Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

6 minuten geleden zei FlyD:

Kwalitatief een goed team, maar wel een opstelling met een hoog risico op 'Frank de Boer-voetbal'. Ben benieuwd hoe dat loopt.

Klopt ja. Kudus ipv Klaassen en dus een snelle voorhoedespeler met diepgang zou een hoop schelen. 

Maar heb een donkerbruin vermoeden dat Klaassen heilig is voor Ten Hag. Lekkere draufganger. Komt 'ie weer eens in de zestien, schiet 'ie een bal bij de tweede paal in en mag hij weer een wedstrijd of vijf zich rijk rekenen. Probleem is met Gravenberch en Klaassen gewoon dat je voorwaartse passing creativiteit mist. Als je voorin dan ook nog een loper mist ga je statisch voetbal krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Socrates:

Huh? Waar staat Blind dan? 

Blind lijkt er vaak iets voor te staan. Sowieso beetje wat chaotisch; veel wisselingen. Maar zal wel een experiment zijn. Dat kan natuurlijk in een voorbereiding. Ten Hag gaf van de week wel aan de sommige internationals conditioneel  nog niet  op het niveau waren wat ze hadden verwacht. Dus vanuit dat oogpunt kan er ook best een keus worden gemaakt.  Het spelen met 1 6 vind ik al een positieve ontwikkeling.

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Socrates:

Blind als LCM? :-D

De nieuwe Promes als tien en Labyad als spits is gevonden!

Ja het is niet best. Al is dit deze voorbereiding wel de eerste keer. Voorgaande keren stond hij duidelijk als 6.  Dus ik gooi het nog maar op een klein experiment. Zag hem wel heel veel terugzakken in opbouwfases etc. Hoop dat we aankomende week tegen Leeds iig een hoger niveau gaan aantikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Regis:

Ja het is niet best. Al is dit deze voorbereiding wel de eerste keer. Voorgaande keren stond hij duidelijk als 6.  Dus ik gooi het nog maar op een klein experiment. Zag hem wel heel veel terugzakken in opbouwfases etc. Hoop dat we aankomende week tegen Leeds iig een hoger niveau gaan aantikken.

Ja zou logischer zijn als hij wat meer gaat uitzakken. Maar goed, aan voorbereiding nooit teveel conclusies trekken.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Regis:

Blind lijkt er vaak iets voor te staan. Sowieso beetje wat chaotisch; veel wisselingen.

Blind zocht in de openingsfase Tadic heel erg op inderdaad. Zal wel te maken hebben gehad met de manier van spelen van Leipzig. Gravenberch kan misschien in een wat hoger tempo wegkomen, en je zag Blind er zeker richting het einde van de 2e helft wat vaker naast komen.

Schuurs was wel niet goed zeg de tweede helft. Lijkt nog niet van zijn fouten geleerd te hebben. Vooral die goal had hij gemakkelijk kunnen voorkomen door of te stappen of anders te lopen. Berghuis ook maar weinig gezien, maar zal ook wel bewust zijn geweest. Bleef veel aan de zijlijn plakken en Angelino stond er ook continu kort op. Dan wordt het lastig als je moeite hebt je voorste 3 man te bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Thierryvane:

Davy was weer ouderwets verstoppertje aan het spelen tegen Leipzig. Middenveld liep voor geen meter. Hopen dat Kudus snel weer fit is en dan een keertje Kudus, Blind en Gravenberch proberen.

Kudus ligt er voorlopig weer uit. Dus Klaassen, Gravenberch en Álvarez/Blind it is. 

Voorin hebben we nog wel een spits achter Haller nodig imo en een degelijke back-up voor Nico zou ook geen kwaad kunnen. Of hebben we veel vertrouwen in Baas?

Ekkelenkamp en Labyad zijn toch ook wel een keer klaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Socrates:

Ben je lekker mee. Het gaat dus weer niet om aan te gluren zijn voorlopig. Betonmiddenveld met Franse lantaarnpaal ervoor en een gebrek aan snelheid/diepgang op de flanken.

Laten we het wel een beetje relativeren. Met dat betonmiddenveld, een lantarenpaal en gebrek aan diepgang hebben we nog altijd het beste elftal in de Eredivisie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh jawel, maar dat interesseert mij persoonlijk niet zo. Ik kijk doorgaans sowieso al niet voor m'n lol Ajax - PEC Zwolle en dat soort wedstrijden. Zeker niet als er betere wedstrijden tegelijkertijd te zien zijn. Maar als Ajax zijnde moet je volgens mij 1) fatsoenlijk voetbal op de mat leggen en 2) van CL-niveau (willen) zijn. Daar gaat het mij meer om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei ElMarcos:

Kudus ligt er voorlopig weer uit. Dus Klaassen, Gravenberch en Álvarez/Blind it is. 

Voorin hebben we nog wel een spits achter Haller nodig imo en een degelijke back-up voor Nico zou ook geen kwaad kunnen. Of hebben we veel vertrouwen in Baas?

Snap niet wat men in Baas ziet. Vind het maar een simpel backie. Ekkelenkamp > Hertha zal eerdaags wel rondkomen, Labyad heeft al aangegeven te blijven. Die vind het wel prima om de bank warm te houden.

Al bekend hoelang Kudus out is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Thierryvane:

Snap niet wat men in Baas ziet. Vind het maar een simpel backie. Ekkelenkamp > Hertha zal eerdaags wel rondkomen, Labyad heeft al aangegeven te blijven. Die vind het wel prima om de bank warm te houden.

Al bekend hoelang Kudus out is?

Een tijdslijn voor Kudus krijgen we zoals vaker van Ajax niet.

Ik zie ook liever wat meer zekerheid achter Nico. Als Jurgen gaat, dan is Zaka het alternatief voor Klaassen. Nou, dan heb ik liever Klaassen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-8-2021 om 15:50 zei ElMarcos:

Linksback heb je best veel opties. Rensch en Mazraoui al wel eens gespeeld. Blind, Martinez. Denk dat er daarom niks gehaald wordt daar.

Mocht Nico gaan neem ik aan van een vervanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei timpy00:

Linksback heb je best veel opties. Rensch en Mazraoui al wel eens gespeeld. Blind, Martinez. Denk dat er daarom niks gehaald wordt daar.

Mocht Nico gaan neem ik aan van een vervanger.

Dan zit je nog altijd krap hoor. Mazraoui zal eerste optie op rechts blijven met Rensch daarachter. Door de voorbereiding verwacht ik nog altijd Blind als 6 en daardoor krijg je Martinez centraal achterin. Dan moet je bij een eventuele blessures en schorsingen wel teveel gaan wisselen mocht je 1 van hen dus naar links gaan zetten en dat doet Ten Hag niet graag. Baas heeft het niveau niet en verwacht ook niet dat hij het ooit gaat halen, ondanks een aardige voorbereiding en verassende stappen afgelopen seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Regis:

Dan zit je nog altijd krap hoor. Mazraoui zal eerste optie op rechts blijven met Rensch daarachter. Door de voorbereiding verwacht ik nog altijd Blind als 6 en daardoor krijg je Martinez centraal achterin. Dan moet je bij een eventuele blessures en schorsingen wel teveel gaan wisselen mocht je 1 van hen dus naar links gaan zetten en dat doet Ten Hag niet graag. Baas heeft het niveau niet en verwacht ook niet dat hij het ooit gaat halen, ondanks een aardige voorbereiding en verassende stappen afgelopen seizoen.

Denk dat Baas back up van back up is.

Opzich hoef je niet heel veel te veranderen aangezien Rensch of Mazraoui geen basisspeler is. Mocht Nico niet spelen kan degene die van hun bank is gewoon opgesteld worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei ElMarcos:

Hopelijk spelen we beter dan zaterdag. Ben nog niet erg onder de indruk.

Toch wel het grootste deel fitheid ook(lees je ook terug bij Ten Hag zijn interviews), denk ik. Bij vlagen wel leuke dingen, maar nog niet het niveau wat je mag verwachten.

Ben benieuwd. Om 13:45 ook al de reserves tegen elkaar op De Toekomst :<  Mooie tegenstander voor in de voorbereiding. Waar de laatste jaren sowieso flink verbetering in zit. Hele bewuste keuzes voor bepaalde ploegen ivm speelstijl etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites