Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 minuut geleden zei Zeus:

Barca heeft er tegenwoordig wel één. Speelde laatst nog de linksbuiten van Real Madrid eruit. Defensieve masterclass

Die hebben we veel te goedkoop weggedaan, dat zei ik direct. Had alleen gehoopt dat Nous wel stappen zou blijven maken. 

Hopelijk komt er snel een talentvolle rechtsback door of kopen we een prima back. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Tadic speelt niet en het lijkt helemaal nergens op.

Het lijkt met Tadic en zeker op links ook vaak nergens op.

Is er trouwens een winterse transfermarkt? Echt broodnodig een nieuwe rechter CV te halen met wat snelheid. 

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Rogier.:

Ik kijk niet, maar vond dit echt typisch scoreverloop voor een goal van Fortuna in de 90e minuut. En toen zag ik dat Brobbeast scoorde, nu al benieuwd naar de samenvatting (y)

Zonder hulp van de scheids hadden we hier ook niet gewonnen.  Jezelf gaan besnijden was een aantrekkelijkere optie geweest dan wat wij vandaag hebben laten zien, achteraf gezien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Zeus:

Geen voorkennis dus. Hadden we bijna onze eigen Frank & Rogier gehad hier. 

Wie is dan degene met de blonde pruik en wie is de oude rijkaard met een jonge toyboy? 

Bijzonder dat het hoogtepunt het debuut van Brobbey is, erg ondermaats weer maar evengoed de punten gepakt. Hoop echt dat er op transfergebied snel wat gaat gebeuren, je mist echt wel wat kwaliteit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt mazzel dat je de scheids mee hebt. Had zo een penalty en rode kaart tegen kunnen hebben, ipv 3 penals vóór. Erg matige pot. 

Die Mazraoui zit al wel een beetje op zijn top denk ik hoor. Wat mij betreft krijgt Klaiber wat meer kansen. En waarom was Brobbey niet blij met z'n goal trouwens? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een paar vraagjes... 

Missen we bij Ajax niet een echte passer op t middenveld? Iemand die de bal kan klaar leggen op diep gaande spelers. Het is nu vaak kort elkaar opzoeken maar zonder snelheid

Waarom moet Anthony vaak vroegtijdig naar de kant? Is toch een ras voetballer waar iedereen graag naar kijkt. Rust geven bij een 2-1 voorsprong vind ik niet echt geloofwaardig..

Wat maakt Neres zo'n goeie voetballer? Ik zie het niet denk ik, vind meer dat hij opvliegingen heeft maar constant niveau..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. We hebben daar nu geeen topper nee. Klaassen kan het op zich wel,ook vaak met één keer raken

2. Deze keer kon ik het wel begrijpen nadat hij afgelopen week nog met brancard werd afgevoerd. 

3. Kan begrijpen dat je het zegt. Vandaag was iedereen matig. Hij is vooral goed in belangrijke wedstrijden. Maar vandaag liet hij af en toe ook wel wat leuks zien vond ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het viel me vooral op dat Ajax best traag opbouwde, met name achterin. Dit gaf Fortuna alle kans om de loopgraven in en rondom het strafschopgebied te betrekken. Met alle respect voor mijn eigen clubje, maar in een hoger tempo had Ajax Fortuna helemaal kapot gespeeld. Nu helpen ze Fortuna in de wedstrijd door niet alleen traag op te bouwen, maar ook nog eens slordig, waardoor Fortuna bij uitbraken (bijna altijd omdat Ajax rond de middenlijn onzorgvuldig opbouwt naar voren toe) snel kon counteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.vi.nl/pro/analyse/dit-kan-ajax-verwachten-van-fc-midtjylland

Niet echt een analyse waar je als Ajacied heel vrolijk van wordt. Komt over als een typische ploeg, tactisch gezien, waar wij niet mee om kunnen gaan, ondanks dat we kwalitatief sterker zijn.

Analyse wordt ook nog kort besproken in de pakschaal podcast. Alleen luisteren naar Pieter Zwart is wel echt verschrikkelijk

Citaat

soms doet FC Midtjylland denken aan Getafe. De Denen zijn niet zo sluw als de Spaanse ploeg die Ajax vorig seizoen uit de Europa League gegooid heeft. Toch volgen hun wedstrijden een soortgelijk patroon. Wie net als tegen Liverpool of Atalanta Bergamo hoopt op een open wedstrijd met een adembenemend tempo gaat teleurgesteld worden. De ploeg van Brian Priske legt het spel veel stil. Niet om tijd te winnen, maar om aan doelpunten te komen.

Citaat

Behalve bij spelhervattingen is Midtjylland erg dreigend met counters. Buitenspelers Dreyer en Mabil hebben veel diepgang zonder bal. Gekoppeld aan Kaba als kapstok en de creativiteit van Sisto is dat een succesvol aanvalswapen. Helemaal omdat beide centrale verdedigers graag met passes direct de ruimte achter de defensie van de tegenstander zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites