Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

23 minuten geleden zei Socrates:

Nah, ik schat Dest voetballend wel een paar klasses hoger in. Defensief zal het niet veel schelen.

Ik denk alleen dat de diepgang van Rensch. Zeker als inverted back wat hij vaak speelt bij Ajax beter bij het huidige Ajax past als de speelstijl van Dest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dest kan zowel naar binnen als diep op de vleugel. Heeft een betere techniek en is handiger. Rensch heeft gewoon een functionele basistechniek, beetje zoals Timber, maar voetballend en offensief vind ik hem vergeleken met Mazraoui en Dest echt minder. Rensch zie ik meer als een soort Anita destijds op links.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-12-2021 om 12:42 zei La Pulga:

Komt als rechtsachter wel wat te kort, gek genoeg speelt hij zijn betere wedstrijden op de linksbuiten. Ook heeft die gast nog wel 4 longen en kan hij de hele wedstrijd rennen. Alleen zonder mandekking achter hem wilt hij nog wel wat weggeven. Ook kan die gast echt geen kansen afmaken, zelfs niet voor open doel (El Classico) en denk ik inderdaad dat Barcelona gewoon wat centjes aan hem wilt verdienen om Ferran Torres in te schrijven.

Als ik Ajax was zou ik hem niet terugnemen en lekker Rensch laten doorstromen. 

Ook zat ik te denken aan hoe Overmars wel af en toe ligt te slapen, Mazza had die echt al vorig jaar moeten verlengen en ook lijkt nu hetzelfde te gebeuren met Gravenberch. Bij Brobbey had ie te maken met een vies spelletje van Rioola maar dan zou ik zo'n speler nooit terug halen als voorbeeld voor je andere jeugdspelers. Verder kan je echt een waslijst vullen met miskopen maar dat is bij elke club met een beetje geld wel normaal en verantwoord. 

Hij is alleen een held in het verkopen van spelers. Ben benieuwd wat hij voor Martinez, Antony en Timber zal vangen.

Hier voor de verandering overigens niet met je eens. Dest begon gewoon zeer aardig. Zijn eerste keer RM waarin hij Vinicius de baas was en sowieso liet hij met regelmaat leuke dingen zien. Was imo een tijd één van de lichtpuntjes.

Tot het moment dat Koeman constant 3-5-2 zonder spellijn ging spelen en Mingueza als RCV ineens zijn flank dichtliep, of hij rugdekking kreeg van slome Pique, of hij met Luuk de Jong samen moest spelen. Dan is hij ook nog eens een tijd buitenspeler voorin geweest en onder Xavi kan hij in de 3-2-2-3 ook enkel als buitenspeler voorin. Heeft dit seizoen ook vaak last van blessures en met pijntjes spelen.

Ik geloof er 100% in dat Dest in een (functionerende) viermansdefensie een zeer aardig backje kan zijn. En in een ploeg die nog een beetje dominant kan zijn, veel de bal op de helft van de tegenstander heeft én met een aardige rechtsbuiten kan hij zelfs zomaar uitgroeien tot één van de meest attractieve en wie weet zelfs beste rechtsbacks van de wereld. Daar geloof ik nog steeds in.

Dus eh, om tot een nog wat uitgebreider antwoord te komen: als je Mazraoui transfervrij kan verliezen óf kan ruilen voor Dest.. Dat is wmb een no-brainer. Natuurlijk doe je dat, ik kijk er van op dat anderen hier zo negatief lijken te zijn over hem.

Als je de geruchten mag geloven zit dat wel anders in het wereldje van scouts en td's, want Dest lijkt nog altijd op de radar van topclubs te staan. Dus dan valt er zelfs niet eens zoveel te willen voor Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

Hier voor de verandering overigens niet met je eens. Dest begon gewoon zeer aardig. Zijn eerste keer RM waarin hij Vinicius de baas was en sowieso liet hij met regelmaat leuke dingen zien. Was imo een tijd één van de lichtpuntjes.

Tot het moment dat Koeman constant 3-5-2 zonder spellijn ging spelen en Mingueza als RCV ineens zijn flank dichtliep, of hij rugdekking kreeg van slome Pique, of hij met Luuk de Jong samen moest spelen. Dan is hij ook nog eens een tijd buitenspeler voorin geweest en onder Xavi kan hij in de 3-2-2-3 ook enkel als buitenspeler voorin. Heeft dit seizoen ook vaak last van blessures en met pijntjes spelen.

Ik geloof er 100% in dat Dest in een (functionerende) viermansdefensie een zeer aardig backje kan zijn. En in een ploeg die nog een beetje dominant kan zijn, veel de bal op de helft van de tegenstander heeft én met een aardige rechtsbuiten kan hij zelfs zomaar uitgroeien tot één van de meest attractieve en wie weet zelfs beste rechtsbacks van de wereld. Daar geloof ik nog steeds in.

Dus eh, om tot een nog wat uitgebreider antwoord te komen: als je Mazraoui transfervrij kan verliezen óf kan ruilen voor Dest.. Dat is wmb een no-brainer. Natuurlijk doe je dat, ik kijk er van op dat anderen hier zo negatief lijken te zijn over hem.

Als je de geruchten mag geloven zit dat wel anders in het wereldje van scouts en td's, want Dest lijkt nog altijd op de radar van topclubs te staan. Dus dan valt er zelfs niet eens zoveel te willen voor Ajax.

Dit gerucht over die ruil schijnt ook niet waar te zijn.

Met Ajax en Barca op je cv en relatief veel potjes als basisspeler zijn er altijd wel clubs die het willen proberen. Vind hem ook niet slecht. Ben persoonlijk alleen niet zo'n fan van hem. Buiten dat wat je zegt ook klopt denk niet dat Ajax voor hem ook een serieuze optie zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Socrates:

Dest heeft absoluut potentie, het is alleen de type back die hij is wat mij niet aanstaat. Ik zou ook nooit fan worden van een Dumfries, hoe goed die het ook zal doen. Dat heb ik ook met Dest, beetje een blinde die vooral teert op zijn snelheid. En ja, daar kun je tegenwoordig al heel veel mee als back.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik een rare lezing. Dest die teert op zijn snelheid. Valt wel mee, tegen Bayern nog kunnen zien. Teert eerder op techniek en gogme. Het hoofdje en het fysiek werkt juist wat tegen.

Een omgedraaide Dumfries zeg maar. Harde werker met longen als een paard, maar kan niet veel met een bal. Daarom ben ik ook geen fan van Dumfries (en op zich wel van Dest).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Socrates:

Dit denk ik ook. Voegt aanvallend zoveel toe. Mochten de geruchten zijn waar geweest, moet je direct je handjes dichtknijpen als je hem kan terugkopen. Prachtige speler.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Dansmeister:

Dit denk ik ook. Voegt aanvallend zoveel toe. Mochten de geruchten zijn waar geweest, moet je direct je handjes dichtknijpen als je hem kan terugkopen. Prachtige speler.

We hebben vrijdag dus iets om over te praten.

Dest is zeker talentvol, maar slaapt gewoon te snel tijdens een wedstrijd en verliest daardoor zijn concentratie. Is iets om aan te werken, maar je ziet wel dan hij niet veel beter is geworden dan in zijn tijd bij Ajax. Heeft de laatste tijd ook wat kleine blessures waardoor die niet veel heeft gespeeld en heeft nu ook zijn perfecte leermeester gevonden bij Barcelona (Dani Alves) dus het kan allemaal nog.Overigens zou Ajax idd heel blij moeten zijn als het tot een ruildeal komt maar volgens mij moet Ajax dan ook wat centjes bijleggen dus dan zou ik het niet doen. Gewoon Rensch en Regeer doorschuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Na aantrekken van Brobbey wordt Bergwijn nog steeds in verband gebracht met Ajax. Dat lijkt mij wat too much, of het moet een ruildeal worden met Neres of Antony + 30 miljoen. 

30 miljoen en Antony zou wel echt lachwekkend zijn he. Neres mag sowieso vertrekken en dat is maar goed ook. Echt lachwekkend wat die gozer al 1,5 jaar laat zien. Stevie B als vervanger is dan wel een goede optie imo. Heeft meer kwaliteit en brengt iets met zich mee wat we nog missen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Na aantrekken van Brobbey wordt Bergwijn nog steeds in verband gebracht met Ajax. Dat lijkt mij wat too much, of het moet een ruildeal worden met Neres of Antony + 30 miljoen. 

Werd vandaag buiten de selectie gehouden om onduidelijke redenen. Transfer op handen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Chiemel:

Lijkt mij heel goed. Bergwijn - Tadic - Antony kan nog weleens aardig uitpakken. Iedereen kan voetballen en vanaf beide vleugels kan je gevaarlijk worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Chiemel:

Antony en 30 miljoen voor Bergwijn? Meen je dat echt? Hoe laag heb jij Antony zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites