Regis Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 (bewerkt) Dit kan toch niet jongens. Dat gebrei is zo stuitend ook. Lange ballen op Haller en vanuit daar gaan voetballen werkt steeds best aardig, maar we blijven aan kloten. 19 december 2021 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 Niveau RKC - NEC. Echt heel slecht. Exemplarisch ook dat eigen doelpunt. Als dit zo'n beetje het beste is wat de Eredivisie te brengen heeft is dat een goede reden om je ESPN-abbo op te zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 Ik ben het nu niet aan het kijken, maar ik moet wel zeggen dat het me bij dit soort wedstrijden geen reet boeit hoe het voetbal is, als er maar gewonnen wordt. Voorlopig staan ze wel al voor, dat was tegen bijvoorbeeld AZ al anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 23 minuten geleden zei Rogier.: Ik ben het nu niet aan het kijken, maar ik moet wel zeggen dat het me bij dit soort wedstrijden geen reet boeit hoe het voetbal is, als er maar gewonnen wordt. Voorlopig staan ze wel al voor, dat was tegen bijvoorbeeld AZ al anders. Als je zou kijken zou het je waarschijnlijk wel boeien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 Lekker dan Gravenbergh wil ook wisselen maar mag niet meer gewisseld worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 Tja. Dit Ajax is imo (zeker de laatste tijd) vooral Antony & de (3) verdedigers. Die drie zijn er uit en Antony heeft geen goede dag. Dan is het helemaal niks. Breng je ook nog eens Klaassen voor Berghuis, daar ga je al zeker niet op vooruit. Een eigen doelpunt en een penalty en dan win je zo'n wedstrijd. Zegt ook veel over het niveau van Feyenoord, al vind ik Ajax minstens zo slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 Zojuist zei Socrates: Tja. Dit Ajax is imo (zeker de laatste tijd) vooral Antony & de (3) verdedigers. Die drie zijn er uit en Antony heeft geen goede dag. Dan is het helemaal niks. Breng je ook nog eens Klaassen voor Berghuis, daar ga je al zeker niet op vooruit. Een eigen doelpunt en een penalty en dan win je zo'n wedstrijd. Zegt ook veel over het niveau van Feyenoord, al vind ik Ajax minstens zo slecht. Zeker eens. Hoopte tweede helft meer ruimte door de voorsprong dan kan Ajax wellicht wat meer gaan laten zien maar in tegendeel. Timber ook heel matig vandaag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 Deze hele wedstrijd is zo typerend voor onze eerste seizoenshelft op nationaal niveau. Regelrecht drama. Europese campagne en een potje tegen PSV thuis verbloemen een hoop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 1 minuut geleden zei Regis: Deze hele wedstrijd is zo typerend voor onze eerste seizoenshelft op nationaal niveau. Regelrecht drama. Europese campagne en een potje tegen PSV thuis verbloemen een hoop Vind vooral van de laatste fase van de competitiehelft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 Win je hier nou serieus met 0-2 met beide teams maar 1 schot op doel? Ben ik blij niet kon zien met KPN en ESPN en stream die alleen maar happerde, weinig gemist dus zo te lezen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 19 december 2021 Share Geplaatst 19 december 2021 JAJAAAAAAAA hij is binnen, 3 punten uit bij een titelkandidaat en je rivaal. Inpakken en snel weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 Hi slechtste Klassieker ooit! Maar wel lekker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 https://www.youtube.com/watch?v=W6rD6Aab0uw Dit is weer fijn hoor. Vooral bij die pingel Kan nu al niet wachten op de Dickvoormekaar. Zure Krabby en Egmondje gaan dit natuurlijk wel overtreffen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 Er is voor Erik wel absoluut werk aan de winkel in de winterstop, want met dit lamlendige spel eindig je uiteindelijk niet op plek 1..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 2 minuten geleden zei ElMarcos: Er is voor Erik wel absoluut werk aan de winkel in de winterstop, want met dit lamlendige spel eindig je uiteindelijk niet op plek 1..... En vlieg je er in de CL ook gewoon uit tegen een ploeg die niet al te veel ruimte weggeeft om te voetballen. Want dat zeg ik al een tijdje: het heeft vooral met de speelstijl van de tegenstander te maken. Tegen ploegen die Ajax (op momenten) ruimte geven kunnen ze zich er nog wel doorheen voetballen met een goede Antony (zie bijv. Sporting-uit), maar tegenstanders die weinig ruimte laten komen er nog weleens achter dat dit Ajax helemaal niet zo goed is als men lijkt te beweren. Want iedereen die zat te lullen over lege concepten als 'mentaliteit' kan na gister ook wel weer inpakken. Niet vaak Ajax zo zien strijden en praten met elkaar. Ze waren zeer scherp, maar voetballend is het gewoon niet veel bijzonders als de ruimte er niet is en ze weinig tijd krijgen. Je zou ook eens moeten opletten hoe vaak dit Ajax pas met een tegenaanval gevaarlijk kan worden. Gister waren dat dus ook de beslissende momenten (voordat de factor geluk zijn intrede deed). In de CL idem dito. Je zou haast zeggen dat Ajax poogt verzorgd combinatievoetbal te spelen terwijl het eigenlijk vooral (ongewild) een counterploeg is. Dat maakt ook gelijk Antony de enige passende aanvaller. Haller (pas aan de bal komen om af te werken in de zestien) en Tadic (een vroege pass of voorzet) kunnen vaak maar een beperkte rol spelen en ook een Berghuis heeft dan niet echt iemand om weg te sturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 Gaat eens tijden worden dat iemand met Antony gaat zitten voor z'n gedrag binnen de lijnen, wat denken jullie? Eerst dat been dat op een rare manier omhoog gaat in het duel met Malacia, en daarna de slaande beweging richting Malacia, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 28 minuten geleden zei Socrates: En vlieg je er in de CL ook gewoon uit tegen een ploeg die niet al te veel ruimte weggeeft om te voetballen. Want dat zeg ik al een tijdje: het heeft vooral met de speelstijl van de tegenstander te maken. Tegen ploegen die Ajax (op momenten) ruimte geven kunnen ze zich er nog wel doorheen voetballen met een goede Antony (zie bijv. Sporting-uit), maar tegenstanders die weinig ruimte laten komen er nog weleens achter dat dit Ajax helemaal niet zo goed is als men lijkt te beweren. Want iedereen die zat te lullen over lege concepten als 'mentaliteit' kan na gister ook wel weer inpakken. Niet vaak Ajax zo zien strijden en praten met elkaar. Ze waren zeer scherp, maar voetballend is het gewoon niet veel bijzonders als de ruimte er niet is en ze weinig tijd krijgen. Je zou ook eens moeten opletten hoe vaak dit Ajax pas met een tegenaanval gevaarlijk kan worden. Gister waren dat dus ook de beslissende momenten (voordat de factor geluk zijn intrede deed). In de CL idem dito. Je zou haast zeggen dat Ajax poogt verzorgd combinatievoetbal te spelen terwijl het eigenlijk vooral (ongewild) een counterploeg is. Dat maakt ook gelijk Antony de enige passende aanvaller. Haller (pas aan de bal komen om af te werken in de zestien) en Tadic (een vroege pass of voorzet) kunnen vaak maar een beperkte rol spelen en ook een Berghuis heeft dan niet echt iemand om weg te sturen. Mist dit Ajax niet gewoon een speler als Eriksen? Niet dat ik nu meteen plein om hem te halen, maar het middenveld is gewoon te statisch. Wat je ook al vaker aanhaalde. Berghuis was onzichtbaar, Ryan speelt als een postbode en van Alvarez komt ook de oplossing niet. 2 minuten geleden zei joostmakaay: Gaat eens tijden worden dat iemand met Antony gaat zitten voor z'n gedrag binnen de lijnen, wat denken jullie? Eerst dat been dat op een rare manier omhoog gaat in het duel met Malacia, en daarna de slaande beweging richting Malacia, Vooral die slaande beweging en vervolgens dat rollen na dat tikje van Nelson stoorde ik mij aan. Onnodig en dom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 28 minuten geleden zei ElMarcos: Mist dit Ajax niet gewoon een speler als Eriksen? Niet dat ik nu meteen plein om hem te halen, maar het middenveld is gewoon te statisch. Wat je ook al vaker aanhaalde. Berghuis was onzichtbaar, Ryan speelt als een postbode en van Alvarez komt ook de oplossing niet. Eriksen halen heeft natuurlijk wel wat nadelen, want waar laat je hem spelen? Haal je Berghuis eruit? Haal je Gravenberch eruit? Wat doe je met Klaassen? Ik zou zijn komst altijd toejuichen omdat ik het echt een hele fijne speler vond altijd, maar kan me wel voorstellen dat ze bij Ajax een hoop afwegingen maken of dat het het risico waard is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 18 minuten geleden zei timpy00: Eriksen halen heeft natuurlijk wel wat nadelen, want waar laat je hem spelen? Haal je Berghuis eruit? Haal je Gravenberch eruit? Wat doe je met Klaassen? Ik zou zijn komst altijd toejuichen omdat ik het echt een hele fijne speler vond altijd, maar kan me wel voorstellen dat ze bij Ajax een hoop afwegingen maken of dat het het risico waard is. Het halen van Eriksen of een vergelijkbaar soort middenvelder hangt voor mij vooral samen met hoe het huidige middenveld functioneert. Je merkt dat daar te weinig voetbal in zit om wedstrijden met minder ruimte naar je hand te zetten. Dus ja, daar zitten ook een hoop afwegingen aan. Al denk ik dat de belangrijkste zou moeten zijn; is de huidige samenstelling goed genoeg en/of kunnen we dat oplossen binnen de huidige selectie. Het antwoord op beide vragen lijkt voorlopig nee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 19 minuten geleden zei ElMarcos: Het halen van Eriksen of een vergelijkbaar soort middenvelder hangt voor mij vooral samen met hoe het huidige middenveld functioneert. Je merkt dat daar te weinig voetbal in zit om wedstrijden met minder ruimte naar je hand te zetten. Dus ja, daar zitten ook een hoop afwegingen aan. Al denk ik dat de belangrijkste zou moeten zijn; is de huidige samenstelling goed genoeg en/of kunnen we dat oplossen binnen de huidige selectie. Het antwoord op beide vragen lijkt voorlopig nee. Ik zeg ook niet dat ik jouw beredenering niet snap, maar denk niet dat de beleidsmakers van Ajax er op dezelfde manier naar kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 1 uur geleden zei joostmakaay: Gaat eens tijden worden dat iemand met Antony gaat zitten voor z'n gedrag binnen de lijnen, wat denken jullie? Eerst dat been dat op een rare manier omhoog gaat in het duel met Malacia, en daarna de slaande beweging richting Malacia, Het was eventjes rustig rondom hem en zijn gekke fratsen, maar gister sloeg inderdaad nergens op. Gelukkig floot Higler. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 1 uur geleden zei Socrates: En vlieg je er in de CL ook gewoon uit tegen een ploeg die niet al te veel ruimte weggeeft om te voetballen. Want dat zeg ik al een tijdje: het heeft vooral met de speelstijl van de tegenstander te maken. Tegen ploegen die Ajax (op momenten) ruimte geven kunnen ze zich er nog wel doorheen voetballen met een goede Antony (zie bijv. Sporting-uit), maar tegenstanders die weinig ruimte laten komen er nog weleens achter dat dit Ajax helemaal niet zo goed is als men lijkt te beweren. Want iedereen die zat te lullen over lege concepten als 'mentaliteit' kan na gister ook wel weer inpakken. Niet vaak Ajax zo zien strijden en praten met elkaar. Ze waren zeer scherp, maar voetballend is het gewoon niet veel bijzonders als de ruimte er niet is en ze weinig tijd krijgen. Je zou ook eens moeten opletten hoe vaak dit Ajax pas met een tegenaanval gevaarlijk kan worden. Gister waren dat dus ook de beslissende momenten (voordat de factor geluk zijn intrede deed). In de CL idem dito. Je zou haast zeggen dat Ajax poogt verzorgd combinatievoetbal te spelen terwijl het eigenlijk vooral (ongewild) een counterploeg is. Dat maakt ook gelijk Antony de enige passende aanvaller. Haller (pas aan de bal komen om af te werken in de zestien) en Tadic (een vroege pass of voorzet) kunnen vaak maar een beperkte rol spelen en ook een Berghuis heeft dan niet echt iemand om weg te sturen. Heb je nu vaker geroepen dat dingen als mentaliteit en vorm lege concepten zijn. Maar volgens mij is er genoeg bewijs in de sport dat dit echt geen lege concepten zijn. Vond ze gister in de eerste helft sowieso niet scherp. Heel veel slappe balletjes die verkeerd gingen. Sowieso weet ik gewoon ook uit puur eigen ervaring - ook al is het op amateuristisch niveau - dat dit toch echt wel een rol speelt. Wat verklaart volgens jou dat in een wedstrijd er opeens allemaal slappe balletjes gespeeld worden dan ipv een strakke en harde pass? Dat heeft toch weinig met tactiek te maken? Durf ook te geloven dat er genoeg wetenschappelijke artikelen zijn die dit ondersteunen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 Met Brobbey is de eerste versterking iig zo goed als zeker binnen. Hoop nu vooral nog op een goede defensieve middenvelder en een back. Verder mag je met deze selectie echt geen punt meer verspelen dit seizoen. Nu al haast evenveel verliespunten als in het volledige voorgaande seizoen, echt bizar. Vind het trouwens echt wel meevallen hoeveel moeite wij hebben met gesloten defensies. Tegen GAE, Heracles, AZ en Utrecht creëer je echt ruim voldoende grote kansen. De beschikbare data laat dit ook zien. Sparta had het defensief misschien nog wel het beste voor elkaar, maar daar wonnen we dan wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 Blijf het toch wel raar vinden, vooral als er geen optie tot koop bij zit. Die gast gaat vorig jaar met allemaal heisa gratis weg om vervolgens nu weer een half jaar te helpen met zijn opleiding. Als er een optie tot koop bij zit hoop ik niet dat die hoger is dan 5 miljoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 20 december 2021 Share Geplaatst 20 december 2021 58 minuten geleden zei Regis: Met Brobbey is de eerste versterking iig zo goed als zeker binnen. Hoop nu vooral nog op een goede defensieve middenvelder en een back. Verder mag je met deze selectie echt geen punt meer verspelen dit seizoen. Nu al haast evenveel verliespunten als in het volledige voorgaande seizoen, echt bizar. Vind het trouwens echt wel meevallen hoeveel moeite wij hebben met gesloten defensies. Tegen GAE, Heracles, AZ en Utrecht creëer je echt ruim voldoende grote kansen. De beschikbare data laat dit ook zien. Sparta had het defensief misschien nog wel het beste voor elkaar, maar daar wonnen we dan wel. Een verdedigende middenvelder ipv Gravenberch naast Alvarez? Of ipv Alavarez? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten