Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Ik heb deze voor jullie:

En deze:

Citaat

De belangstelling uit de Premier League voor Mohammed Kudus blijft maar toenemen. Na Arsenal en Chelsea denkt nu ook het Manchester United van Erik ten Hag aan de Ajax-aanvaller, meldt The Times.

Rasmus Højlund, spits van Atalanta Bergamo, staat bovenaan de lijst op Old Trafford en de verwachting is dat er deze week een bod volgt. De Deense spits moet echter 100 miljoen euro kosten. Dat is United veel te gortig. Mocht Højlund niet haalbaar blijken, dan gaat de aandacht op Randal Kolo Muani (Eintracht Frankfurt) óf Kudus (Ajax).

De 22-jarige Kudus maakte in 2020 de overstap van FC Nordsjaelland naar Ajax, toen Ten Hag aan het roer stond in Amsterdam. De Ghanees werd in zijn eerste jaren achtervolgd door blessures. Ten Hag liet echter regelmatig optekenen hem een 'geweldige speler' te vinden.

Ook binnen Manchester United spreekt Ten Hag vol lof over Kudus, meldt The Times. Een nadeel is wel dat de sierlijke linkspoot zichzelf niet ziet als spits. Vorig seizoen zette Alfred Schreuder hem vaak in de punt van de aanval, maar Kudus was het op z'n zachtst gezegd niet eens met die keuze. Liever speelt hij vanaf rechts of achter de spits.

Ook Arsenal en Chelsea zijn in de markt voor Kudus. Manchester United gaf deze zomer al 125 miljoen euro uit aan Mason Mount en Andre Onana. Een vertrek van spelers als Donny van de Beek, Harry Maguire, Fred, Anthony Martial en Fred moet voor meer ruimte in het salarisbudget zorgen.

Het ligt voor de hand dat Kudus dolgraag naar United wil. "Ik heb vooralsnog wel het idee dat hij graag die transfer wil maken. Mo is daar duidelijk in geweest. Dat weet de clubleiding ook", zei Ajax-trainer Maurice Steijn afgelopen weekend tegen het Algemeen Dagblad. Vorig jaar plukte Ten Hag met Antony en Lisandro Martínez al twee spelers weg uit Amsterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

20 uur geleden zei Lazy:

Nou hop, Kudus verkopen en deze - soortgelijke - speler voor terug halen  19-jarige Ghanees die bij  FC Nordsjaelland speelt. Kan op alle drie posities voorin spelen, maar speelt het best vanaf rechts. Linkspoot en draait dus graag naar binnen. 

En scoort gister even een hattrick in 30 minuten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Sanel:

Hoeveel moet Nuamah kosten?

Zijn waarde wordt geschat op 6 miljoen (transfermarkt) en met een 3-jarig contract en de toegenomen interesse in het achterhoofd is het dan vanaf miljoentje of 15 á 20... denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Lazy:

Zijn waarde wordt geschat op 6 miljoen (transfermarkt) en met een 3-jarig contract en de toegenomen interesse in het achterhoofd is het dan vanaf miljoentje of 15 á 20... denk ik.

Had ergens gelezen 17 miljoen inderdaad.

22 minuten geleden zei Thierryvane:

Voor de liefhebbers: om 17:00 uur speelt Ajax een oefenpot tegen het Duitse SpVgg Unterhaching. Live te zien op YouTube.

Ben benieuwd inderdaad. Ben ook benieuwd of we deze week langzaam beginnen te zien wat voor middenveld Steijn mee wilt gaan beginnen aan de competitie. De andere twee linies zijn denk ik nog te veel afhankelijk wat er gaat gebeuren komende weken op de markt. Met name achterin.

Voorin lijkt Bergwijn - Brobbey - Kudus/aankoop wel duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pohhh heerlijke eerste 2 minuten.

• Goed overzicht behouden door Conceicao en prima bal op Daramy
  • Daramy kan nog steeds geen bal onder controle houden, dat was redelijk beschamend
  • Klaassen laat vóllédig zijn man lopen, en het had na 1 minuut al 0-1 kunnen staan
  • In de opbouw laat Taylor zich zien, Klaassen verstopt zich tussen 3 man in (Gorter gaat hem dan natuurlijk nooit inspelen)
  • Klaassen krijgt na een mooi driehoekje de kans om de bal door te spelen of open te draaien, maar verliest de bal door een slechte pass en gaat er op een slakkengang weer achteraan
  • Goede positiewisselingen bij Unterhaching, Klaassen laat zich volledig uit positie lopen, hij en Taylor coachen vervolgens niemand waardoor er 2 man vrij staat en zij allebei noch een man noch een ruimte af staan te dekken

Klaassen kan écht niet meer. Ook niet als controleur. Taylor als controleur kan alleen met een ervaren man ernaast/-achter die wél coacht. En die zijn er allebei niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel een stukje slechter gesteld dan ik dacht, er is wel écht slecht ingekocht. Zie Conceiçao er nog wel komen, die is nu alleen te licht nog. Daramy zou je eigenlijk die 10 miljoen voor moeten pakken als je die nog kan krijgen, daar moet je toch echt wel betere alternatieven voor kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rogier.:

Het is wel een stukje slechter gesteld dan ik dacht, er is wel écht slecht ingekocht. Zie Conceiçao er nog wel komen, die is nu alleen te licht nog. Daramy zou je eigenlijk die 10 miljoen voor moeten pakken als je die nog kan krijgen, daar moet je toch echt wel betere alternatieven voor kunnen vinden.

Gelukkig heb je nog Bergwijn en Godts. Snel slijten aan een Deense club. Chico begin ik ook steeds meer over te twijfelen. Zo besluiteloos altijd en een rendement van 0,0.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Thierryvane:

Gelukkig heb je nog Bergwijn en Godts. Snel slijten aan een Deense club. Chico begin ik ook steeds meer over te twijfelen. Zo besluiteloos altijd en een rendement van 0,0.

Die jongen is ook pas net 20 en heeft een jaar lang amper gespeeld. Juist als je in die fase bent aanbeland, heb je speelminuten nodig. Zie een Vinicius Jr. (totaal ander niveau natuurlijk), was ook niet altijd even best maar heeft toen in één keer die stap gezet. Zoiets kan bij hem ook gebeuren, maar dan moet je wel de ruimte krijgen om ervaring op te doen aangaande beslissingen maken op wedstrijdtempo met de druk van een wedstrijd.

Bizar trouwens net hè, dat team van net heeft gewoon 57 miljoen gekost (Klaassen 12M, Wijndal 10M, Brobbey 18M, Chico 5M, Daramy 12M), en presteerde niet beter dan het normale Jong-team. Ongelofelijk eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Rogier.:

Die jongen is ook pas net 20 en heeft een jaar lang amper gespeeld. Juist als je in die fase bent aanbeland, heb je speelminuten nodig. Zie een Vinicius Jr. (totaal ander niveau natuurlijk), was ook niet altijd even best maar heeft toen in één keer die stap gezet. Zoiets kan bij hem ook gebeuren, maar dan moet je wel de ruimte krijgen om ervaring op te doen aangaande beslissingen maken op wedstrijdtempo met de druk van een wedstrijd.

Bizar trouwens net hè, dat team van net heeft gewoon 57 miljoen gekost (Klaassen 12M, Wijndal 10M, Brobbey 18M, Chico 5M, Daramy 12M), en presteerde niet beter dan het normale Jong-team. Ongelofelijk eigenlijk.

Heb je ook gelijk in. Schrijf hem ook nog niet volledig af, maar hoop wat meer van 'm te zien dit seizoen.

Helemaal in #TeamBranco hoor. Tering. :< 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een megaverschil met de eerste helft zeg. Het is dan nu wel tegen de O23 van Unterhaching, maar het tempo, beweging en manier van vrijlopen is zo’n bizar groot verschil. Met name Tahirovic en Van de Boomen, wát een verademing. Die laatste is met de passing heel zichtbaar, maar Tahirovic maakt het voetbal wel echt heel makkelijk. Zie Vos er absoluut niet zomaar tussen komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Rogier.:

Daramy is net 21 en heeft eigenlijk veel meer gepresteerd dan Conceicao in zijn carrière.

Denk oprecht dat qua rendement ook je meer hebt aan Daramy dan aan Conceicao. Bij Conceicao ziet het er vooral leuk uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowieso blijft het vreemd dat Ajax hem als linksbuiten op blijft stellen (Daramy dan). Speelde vorig seizoen erg sterk als naar binnen komende rechtsbuiten. Gun hem dan in elk geval paar duels in de voorbereiding om daar te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond godts vandaag wel redelijk lekker ballen.

Wat mij betreft ook team Branco. Jezus wat kan die man een bal wegleggen. 

Maar jongen, hier moet nog wel wat bij he? En zeker ook wat weg. Klaassen aub nooit meer in een Ajax shirt en ik Taylor maar even een jaartje verhuren ofzo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei timpy00:

Daramy is net 21 en heeft eigenlijk veel meer gepresteerd dan Conceicao in zijn carrière.

Denk oprecht dat qua rendement ook je meer hebt aan Daramy dan aan Conceicao. Bij Conceicao ziet het er vooral leuk uit. 

24 minuten geleden zei Lazy:

Sowieso blijft het vreemd dat Ajax hem als linksbuiten op blijft stellen (Daramy dan). Speelde vorig seizoen erg sterk als naar binnen komende rechtsbuiten. Gun hem dan in elk geval paar duels in de voorbereiding om daar te spelen.

Daramy heeft aangetoond (o.a. in voorbereiding vorig jaar) juist absoluut niet een rechtsbuiten te zijn. Heeft ook bij Kopenhagen gewoon afgelopen seizoen op links gespeeld.

Godts veruit beste optie op tweede helft o.b.v. deze wedstrijd. Benieuwd naar ontwikkelingen komende weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Rogier.:

Daramy heeft aangetoond (o.a. in voorbereiding vorig jaar) juist absoluut niet een rechtsbuiten te zijn. Heeft ook bij Kopenhagen gewoon afgelopen seizoen op links gespeeld.

Je hebt gelijk. Stom, in een podcast van VI hadden ze het over hem als rechtsbuiten en daar haakte ik op in. Dan heb ik niets gezegd 😬

Overigens: 5-3 van 3.Bundesliga promovendus winnen. Lek is boven!!! 💪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets moet het dan gaan worden, denk ik? Sutalo/Vitik hopelijk voor de RCV. Vind Mbuyamba ook nog altijd een optie als back-up. Spertsyan dan waarschijnlijk op 10 plus een nieuwe rechtsbuiten. Liefst nog een spits die met Brobbey kan concurreren want Rasmussen is het niet. Die moet lekker nog een jaartje in Jong ballen of verhuurd worden aan een club in het rechterrijtje.

Bergwijn - Brobbey - aankoop

Branco - Spertsyan - Tahirovic/Taylor

Wijndal/ASE - Hato - aankoop - Rensch

Rulli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Thierryvane:

Zoiets moet het dan gaan worden, denk ik? Sutalo/Vitik hopelijk voor de RCV. Vind Mbuyamba ook nog altijd een optie als back-up. Spertsyan dan waarschijnlijk op 10 plus een nieuwe rechtsbuiten. Liefst nog een spits die met Brobbey kan concurreren want Rasmussen is het niet. Die moet lekker nog een jaartje in Jong ballen of verhuurd worden aan een club in het rechterrijtje.

Bergwijn - Brobbey - aankoop

Branco - Spertsyan - Tahirovic/Taylor

Wijndal/ASE - Hato - aankoop - Rensch

Rulli

Gelet op de opmerkingen van Steijn verwacht ik eerder een aankoop op linksback. Vind beide niet goed genoeg. Branco - Tahirovic staat denk wel. Taylor (zie ik niet in de rol van zes/acht in dit Ajax) en Berghuis wellicht om de tien plek laten knokken. Spertsyan zou ik pas halen als je het achterin dicht hebt en een goede opvolger voor Kudus + een tweede spits. Ik snap de wens, maar de andere gaten zijn te groot om daar nu direct te investeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites