Rogier. Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 Sorry @Rossi, ik leef met je mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 18 uur geleden zei Rossi: Morgen geen VVV'tje aub Tja, gaat nu wel snel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 ADO probeert het niet eens Beetje achterover leunen en afgeschoten worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 (bewerkt) 6 minuten geleden zei Rogier.: Sorry @Rossi, ik leef met je mee Nergens voor nodig. Begint met het feit dat hij (Brood) vd week grappig wou zijn door te zeggen clubje uit Amsterdam. Dan kom je wederom met dat levend standbeeld op goal aanzetten en ook nog eens 5 verdedigers. Niet dat we met 433 wel zouden winnen, maar dan had je misschien wel nog iets kunnen creëren. Daarnaast kunnen wij gewoon niet met 5 man achterin spelen. Elke keer dat dat gedaan wordt, worden we compleet overlopen. En dit is bij uitstek een wedstrijd waar het publiek erg gemist wordt. Zelfs Setkus was een klasse beter dan deze grabbelaar. 20 december 2020 bewerkt door Rossi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 Waar zijn ze mee bezig in de 2de helft zeg. Jezus christus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 Blundertje hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 Laat ze alsjeblieft geen AZ pullen zeg. Kijk niet, dus zie niet of ADO goede kansen krijgt, maar dit kan simpelweg niet, zeker kijkende naar wie er nog instaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 Bij die 2e goal tegen ging er heel veel fout achter elkaar in ieder geval (Tadic, Blind, Schuurs, Onana) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 Zelfs als je de fouten in de opbouw meeneemt... Die bal kwam echt recht op Onana af. Zo hard schoot Bourard ook niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 Klaassen ook weer erg teleurstellend snapte ook niet dat Gravenberch er werd afgehaald ipv Davy. Moet wel echt een nieuwe CV bij de in winter. Schuurs-Blind kan niet als duo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 Schuurs bij beide doelpunten gewoon slecht. Na de winter het duo Bazoer - Martinez. Een goede opbouwer en een echte verdediger. Nee, maar een centrale verdediger erbij zou inderdaad geen overbodige luxe zijn. Maar een tweede linksback ook niet. En een defensieve middenvelder ook niet. Een creatieve tien niet (nee, Labyad voldoet niet), een spits met technische vaardigheden niet, een extra optie op linksvoor ook niet. Keuzes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 45 minuten geleden zei Regis: Klaassen ook weer erg teleurstellend snapte ook niet dat Gravenberch er werd afgehaald ipv Davy. Moet wel echt een nieuwe CV bij de in winter. Schuurs-Blind kan niet als duo. Slechte wissels, hierna kregen we meer ruimte om te voetballen. Al zal er wellicht ook wat gas terug genomen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 11 minuten geleden zei Zeus: Schuurs bij beide doelpunten gewoon slecht. Na de winter het duo Bazoer - Martinez. Een goede opbouwer en een echte verdediger. Nee, maar een centrale verdediger erbij zou inderdaad geen overbodige luxe zijn. Maar een tweede linksback ook niet. En een defensieve middenvelder ook niet. Een creatieve tien niet (nee, Labyad voldoet niet), een spits met technische vaardigheden niet, een extra optie op linksvoor ook niet. Keuzes! Nee, maar alle opties die je daar hebt kom je in de eredivisie niet mee in de problemen. Zeker niet als Kudus straks weer terug is en je gewoon met Grav-Kudus-Klaassen kan spelen en voorin eens met Neres-Tadic-Antony... Dan zijn Labyad, Promes etc prima back-ups, ondanks dat ik ook liever andere optie zou zien. Schuurs-Blind kom je ook in de eredivisie in de problemen mee en dat al tegen flutploegjes. Laat staan straks tegen fatsoenlijke tegenstanders... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 20 december 2020 Share Geplaatst 20 december 2020 Als ik zeg dat Blind - Schuurs ook geen complementair duo is, zeg ik dan iets geks? In dat opzicht functioneert Martinez - Schuurs misschien beter. In ieder geval, 3 punten binnen. Kudus straks terug en hopelijk andere blessuregevallen ook, dan kom je alweer een stuk verder. Zolang er in januari maar gewonnen wordt in de toppers (en Twente natuurlijk ook, je gaat daar niet 2x van verliezen in 1 seizoen).. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 21 december 2020 Share Geplaatst 21 december 2020 Zou Bazoer nog iets voor Ajax kunnen zijn, of als concurrent voor Schuurs of als 6? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 21 december 2020 Share Geplaatst 21 december 2020 Reageer je daarmee op mij? Want dat was min of meer een grapje. Bazoer is natuurlijk helemaal niet zo'n goede verdediger. Fysiek zwakjes en zijn concentratievermogen laat ook te wensen over. Het scheelt nogal dat ze bij Vitesse met drie centrale verdedigers spelen. Hij is een soort libero, of nja, in elk geval een voetballende verdediger. Haast een soort spelmaker-CV. In voetballend opzicht ga je er op vooruit, dat wel. Maar in defensief opzicht maakt het je misschien wel meer kwetsbaar. Met Blind ernaast zal het heel pijnlijk worden. Met Martinez ernaast mis je nog steeds kopkracht en fysiek. Als Bazoer nog wat langer, (kop)sterker en een betere mentaliteit had was het een in potentie geweldig duo geweest. Maar nu, tja. Op zes kan hij technisch best mee, maar intelligent is hij niet en verdedigend dus ook niet geweldig. Eigenlijk zou een samensmelting van Bazoer en Matusiwa de perfecte zes voor Ajax maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 21 december 2020 Share Geplaatst 21 december 2020 Dan moet je spelen zoals Vitesse doet, en dat doen we niet bij Ajax. Wel een geweldenaar hoor Bazoer. Vind Doekhi overigens ook uitstekend doen net als inderdaad Matusiwa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 21 december 2020 Share Geplaatst 21 december 2020 Op 20-12-2020 om 17:04 zei Zeus: Schuurs bij beide doelpunten gewoon slecht. Na de winter het duo Bazoer - Martinez. Een goede opbouwer en een echte verdediger. Nee, maar een centrale verdediger erbij zou inderdaad geen overbodige luxe zijn. Maar een tweede linksback ook niet. En een defensieve middenvelder ook niet. Een creatieve tien niet (nee, Labyad voldoet niet), een spits met technische vaardigheden niet, een extra optie op linksvoor ook niet. Keuzes! Eerste prioriteit zou voor mij een defensieve middenvelder zijn. Klaassen-Gravenberch kan prima, maar daarachter moet je terugvallen op Alvarez en/of Taylor. Dat is simpelweg te weinig. Centraal achterin heb je opties (Schuurs, Blind, Martinez, Timber, Alvarez, Rensch) lijkt me niet per se nodig om daar iemand te halen. Kwaliteitsinjectie kan, maar is met een aankoop niet gegarandeerd. Linksachterin mag er inderdaad al het hele jaar iemand bij, en vorig jaar ook al. Martinez is nu back-up, komt daar meestal niet heel goed uit de verf. Haal je in linksback, kun je Martinez evt ook als stand-in voor het middenveld gebruiken. Lijkt me nuttiger. De tien vind ik prima bezet: Kudus, Labyad en Ekkelenkamp, met Promes, Tadic en Klaassen die je daar evt ook uit kunt spelen. Zie niet waarom je daar iemand voor zou moeten halen. Spits en linksvoor is overdreven. Een van die twee mag erbij. Ik zou gaan voor een buitenspeler, zodat je Tadic in de spits uit kunt spelen in specifieke wedstrijden. In de breedte zit je in de spits prima, op de flanken niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 21 december 2020 Share Geplaatst 21 december 2020 2 uur geleden zei cimbomcu: Dan moet je spelen zoals Vitesse doet, en dat doen we niet bij Ajax. Wel een geweldenaar hoor Bazoer. Vind Doekhi overigens ook uitstekend doen net als inderdaad Matusiwa. Alsof we bij Ajax niet eens op een andere wijze kunnen voetballen. Ook Ten Hag en Bosz staan heel ver uit elkaar qua voetbalvisie om over De Boer nog maar even te zwijgen. Bij Ajax zouden we prima 343 met een libero kunnen spelen. Zou zelfs compleet in de geest van Johan Cruijff zijn die dit in zijn tijd ook al deed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 22 december 2020 Share Geplaatst 22 december 2020 Hoe is het eigenlijk met Jurrien Timber? Is hij na de winterstop weer inzetbaar? Blind-Timber lijkt me al meer complementair dan Blind-Schuurs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 22 december 2020 Share Geplaatst 22 december 2020 14 uur geleden zei Hwb: Eerste prioriteit zou voor mij een defensieve middenvelder zijn. Klaassen-Gravenberch kan prima, maar daarachter moet je terugvallen op Alvarez en/of Taylor. Dat is simpelweg te weinig. Centraal achterin heb je opties (Schuurs, Blind, Martinez, Timber, Alvarez, Rensch) lijkt me niet per se nodig om daar iemand te halen. Kwaliteitsinjectie kan, maar is met een aankoop niet gegarandeerd. Linksachterin mag er inderdaad al het hele jaar iemand bij, en vorig jaar ook al. Martinez is nu back-up, komt daar meestal niet heel goed uit de verf. Haal je in linksback, kun je Martinez evt ook als stand-in voor het middenveld gebruiken. Lijkt me nuttiger. De tien vind ik prima bezet: Kudus, Labyad en Ekkelenkamp, met Promes, Tadic en Klaassen die je daar evt ook uit kunt spelen. Zie niet waarom je daar iemand voor zou moeten halen. Spits en linksvoor is overdreven. Een van die twee mag erbij. Ik zou gaan voor een buitenspeler, zodat je Tadic in de spits uit kunt spelen in specifieke wedstrijden. In de breedte zit je in de spits prima, op de flanken niet. Op die 10 positie voldoet er van die namen maar 1. En dat is net degene die dat 4/5 wedstrijdjes heeft kunnen laten zien. De rest komt nogal wat te kort voor die positie. Niet tegen RKC en FC Emmen, maar Europees en tegen de top 4/5 krijgen die spelers problemen. Tadic als 10 is iets waar hij al jaren niet echt gespeeld heeft. Waar komt dat vertrouwen dan weg " dat hij daar wel kan spelen". Ik ben het met je eens dat er niet persee een 10 bij moet, maar dat heeft dan vooral met de kwantiteit te maken, niet kwaliteit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 22 december 2020 Share Geplaatst 22 december 2020 17 minuten geleden zei FlyD: Hoe is het eigenlijk met Jurrien Timber? Is hij na de winterstop weer inzetbaar? Blind-Timber lijkt me al meer complementair dan Blind-Schuurs. Geen idee, beetje een gekke blessure hè, ontsteking van de alvleesklier. Was ook een beste botsing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 22 december 2020 Share Geplaatst 22 december 2020 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Op die 10 positie voldoet er van die namen maar 1. En dat is net degene die dat 4/5 wedstrijdjes heeft kunnen laten zien. De rest komt nogal wat te kort voor die positie. Niet tegen RKC en FC Emmen, maar Europees en tegen de top 4/5 krijgen die spelers problemen. Tadic als 10 is iets waar hij al jaren niet echt gespeeld heeft. Waar komt dat vertrouwen dan weg " dat hij daar wel kan spelen". Ik ben het met je eens dat er niet persee een 10 bij moet, maar dat heeft dan vooral met de kwantiteit te maken, niet kwaliteit. De nummer 10 positie is niet geheel interessant qua namen wie er moeten spelen. De nummer 10 positie is vooral interessant hoe de positie nu gespeeld wordt. Dat is een positie dat over de spits heen gaat en nauwelijks wordt betrokken bij de opbouw. Afgelopen weekend Huntelaar vaker als spelmaker gezien ( inderdaad, niet om aan te gluren ) dan Labyad. En dat heeft meer met de instructies en spelwijze te maken, dan de kwaliteit van hem. @Regishmm. 4-3-3, 3-4-3. Als je graag centraal iemand wil doorschuiven, zal je je backs wel laag moeten houden. Dan beperk je de kracht van zowel Maz als Nico wel. Plus dat je buitenspelers niet meer veelal naar binnen trekken. Ik ben meer fan van inschuivende mensen aan de zijkant, dan de 3-4-3 variant die jij graag wil zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 december 2020 Share Geplaatst 22 december 2020 Deze hele 10 discussie is niet interessant. Ajax speelt ook nu , en al jaren 433. Daar heb je uberhaupt geen 10 in t veld staan. Alleen als je 4231 of 442 diamond wide zou spelen, zou je een 10 hebben maar dat doet Ajax dus echt niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 22 december 2020 Share Geplaatst 22 december 2020 39 minuten geleden zei Dansmeister: @Regishmm. 4-3-3, 3-4-3. Als je graag centraal iemand wil doorschuiven, zal je je backs wel laag moeten houden. Dan beperk je de kracht van zowel Maz als Nico wel. Plus dat je buitenspelers niet meer veelal naar binnen trekken. Ik ben meer fan van inschuivende mensen aan de zijkant, dan de 3-4-3 variant die jij graag wil zien. Oh wilde er niet per se mee zeggen dat Ajax zo'n 343 moet spelen, alleen ben ik ook geen fan van het stugge vasthouden aan een 433 of 4231(zoals we onder ten hag spelen). Spelprincipes zijn voor mij het belangrijkst en of we die dan hanteren vanuit een 442, 433,343, 532 interesseert mij eerlijk gezegd weinig. Dan ben je inderdaad afhankelijk van je materiaal en ik zie momenteel ook liever Nous en Nico in de rol die zij op dit moment hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten