voor de dubbelpost, maar kwam net deze tegen. PowNed :-D https://www.powned.tv/artikel/ajax-moet-schijt-hebben-aan-goedkope-hetze-te

Objectief gezien hebben ze natuurlijk een punt, maar het is ook wel mooi dat ze rondom Til (PSV) en Szymanski (Feyenoord) niets hebben gezegd. Ze hebben zelfs Levchenko erbij gehaald voor een interview. Deze haat :D 

Die is net zo wappie als zijn vrouw Victoria Koblenko.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dansmeister:

Wat moet hij doen dan?

Beetje wat verdedigers halen, een nummer 10, Klaassen op vakantie sturen, tweede spits halen en volgens mij nu ook een vervanger voor Kudus halen.

Citaat

Woensdag 27 juli
'Kudus nadert persoonlijk akkoord met Chelsea'
Mohammed Kudus nadert een persoonlijk akkoord met Chelsea, zo beweert Football Insider. Volgens het medium hangt er een prijskaartje van ongeveer veertig miljoen euro aan de Ghanees. Kudus heeft nog een contract tot medio 2025 bij Ajax, maar hij staat open voor een stap naar Engeland. Chelsea is nadrukkelijk op zoek naar een aanvallende middenvelder na de transfers van Mason Mount, Kai Havertz en Christian Pulisic en hiervoor is Kudus in beeld bij The Blues.

Geloof alleen niet dat Kudus zal vertrekken voor 40 mil. Laat ManUtd en Chelsea maar lekker tegen elkaar opbieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei La Pulga:

Dan heb ik echt wel dat die liever iets anders gaat doen. 

Mike Verweij is that you? 

21 minuten geleden zei Rogier.:

Verkoop van Timber was nodig om gat in de begroting te dichten, dus pas als er nóg een speler verkocht wordt, kun je versterken. Bassey zal inderdaad wel vervangen worden door één of twee man in de verdediging (rechts, misschien linksback), maar verder moet er nog wel wat verkocht worden om er op de aanvallende posities wat bij te krijgen.

En Timber doet relatief weinig aan je afschrijvingen. Net als Tadic. Dus ja er komt ruimte in je salarishuis, maar Bassey en minimaal Kudus of Alvarez verkopen zou heel prettig zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites