Bolderbast Geplaatst 29 september 2020 Share Geplaatst 29 september 2020 Wat een verschrikkelijk kuttopic is dit geworden zeg. Continu meningen van jezelf voorschotelen als feiten en vervolgens als iemand anders een andere mening (of feit ) heeft dan is het "iK bEn wEL bEter vAn jE gewEnd" en #tenhagout!!!1! Kinderachtig gedoe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 29 september 2020 Share Geplaatst 29 september 2020 Haha zie ik nu serieus een Ten Hag out avatar bij je Regis? 9 punten, drie matchen. Twee keer een uur met tien man spelend. Vind het voetbal niet slecht. Genieten van bepaalde spelers. Mogen onze handjes dichtknijpen met de trainer ouwe reus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 29 september 2020 Share Geplaatst 29 september 2020 Sean fucking Klaiber. Normaal doen hoor. Beperkt backie, die moet lekker naar Feyenoord. Ik wacht mijn grote vriend Mikey af vanavond rond 00:00 uur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 29 september 2020 Share Geplaatst 29 september 2020 Bustos, serieus? Dat zou wel heel knap zijn. Vraag me alleen wel af hoelang die op de bank gaat willen zitten. Kan misschien ook nog wel naar betere clubs die meer kunnen betalen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RogerGarcia Geplaatst 29 september 2020 Share Geplaatst 29 september 2020 Ajax is blijkbaar al rond met Utrecht.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 29 september 2020 Share Geplaatst 29 september 2020 Zowel Verweij als VI inderdaad. Totzover de CL-standaarden. Dan zal Klaassen ook wel serieus zijn geweest. Ekkelenkamp kan je dan ook de deur wijzen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 29 september 2020 Share Geplaatst 29 september 2020 (bewerkt) Hele wisselende berichten dit, heerlijk die transferperiode @Zeus misschien kwam mijn boodschap verkeerd over. Bij dezen een tweede kortere poging: 1. Jij stelt een bepaald beleid voor die de leidraad moet vormen voor het halen van spelers 2. Ik ben het daar persoonlijk mee eens en ik heb zo het vermoeden dat dit ook de leidraad is die de technische staf hanteert, kijkende naar de uitspraken van Marc de afgelopen tijd 3. Echter, als het niet lukt moet er nog een 5e optie zijn om de meubelen te redden. In dat opzicht vind ik uitkomen bij Klaiber dus echt geen gekke. Tussen 2 en 3 zit een belangrijke stap. Het moet namelijk wel mogelijk zijn om zo'n speler te halen. Het is zeker niet onze taak om daarvoor te zorgen, en ik denk dat een club als Ajax dat ook altijd wel in orde zou moeten hebben. Alleen kan dat simpelweg om uiteenlopende redenen mislukken (zeker een sterke speler uit het buitenland halen gaat niet over één nacht ijs), en ik vind dat je dáár te makkelijk over spreekt. We blijven Ajax, en zijn de laatste jaren wel weer uitgegroeid tot echt een naam, maar het blijft toch een stap om naar Nederland en haar competitie te komen (los van alle vereisten die eventuele niet-Europese spelers hebben). Wat betreft mijn 'houd je mond dicht totdat je met een beter alternatief komt' was misschien hard en op een bepaalde manier niet gepast, maar ik vind het ook erg makkelijk om negatief te doen en dan alle tegengas op dat het misschien ook niet zo makkelijk is af te doen als ridicuul (zoals je ook deed bij Hwb enkele tijd geleden, al ging dat over het bepalen of een speler wel of niet geschikt is en waar ik het mee eens ben). ---- Edit: open net voetbalprimeur. 5 tot 7 miljoen, what the .... Ik sluit me nu even aan bij het rijtje wanbeleid, hallelujah. Laten we hopen dat hij het goed gaat doen 29 september 2020 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 29 september 2020 Share Geplaatst 29 september 2020 Niet eens dat je dan nu bij Klaiber uit moet komen. Dan gewoon liever de jongere categorie, aanpassingsjaar, et cetera. Is ook zo onrealistisch niet als jij deed overkomen. Heel veel recent gekomen spelers die niet direct een basisplaats kregen in hun eerste seizoen gingen ook niet direct weg in het tweede seizoen. Hetgeen ik ridicuul noemde ging overigens over een beredenatie die mijns inziens niet klopte. Ik zeg nergens dat het allemaal heel makkelijk is. Maar ik vind wel dat je een spelersdatabase hoort te hebben waar een stuk of twintig rechtsbacks in horen te staan, minimaal, van onder de 25 jaar. En daar mag je ook best iemand uithalen voor nu. Een Klaiber hoort dan weer op geen enkel lijstje te staan. Ik geloof niet dat er geen enkele potentievolle rechtsback in de wereld haalbaar is voor Ajax, dat is nogal ongeloofwaardig natuurlijk. En zelfs áls het zo zou zijn, dan liever een tweede linksback halen die eventueel ook nog op rechts uit de voeten kan. En als dan echt helemaal niks kan - en de aarde plots ook plat is - dan maar gewoon een optie uit de jeugd doorschuiven. Ik ben geen voorstander, zoals sommige wel zullen weten, van een jonge speler zomaar voor de leeuwen gooien omdat dat gewoon mooi en helemaal des Ajax' is. Maar waar ik de grens trek is middelmaat aankopen, dan gewoon maar die jonge gast als het niet anders kan. Dus Rensch (of weet ik het wie) voor Klaiber, Ekkelenkamp/Gravenberch/Lang/Taylor voor Klaassen en ook een Traoré en Brobbey voor Huntelaar (waar ik het ook niet mee eens was, zijn contractverlenging). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 september 2020 Share Geplaatst 30 september 2020 Misschien bij goed transferbeleid, dan hadden ze die Kristensen niet verkocht om vervolgens Klaiber een jaar later te halen. Als we elk jaar voor 5 miljoen een nieuwe rechtsback gaan halen, klopt er iets niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 30 september 2020 Share Geplaatst 30 september 2020 (bewerkt) 8 uur geleden zei Zeus: Niet eens dat je dan nu bij Klaiber uit moet komen. Dan gewoon liever de jongere categorie, aanpassingsjaar, et cetera. Let's agree to disagree in dat geval. Ik denk dat Klaiber wel van waarde kan zijn en begrijp best dat hem al 26-jarige Nederlander zou aantrekken als Nederlandse club. Vind hem alleen veel te duur, en in dat opzicht vind ik hem aantrekken ook behoorlijk gaar 30 september 2020 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 30 september 2020 Share Geplaatst 30 september 2020 (bewerkt) 10 uur geleden zei Dansmeister: Haha zie ik nu serieus een Ten Hag out avatar bij je Regis? 9 punten, drie matchen. Twee keer een uur met tien man spelend. Vind het voetbal niet slecht. Genieten van bepaalde spelers. Mogen onze handjes dichtknijpen met de trainer ouwe reus. 5-7 miljoen-dit ook nog met maar iets meer dan 20 miljoen aan liquide middelen- voor een speler ala Klaiber. Dat is ook deze trainer. Vind het ook een trainer veel te veel vanuit de controle denkt, maar dat is een smaak dingetje misschien. Kan ook heus wel genieten van wat een aantal individuele spelers. Daarnaast gaat de club mij extreem aan het hart en ben ik gewoon niet zo rationeel wat Ajax betreft, weet ik van mezelf, maar kan mij beter hier laten gaan dan elders. Zeker niet als zaken naar buiten komen als de interesse in Klaiber en Klaasen. Of Alvarez op het middenveld blijven zetten, Promes op 10 en Tadic op links blijven zetten. die ava is ook gebeurd in de complete meltdown die ik kreeg na de interesse in Klaibertje. 30 september 2020 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 30 september 2020 Share Geplaatst 30 september 2020 En halve finale CL toen ava met Ten Hart en een hartje erom heen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 september 2020 Share Geplaatst 30 september 2020 Weet niet precies wat er bedoeld wordt met "veels te veels van de controle". Dat heb ik op zich niet met Ten Hag, zit behoorlijk veel risico in het spel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Becks Geplaatst 30 september 2020 Share Geplaatst 30 september 2020 Totaal geen fan van de aankoop Klaiber, zoals bijna iedereen. Denk dat zijn inbreng miniem zal zijn en ook vooral voor de kleedkamer. Misschien dat-ie Mazraoui even wakker kan schudden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 30 september 2020 Share Geplaatst 30 september 2020 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 Vanmiddag om 17.00 uur loting voor de CL groepsfase. Zat al even te kijken, maar potindeling ziet er gunstig uit alvast. Sevilla-Ajax-Dynamo Kiev-Ferencvaros zou zomaar kunnen en dan ben je gewoon verplicht om door te gaan. Moeilijkste zou denk ik Liverpool-Ajax-Inter-Marseille zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 Dacht zelf ook aan iets van Porto- Olympiacos en Midjtylland. Maar dat is te mooi om waar te zijn denk ik zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
StanleyW Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 23 uur geleden zei Regis: 5-7 miljoen-dit ook nog met maar iets meer dan 20 miljoen aan liquide middelen- voor een speler ala Klaiber. Dat is ook deze trainer. Denk dat je beter een paar dagen kan uitloggen, want het is je nu helemaal naar je hoofd gestegen. 1) Puur 'liquide middelen' zegt niets. Is de stand van 30-6, daarna zijn Donny, (Dest) en een shitload aan miskopen verkocht. Kijk ook even naar de kortlopende vorderingen/schulden. Onder aan de streep kan je dan wellicht een redelijk beeld vormen, maar zegt het alsnog heel weinig over de 5-7 miljoen. Overigens is die '7' waarschijnlijk pas van toepassing bij kampioenschap en/of CL-kwalificatie. Dat zou dan eventueel over een jaar pas betaalbaar worden. 2) "Deze trainer" heeft niets met het transferbeleid te maken. Hij kan hoogstens een advies indienen bij Overmars, aan hem om er wel of niet iets mee te doen. Met de bedragen heeft ETH al helemaal niets te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 Zeg het inderdaad maar jongens, de mogelijkheden in de spoilers. Heb in plaats van de clubcoefficient van de UEFA weer eens de EuroClubIndex erbij gepakt. Je kan een range van ongeveer 100 punten in acht nemen door de lange coronapauze, maar het is in ieder geval de betere graadmeter Spoiler Pot 1 ECI-punten Bayern München 4280 Liverpool 4162 Real Madrid 3904 Paris Saint-Germain 3848 Juventus 3596 Sevilla 3490 FC Porto 3176 Zenit St. Petersburg 3031 Pot 2 ECI-punten FC Barcelona 4123 Manchester City 4006 Atletico Madrid 3710 Manchester United 3476 Borussia Dortmund 3466 Chelsea 3457 Shakhtar Donetsk 3240 Ajax 3062 Pot 3 ECI-punten RB Leipzig 3464 Internazionale 3292 Atalanta 3252 Red Bull Salzburg 2994 Olympiakos Piraeus 2966 Lazio 2950 Dinamo Kiev 2701 FK Krasnodar 2637 Pot 4 ECI-punten Borussia Mönchengladbach 3050 Olympique Marseille 2777 Club Brugge 2775 Lokomotiv Moskou 2671 Stade Rennais 2658 FC Midtjylland 2468 Istanbul Basaksehir 2434 Ferencváros 2305 Veruit de zwakste in pot 2, maar dat maakt niet uit Hopen op Porto of Zenit uit pot 1, Dinamo Kiev of Krasnodar uit pot 3 en Midtjylland, Basaksehir of Ferencvaros uit pot 4 voor een makkelijke poule. Zou het mooi vinden als we Juventus loten en we tegen De Ligt spelen. Dan uit pot 3 Salzburg, mooie tegenstander die we in de voorbereiding ook al gepakt hebben. Midtjylland uit pot 4 zou ook wel een prima tegenstander zijn. Leuke poule waarbij we met Salzburg waarschijnlijk de 2e en 3e plek zouden verdelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 Zeker nu er geen publiek bij zit hoeft het van mij allemaal niet geweldig groots met Barcelona, Inter en Marseille. Doe maar lekker ''makkelijk'' met Zenit, Kiev en Ferencvaros. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 Ik denk toch dat je altijd beter door kunt gaan met een uitdaging in de groepsfase. Dus ik denk dat de beste loting iets van Juventus, Dinamo Kiev en Ferencváros is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 12 uur geleden zei Chiemel: Koopje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 31 minuten geleden zei Tim': Ik denk toch dat je altijd beter door kunt gaan met een uitdaging in de groepsfase. Dus ik denk dat de beste loting iets van Juventus, Dinamo Kiev en Ferencváros is. Over Juve gesproken, als je die loot, ontloop je sowieso Atalanta, Inter en Lazio. Winnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 (bewerkt) Ik heb al ff proefgedraaid. Wordt een lastige poule 1 oktober 2020 bewerkt door Erwin. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 1 oktober 2020 Share Geplaatst 1 oktober 2020 Ik moet zeggen dat het me erg verbaasd dat Klaiber al die tijd bij Utrecht is gebleven. Is/was een prima talentvolle back, hoort imo al jaren bij de betere rechtsback van de Eredivisie. Had het wel een logische opvolger gevonden voor Karsdorp bij Feyenoord. Houdt bij Utrecht ook niet voor niets al jaren Troupee (die toch hun grote talent was een jaar of 3 geleden) achter zich. Geen club in Nederland heeft een betere back als 2e keus. Tegelijk ben ik net als Zeus in principe voorstander van de werkwijze dat je 2e keus op een positie de beoogde opvolger van de basisspeler is. Dat kan ik mij bij Klaiber niet voorstellen en voor zover ik weet is het ook niet zo dat we in 1-2 jaar op een jongen uit de jeugd kunnen rekenen (zoals met Salah-Edinne op links bijvoorbeeld). In dat opzicht vind ik de transfer niet helemaal passen bij Ajax' ambitie. Hetzelfde geldt voor Klaassen. Nu is hij bij Werder controlerender gaan spelen, dus een echte 10 is het niet meer al kan hij vast ook nog zo gebruikt worden. Ik zie hem ook niet als gedisciplineerde, positiehoudende, restverdedigende 6 die we nodig hebben. Daarnaast is de vraag, gezien zijn buitenlandse avonturen of hij zich genoeg doorontwikkeld heeft om in dit Ajax een duidelijk toegevoegde waarde te hebben. Tegelijk, als hij het alternatief voor Alvarez is, kan ik dat alleen maar toejuichen. @Zeus Ik weet dat wij een beetje anders denken over de speler Frenkie de Jong. Ik ben het volledig eens met alle verschillen tussen hem en Gravenberch (en Kudus) die je een paar pagina's terug benoemde. De overeenkomsten die ik benoemde lagen aan de bal: frivoler, niet alleen pure passer maar ook dribbels, vrijheid om wat hoger op het veld te spelen en daar inbreng te hebben. Dat zijn meer kenmerken van de 8 dan de 6. Het is niet voor niets dat Schöne naast Frenkie de restverdediging verzorgde, De Roon dat deed bij Oranje en Busquets nu die rol krijgt bij Barca. Frenkie leverde enorme verdedigende arbeid en sprints, maar juist die sprints toonden dat hij niet de 6 was die in de aanval de as voor de verdediging bewaakte; hij schoof meer mee. Die rol zie ik Gravenberch niet invullen en Kudus ook niet. Het is wel een rol die ik graag ingevuld zie. Dát is waar we imo een speler voor nodig hebben en dan liefst iemand met meer kwaliteiten dan Alvarez. Dat is ook waarom ik Schöne meer dan De Jong (ondanks dat hij inzakte tussen verdedigers, eerste middenvelder in de opbouw was en veel verdedigend werk deed) als de echte 6 van dat elftal zie. Hij bewaakte in de aanval (meestal) de balans. Hij hield het centrum dicht. Dát is, voor mij, de rol van de 6, de échte controleur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten