Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

als je denkt dat Ajax kans maakt op de CL winst ben je wel erg optimistisch. Ajax heeft nog niet tegen een goed team gespeeld dit seizoen. Sporting en Beşiktaş zijn europa league waardige teams. 

oops ik was nog op de vorige pagina, het ging over raiola en onana 

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je Onana anders behandelen dan Brobbey? Waarom zou je met het opstellen van Onana een ander signaal afgeven dan je met het op stellen van Brobbey hebt gedaan?

Je moet Onana toch nog 10 maanden betalen, laten we daar dan ook het maximale uithalen. Lijkt mij echt een no-brainer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd naar zo meteen. Met wat nieuwe jongens in de basis.

Pasveer, Mazraoui, Timber, Schuurs, Blind, Gravenberch, Kudus, Klaassen, Tadic, Haller, Berghuis.

Had liever Neres in de basis gehad vandaag, en hopen dat Kudus het leuk gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei cimbomcu:

Ben benieuwd naar zo meteen. Met wat nieuwe jongens in de basis.

Pasveer, Mazraoui, Timber, Schuurs, Blind, Gravenberch, Kudus, Klaassen, Tadic, Haller, Berghuis.

Had liever Neres in de basis gehad vandaag, en hopen dat Kudus het leuk gaat doen.

Ik denk dat Ten Hag dat expres doet omdat hij anders niet echt vleugelaanvallers meer kan inbrengen mocht de wedstrijd daarom vragen.

Al vergeet ik tijdens het typen gewoon Daramy eventjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei FlyD:

Lastige 2e helft, maar gelukkig toch gewoon 3 punten.

Van mij mogen ze de spitsen van Ajax wel afleren altijd naar de grond te kopen. Bij Neres ging het maar net goed en Haller heeft zo al verschillende kansen gemist dit jaar.

Naar de grond koppen is veel moeilijker te verdedigen/keepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei timpy00:

Naar de grond koppen is veel moeilijker te verdedigen/keepen.

Ik weet het, dat leerden ze mij vroeger ook. Maar het is ook moeilijker te mikken en kracht te zetten. Haller heeft trouwens zelfs al over gekopt via de grond, op die manier helpt het natuurlijk helemaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al vond ik het toch wel indrukwekkend weer hoe bepaalde duels met zijn fysieke kracht wist te winnen. Maar voetbaltechnisch vond ik hem alleen het eerste half uur in orde ja. Maar hoop wel dat hij nu fit blijft en wat meer mag gaan spelen de komende periode. Je zou hem bijna linksback zetten Zondag als Psv met Madeuke op die vleugel speelt. Iets wat Ten Hag vorig seizoen toch al een opperde. Denk niet dat je met Blind tegen Madueke kunt spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei NicoHaak:

Al vond ik het toch wel indrukwekkend weer hoe bepaalde duels met zijn fysieke kracht wist te winnen. Maar voetbaltechnisch vond ik hem alleen het eerste half uur in orde ja. Maar hoop wel dat hij nu fit blijft en wat meer mag gaan spelen de komende periode. Je zou hem bijna linksback zetten Zondag als Psv met Madeuke op die vleugel speelt. Iets wat Ten Hag vorig seizoen toch al een opperde. Denk niet dat je met Blind tegen Madueke kunt spelen.

Nee gewoon komende 2 wedstrijden Nico op linksachter zetten. 

Blind mag wel eventjes banken voor deze 2 wedstrijden, 2 teams namelijk die gevaarlijk zijn in de omschakeling 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Kyrill:

Veel plezier en succes amigo! Hoe was Griekenland/Rhodos?

Ga je naar stadion of kijk je met vrienden?

@Rogier. was je uiteindelijk nog op tiijd vanuit nijmegen in Amsterdam voor Ajax - Besiktas ;):)?

Helaas gewoon thuis met twee vrienden. Rhodos was heerlijk, 12 dagen even helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vanmiddag gaan kijken bij de Youth League wedstrijd. Dortmund was groter, sterker en slimmer.

Bij Ajax was Olivier Aertssen (weer) fantastisch (hoewel hij er niet helemaal goed uitzag bij de 3e tegengoal). Die gaat dit jaar zijn debut in Jong al zeker maken. In het eerste zou ik ook wel zien zitten, maar die positie is waarschijnlijk de goed bezet.

Verder viel Ajax u18 me een beetje tegen. Hopelijk doet de 1ste ploeg beter.

Opstelling van 1:

Pasveer; Mazraoui, Timber, Martínez, Blind; Álvarez, Berghuis, Gravenberch; Antony, Haller, Tadic.

Met Berghuis op 10 dus, lijkt me ook de beste keuze in dit elftal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij niet dat ze twee op twee gaan spelen, maar met oog op de counter drie achterin houden. Blind zou een risico zijn, dus eerder Alvarez. Rechterkant Dortmund kwetsbaar, dus daar had je dan meer uit kunnen halen. Tagliafico of zelfs Kudus ipv Blind. En tja, zou zelfs nog altijd eerder voor Tadic ipv Haller kiezen als spits, maar dat gaat toch niet gebeuren. Loopt nog altijd behoorlijk kansen te verprutsen de laatste weken, maar één wonderwedstrijd en hij kan weer een halfjaar vooruit. Heel veel staat of valt bij hoe goed Berghuis en Antony gaan zijn voor Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites