Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Rogier.:

Benieuwd naar vanavond. Klaiber, Timber en Rensch schijnen de coronagevallen te zijn, en Regeer geblesseerd. Kom je al snel uit bij een ASE die rechts speelt, of een Gooijer of Jermoumi. Verder, als je in koppeltjes denkt, zie ik zelf al gauw de combinatie Kudus - Tadic en Berghuis - Brobbey voor 10 en 9, dus ik mag hopen dat hij niet nu met Klaassen aan komt zetten.

Twee van de drie gevallen gaan minuten maken. Zijn alweer fit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

16 minuten geleden zei Rogier.:

We weten natuurlijk dat Schreuder van een type Alvarez houdt, dus die speelt. Dan heb je daarnaast nog Kudus, Taylor, Berghuis (en Tadic) als serieuze opties voor 2 posities. Daarnaast kunnen Ünüvar en Ihattaren daar ook spelen, en dienen zij ook minuten te krijgen. Dat zou ik op de 6-positie na niet onderbezet willen noemen, waarvan het me niet zou verbazen als Blind daar minuten gaat maken (ben benieuwd hoe dat zal gaan).

Dan heb ik Klaassen nog niet eens genoemd, die Schreuder zelf vast als serieuze optie ziet. Mooiste zou zijn als er een mooie club komt voor Alvarez waar hij zelf ook heen wil (helaas Leipzig), maar dat hadden we al eerder geconcludeerd. 

Kwantitatief is het probleem niet natuurlijk. Keuzes genoeg, maar vooral qua kwaliteit is het in mijn ogen ook net onvoldoende. Als je kijkt naar de ambitie om Europees te overwinteren in de Champions League, dan mis je toch eigenlijk wel een échte spelmaker op je middenveld. Iemand die het spel kan versnellen of een splijtende pass in huis heeft en daarmee compenseert voor het gebrek aan creativiteit en handelingssnelheid van een Álvarez. Ünuvar, Taylor, Ihatteren kunnen wellicht ooit die rol nemen, maar zie ik niet direct die kar trekken. De enige variant die ik een kans wil geven waarin je geen spelmaker aantrekt is wanneer je die rol aan Berghuis geeft en Tadic op tien zet. Al vind ik ook dat nog wel een risico. 

Natuurlijk heeft Ajax voor Nederlandse begrippen al een riante en ruime selectie. Alleen vind ik dit toch wel een blinde vlek in het beleid, waar je wellicht toch moet bijsturen op kwaliteit. Net als in het doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei ElMarcos:

Kwantitatief is het probleem niet natuurlijk. Keuzes genoeg, maar vooral qua kwaliteit is het in mijn ogen ook net onvoldoende. Als je kijkt naar de ambitie om Europees te overwinteren in de Champions League, dan mis je toch eigenlijk wel een échte spelmaker op je middenveld. Iemand die het spel kan versnellen of een splijtende pass in huis heeft en daarmee compenseert voor het gebrek aan creativiteit en handelingssnelheid van een Álvarez. Ünuvar, Taylor, Ihatteren kunnen wellicht ooit die rol nemen, maar zie ik niet direct die kar trekken. De enige variant die ik een kans wil geven waarin je geen spelmaker aantrekt is wanneer je die rol aan Berghuis geeft en Tadic op tien zet. Al vind ik ook dat nog wel een risico. 

Natuurlijk heeft Ajax voor Nederlandse begrippen al een riante en ruime selectie. Alleen vind ik dit toch wel een blinde vlek in het beleid, waar je wellicht toch moet bijsturen op kwaliteit. Net als in het doel.

Ik denk dat we het daar dan in oneens gaan zijn. Zolang er 2 van het trio Taylor, Kudus en Berghuis in staan (geen Klaassen) is dat mijn insziens in combinatie met de rest van het team (Bergwijn, Tadic, Antony, Wijndal, Timber) zeker voldoende. De tijd zal het leren. 

Edit: Overigens, ook al zou je de kwaliteit op 8/10 onvoldoende vinden, je kunt er bijna niks aan doen denk ik. Er loopt bepaald kapitaal rond, en wat jeugdspelers die kansen moeten krijgen omdat je nu eenmaal Ajax bent. Je kunt nog wel een topper halen, maar Tadic gaat waarschijnlijk ook al af en toe op 10 spelen, dus dan ga je echt snel richting kapitaalvernietiging toe.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvarez met een Kudus ernaast is toch vrij onsamenhangend en wat uit balans. Überhaupt vind ik Alvarez op het middenveld zo goed helemaal niet en wat overschat. Hij is voetballend nogal beperkt, maar ook in het druk zetten en de restverdediging is hij lang niet altijd zo geweldig. Hij is vrij log (niet erg mobiel), niet erg snel, kiest vaak verkeerd positie.. 

Je hebt in de Ajax-stijl liefst daar iemand die fel drukzetten en defensieve arbeid kan combineren met wat vlugheid en soepel voetballend vermogen. Je had zowel Matusiwa als Q. Timber daarin kunnen opleiden, maar goed, dat hebben ze niet gedaan. Nu moet je eigenlijk nog steeds zo'n type speler hebben, dat maakt het veel makkelijker om er een Taylor of desnoods een Kudus naast te zetten. Dat is dan meer een geheel en zorgt voor een soepeler middenveld. Naast Alvarez heeft die middenvelder al snel een enorme verantwoordelijkheid in voetballend opzicht en ik ben bang dat ze die (net als Gravenberch) niet tot maar matig kunnen dragen. 

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er mensen die vertrouwen hebben in het beleid van Alfred Schreuder? Ik ken hem alleen maar van zijn passage bij Brugge maar ik kan niet beoordelen op een half jaartje. Wat heeft die man al bewezen of gedaan in zijn trainerscarrière en kan hij het werk van Ten Hag verder zetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei NicoHaak:

Hoop dat Schreuder flink wisselt in de rust en het idee is om twee volwaardige elftallen te hebben staan beiden helften. Want Taylor bankie daar wordt ik niet vrolijk van. 

Denk het niet. Spelen morgenavond nog een keer, maar dan besloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Socrates:

Alvarez met een Kudus ernaast is toch vrij onsamenhangend en wat uit balans. Überhaupt vind ik Alvarez op het middenveld zo goed helemaal niet en wat overschat. Hij is voetballend nogal beperkt, maar ook in het druk zetten en de restverdediging is hij lang niet altijd zo geweldig. Hij is vrij log (niet erg mobiel), niet erg snel, kiest vaak verkeerd positie.. 

Je hebt in de Ajax-stijl liefst daar iemand die fel drukzetten en defensieve arbeid kan combineren met wat vlugheid en soepel voetballend vermogen. Je had zowel Matusiwa als Q. Timber daarin kunnen opleiden, maar goed, dat hebben ze niet gedaan. Nu moet je eigenlijk nog steeds zo'n type speler hebben, dat maakt het veel makkelijker om er een Taylor of desnoods een Kudus naast te zetten. Dat is dan meer een geheel en zorgt voor een soepeler middenveld. Naast Alvarez heeft die middenvelder al snel een enorme verantwoordelijkheid in voetballend opzicht en ik ben bang dat ze die (net als Gravenberch) niet tot maar matig kunnen dragen. 

Eigenlijk kunnen we toch zeggen dat na het vertrek van Frenkie en Lasse de twee achterste middenvelders al steevast een probleem vormen om in te vullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Srangaman:

Was maar een kleine twee meter 

Ik kan het nog sterker vertellen, maar dan moet ik liegen. :classic_tongue: Al lijkt het wel buitenspel ja.

13 minuten geleden zei Srangaman:

Die Rensch geeft gewoon op bij die tegengoal... Direct banken.

Hij moet wel opgeven, want die jongen is sneller en kruist voorlangs. Anders haalt hij hem neer en kan hij sowieso gaan douchen. Maar dit moet hij wel slimmer gaan doen, maar aangezien Sjaan en Regeer de alternatieven zijn zal hij blijven staan. Als ik ergens achterin iemand erbij wil, dan is het rechtsback. 

Gat tussen Rensch en het centrum vond ik ook groot. Net als de ruimte in de korte hoek van Remko trouwens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei ElMarcos:

Hij moet wel opgeven, want die jongen is sneller en kruist voorlangs. Anders haalt hij hem neer en kan hij sowieso gaan douchen.

Ik zeg ook niet dat hij hem moet neerhalen, maar in ieder geval doorblijven lopen om weer te kunnen helpen als Timber de aanvaller naar de buitenkant dwingt bijvoorbeeld. Nu stopte hij helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Srangaman:

Ik zeg ook niet dat hij hem moet neerhalen, maar in ieder geval doorblijven lopen om weer te kunnen helpen als Timber de aanvaller naar de buitenkant dwingt bijvoorbeeld. Nu stopte hij helemaal.

Dat moet er nog wel uit ja, maar dat proces zal hij écht nog door moeten vrees ik. Daarom zou een extra optie geen overbodige luxe zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Arezo:

Issie op 6 beter dan Alvarez?

Ligt aan de tegenstander. Tegen een ploeg die zich meer laat inzakken absoluut. Tegen een ploeg die zelf ook vol op de aanval wil spelen wellicht niet. 

2 minuten geleden zei Thierryvane:

Klaassen kan echt niet meer

te onzichtbaar. Zie daar graag Kudus of Tadic. Wanneer je Taylor en Blind naast elkaar zet kan Berghuis ook nog. Klaassen alleen brengen als we wellicht een voorsprong moeten verdedigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites