Regis Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Alvarez werd inderdaad als CV gehaald. Speelde bij Mexico tegen paar flutlandjes wel als defensieve middenvelder en zelfs wel eens als rechtsback geloof ik. Maar goed na 5 minuten kon je al zien dat deze jongen bij Ajax op het middenveld niets te zoeken heeft. Zocht net nog even de VI pro analyse terug die er toen over hem uitkwam, die was ook wel heel positief over hem, maar zelfs de kwaliteiten die hij volgens die analyse heeft hebben we nog totaal niet terug kunnen zien bij Ajax. Kwaliteiten die werden genoemd waren comfortabele opbouwer, durf aan de bal, wendbaar (), goede positioneren en tactisch veelzijdig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Het gaat hier nu vaak over posities en multifunctionaliteit. In mijn ogen zijn veel spelers bij Ajax helemaal niet zo multifunctioneel als soms gedacht lijkt te worden (Alvarez, Promes, Labyad, etc.). Er is wat mij betreft eigenlijk maar één formatie waarin je daadwerkelijk het gros van je spelers op een voor hun geschikte positie laat spelen. Alhoewel, positie, het gaat veel meer om de ruimte waarin je effectief bent en het beste tot je recht komt. Een positie is slechts een benaming. Die formatie zou een 3-4-3 zijn. Heeft meerdere voordelen: - Versterking van het defensieve blok dat kwetsbaar is in de diepte - Hogerop spelen van backs: rechtsachters minder defensief kwetsbaar, extra interessante optie op links - Door extra centrale verdediger compenseer je enigszins het gemis van een pure zes - Slechts twee middenvelders nodig die door voldoende rugdekking dynamischer kunnen spelen dan met twee (in de diepte kwetsbare) centrale verdedigers achter ze - Ruimte voor een spits om zich terug te laten zakken en zo tussen de linies te komen (op 10) - Vleugelspelers die hoofdzakelijk de diepte zoeken, waar ook de kwaliteiten liggen van de beste opties - Perfecte focus op offensieve kwaliteiten: dynamiek vanuit het middenveld, ondersteuning van offensieve backs, diepgang vleugelspelers Op papier zou dat ongeveer zo eruit komen te zien. DM: Onana (Stekelenburg) RCV: Timber (Alvarez) CV: Schuurs LCV: Blind (Martinez) RM: Mazraoui (Klaiber) RCM: Klaassen (Ekkelenkamp) LCM: Kudus (Gravenberch, Taylor) LM: Tagliafico (Kudus) RB: Neres (Anthony) CA: Tadic (Anthony, Labyad) LB: Promes (Anthony) Het defensieve trio is het meest lastig imo. Je wil hoog spelen en ook doordekken om de ruimte tussen de defensie en de lijn van vier klein te houden. Dat zou betekenen dat je één á twee CV's hebt die agressief moeten doordekken en één a twee die blijven hangen om diepgaande, snelle aanvallers op te vangen. Probleem is: misschien wel je beste (niet meest complete) centrale verdediger Blind kan eigenlijk beide niet. Mist fysiek en agressiviteit om effectief door te dekken en mist snelheid en duelkracht om in de één-tegen-één te komen daarachter. In de Nederlandse competitie kan je hem best als CV gebruiken (inschuiven, opbouwen), in lastige Europese wedstrijden gaat mijn voorkeur stiekem toch uit naar het trio Timber - Schuurs - Martinez. Kunnen alle drie doordekken, inschuiven, opbouwen (Martinez ietsjes minder) en Timber en Martinez hebben de snelheid om diepgaande aanvallers op te vangen. Zullen wel veel minuten moeten maken gezien hun weinige ervaring. Op het middenveld heb je backs die hoog staan, over de vleugelspelers heen kunnen komen en die ook terug mee kunnen verdedigen. Tagliafico zal iets meer diagonaal lopen, Mazraoui kan ook naar binnen knijpen als spelmaker vanaf de rechterkant. Voordeel hier is ook dat je Kudus kan gebruiken als back-up van Tagliafico. Je wil Kudus toch niet echt als linksback zien, maar als hij hoger speelt, zou hij zo'n rol toch heel mooi in kunnen vullen mocht dat nodig zijn. Met twee centrale middenvelders (Kudus en Klaassen beste opties) hoef je niet een derde toch mindere middenvelder op te stellen. Zo hou je de kwaliteit hoog van zij die op het veld staan en het voetballende aspect moeten verzorgen. Geen dead links ertussen. Voorin kan je met een Tadic vanuit een centrale positie spelen en kan hij zich soms in laten zakken om het gebrek van een tien te compenseren. Promes en Neres zijn vooral goed als ze direct kunnen spelen: loopacties in de diepte en voor de goal komen. Hebben we met beide in de CL gezien. Het 'jammere' is dat Anthony dan op de bank komt, maar aan de andere kant is hij de eerste invaller voor op de vleugels en zou hij zelfs nog op de plek van Tadic kunnen functioneren. Voorts vind ik wel dat Promes en met name ook Neres moeten spelen. Neres op de bank laten zitten is kapitaalvernietiging, Anthony kan best een jaartje vooral als invaller of back-up functioneren om dan volgend jaar een vaste basisplek te hebben. En natuurlijk: mocht hij echt véél beter spelen dan een Promes of een Neres dan moet je hem ook niet laten zitten op die bank. Ik denk voorlopig wel dat Promes en Neres op CL-niveau wat klinischer zijn in: loopactie in de diepte, bal juist meenemen en afdrukken. Uiteraard is de kans bijzonder klein dat Ten Hag hier ooit op gaat komen, maar goed. Ik zou allang (iets van) tevreden zijn wanneer hij de poppetjes enigszins op de juiste plek zet. Dat wil zeggen: Alvarez centraal achterin, Martinez in een hele defensieve rol centraal op het veld, Labyad op tien, Promes op links of spits en Tadic op tien of spits. Het zal wel blijven bij een 4-2-3-1, verwacht ik. Ten Hag kent sowieso niet zoveel andere systemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Nou dat is niet waar. Kijk zijn Utrecht periode maar na. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Bedankt voor je waardevolle bijdrage op mijn allerlaatste zin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Alsjeblieft. Ja leuk die lange posts, maar onwaarheden daar waak ik graag voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 6 oktober 2020 Share Geplaatst 6 oktober 2020 Kon ik maar zeggen dat die korte, simplistische bijdragen zonder enige voetbalinhoudelijke inhoud ook 'leuk' waren. Eerder bijzonder vermoeiend en verdrietigmakend. Over verdrietigmakend gesproken: keek net eens naar het programma en zag dat na Heerenveen al de CL-wedstrijd tegen Liverpool op het programma staat. Ben je lekker mee. Zo snel zie ik Ten Hag niet zijn defecte speelstijl repareren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 (bewerkt) 20 uur geleden zei Hwb: Hoe weet jij voor welke positie Kudus gescout is? En nu zeg je het weer. "Als je spelers gewoon op de positie zet waar ze horen". Spelers 'horen' niet op een positie. Spelers komen op posities in meer of mindere mate uit de voeten. Je moet spelers neerzetten waar ze (ook tov de andere spelers) de meeste toegevoegde waarde hebben. En ja, dat kan soms een positie zijn die niet hun sterkste positie is. Je kunt immers niet 3 man op 10 zetten. In het jaar dat Ajax de halve finale CL haalde, waren er een stuk of 3 spelers waarvan 10 de beste positie was. Gelukkig vond de staf toen een manier om die goed met elkaar te laten spelen, ipv er 2 op de bank te zetten, omdat ze 'niet op die positie horen'. Als ik nu Kudus zie als linkshalf, dan speelt hij gewoon in zijn kracht. Dat hij op een andere positie ook goed uit de voeten kan (misschien zelfs beter) moet geen reden zijn hem daar niet neer te zetten. Tot slot vraag ik me af waarop jij baseert dat Klaassen de kwaliteiten niet heeft om als 6 te spelen. Ik denk dat hij er meer kwaliteiten voor heeft dan zijn concurrentie op dit moment (Alvarez). Dus lijkt het mij een zeer goede optie. Ik zie hem de Schöne-rol wel invullen. Hij brengt daar waarschijnlijk wat meer dynamiek en duelkracht en wat minder technische klasse dan Schöne. Je denkt echt veel te star over posities man. Zo veel spelers ontwikkelen zich enorm. Messi, Ronaldo, Bale, Pirlo, Gullit, Mazraoui, Reiziger, Bogarde, Frank de Boer, Ronald de Boer, Vd Beek, Ziyech, Blind (vader en zoon), Mbappé, Thiago, Van Persie, Promes, Kuijt, Kimmich, Van Nistelrooy, Robben de lijst van spelers die gedurende hun carrière op andere posities zijn terecht gekomen en daar heel goed hebben gepresteerd is bijna eindeloos. Als je alleen denkt "die heeft daar gespeeld en is voor die positie gehaald en dus moet hij daar spelen en niet ergens anders", dan benadeel je je team enorm. Edit: Laat maar. Als jij weer je oude trucje uit de doos gaat halen en er korte stukjes uithaalt en de rest negeert dan gaat dit weer in een discussie uit lopen die we al 100 keer gevoerd hebben. 7 oktober 2020 bewerkt door Elsjorro1990 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 Leuke opstelling met o.a. Klaiber en Klaassen. Neres en Antony op de flank. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 Zelf in een oefenwedstrijd kan er geen normale opstelling vanaf komen. Wat zit er in de thee op de toekomst. Mazraoui centraal, Rensch op links. Traore op 10 zo te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 Traoré is toch gewoon te zwaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 26 minuten geleden zei Thierryvane: Traoré is toch gewoon te zwaar? Krijg van die zeefuik gevoelens bij hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 Martinez heel overtuigend als LCV. Voor de rest niet erg imponerend. Taylor valt me een beetje tegen en die twee spitsen ogen ook wat armoedig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 19 minuten geleden zei Thierryvane: Traoré is toch gewoon te zwaar? Lijkt vooral zo denk. Kan het mij haast niet voorstellen, want dat lijkt al sinds zijn komst bij Ajax zo en dat er dan vervolgens niets aan gedaan zou worden, mocht het zo zijn. Komt ook gewoon zwaar tekort voor 1. Brobbey is momenteel een paar klasses beter en zelfs die moet nog flinke stappen gaan maken met name in zijn keuzes voor de goal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 Rensch gaan we veel plezier aan beleven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 Klaiber zat wel direct mis bij die goal he. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 1 uur geleden zei Regis: Brobbey is momenteel een paar klasses beter Waar baseer je dat op? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 (bewerkt) 3 minuten geleden zei Karlo: Waar baseer je dat op? Brobbey is in principe de betere voetballer (ik denk dat dat zijn redenatie is). Qua kansen wel of niet afmaken kan ik een slecht oordeel vellen over Traore, maar bij Brobbey kan dat nog stukken beter in ieder geval. 7 oktober 2020 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 8 minuten geleden zei Karlo: Waar baseer je dat op? Wat Rogier zegt. Jongen beschikt naast een redelijk imposant fysiek ook gewoon over een prima technische bagage. Iets wat bij Ajax, niet geheel onbelangrijk is. Traore vind ik echt schrikbarend slecht in al zijn minuten voor 1 tot nog toe. Bij jong was hij wel goed, maar onderscheidde hij zich toch ook met name door zijn fysiek en hoe hij voetballend tekort schoot viel daar toch ook een stuk minder op, toch stuk meer tijd en ruimte. Zie in beide jongens trouwens niet echt spitsen voor Ajax 1, vraag mij ook af of ze dat ooit gaan worden, maar dat Brobbey het verst is in zijn ontwikkeling is/ dat je daar momenteel meer aan hebt met een invalbeurt o.i.d. durf ik wel aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 20 uur geleden zei Zeus: Het gaat hier nu vaak over posities en multifunctionaliteit. In mijn ogen zijn veel spelers bij Ajax helemaal niet zo multifunctioneel als soms gedacht lijkt te worden (Alvarez, Promes, Labyad, etc.). Er is wat mij betreft eigenlijk maar één formatie waarin je daadwerkelijk het gros van je spelers op een voor hun geschikte positie laat spelen. Alhoewel, positie, het gaat veel meer om de ruimte waarin je effectief bent en het beste tot je recht komt. Een positie is slechts een benaming. Die formatie zou een 3-4-3 zijn. Heeft meerdere voordelen: - Versterking van het defensieve blok dat kwetsbaar is in de diepte - Hogerop spelen van backs: rechtsachters minder defensief kwetsbaar, extra interessante optie op links - Door extra centrale verdediger compenseer je enigszins het gemis van een pure zes - Slechts twee middenvelders nodig die door voldoende rugdekking dynamischer kunnen spelen dan met twee (in de diepte kwetsbare) centrale verdedigers achter ze - Ruimte voor een spits om zich terug te laten zakken en zo tussen de linies te komen (op 10) - Vleugelspelers die hoofdzakelijk de diepte zoeken, waar ook de kwaliteiten liggen van de beste opties - Perfecte focus op offensieve kwaliteiten: dynamiek vanuit het middenveld, ondersteuning van offensieve backs, diepgang vleugelspelers Op papier zou dat ongeveer zo eruit komen te zien. DM: Onana (Stekelenburg) RCV: Timber (Alvarez) CV: Schuurs LCV: Blind (Martinez) RM: Mazraoui (Klaiber) RCM: Klaassen (Ekkelenkamp) LCM: Kudus (Gravenberch, Taylor) LM: Tagliafico (Kudus) RB: Neres (Anthony) CA: Tadic (Anthony, Labyad) LB: Promes (Anthony) Het defensieve trio is het meest lastig imo. Je wil hoog spelen en ook doordekken om de ruimte tussen de defensie en de lijn van vier klein te houden. Dat zou betekenen dat je één á twee CV's hebt die agressief moeten doordekken en één a twee die blijven hangen om diepgaande, snelle aanvallers op te vangen. Probleem is: misschien wel je beste (niet meest complete) centrale verdediger Blind kan eigenlijk beide niet. Mist fysiek en agressiviteit om effectief door te dekken en mist snelheid en duelkracht om in de één-tegen-één te komen daarachter. In de Nederlandse competitie kan je hem best als CV gebruiken (inschuiven, opbouwen), in lastige Europese wedstrijden gaat mijn voorkeur stiekem toch uit naar het trio Timber - Schuurs - Martinez. Kunnen alle drie doordekken, inschuiven, opbouwen (Martinez ietsjes minder) en Timber en Martinez hebben de snelheid om diepgaande aanvallers op te vangen. Zullen wel veel minuten moeten maken gezien hun weinige ervaring. Op het middenveld heb je backs die hoog staan, over de vleugelspelers heen kunnen komen en die ook terug mee kunnen verdedigen. Tagliafico zal iets meer diagonaal lopen, Mazraoui kan ook naar binnen knijpen als spelmaker vanaf de rechterkant. Voordeel hier is ook dat je Kudus kan gebruiken als back-up van Tagliafico. Je wil Kudus toch niet echt als linksback zien, maar als hij hoger speelt, zou hij zo'n rol toch heel mooi in kunnen vullen mocht dat nodig zijn. Met twee centrale middenvelders (Kudus en Klaassen beste opties) hoef je niet een derde toch mindere middenvelder op te stellen. Zo hou je de kwaliteit hoog van zij die op het veld staan en het voetballende aspect moeten verzorgen. Geen dead links ertussen. Voorin kan je met een Tadic vanuit een centrale positie spelen en kan hij zich soms in laten zakken om het gebrek van een tien te compenseren. Promes en Neres zijn vooral goed als ze direct kunnen spelen: loopacties in de diepte en voor de goal komen. Hebben we met beide in de CL gezien. Het 'jammere' is dat Anthony dan op de bank komt, maar aan de andere kant is hij de eerste invaller voor op de vleugels en zou hij zelfs nog op de plek van Tadic kunnen functioneren. Voorts vind ik wel dat Promes en met name ook Neres moeten spelen. Neres op de bank laten zitten is kapitaalvernietiging, Anthony kan best een jaartje vooral als invaller of back-up functioneren om dan volgend jaar een vaste basisplek te hebben. En natuurlijk: mocht hij echt véél beter spelen dan een Promes of een Neres dan moet je hem ook niet laten zitten op die bank. Ik denk voorlopig wel dat Promes en Neres op CL-niveau wat klinischer zijn in: loopactie in de diepte, bal juist meenemen en afdrukken. Uiteraard is de kans bijzonder klein dat Ten Hag hier ooit op gaat komen, maar goed. Ik zou allang (iets van) tevreden zijn wanneer hij de poppetjes enigszins op de juiste plek zet. Dat wil zeggen: Alvarez centraal achterin, Martinez in een hele defensieve rol centraal op het veld, Labyad op tien, Promes op links of spits en Tadic op tien of spits. Het zal wel blijven bij een 4-2-3-1, verwacht ik. Ten Hag kent sowieso niet zoveel andere systemen. Mooi uitgewerkt en dit zou ik zeker graag eens in de praktijk zien. Het is wel een 'moeilijk' systeem dat echt ingeslepen moet worden anders vrees ik vooral voor de ruimte tussen de verdediging en het middenveld. Uitgaande van het huidige systeem zag ik toevallig dat Jonathan De Guzman nog geen club heeft. Die had ik wel zien zitten als tijdelijk oplossing voor de Schone rol, ondanks zijn verleden bij Feyenoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 3 uur geleden zei Regis: Wat Rogier zegt. Jongen beschikt naast een redelijk imposant fysiek ook gewoon over een prima technische bagage. Iets wat bij Ajax, niet geheel onbelangrijk is. Traore vind ik echt schrikbarend slecht in al zijn minuten voor 1 tot nog toe. Bij jong was hij wel goed, maar onderscheidde hij zich toch ook met name door zijn fysiek en hoe hij voetballend tekort schoot viel daar toch ook een stuk minder op, toch stuk meer tijd en ruimte. Zie in beide jongens trouwens niet echt spitsen voor Ajax 1, vraag mij ook af of ze dat ooit gaan worden, maar dat Brobbey het verst is in zijn ontwikkeling is/ dat je daar momenteel meer aan hebt met een invalbeurt o.i.d. durf ik wel aan. Heb Brobbey daar te weinig voor aan het werk gezien, dus kan daar niet goed over oordelen, maar dat imposante fysiek staat natuurlijk buiten kijf. Ik heb nog wel vertrouwen in Traoré, kan nog mooi aan de hand van leermeesters Tadic en Huntelaar doorgroeien. Denk ook dat Traoré daarom vanmiddag op 10 stond, wellicht om aan zijn meevoetballende kwaliteiten te werken. Vind dat soort dingen altijd wel goed, hoor je vaker bij Ajax (ook in de jeugd). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 18 minuten geleden zei Karlo: Heb Brobbey daar te weinig voor aan het werk gezien, dus kan daar niet goed over oordelen, maar dat imposante fysiek staat natuurlijk buiten kijf. Ik heb nog wel vertrouwen in Traoré, kan nog mooi aan de hand van leermeesters Tadic en Huntelaar doorgroeien. Denk ook dat Traoré daarom vanmiddag op 10 stond, wellicht om aan zijn meevoetballende kwaliteiten te werken. Vind dat soort dingen altijd wel goed, hoor je vaker bij Ajax (ook in de jeugd). Ik heb er ook wel vertrouwen in dat Traoré een goede spits kan worden. De kans dat hij ooit echt gewaardeerd zal worden als Ajax-spits lijkt me daarentegen heel klein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 Traoré hadden ze dit jaar lekker moeten verhuren, Lang houden. Wekelijks 90 minuten maken lijkt me veel beter voor die jongen dan iedere keer een kwartiertje meepakken. Zou Ajax al geïnformeerd hebben bij Wijndal voor volgend seizoen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 7 oktober 2020 Share Geplaatst 7 oktober 2020 53 minuten geleden zei Karlo: Heb Brobbey daar te weinig voor aan het werk gezien, dus kan daar niet goed over oordelen, maar dat imposante fysiek staat natuurlijk buiten kijf. Ik heb nog wel vertrouwen in Traoré, kan nog mooi aan de hand van leermeesters Tadic en Huntelaar doorgroeien. Denk ook dat Traoré daarom vanmiddag op 10 stond, wellicht om aan zijn meevoetballende kwaliteiten te werken. Vind dat soort dingen altijd wel goed, hoor je vaker bij Ajax (ook in de jeugd). Vind dat laatste ook erg goed, maar wel in de jeugdelftallen. Bij 1/jong moet je met name stappen maken door je wedstrijd ervaring imo en vanuit daar je kwaliteiten dus verder ontwikkelen. mentaal en tactisch nog wat bijschaven. Gravenberch die als controleur niet zijn defensieve arbeid levert bijv. Dat zijn imo zaken die je ideaal kan ontwikkelen, triggeren in een Jong Ajax. Zoals je dat ook gezien hebt met De Ligt, Donny en Frenkie. Gewoon een soort bewustwording dat het profvoetbal wel even wat anders is dan potjes in de O19 en O17. Als ik dan Traore zie en hoeveel stappen die naar mijn idee nog zou moeten maken om een toevoeging te zijn. Vraag ik mij erg sterk af of dat vanaf je 19de bijna 20ste nog gaat lukken. Het gaat bij hem ook echt om zaken als pure basistechniek, echt iets wat je zo jong mogelijk al op een goed niveau wil hebben. Nog even over Brobbey ook. Die jongen heeft een aflopend contract. Nog altijd niet verlengd door het gebrek aan perspectief . Al zullen sommige zeggen dat dit door Raiola komt . Maar die jongen blinkt al jaren uit in de jeugd en als hij minuten maakt ook in jong en moet dan nog steeds bij jong regelmatig van de bank beginnen omdat Traore dan ritme op moet doen van de staff, presteert hij vervolgens trouwens ook voor geen meter. Bij 1 heb je nu ineens weer Labyad erbij die als ideale spits wordt gezien. Nou wil ik niet zeggen dat Brobbey per se goed genoeg is voor 1 of gaat zijn o.i.d . maar een vaste basisplek bij jong is iig op zijn plaats imo. Zou zonde zijn als zo'n talent straks verloren gaat door al die vreemde keuzes die steeds gemaakt worden en zal dan ook zeker niet de laatste zijn, ondanks dat momenteel de meeste gelukkig al verlengd hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 8 oktober 2020 Share Geplaatst 8 oktober 2020 Nou, er waren 6/7/8 top talenten met aflopende contracten en die hebben op Brobbey na allemaal verlengd. Brobbey zelf zegt ook dat hij gewoon gaat verlengen. Hij moet dan ook niet zeuren en gewoon tekenen. Het lijkt mij volledig logisch dat hij staat waar die nu staat. Jij bent nu ook opeens super kritisch op Traore maar die heeft het natuurlijk ruimschoots bewezen in de KKD, dat moet Brobbey nog maar doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 8 oktober 2020 Share Geplaatst 8 oktober 2020 Feit blijft natuurlijk wel dat er de afgelopen periode nog niet veel talentvolle spitsen zijn doorgebroken bij Ajax 1. Spelers die als talenten werden bestempeld of gehaald konden het niet geheel waarmaken. Dolberg had een goede periode maar die duurde ook niet lang. Zivkovic flopte natuurlijk en zo zijn er nog een aantal voorbeelden. Traore heeft nog niet genoeg kansen gehad maar dat de spitspositie een zorgenkindje blijft blijkt wel uit het oneindig wisselen van invulling en speler. Labyad, Tadic, Promes, Traore en Hunt. Dan zou ik zelf kiezen voor meer minuten voor Traore of anders Brobbey, mits hij echt zo goed is als men zegt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten