Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei timpy00:

Van mij hoeft Bassey in elk geval niet weg voor minder dan zijn aankoopbedrag.

Sorry, maar als je in een oefenwedstrijd op een bijveld al op deze wijze in de problemen komt in de opbouw. Hoe zie je dan een toekomst voor hem bij Ajax? Hoe moet Bassey straks in een volle ArenA in een topper gaan opbouwen? Tegenstanders weten dit allemaal, zetten hem onderdruk en dan ga je veel en veel meer van die momenten krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 uur geleden zei ElMarcos:

Sorry, maar als je in een oefenwedstrijd op een bijveld al op deze wijze in de problemen komt in de opbouw. Hoe zie je dan een toekomst voor hem bij Ajax? Hoe moet Bassey straks in een volle ArenA in een topper gaan opbouwen? Tegenstanders weten dit allemaal, zetten hem onderdruk en dan ga je veel en veel meer van die momenten krijgen. 

Buiten dat ik nergens zeg dat hij basisspeler moet worden, denk ik dat hij dinsdag op een foute inspeelpass een prima pot speelde. Om voorbeeld te geven Taylor wordt van die 2e helft aangegeven dat hij goed/prima speelden. Maar deed eigenlijkp precies hetzelfde, en weigerde in de 3e minuut ofzo naar rust al terug te lopen met zijn man.

Maar goed, Bassey mag best weg maar ik zou hem niet voor minder dan zijn aankoopbedrag van de hand doen. Buiten dat ik het idee heb dat wanneer hij wel in een beter Ajax zou spelen, zoals Davinson Sanchez, hij er prima kan staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei timpy00:

Buiten dat ik nergens zeg dat hij basisspeler moet worden, denk ik dat hij dinsdag op een foute inspeelpass een prima pot speelde. Om voorbeeld te geven Taylor wordt van die 2e helft aangegeven dat hij goed/prima speelden. Maar deed eigenlijkp precies hetzelfde, en weigerde in de 3e minuut ofzo naar rust al terug te lopen met zijn man.

Ging het maar om alleen de foute pass op zichzelf, maar als je kijkt naar de hele periode dat hij aan de bal is. Hij kan terug naar Pasveer, hij kan hem breed spelen, zelfs nog het middenveld in geven. Maar hij blijft maar tanen met de bal en kiest dan de enige bal die je niet kan en mag geven daar. Dat is inherent aan zijn speelstijl en zijn beperkte mogelijkheden aan de bal.

Taylor is in de omschakeling ook een probleem. Die moet echt verder naar voren spelen met jongens er achter die er altijd staan. Maar dan nog moet de knop om bij hem. Gebeurt dat niet, dan speelt hij over een jaar of twee bij Heerenveen. 

Voor de volledigheid nog even de beelden. 

bewerkt door ElMarcos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei ElMarcos:

Ging het maar om alleen de foute pass op zichzelf, maar als je kijkt naar de hele periode dat hij aan de bal is. Hij kan terug naar Pasveer, hij kan hem breed spelen, zelfs nog het middenveld in geven. Maar hij blijft maar tanen met de bal en kiest dan de enige bal die je niet kan en mag geven daar. Dat is inherent aan zijn speelstijl en zijn beperkte mogelijkheden aan de bal.

Taylor is in de omschakeling ook een probleem. Die moet echt verder naar voren spelen met jongens er achter die er altijd staan. Maar dan nog moet de knop om bij hem. Gebeurt dat niet, dan speelt hij over een jaar of twee bij Heerenveen. 

Voor de volledigheid nog even de beelden. 

Denk overigens dat het een combinatie is van een speler die opdrachten 'moet' uitvoeren waar hij zich niet comfortabel bij voelt. Maar zoals gezegd, hij moet van mij niet per se blijven. Ik zou hem alleen niet weg doen voor minder dan aankoopbedrag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Chiemel:

Niet echt boeiend. We kregen er toch een nieuwe bij van Fener? Pasveer heb ik een tijdje geleden al afgeschreven.

Helaas hebben we na zijn goede maanden voor de blessure en het Onana debacle nooit meer die Pasveer gezien. Wel genoten van de grijze Samoerai. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Ajax heeft de zestienjarige Lasse Abildgaard overgenomen van het Deense Silkeborg IF, zo meldt de Amsterdamse club via de officiële kanalen. De Deense jeugdinternational wordt toegevoegd aan de selectie van Ajax Onder 17.

Het talent volgde al proeftrainingen bij Ajax en tekent nu een contract in de hoofdstad. Dat contract gaat per direct in en heeft een looptijd van drie jaar, tot medio 2026. Ajax schrijft verder dat de overgang onder voorbehoud van enkele formaliteiten is. Abildgaard kan op het middenveld uit de voeten, maar kan ook in de aanval worden ingezet.

De Deen speelde in de jeugd van FC Midtjylland en Silkeborg IF, waar hij afgelopen seizoen uitkwam voor het hoogste jeugdteam. Abildgaard trainde in november vorig jaar al veertien dagen mee bij Ajax. Daarnaast was hij ook op proef bij Red Bull Salzburg en Manchester United. Bij Silkeborg IF heeft de middenvelder annex aanvaller nog een 'stagecontract' tot de zomer van 2025.

'Ajax betaalt één miljoen euro voor Abildgaard'

Het Deense medium Ekstrabladet meldde vorige maand dat Ajax daardoor een transfersom moet overmaken aan Silkeborg IF. Naar verluidt kost Abildgaard rond de zeven miljoen Deense kronen, wat neerkomt op een bedrag van één miljoen euro. De Deen is niet de eerste speler die Silkeborg inruilt voor Ajax. In 2015 kwam Kasper Dolberg ook over van die club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Michaelinho*:

Toch wel een paar serieuze oogkleppen daar bij Fulham. Al denk ik dat wanneer je hem weinig met bal laat doen het een prima breker kan zijn.

Ik denk dat hij prima in de PL past hoor. Lijkt mij in ieder geval voor iedereen de beste oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 miljoen voor Bassie, dat heeft Sven toch wel voor elkaar. Hopen dat Alvarez ook snel bekend wordt gemaakt en dan vol inzetten op een extra spits, rechtsachter, rechter centrale verdediger en een linksachter.

Een creatieve middenvelder met scorend vermogen zou ook fijn zijn trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei La Pulga:

20 miljoen voor Bassie, dat heeft Sven toch wel voor elkaar. Hopen dat Alvarez ook snel bekend wordt gemaakt en dan vol inzetten op een extra spits, rechtsachter, rechter centrale verdediger en een linksachter.

Edson zou zelf te hoge eisen bij West Ham neergelegd hebben.

3 minuten geleden zei Michaelinho*:

Spoeling word bij zijn vertrek trouwens wel extreem dun. Bij de Afkicken Daily riepen ze volgens mij nog ergens dat Ajax individueel veruit de sterktse selectie heeft, maar dat lijkt me na zijn vertrek al helemaal niet meer te kloppen. 

Was dat niet Zo Snel Mogelijk van VI? Overigens denk ik dat als je puur naar de potentiele individuele klasse bij Ajax kijkt dat het nog wel kan kloppen. Alleen is het geen team en hebben we op sommige plekken meer kwaliteit dan op andere. Verschil is te groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei ElMarcos:

Edson zou zelf te hoge eisen bij West Ham neergelegd hebben.

Was dat niet Zo Snel Mogelijk van VI? Overigens denk ik dat als je puur naar de potentiele individuele klasse bij Ajax kijkt dat het nog wel kan kloppen. Alleen is het geen team en hebben we op sommige plekken meer kwaliteit dan op andere. Verschil is te groot.

Zou ook kunnen ja. Denk dat Feyenoord op vrijwel iedere positie op dit moment meer of in ieder geval gelijkwaardige kwaliteit heeft. Zeker als Alvarez en Kudus ook nog vertrekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Michaelinho*:

Zou ook kunnen ja. Denk dat Feyenoord op vrijwel iedere positie op dit moment meer of in ieder geval gelijkwaardige kwaliteit heeft. Zeker als Alvarez en Kudus ook nog vertrekken. 

Ik denk dat dat wat Feyenoord betreft erg meevalt. Vooral defensief hebben ze meer kwaliteit en met Gimenez hebben ze een goede spits. Verder is het prima tot oké. Maar zeker in de breedte houdt het niet over, de talenten die ze hebben is afwachten, net als die jongens die ze van Zwolle haalden.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Ik zou Bergwijn - Brobbey - Kudus niet graag ruilen voor de voorste drie van Feyenoord. Gimenez is denk ik beter dan Brobbey, maar die andere twee? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Ik denk dat dat wat Feyenoord betreft erg meevalt. Vooral defensief hebben ze meer kwaliteit en met Gimenez hebben ze een goede spits. Verder is het prima tot oké. Maar zeker in de breedte houdt het niet over, de talenten die ze hebben is afwachten, net als die jongens die ze van Zwolle haalden.

Haha wat zeg jij nou?

Pedersen is beter dan Rensch, Trauner beter dan Aertssen Hancko beter dan Hato en Hartman beter dan Wijndal. Ik vind je optimisme te prijzen, maar denk echt dat ik van dit Ajax alleen Kudus zou willen overnemen, als dat zou kunnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Arezo:

Haha wat zeg jij nou?

Pedersen is beter dan Rensch, Trauner beter dan Aertssen Hancko beter dan Hato en Hartman beter dan Wijndal. Ik vind je optimisme te prijzen, maar denk echt dat ik van dit Ajax alleen Kudus zou willen overnemen, als dat zou kunnen. 

Hij zegt toch juist ook dat ze defensief inderdaad erg ver achterlopen op Feyenoord? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Michaelinho*:

Daarom rekende ik Kudus ook al niet mee 

Als Kudus vertrekt, komt daar een vervanger voor. Voorlopig moet je hem denk ik gewoon meerekenen.

Middenveld moet je denk ik afwachten hoe het in elkaar valt bij Ajax en Feyenoord om te zien wie sterker is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites