Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Karlo:

Vind jij dit ook? Zo ja, dan slaan we deze even op.

Wat is je intentie hiermee precies dan? Jij bent van mening dat het allemaal lulkoek is en dat hij dat straks kan bewijzen thuis tegen RKC en PEC? Dat dan die slechte wedstrijden tegen Newcastle en Brighton ineens niets meer zeggen? Nogal een verschil, de verdedigers, het fysieke niveau, het tempo en zelfs het technische niveau in Engeland tov Nederland. 

@Regis Zie net ook gewoon dat zijn PA vrij laag ligt in Engeland, dus over dat meevoetballen zal men er echt niet zo ver naast zitten. Kan ook prima dat hij in Engeland niet zo veel duels wint als men van hem verwacht met zijn postuur.

Maar sowieso: in Nederland is het voor elke spits al snel makkelijk. Vleminckx, Alves, Janssen, noem het rijtje maar op. Dus natuurlijk gaat Haller zijn luchtduels wel winnen in Nederland, het zou een schande zijn mocht dat niet lukken. Het lukte die mislukte broer van Pogba ook bij Sparta. Maar het kan toch gewoon dat het in de PL tegenviel? Dat men hogere verwachtingen van hem had? Dat blijkt nu wel. Ondanks hij zelf vast anders zal beweren is dit gewoon een enigszins verrassende stap terug.

Ik denk dat het voor Haller een goede stap is. In NL krijg je meer tijd om een bal aan te nemen en een oplossing te zoeken en het is dé competitie voor lange spitsen, want in NL tref je louter te kleine, slappe opbouwers. Het zal niet de eerste keer zijn dat een spits het in NL geweldig doet, maar in de grote buitenlandse competities toch een twijfelgeval is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Haller komt het beste tot zijn recht in een aanvallend team, dat voornamelijk dominant voetbal wil spelen en op de helft van de tegenstander speelt. Voor de Eredivisie dus een hele goede speler. Kom je tegen internationaal voetballende teams en word je wat meer naar achteren gedrukt, dan komen zijn tekortkomingen ook wel snel aan het ligt. 

Heeft een behoorlijke techniek, is goed in de kaats met de rug naar de goal, goede afmaker en kopper. Denk dat hij goed bij Ajax zou passen. 

Bij een team als West Hem speel je op een eilandje op het middenveld. Dan heb je niet super veel aan Haller, dan heb je meer aan een type speler met snelheid en een actie die je de diepte in kan sturen en die dingen voor zichzelf kan creëeren. Dat is Haller niet.

bewerkt door RogerGarcia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Zeus:

Wat is je intentie hiermee precies dan? Jij bent van mening dat het allemaal lulkoek is

Ja, ik vind dat hij geen enorm gebrek aan snelheid heeft, wel degelijk meevoetballend vermogen heeft en niet structureel zijn duels verliest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Karlo:

Ja, ik vind dat hij geen enorm gebrek aan snelheid heeft, wel degelijk meevoetballend vermogen heeft en niet structureel zijn duels verliest.

Waarom zeggen al die West Ham-fans dat dan? En waarom is hij dan geen onbetwiste basisspeler? In dat geval zou hij immers uitstekend als diepe spits moeten kunnen spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Zeus:

Waarom zeggen al die West Ham-fans dat dan? En waarom is hij dan geen onbetwiste basisspeler? In dat geval zou hij immers uitstekend als diepe spits moeten kunnen spelen.

Omdat ze bij West Ham al minimaal sinds Bilic (en ook na zijn vertrek - zelfs Pellegrini speelde in een vergelijkbare stijl) een verkapt kick-en-rush spelen waarin hij niet uit de verf komt. Dan krijg je al snel fans die roepen dat een speler overal slecht in is, zeker een spits. 

Haller is voetballend juist prima, heeft hij bij zijn periodes bij Utrecht en Frankfurt bewezen. Enige wat hij echt mist is explosiviteit maar dat heb je bij Ajax niet per sé nodig om te slagen.  

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben het hier over een spits van 26, die van zijn 20-23e in de Eredivisie al meer dan 1 op 2 liep en sindsdien goed gepresteerd heeft in de Bundesliga en matig in de PL. Dat lijkt mij voor Ajax in beginsel geen verkeerde spits. Laten we daarnaast eens kijken. Concurrent PSV had dit jaar een spits nodig en haalde Zahavi. 'Concurrent' Feyenoord had een spits nodig en haalde Pratto. En hier (en elders) lopen sommigen wat te zeiken over Haller.

En Zeus, een back-up hoeft de positie niet op dezelfde manier in te vullen natuurlijk. Klaassen zal dat veel dynamischer doen dan Schöne. Wat mij betreft is het halen van Schöne allerminst een must, maar ik heb er niets tegen als hij erbij komt. Ik denk dat hij ook nog van (beperkte) waarde kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Zeus:

West-Ham is echt een kerkhof voor voetballers.Is trouwens geen basisspeler meer sinds de komst van Moyes, binnen wiens speelstijl hij totaal niet past. De fanbase bestaat voornamelijk uit volwassen mannen die bellen blazen als belangrijkste hobby hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang zelfs Felipe Anderson het niet maakt bij West Ham weiger ik de spelers die daar niet slagen wat kwalijk te nemen. Wel jammer dat Zeus zich alleen baseert op wat uitspraken die balende West Ham fans zeggen ipv analytici en voormalige ploeggenoten.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat even te kijken naar welke spelers Ajax allemaal heeft voor volgend seizoen, en dat is toch niet misselijk.

Voorin: Promes, Tadic, Haller, Traoré, Neres, Antony

Middenveld: Gravenberch, Klaassen, Kudus, Eiting, Labyad, Ekkelenkamp, Taylor

Achterin: linksback vacant (hopelijk kan Salah-Eddine in de 2e seizoenshelft aanhaken en back-up worden), Martinez, Blind, Schuurs, Timber, Mazraoui, Klaiber, Rensch, Pierie

Keeper: Scherpen, concurrent vacant

Ga ervanuit dat Nico, Onana en Alvarez (Danilo?) sowieso vertrekken, en waarschijnlijk zal er voorin ook wat weggaan, want je hebt nu 6 echte klasbakken voor 3.5 positie. En dan te bedenken dat je naast deze spelers nog wat talenten hebt rondlopen die ook misschien aan kunnen sluiten. Je zou haast zeggen dat het er te veel zijn :cab: Selectie is in ieder geval bijna rond zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat je niet kritisch genoeg bent. Van alle namen van de verdediging plus keeper, zijn er bijna geen die weten te overtuigen. Promes komt nog in de bak volgens de experts en Kudus is ook maar ff afwachten of hij het weer op z'n heupen krijgt, dus middenveld is ook nog met wat onzekerheden. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Ik zat even te kijken naar welke spelers Ajax allemaal heeft voor volgend seizoen, en dat is toch niet misselijk.

Voorin: Promes, Tadic, Haller, Traoré, Neres, Antony

Middenveld: Gravenberch, Klaassen, Kudus, Eiting, Labyad, Ekkelenkamp, Taylor

Achterin: linksback vacant (hopelijk kan Salah-Eddine in de 2e seizoenshelft aanhaken en back-up worden), Martinez, Blind, Schuurs, Timber, Mazraoui, Klaiber, Rensch, Pierie

Keeper: Scherpen, concurrent vacant

Ga ervanuit dat Nico, Onana en Alvarez (Danilo?) sowieso vertrekken, en waarschijnlijk zal er voorin ook wat weggaan, want je hebt nu 6 echte klasbakken voor 3.5 positie. En dan te bedenken dat je naast deze spelers nog wat talenten hebt rondlopen die ook misschien aan kunnen sluiten. Je zou haast zeggen dat het er te veel zijn :cab: Selectie is in ieder geval bijna rond zo.

Tadic - Haller - Antony

Gravenberch - Kudus - Klaassen

:<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei cimbomcu:

Zolang zelfs Felipe Anderson het niet maakt bij West Ham weiger ik de spelers die daar niet slagen wat kwalijk te nemen. Wel jammer dat Zeus zich alleen baseert op wat uitspraken die balende West Ham fans zeggen ipv analytici en voormalige ploeggenoten.  

Felipe Anderson heeft een schijtmentaliteit, werd bij Lazio al lichtelijk overschat en speelt bij Porto ook nauwelijks als iedereen fit is nu. Dit is dus één van de redenen waarom ik jou in elk geval niet zo serieus neem, omdat je onredelijk vaak uit je nek zit te lullen.

Wat die West Ham-fans betreft: natuurlijk baseer ik mijn mening daar niet op. Maar ook niet op die van (sommige van) jullie en al zeker niet op wat naïeve Nederlandse scoreboardjournalistiek. Het niveau in Nederland ligt zo ontzettend laag dat ik inderdaad het gegeven dat een significant deel van een fanbase welke zo'n beetje al zijn speelminuten gezien heeft dezelfde tekortkomingen benoemt net iets serieuzer neem. 

Daarnaast zie ik alweer geframe dat ik Haller niet goed zou vinden of dat het geen goede aankoop zou vinden. Onzin. Mensen noemde hun indrukken en wat ze zoal gelezen hebben over zijn periode bij West Ham en ik noemde dat dus ook.

Het enige wat ik me afvraag is of hij wel het juiste profiel heeft als tyoe spits voor dit Ajax. Ik had dan een iets technischere spits met ook wat meer diepte in zijn spel (voor met name Europees) gepaster gevonden. Haller is imo een betere variant op Traoré en Brobbey, maar daar betaal je dan 20m+ voor. Maar goed, nog steeds is Haller voor de Eredivisie een (te) goede spits, laat dat duidelijk zijn. Zijn algemene niveau is zeker niet het probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je haalt nu weer aan dat Haller geen technische spits is, en je zei ook dat hij "geen Giroud" is, maar ik vind dat je die twee nu juist perfect kunt vergelijken qua kwaliteiten. Haller is imo nou net wél technisch vaardig. Goed in de passing, goede aanname, handig in de kleine ruimte en met een goed schot uit de draai/volley.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil net zeggen, de enige die hier ''framed'' ben jij. Je roept 10 keer dat hij niet zo technisch en niet zo balvast is, ondertussen word je 20 keer daarop gewezen en dan ga je al naar ''ja maar het is wel een hele goede spits hoor, maar lijkt gewoon veel op Traore''  ja dag. 

Normaal doe ik dit niet hoor, vind ik een beetje laag. Maar aangezien jij niet ophoudt met arrogantie naar de rest van de voetbal fans te kijken gooi ik hem er toch maar in. Meneer de professor, mister @Zeus, is je mening ondertussen over het grootste talent op de Nederlandse velden al gedraaid of zit je nog steeds te kronkelen om hoe je dat nog moet gaan goedpraten? Hier hebben we het uiteraard over Ryan Gravenberch.  Ik bedoel, hoe moet het voor jou voelen dat ik, een simpele inhoudsloze voetbalfan allang al zag dat die jongen geweldige kwaliteiten bezit terwijl meneer tacticus twijfelde en niks bijzonders zag bij dezelfde speler.

Genoeg geplaag, ik heb iig enorm veel zin in vanmiddag.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Regis:

''Maar aangezien jij niet ophoudt met arrogantie ''  En dan zelf met zo'n misselijk bericht komen. De groeten zeg. 

Dan nog beginnen over framing om vervolgens net te doen alsof ik enkel in mijn laatste bericht zeg dat Haller te veel lijkt op de spitsen die er al zijn ook. Dat zei ik direct al, maar soït.

En met dat kinderachtige verhaal over Gravenberch kan ik ook niet veel. Heb vaak genoeg gezegd wanneer het goed was en wanneer niet. In het begin was het te vaak anoniem aan de bal en met name defensief lui en zwak. Gaandeweg dit seizoen is dat gaan verbeteren en heb ik dat ook gewoon gezegd. 

Hoeven overigens ook nog niet te doen alsof hij er al is. Mag nog steeds meer duels winnen en intercepties leveren met zijn fysiek en aan de bal moet zijn creatieve passing ook beter, want Klaassen naast hem blinkt er ook al niet in uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

Jongens relaxed. Is Ajax gaat prima in ED, en je zit nog in EL. Doe chill. Geen reden om zo te bekvechten. Aan andere kant ik zag mensen hier vroeger ook zeuren wanneer Ajax 6-1 won. Is denk gewoon inherent aan Ajax fan zijn. 

3x punten verspeeld in de eerste 14 wedstrijden tegen enkel kneuzenteams is niet prima. Daarnaast kan je prima discussie (niet dat dit er 1 is).

En het gezegde luidt ook: '"Een Ajacied is nooit tevreden''

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Regis:

3x punten verspeeld in de eerste 14 wedstrijden tegen enkel kneuzenteams is niet prima. Daarnaast kan je prima discussie (niet dat dit er 1 is).

En het gezegde luidt ook: '"Een Ajacied is nooit tevreden''

Dat valt toch reuze mee? Komop zeg. Je bent nog verre van Juventus, PSG of Bayern van Nederland. Moet je dat ook wel willen? Laatste ben ik mee eens ja, zkr. Maar 11 1 2 is mininaal gewoon erg goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Zeus:

Denken jullie dat Haller meteen start? Of wat verwachten jullie van de basis? Geen Neres, Traore en Promes, toch?

Ik denk dat wel die 3 starten. Of Labyad, Neres, Tadic en Antony. Dan ga ik mijn toto maar mooi incashen en all in op Zahavi to score.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Zeus:

Denken jullie dat Haller meteen start? Of wat verwachten jullie van de basis? Geen Neres, Traore en Promes, toch?

Nee. Heeft 2x meegetraind en Ten Hag hecht veel waarde aan vastigheden en 'koppeltjes'. Promes lijkt wel fit. Neres en Traore niet inderdaad. PSV is de laatste dagen in de media, zeker bij ESPN, als een soort Bayern on steroïds neergezet en Ajax als een Helmond Sport. Erg overdreven ook allemaal.  

Hoop zelf op een variant zoals we dat deden tegen Liverpool-thuis. Met Blind voor de verdediging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites