Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Een van de grote problemen, ik blijf het zeggen, is dat er te weinig (contolerende) middenvelders in de selectie zitten. Dat wordt overigens ook mede veroorzaakt doordat Ten Hag Martinez blijkbaar alleen nog als linksback of centrale verdediger wil gebruiken. Achter Klaassen en Gravenberch heb je nu spelers als Ekkelenkamp (die als controleur niet op z'n sterkst is bovendien) en Alvarez. Dat is simpelweg te mager. Je zag tegen Feyenoord wat het effect is als Gravenberch dan wegvalt.

Promes op 10 is enorm behelpen. Ik begrijp waar Ten Hag voor kiest door hem daar op te stellen, maar het werkt onvoldoende. Bij afwezigheid van (de vorm van) Kudus, zou ik daar liever Ekkelenkamp of Labyad zien.

Een optie is natuurlijk om inderdaad met een 6 te gaan spelen. Voor de basis lijkt mij dat de beste opstelling. Maar het fundamentele probleem (middenveld te zwak bezet) los je er niet mee op. Alternatieven voor Gravenberch en Klaassen heb je met Kudus en Ekkelenkamp wel. Maar Blind is dan eigenlijk niet te vervangen, je hebt geen andere 6.

Verder ben ik het niet helemaal eens met de kritiek op Ten Hag. Er wordt bijvoorbeeld gesteld dat de enige reden dat er succes en mooi voetbal was, de uitzonderlijke selectie van 18-19 was. Maar ook vorig jaar hebben we (toen hij de juiste opstelling gevonden had en voor de blessures) prachtig voetbal gezien. Volgens sommigen zelfs beter dan een jaar eerder. Ook dit jaar was het met Kudus op 10 kortstondig genieten. Ik denk niet dat dit het voetbal is dat Ten Hag wil spelen. Ik denk dat beperkingen in de selectie daar voor een groot deel aan bijdragen.

Tegelijk is natuurlijk wel duidelijk dat hij te lang vasthoudt aan ideeën die onvoldoende werken. Maar ik vind echt niet dat hij structureel onlogische opstellingen maakt of dat er overduidelijk veel sterkere opstellingen te maken zouden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 uur geleden zei Hwb:

Een van de grote problemen, ik blijf het zeggen, is dat er te weinig (contolerende) middenvelders in de selectie zitten. Dat wordt overigens ook mede veroorzaakt doordat Ten Hag Martinez blijkbaar alleen nog als linksback of centrale verdediger wil gebruiken. Achter Klaassen en Gravenberch heb je nu spelers als Ekkelenkamp (die als controleur niet op z'n sterkst is bovendien) en Alvarez. Dat is simpelweg te mager. Je zag tegen Feyenoord wat het effect is als Gravenberch dan wegvalt.

Promes op 10 is enorm behelpen. Ik begrijp waar Ten Hag voor kiest door hem daar op te stellen, maar het werkt onvoldoende. Bij afwezigheid van (de vorm van) Kudus, zou ik daar liever Ekkelenkamp of Labyad zien.

Een optie is natuurlijk om inderdaad met een 6 te gaan spelen. Voor de basis lijkt mij dat de beste opstelling. Maar het fundamentele probleem (middenveld te zwak bezet) los je er niet mee op. Alternatieven voor Gravenberch en Klaassen heb je met Kudus en Ekkelenkamp wel. Maar Blind is dan eigenlijk niet te vervangen, je hebt geen andere 6.

Verder ben ik het niet helemaal eens met de kritiek op Ten Hag. Er wordt bijvoorbeeld gesteld dat de enige reden dat er succes en mooi voetbal was, de uitzonderlijke selectie van 18-19 was. Maar ook vorig jaar hebben we (toen hij de juiste opstelling gevonden had en voor de blessures) prachtig voetbal gezien. Volgens sommigen zelfs beter dan een jaar eerder. Ook dit jaar was het met Kudus op 10 kortstondig genieten. Ik denk niet dat dit het voetbal is dat Ten Hag wil spelen. Ik denk dat beperkingen in de selectie daar voor een groot deel aan bijdragen.

Tegelijk is natuurlijk wel duidelijk dat hij te lang vasthoudt aan ideeën die onvoldoende werken. Maar ik vind echt niet dat hij structureel onlogische opstellingen maakt of dat er overduidelijk veel sterkere opstellingen te maken zouden zijn.

Het zit Ten Hag natuurlijk wat dat betreft uberhaupt niet mee de laatste 1,5 jaar. Steeds op belangrijke momenten sleutelspelers missen. Nu tegen Feyenoord Neres en Kudus, Gravenberch er af na 1 helft. Maar zijn wisselbeleid is wel echt uien. 

Dan toch Schone maar een contract geven? Niet dat hij de grote verlosser gaat zijn, dat moge duidelijk zijn. Maar het is toch weer een extra optie er bij. Ik gooi liever schone er in dan dat we het met Ekkelenkamp moeten doen. Dan heb je in elk geval die positie eens dubbel bezet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Zeus:

Martinez en Schöne als oplossingen voor centraal op het middenveld en Ten Hag die niet structureel onlogische opstellingen maakt. Tja... Je zou Ajax-supporters bijna gewoon zo'n trainer toe wensen.

Ajax zou beter een talentvolle linksback halen (ook echt een specifieke back, die momenteel ook al het huidge CA heeft om daadwerkelijk te spelen in geval van nood als Tagliafico er niet bij is).

Waardoor Martinez iig niet meer op die plek hoeft en zich puur kan richten op LCV en verdedigend middenveld samen met Blind. Schöne vind op zich niet zo'n gekke optie als 16e man. Ik heb meer vertrouwen in Schone op een controlerende positie dan Alvarez en Ekkelenkamp (ook al ben ik geen fan meer van Schone, gezien zijn fysiek). Dat zegt trouwens ook wel iets over de opties die er wel nog zijn... Maar Schone is nog steeds wel goed genoeg om potjes tegen Fortuna in de basis te starten (en bijvoorbeeld 60 min te spelen, je mag toch 5 keer wisselen) of als je Europees nog wat moet forceren, kan je Schone eventueel inbrengen voor zijn traptechniek.

Promes, Alvarez, Huntelaar en Ekkelenkamp laten afvloeien. Talentvolle linksback halen (categorie 3/4 miljoen), Schöne een contract geven en een speler halen die op de nummer 10/linksbuiten kan in de categorie Neres  (Thiago Almada)

Almada > Promes
Schöne > Ekkelenkamp

Martinez > Alvarez

Talentvolle back > niemand, want we hadden geen back-up

Brobbey en Traoré> Huntelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Zeus:

Martinez en Schöne als oplossingen voor centraal op het middenveld en Ten Hag die niet structureel onlogische opstellingen maakt. Tja... Je zou Ajax-supporters bijna gewoon zo'n trainer toe wensen.

Ik opperd alleen dat ik schone liever had gezien in die 2e helft dan ekkelenkamp. Dat het niet de oplossing is die je Europees wat brengt snap ik zelf ook wel. Maar laten we eerlijk zijn: de kans is vrij aanwezig dat de rvc gaat zeggen dat het na die transfer van haller wel eventjes goed is. Dan vind ik schone een half jaartje er bij halen niet de meest waardeloze optie als ik eerlijk ben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Afbeelding

'Nou'

Zet Rensch een keer CV i.p.v. back. Dat middenveld. Labyad spits. Pffff.

Fuck die beker. Prima om wat jongens rust te geven. Competitie is veel belangrijker en ook de februari maand met EL alweer druk zat. Wel eens dat Rensch een keer CV moet gaan staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Regis:

Fuck die beker. Prima om wat jongens rust te geven. Competitie is veel belangrijker en ook de februari maand met EL alweer druk zat. Wel eens dat Rensch een keer CV moet gaan staan.

Ik ben dit normaal gesproken met je eens. Echter is het probleem dat als je 3e wordt, je meteen in de Conference League start, en niet eens meer in de Europa League. Dat gezegd hebbende, verwacht ik dat je zelfs met het 2e team kan winnen van AZ, en het je conditioneel wel veel voordeel geeft ten opzichte van komende tijd, als je nu even een wedstrijd rust krijgt.

Lastig. Lig je er straks meteen uit tegen Lille, is het doodzonde. Als je ver komt in de EL, zijn die bekerwedstrijden echt rete-onhandig, omdat je dan 3 maanden letterlijk elke week doordeweeks zou spelen. Ben wat dat betreft vrij indifferent; maar zou het logisch vinden als Ten Hag voor een B-team kiest.

----

Odegaard, tja. Vraag me af of dat zou lukken. Wel meteen een dikke meerwaarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel mooi, B team aan het werk zien. Laat die jongens maar bewijzen, en die anderen hebben we zondag weer nodig. 

Ik zou Schone echt direct vastleggen. Juist controlerend hebben we iemand nodig die uitgaat van balbezit. We worden vanavond met zo'n middenveld iig aan gort gespeeld, maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Regis:

Taylor heeft afgelopen maandag nog 90 minuten meegedaan. Dus lijkt mij niet dat hij minuten gaat krijgen. Niet veel iig.

Okay, ik heb alleen de eerste helft gezien. Toen was hij weer veruit het beste vh veld. Hopelijk dan een helftje Ajax 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Regis:

Precies, gewoon sparen voor de competitie. Kampioen moet je worden zodat je weer champions League hebt en je in de zomer flink kunt renoveren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Regis:

Mee eens hoor. Ging mij meer om de namen die vanavond gaan spelen. Word ik niet heel vrolijk van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Thierryvane:

Mee eens hoor. Ging mij meer om de namen die vanavond gaan spelen. Word ik niet heel vrolijk van.

Vijf miljoen is best een behoorlijk bedrag voor Kokorin. Ik denk uiteindelijk dat het probleem hem meer zit in het riante salaris van Promes. Stel dat ze die 5 miljoen direct kunnen investeren, dan valt er best een regeling te treffen om bijvoorbeeld (als Promes een contract tot en met 2014 te tekenen), om dan jaarlijks een bedrag van 2 miljoen over te maken, waardoor je op een miljoen of 13 uitkomt.

Overigens heeft die Kokorin ook in de bak gezeten voor mishandeling, dus wat dat betreft zijn ze daar coulant m.b.t. dat soort misdaden. Vraag me oprecht af wat Fiorentina met een 29-jarige Rus moet, die niet uitblinkt qua statistieken.

Volgens Football Manager verdient Kokorin daar 53k per week, wat neerkomt op 2,75 miljoen per jaar (vraag is hoe betrouwbaar dat is). Daarmee zouden ze wel ruimte kunnen maken, ja. Saillant detail over belasting voor topvoetballers in Rusland: daar betalen topsporters maximaal het tarief van 13%, waardoor hij netto 2.4 miljoen zou ontvangen. 

Dan komt een salaris van Promes van naar verluidt 4 miljoen bij Ajax verdient, al snel qua netto behoorlijk in de buurt van wat Kokorin daar netto verdient, waarbij ze bruto minder over zouden hoeven te maken. 

Ik hoop echt dat het doorgaat. 

bewerkt door RogerGarcia
Link naar opmerking
Deel via andere websites