Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Lachwekkend wel gisteren. Eerst in de rij om mijn Corona-bewijs te laten scannen in de app. Moest ik mijn ID-kaart laten zien > ik mijn portemonnee zoeken in mijn binnenzak > duurde volgens meneer te lang > mocht doorlopen. Vervolgens komen we bij de poortjes om ons ticket te laten scannen > hoefde niet > konden met onze vriendengroep van vijf gewoon doorlopen. Oké dan.

Wel een lekker potje gezien. (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

2 uur geleden zei ElMarcos:

Toch blijft het eigenlijk heerlijk. Wij hebben bij Ajax absolute weelde voorin. Tadic en Berghuis, beide met een fantastische trap. Neres en Anthony die diepgang kunnen brengen. Met Haller een spits die prima een bal kan vasthouden en gewoon 25 goals maakt. Toch zitten wij hier met zijn alleen te ouwenelen alsof we nog met Milik, ElGhazi en Kishna voorin spelen :classic_laugh:

Weet niet of het mag, maar ik deel deze lezing dus niet. Mijn standaard (en ik dacht die van Ajax ook) is CL-niveau.

Dan komt Berghuis tekort. Haller is meevoetballend zo goed totaal niet gebleken, laat staan straks op een nog hoger niveau. Neres gaat mogelijk weg en zoveel diepgang heeft Antony niet, want die moet hem altijd in z'n poten hebben.

Als je het mij vraagt, hebben ze straks een prima voorhoede voor in Nederland, maar is het te beperkt en te statisch voor op het hoogste niveau (de CL).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Socrates:

Weet niet of het mag, maar ik deel deze lezing dus niet. Mijn standaard (en ik dacht die van Ajax ook) is CL-niveau.

Dan komt Berghuis tekort. Haller is meevoetballend zo goed totaal niet gebleken, laat staan straks op een nog hoger niveau. Neres gaat mogelijk weg en zoveel diepgang heeft Antony niet, want die moet hem altijd in z'n poten hebben.

Als je het mij vraagt, hebben ze straks een prima voorhoede voor in Nederland, maar is het te beperkt en te statisch voor op het hoogste niveau (de CL).

Denk dat de voorhoede opzich niet heel statisch is met de opties. Verwachting is wel nog een nieuwe aanvaller wanneer Neres vertrekt.

Denk dat het middenveld meer statisch is icm aanvalslinie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mag het van mij overal mee oneens zijn hoor, maar ik vind de teneur wel heel erg negatief. Zeker als je het in perspectief ziet met de laatste jaren onder De Boer of zelfs onder Peter Bosz en Marcel keizer. Daarmee zeg ik niet dat er een perfect team staat. Er is absoluut ruimte voor verbetering, maar die zie ik eerder in de breedte (linksback, middenveld en tweede spits). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei ElMarcos:

Je mag het van mij overal mee oneens zijn hoor, maar ik vind de teneur wel heel erg negatief. Zeker als je het in perspectief ziet met de laatste jaren onder De Boer of zelfs onder Peter Bosz en Marcel keizer. Daarmee zeg ik niet dat er een perfect team staat. Er is absoluut ruimte voor verbetering, maar die zie ik eerder in de breedte (linksback, middenveld en tweede spits). 

Hier ook mee eens. Vooral in de breedte. Kan mezelf geen seizoen herinneren dat er zo'n selectie stond begin augustus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei timpy00:

Denk dat de voorhoede opzich niet heel statisch is met de opties. Verwachting is wel nog een nieuwe aanvaller wanneer Neres vertrekt.

Denk dat het middenveld meer statisch is icm aanvalslinie

Je kan een hoop opties hebben, maar als het veelal vrij statische spelers zijn, dan zegt dat weinig. Middenveld mist creativiteit en voorwaartse passing inderdaad. Hetgeen al helemaal niet samen gaat met een statische voorhoede. 

54 minuten geleden zei ElMarcos:

Snap niet wat het punt nu precies is. Zoals ik al zei bekijk ik Ajax vooral vanuit een CL-bril. Dan kom ik tot de conclusie dat, met de speelstijl die Ajax nastreeft, er qua samenstelling van type spelers gewoon wat deffecten inzitten. Dat zei ik vorig seizoen ook steevast en dat hebben we uiteindelijk ook gezien in Europa. Snap dat het voor de typische 'fan' niet zo leuk is om te horen, maar dat is mijn zaak niet. Daarnaast heb ik vorig jaar hier ook weer gezien dat het nogal een gevaar is om je blind te staren op de Eredivisie en op uitslagen (scorebordjournalistiek), om vervolgens dan versimpelde, algemene conclusies te trekken. Gewoon analyseren obv hetgeen dat zichtbaar is en dat in de Europese context plaatsen zie ik hier maar weinig gebeuren. Niet om lullig te zijn, maar het helpt misschien dat ik meer Spaans/Italiaans voetbal zie dan Nederlands (of Belgisch). Dan bestaat je kader al snel uit PEC Zwolle en Willem II, ipv enigszins serieuze ploegen met realistische speelstijlen die je in de Europese toernooien tegen kan komen.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Socrates:

Je kan een hoop opties hebben, maar als het veelal vrij statische spelers zijn, dan zegt dat weinig. Middenveld mist creativiteit en voorwaartse passing inderdaad. Hetgeen al helemaal niet samen gaat met een statische voorhoede. 

Snap niet wat het punt nu precies is. Zoals ik al zei bekijk ik Ajax vooral vanuit een CL-bril. Dan kom ik tot de conclusie dat, met de speelstijl die Ajax nastreeft, er qua samenstelling van type spelers gewoon wat deffecten inzitten. Dat zei ik vorig seizoen ook steevast en dat hebben we uiteindelijk ook gezien in Europa. Snap dat het voor de typische 'fan' niet zo leuk is om te horen, maar dat is mijn zaak niet. Daarnaast heb ik vorig jaar hier ook weer gezien dat het nogal een gevaar is om je blind te staren op de Eredivisie en op uitslagen (scorebordjournalistiek), om vervolgens dan versimpelde, algemene conclusies te trekken. Gewoon analyseren obv hetgeen dat zichtbaar is en dat in de Europese context plaatsen zie ik hier maar weinig gebeuren. Niet om lullig te zijn, maar het helpt misschien dat ik meer Spaans/Italiaans voetbal zie dan Nederlands (of Belgisch). Dan bestaat je kader al snel uit PEC Zwolle en Willem II, ipv enigszins serieuze ploegen met realistische speelstijlen die je in de Europese toernooien tegen kan komen.

Ik vind niet dat de voorhoede zo statisch is. Zeker niet icm met bijvoorbeeld rechtsback die vaak inverted speelt en voor aanvallende verrassingen zorgt.

Ik denk wel dat Ajax nog diepgaande speler erbij wilt hebben zeker als Neres gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ElMarcos Ik heb liever Milik dan Haller eerlijk gezegd.

Verder ben ik het er wel mee eens dat er heel wat keuze is, zeker op eredivisieniveau. Op CL-niveau ben ik het wel met @Socrates eens dat je (zeker zonder Neres) snelheid en diepgang mist. Op het middenveld ook trouwens. Op CL-niveau is dit normaal wel voldoende voor een 3e plaats in de poule, maar voor een 2e plaatsmoet je echt al geluk hebben met de loting.

Wel goed om te zijn dat Gravenberch scoorde tegen Leeds met een prima schot van afstand. Als hij dat bijsluiten en schieten vast in zijn spel kan leggen (en dat lijkt me mogelijk gezien het einde van vorig jaar), dan zet hij weer een stap richting de echte top.

Aan de mensen die de hele wedstrijd hebben gezien: Hoe was Taylor? Speelde hij meer diep of meer breed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@FlyD Taylor speelde echt een goede wedstrijd. Solliciteert deze voorbereiding sowieso naar flink wat meer minuten. Hoop vooral dat hij dit goede niveau eens over langere tijd kan vasthouden, want dat is nog wel zijn probleem. De ondergrens is veel te laag. 

Verder ook grotendeels eens met Socrates. Gebrek aan diepgang is wel een probleem. Dat zag je gister verder ook gewoon terug. Wel een goed teken dat er al vaker is aangegeven door onder andere Ten Hag dat ze sowieso nog zo'n type zoeken. Moeilijkheid zit hem wel in het prijskaartje van de categorie spelers waar je als Ajax naar streeft. Mede door corona is dat ook nog allemaal iets complexer. Antony heeft in feite de capaciteiten ervoor dus hopelijk kan het bij hem nog wat meer doordringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Regis:

@FlyD Taylor speelde echt een goede wedstrijd. Solliciteert deze voorbereiding sowieso naar flink wat meer minuten. Hoop vooral dat hij dit goede niveau eens over langere tijd kan vasthouden, want dat is nog wel zijn probleem. De ondergrens is veel te laag. 

Ja, in de wedstrijd tegen Anderlecht vond ik hem de eerste helft degelijk, maar teveel breed spelen. In het begin van de tweede helft, toen Ajax het even moeilijker had, was het mooi om te zien hoe hij de regie van de wedstrijd weer in handen nam en ook meer diepte in zijn passing legde. Als hij dat consistent kan doen maakt hij zeker aanspraak op de basis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Ik vind FC Afkicken echt vreselijk.

Dat snap ik. Vooral Neal is een grote engnek. Jaron ook wel met zijn zogenaamde kennis van talenten, maar die structureel van de standaard FM wonderkids lijstjes komen. De Corpotcast is daarentegen wel leuk, Vriends, Verhaar en Fockert zijn gewoon toppers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Regis:

Dat snap ik. Vooral Neal is een grote engnek. Jaron ook wel met zijn zogenaamde kennis van talenten, maar die structureel van de standaard FM wonderkids lijstjes komen. De Corpotcast is daarentegen wel leuk, Vriends, Verhaar en Fockert zijn gewoon toppers.

Ga hem sowieso luisteren hoor. Thanks! Maar inderdaad die Neal, brrrrrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen de pantelic podcast wegging en het elders de pakschaal podcast werd ben ik afgehaakt bij fc afkicken. Die nieuwe Ajax podcast onder de vlag van fc afkicken ging naar mijn mening alleen over hoe die gasten zelf de wedstrijd hadden beleefd. Met daarbij niet echt lekker stemfeluid. Misschien dat het nu een wat vermakelijker en diverser draaiboek heeft. Maar toen vond ik het verschrikkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pakschaal vind ik vermakelijk. Lang niet altijd de beste podcast, maar leuk voor de Ajacied.

Wat ik sowieso mis zijn voetbalpodcasts van een beetje niveau in Nederland. Het merendeel voelt toch vooral schijtlollig, wordt gemaakt door mensen met een bedenkelijk kennisniveau en hangt aan elkaar van de flauwe jingles. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei ElMarcos:

Pakschaal vind ik vermakelijk. Lang niet altijd de beste podcast, maar leuk voor de Ajacied.

Wat ik sowieso mis zijn voetbalpodcasts van een beetje niveau in Nederland. Het merendeel voelt toch vooral schijtlollig, wordt gemaakt door mensen met een bedenkelijk kennisniveau en hangt aan elkaar van de flauwe jingles. 

Ga je er zelf eentje maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei rich ruzzian:

Ga je er zelf eentje maken. 

Nope, want daarmee zou ik zelf ook verzanden in hetgeen ik zelf niet zoek. Ik heb zelf ook niet de toegang tot de inside kennis die nodig is om écht een goede podcast te maken op inhoud. Echter, als ik dan kijk naar podcasts bij andere sporten, dan is daar wel een verschil. Maar nu terug naar ons aller Ajax.

Ben zeer benieuwd hoe we morgen voor de dag gaan komen tegen PSV. Ik vrees er persoonlijk een beetje voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ElMarcos:

Nope, want daarmee zou ik zelf ook verzanden in hetgeen ik zelf niet zoek. Ik heb zelf ook niet de toegang tot de inside kennis die nodig is om écht een goede podcast te maken op inhoud. Echter, als ik dan kijk naar podcasts bij andere sporten, dan is daar wel een verschil. Maar nu terug naar ons aller Ajax.

Ben zeer benieuwd hoe we morgen voor de dag gaan komen tegen PSV. Ik vrees er persoonlijk een beetje voor. 

Waar vrees je precies voor dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Regis:

Waar vrees je precies voor dan?

De niet fitte spelers die te kort gaan komen. Het ontbreken van scherpte. Eigenlijk typisch zo’n Ajax pot waarbij ik na drie minuten al zie dat het niks gaat worden, omdat we op alle vlakken worden afgetroefd. Maar nu zal de ongetwijfeld de contra jinx in werking treden en speelt ajax morgen de pannen van het dak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites