Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

9 uur geleden zei Rogier.:

Terugkijkende op de wedstrijd ben ik ook behoorlijk tevreden eigenlijk. Als de verdediging wat scherper was, had je PSV gewoon opgerold. 28 februari kun je gewoon starten met Haller en dan kunnen ze meteen onder de druk uit voetballen.

Donderdag Twente nog een lastige wedstrijd, maar dat zouden 3 punten moeten zijn. Dan op naar zondag, Ten Hag verwacht dat Neres wat minuten kan maken. Nulletje of 5 zou de krachtsverhoudingen goed weergeven wel.

Verwacht ergens dat Twente nu wel opgerold gaat worden. Na PSV zit Ajax toch wel in een positieve flow denk ik en ze zullen nog wel revanche willen nemen. Het volle programma en vermoeidheid blijft wel een risico. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Zeus:

Neres boven Antony, ja. En Tadic, tja. Als Haller je spits is, dan heb je meer aan de voorzet van een Tadic op links. Antony heeft ook wel een voorzet, maar niet zo effectief als Tadic, denk ik. Als Tadic de spits is, geeft dat ruimte aan wat meer diepte op de vleugels.

Moet zeggen dat ik die voorzetten van Tadic de laatste tijd behoorlijk vind tegenvallen. Als hij gevaar creëert zijn het vaak lage passes. De voorzetten worden bijna altijd bij/vóór de eerste paal weggekopt of komend afdraaien terecht bij de tweede paal ergens. Dit laatste is trouwens ook met corners zo, ben zelf wel voorstander van indraaiense corners normaal gesproken, ook al heeft Ajax weinig goede koppers en is dat misschien de reden dat ze het anders doen. Wat ook beter afgestemd moet worden is dat de spelers beter weten wanneer Tadic een voorzet gaat geven. Die blijft dan veel draaien en bij een snelle voorzet verwacht niemand ze al. En het gaat dus goed als hij blijft draaien, er voorbijgaat en een lage pass geeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Chiemel:

Uiteindelijk wel tevreden met gelijkspel, gezien de 0-2 en dat je PSV zo op achterstand houdt. Maar winst zat er zeker in. Of Kudus alweer klaar voor basis is twijfel ik bij, die leek nog wat te moeten wennen?

Klopt, toen Kudus erin kwam was de overmacht eigenlijk gelijk verdwenen. Maar is op zich ook niet gek en hij liet wel paar keer zien echt wat te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei cimbomcu:

In het rijtje van Haller, Tadic, Neres, Antony en Kudus moet er dus 1 gaan banken.

Voorlopig hoeft dat niet, daar Neres blijft sukkelen met blessures en ook voorlopig niet aan zal haken.

Kudus kan als die weer helemaal fit is dan op het middenveld met Klaassen en Gravenberch. Kunnen Promes en Labyad lekker banken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan je Anthony uit e elftal willen hebben. Zoveel rendement. En die man is pas een half jaar in Nederland als Braziliaan. Grote klasse. Die gaat Haller echt op maat bedienen nog de komende maanden.

Tadic - Haller - Anthony. En dan tegen het rechterrijte Neres op 10. Wat hij in het verleden ook wel wat potten goed heeft ingevuld vind ik. Zin innn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel Blind als Schuurs zijn echt aan vervanging toe. In de eredivisie ga je er nog mee wegkomen, maar Europees zelfs voor EL schiet het echt flink tekort.

Weer die berichten over de zaak Nouri. Kotsmisselijk begin je langzamerhand van die familie en hun advocaten te worden. Ordinaire geldwolven. Op internet valt keurig te vinden wat Ajax ze al allemaal heeft aangeboden, buiten dat ze zijn contract gewoon hebben door betaald al die tijd, wat al ging om meer dan een miljoen. Nu willen ze nog altijd flinke smakken geld zien blijkbaar en dient ze potentie uit betaald te worden -dit hebben ze al vaker gemeld in de media-. De potentie basseren ze dan oa op de bedragen van De Jong en De Ligt of het gaat om salaris of transfersom is niet helemaal duidelijk, maar dat het bedrag richting de honderd miljoen gaat of zelfs er boven is wel duidelijk. Gelukkig dat Ajax niet meegaat in deze onzin en dat de rechter er over gaat beslissen. Gun die lui onderhand geen rooie cent meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei E2E:

Blind doet hier echt alles fout. 

Niet alleen Blind. Combinatie van heel veel fouten, maar die van Blind vond ik ook het meest schrijnend. Vooral het teruglopen nadat hij mis zat.

Maar goed Anthony wacht te lang, waardoor Klaassen wil doorstappen zodat de bal tussen Max en Sangare door kan. Anthony heeft dat te laat door en verspeelt de bal, Schuurs stapt in om Sangare op te vangen, maar is te laat en creëert daardoor een mega gat voor Malen, Blind maakt de fout door niet goed in te stappen bij de bal op Zahavi en sukkelt met een drafje terug terwijl Zahavi direct doorsprint.

Lastig om hier 1 iemand de schuld van te geven, het zijn er vier die in de fout gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Regis:

Zowel Blind als Schuurs zijn echt aan vervanging toe. In de eredivisie ga je er nog mee wegkomen, maar Europees zelfs voor EL schiet het echt flink tekort.

Weer die berichten over de zaak Nouri. Kotsmisselijk begin je langzamerhand van die familie en hun advocaten te worden. Ordinaire geldwolven. Op internet valt keurig te vinden wat Ajax ze al allemaal heeft aangeboden, buiten dat ze zijn contract gewoon hebben door betaald al die tijd, wat al ging om meer dan een miljoen. Nu willen ze nog altijd flinke smakken geld zien blijkbaar en dient ze potentie uit betaald te worden -dit hebben ze al vaker gemeld in de media-. De potentie basseren ze dan oa op de bedragen van De Jong en De Ligt of het gaat om salaris of transfersom is niet helemaal duidelijk, maar dat het bedrag richting de honderd miljoen gaat of zelfs er boven is wel duidelijk. Gelukkig dat Ajax niet meegaat in deze onzin en dat de rechter er over gaat beslissen. Gun die lui onderhand geen rooie cent meer. 

Het zegt toch L genoeg dat er vanuit Dhr khasem geen richtbedragen genoemd word? Het zal wel iets zijn in de trend van: joh, Nouri was net zo goed als de jong, die verdient nu bij wijze van 6 mil op jaarbasis. Carrière duurt zowiezo 10/11 jaar dus we willen 70 mil. Koekoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Het zegt toch L genoeg dat er vanuit Dhr khasem geen richtbedragen genoemd word? Het zal wel iets zijn in de trend van: joh, Nouri was net zo goed als de jong, die verdient nu bij wijze van 6 mil op jaarbasis. Carrière duurt zowiezo 10/11 jaar dus we willen 70 mil. Koekoek.

Ja, al worden ze nu wel bijgestaan door iemand anders. Die Khasem is nog altijd verdacht van het feit informatie te hebben doorgespeeld aan Taghi. Lees ook met name veel kritiek op Ajax, terwijl Ajax de enige partij is die dit op een fatsoenlijke wijze heeft proberen op te lossen. Terwijl die familie, toen ook nog samen met Khasem, iedere poging om het vies in de media te spelen aan het benutten. Ajax zal moeten gaan betalen, want ze hebben eenmaal schuld erkent. Alleen verwacht ik niet en gelukkig ook maar dat een rechter mee zal gaan in die vage hypothetische situaties die door familie en advocaat gesteld worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie echt niet wat we nog met hem moeten. Amper gespeeld laatste jaren. Allang niet meer het talent dat hij was toen hij besloot zakken geld op te gaan halen in Manchester. Als je iemand haalt moet je een speler hebben overduidelijk beter isdan wat we hebben. Dat gaat met TFM niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd, want Tapsoba is toch echt drie klasses beter. Tah ook. Misschien voor op de rechtsback dan. Of gewoon de breedte. Maar goed, ik zou er sowieso niet rouwig om zijn. Weet niet of hij nou echt de oplossing achterin was geweest.

Davinson Sanchez is wel een beetje op een zijspoor gekomen bij Spurs. Zie ik bijvoorbeeld liever komen dan Alderweireld (en dan ook pas na dit seizoen?). Maar zal wel niet haalbaar zijn. 

Ik zag laatst ook een jonge Japanner bij Bologna centraal achterin, die vond ik ook wel indrukwekkend en Ajax-materiaal. Maar valt vast buiten het scoutingsnetwerk van Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Zeus:

Vreemd, want Tapsoba is toch echt drie klasses beter. Tah ook. Misschien voor op de rechtsback dan. Of gewoon de breedte. Maar goed, ik zou er sowieso niet rouwig om zijn. Weet niet of hij nou echt de oplossing achterin was geweest.

Davinson Sanchez is wel een beetje op een zijspoor gekomen bij Spurs. Zie ik bijvoorbeeld liever komen dan Alderweireld (en dan ook pas na dit seizoen?). Maar zal wel niet haalbaar zijn. 

Ik zag laatst ook een jonge Japanner bij Bologna centraal achterin, die vond ik ook wel indrukwekkend en Ajax-materiaal. Maar valt vast buiten het scoutingsnetwerk van Ajax.

Takehiro Tomiyasu?  Die speelde 2 of 3 jaar terug nog bij Sint Truiden. In Italie niet meer zien spelen, maar kon duidelijk een niveau hoger aan dan Sint Truiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites