Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei ElMarcos:

Als je Europees met Schöne, Frenkie en Van de Beek kon spelen, dan kan dit ook. Alleen moet iedereen wel zijn taak naar behoren uitvoeren. Mijn zorg zit meer bij de vraag; die kan een man meer situatie creëren met een actie of splijtende pass?

Ik zie Klaassen, Kudus en Gravenberch alledrie niet zo controlerend spelen als Schöne daar deed. Die speelde echt enorm in functie. Bovendien ontbreekt dan het corrigerend vermogen dat De Jong heeft, ook bv qua snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Toen speelde wij/zij ook inderdaad met twee controleurs die het ook allebei echt kunnen. Nu ga je met 3 "aanvallendere" ingestelde middenvelders het proberen, lijkt mij niet zo verstandig.

Ik zie liever ook geen Alvarez daar staan maar wie dan? Proberen om Koopmeinders nog te halen van AZ? We hebben toch miljoenen zat nu.

Ik besef nu trouwens dat Koopmeinders niet zo'n hele goede voorbeeld is, ik wilde gewoon graag een betaalbare Nederlander opnoemen.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

van wie kan ajax realistisch gezien winnen volgens jullie? 

Pot One: Chelsea, Bayern Munich, Manchester City, Atlético Madrid, Villarreal, Inter Milan, Sporting Lisbon, Lille

Pot Two: Real Madrid, Barcelona, Juventus, Manchester United, Paris Saint-Germain, Liverpool, Sevilla, Borussia Dortmund

Pot Three: Porto, Ajax, RB Leipzig, Atalanta, Zenit Saint Petersburg, Benfica

Pot Four: AC Milan, Club Brugge, Wolfsburg, Young Boys, Malmö

Pot Three or Four: Winner of Shakhtar Donetsk vs. Monaco; Winner of RB Salzburg vs. Brøndby; Winner of Dinamo Zagreb vs. Sheriff Tiraspol

Already qualified but waiting on pot assignment: Beşiktaş, Dynamo Kiev

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei ElMarcos:

Als je Europees met Schöne, Frenkie en Van de Beek kon spelen, dan kan dit ook. Alleen moet iedereen wel zijn taak naar behoren uitvoeren. Mijn zorg zit meer bij de vraag; die kan een man meer situatie creëren met een actie of splijtende pass?

De Jong was verdedigend echt uitstekend toen, Schone had een geweldig gevoel voor positioneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei oblomov:

Pot One: Chelsea, Bayern Munich, Manchester City, Atlético Madrid, Villarreal, Inter Milan, Sporting Lisbon, Lille

Pot Two: Real Madrid, Barcelona, Juventus, Manchester United, Paris Saint-Germain, Liverpool, Sevilla, Borussia Dortmund

Pot Three or Four: Winner of Shakhtar Donetsk vs. Monaco; Winner of RB Salzburg vs. Brøndby; Winner of Dinamo Zagreb vs. Sheriff Tiraspol

Realistisch kunnen ze van iedereen winnen. Jammere is dat ze ook van iedereen kunnen verliezen ?

Denk dat op dit moment Bayern, City en PSG (mits dat gaat draaien) er ver boven uit steken..En ik vind Chelsea wel indrukwekkend spelen. Real, Liverpool, Barcelona, Juventus, Inter, Dortmund zou je best kunnen hebben.. allemaal zoekende nog en daardoor wisselvallig als de pest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Just now, Lazy said:

Realistisch kunnen ze van iedereen winnen. Jammere is dat ze ook van iedereen kunnen verliezen ?

Denk dat op dit moment Bayern, City en PSG (mits dat gaat draaien) er ver boven uit steken..En ik vind Chelsea wel indrukwekkend spelen. Real, Liverpool, Barcelona, Juventus, Inter, Dortmund zou je best kunnen hebben.. allemaal zoekende nog en daardoor wisselvallig als de pest.

Villareal is ook echt een vervelende ploeg om tegen te spelen. Man Utd in de Johan Cruijf arena heb je ook wel kans tegen als ze een mindere dag hebben zoals tegen Southampton. Ajax heeft meer kwaliteit op het middenveld dan Fred & McTominay of Matic :-D. Stekelenburg vind ik trouwens ver onder niveau voor de CL die gast is zo sloom. 

Lukaku heeft geen kans tegen Perry Schuurs 

ik zou graag PSG loten om ze vervolgens de europa league in te sturen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei oblomov:

meer dan 50% kans om te winnen over een tweeluik? Lille, Club Brugge, Young Boys, Malmö, Zenit, Salzburg, Sheriff, Besiktas.

Ongeveer gelijkwaardig: Benfica, Sporting, Porto, Shakhtar, Dinamo Kiev, Wolfsburg, Milan, 

Ajax is niet zoveel meer vrees ik. Wil niet zeggen dat ze tegen al die andere clubs helemaal geen kans maken hoor, ik bedoel in 2013/2014 wonnen ze ook van Barcelona(B), maar om nu te zeggen dat ze wel even de laatste 16 of zelfs de Europa League halen. Moet ik nog maar zien. Beste loting is denk ik Lille, Dortmund en Malmö/Besiktas/Sheriff, waarbij je Dortmund het liefst in wedstrijd 6 in eigen huis treft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minutes ago, himan said:

meer dan 50% kans om te winnen over een tweeluik? Lille, Club Brugge, Young Boys, Malmö, Zenit, Salzburg, Sheriff, Besiktas.

Ongeveer gelijkwaardig: Benfica, Sporting, Porto, Shakhtar, Dinamo Kiev, Wolfsburg, Milan, 

Ajax is niet zoveel meer vrees ik. Wil niet zeggen dat ze tegen al die andere clubs helemaal geen kans maken hoor, ik bedoel in 2013/2014 wonnen ze ook van Barcelona(B), maar om nu te zeggen dat ze wel even de laatste 16 of zelfs de Europa League halen. Moet ik nog maar zien. Beste loting is denk ik Lille, Dortmund en Malmö/Besiktas/Sheriff, waarbij je Dortmund het liefst in wedstrijd 6 in eigen huis treft.

Malmö en Sherrif zullen makkelijkere uitwedstrijden zijn dan Besiktas met die sfeer daar. de 3e plek en europa league is het meest realistisch. Is ook misschien leuker om ver in de europa league te komen ipv meteen in de eerste k.o kansloos eruit vliegen. 

Maar je weet maar nooit met Ajax. Hopelijk kunnen ze voor een hoop entertainment zorgen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei oblomov:

Malmö en Sherrif zullen makkelijkere uitwedstrijden zijn dan Besiktas met die sfeer daar. de 3e plek en europa league is het meest realistisch. Is ook misschien leuker om ver in de europa league te komen ipv meteen in de eerste k.o kansloos eruit vliegen. 

Maar je weet maar nooit met Ajax. Hopelijk kunnen ze voor een hoop entertainment zorgen 

Nee tweede ronde is beter, je weet nooit wat er gebeurt over twee wedstrijden. Daarnaast wil je als club als Ajax ook uitstralen dat je bij de beste 16 hoort(hoewel je dat eigenlijk niet doet, hoogstens beste 24). Besiktas uit is denk ik vrij makkelijk  op dit moment, Turkse voetbal stelt op dit moment volgens mij gewoon niet zo veel voor. Daarom lijkt Malmö en Sheriff uit makkelijker, maar ik denk dat dat niet zo is. Zeker Sheriff uit is volgens mij een ontiegelijke klotewedstrijd, dat ligt in Transnistrië nou dan moet je maar eens opzoeken wat daar zo interessant aan is. Leuk voor uitsupporters ook. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minutes ago, himan said:

Nee tweede ronde is beter, je weet nooit wat er gebeurt over twee wedstrijden. Daarnaast wil je als club als Ajax ook uitstralen dat je bij de beste 16 hoort(hoewel je dat eigenlijk niet doet, hoogstens beste 24). Besiktas uit is denk ik vrij makkelijk  op dit moment, Turkse voetbal stelt op dit moment volgens mij gewoon niet zo veel voor. Daarom lijkt Malmö en Sheriff uit makkelijker, maar ik denk dat dat niet zo is. Zeker Sheriff uit is volgens mij een ontiegelijke klotewedstrijd, dat ligt in Transnistrië nou dan moet je maar eens opzoeken wat daar zo interessant aan is. Leuk voor uitsupporters ook. :D

weet je nog Batshuayi tegen Ajax? :classic_tongue: die speelt nu voor Besiktas een jaartje

het ging me niet zo zeer om het spel maar om het ontiegelijke lawaai dat die fans maken daar. Werner moest een keer gewisseld worden na 31 minuten daar omdat die het geluid niet aan kon 

een europa league winst is beter dan exit in de ronde van 16 niet?  kom je ook meteen in groep 1 terecht volgend seizoen. 2e ronde is meer prestige maar rationeel is europa league misschien beter 

bewerkt door oblomov
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In principe scoort Haaland gewoon 4x tegen Ajax. dus je verliest al 2x met minimaal 4-0. Tegen Sporting Portugal schiet je in totaal 34x op doel maar verlies je 2x met 1-0. Tegen Besiktas irriteert iedereen de tering zich tijdens de uitwedstrijd aan die supporters die de hele wedstrijd lopen te trömmelen en te tuuteren. Mag je blij zijn als je thuis wint. Een zaadpoule dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites