Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Op 1-9-2020 om 18:29 zei Zeus:

Grotendeels eens, al zou ik überhaupt nooit Tadic op een vleugel en Promes op tien posteren. Als Suarez komt en in de spits speelt, moet je hem niet al te veel willen betrekken in het combinatievoetbal. Dat was al nooit zijn sterkste punt en daar is hij nóg minder in geworden. Dan is hij echt het laatste station. Je nummer tien moet dan een steengoede voetballer met een goede techniek zijn die erg goed tussen de linies kan spelen. Diepgang is niet zo nodig. Hierbij denk je al snel aan Tadic, Labyad en Lang. Op de vleugels wil je snelheid en loopacties. De tien is immers vooral een voetballer en je spits staat al heel diep en is vrij log. Dan dus Promes, Neres, Anthony. 

Ben dit in beginsel wel met je eens, maar het CL-seizoen heeft me doen inzien dat het ook anders kan. Met een diepgaande spelers op 10 kan het prima (in dat geval Donny), maar dan moet er wel een andere aanvallende middenvelder tussen de linies gaan spelen (in dat geval Ziyech vanaf rechts) en vandaar uit de aanval sturen/dirigeren. Met een aanvallend blok van Antony, Neres en Promes zie ik dacht echter niet zo erg. Met Tadic op de zijkant kan het mogelijk wel.

Maar mijn voorkeur blijft toch wel uitgaan naar een aanvallende spelverdeler op de 10. Waarbij Vd Beek dat natuurlijk meer in zijn spel heeft dan Promes (qua vergelijking met '18/'19).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

2 uur geleden zei Karlo:

Toch maar weer Blind op het middenveld? Weet het anders ook niet. Als-ie Blind centraal achterin houdt dan moet er op het middenveld nog wel wat bij.

image.png.10532b1c5d72f800f3f89993f1ec6752.png

P.S. ik weet ook wel dat Alvarez waarschijnlijk gaat spelen, maar bovenstaande lijkt mij persoonlijk de beste keuze.

Jaja ik zie de kleine lettertjes.

Zal toch ook wel met promes op 10 gaan spelen lijkt me. Vult hij enorm goed in.

Dan zal het Ten Hag kennende idd met Alvarez zijn. 

Tadic - Traore/Labyad - Antony

Alvarez - Promessi - Gravenberch

Tagliafico - Martinez - Schuurs - Mazraoui

Onana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei La Pulga:

Wat een verschil met 2 jaar geleden, tis te hopen dat Onana en Nico gewoon blijven anders gaat het nog een lastig seizoen worden.

Een lastig seizoen? Ik ben juist vol vertrouwen. Paar hele goede aankopen gedaan. Enkel nog een goede vervanger van Donny halen en het liefst zie ik nog iemand komen op de plek waar alvarez nu staat en je hebt verreweg de beste selectie van de eredivisie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook nog niet helemaal zeker. BIij Ajax wordt er het meeste geschoven en kan er nog veel schuiven, dat heeft altijd tijd nodig. AZ, Feyenoord en PSV zijn stabieler gebleven. 

Blind op het middenveld moet je niet doen. Alvarez en Gravenberch naast elkaar ook niet. Kortom, er moet nog wat bij. Een balbehendige nummer 6. Ik zou zelf misschien Ekkelenkamp nog meer kans geven, ook al heb ik die nog te weinig gezien om goed te kunnen beoordelen. 

Lang is dus ook nog niet afgeschreven? 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Een lastig seizoen? Ik ben juist vol vertrouwen. Paar hele goede aankopen gedaan. Enkel nog een goede vervanger van Donny halen en het liefst zie ik nog iemand komen op de plek waar alvarez nu staat en je hebt verreweg de beste selectie van de eredivisie. 

Die vervanger komt er dus niet, het gaat een jaartje Alvarez worden want balans op het middenveld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Magallan dus nu ook weg. De jongens die nu echt geld verbranden op de bank zijn nu weg. Ik verwacht nog wel een aankoop hoor, anders wordt het wel te veel schuiven bij een enkele blessure. 

Wat verwachten jullie nog echt qua transfers? De geruchten rondom Nico en Onana worden steeds minder sterk. Ik hoop dat Overmars binnenkort even roept tot wanneer hij spelers toelaat te verkopen. Dan weten we ook ff wanneer we serieus over basisopstellingen kunnen gaan praten. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog langer dan een maand voordat de markt dicht is. Dus heb nogsteeds weinig hoop op dat Nico en Onana blijven.

Selectie is nu wel erg uitgekleed. Wat goed is opzich als we nu ook wat gerichte aankopen voor Ajax 1 doen. Anders is het wel direct schuiven bij blessures. En we krijgen echt bomvolle programma's met die ingekorte winterstop erbij. Zou er echt graag wat sterkhouders bij zien. En dan hoeft dat niet aanvallende versterkingen te zijn. Want daar zitten we wel ruim in de keuzes. Maar vooral verdedigend is het erg broos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik heb een schijthekel aan Driessen en die man lult echt ontzettend in de rondte, maar Real Madrid was ook gewoon rond met zowel Ajax als Donny zelf. Dat hij het dan weer lekker aandikt is gewoon hoe hij als persoon is. Begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom hij nog de voetbalbaas van de Telegraaf is, want volgens mij hebben niet alleen Ajax-supporters inmiddels iets tegen hem ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-9-2020 om 16:00 zei Elsjorro1990:

Waarom een vervanger voor Donny halen? Die voorste vier zijn de sterkst bezette posities van het team. Voor die 4 posities heb je Tadic, Neres, Antony, Promes, Kudus, Lang, Huntelaar, Traoré, Labyad en Ekkelenkamp (als ik niet nog iemand vergeet). Dat zijn er 10. Versterking is vooral gewenst controlerend op het middenveld en aan de linkerkant van de verdediging (centraal en/of op de flank). Daar zijn we nu het minst bezet, mede vanwege de onzekere situatie rond Blind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Waarom een vervanger voor Donny halen? Die voorste vier zijn de sterkst bezette posities van het team. Voor die 4 posities heb je Tadic, Neres, Antony, Promes, Kudus, Lang, Huntelaar, Traoré, Labyad en Ekkelenkamp (als ik niet nog iemand vergeet). Dat zijn er 10. Versterking is vooral gewenst controlerend op het middenveld en aan de linkerkant van de verdediging (centraal en/of op de flank). Daar zijn we nu het minst bezet, mede vanwege de onzekere situatie rond Blind.

We gaan niet weer de kwantiteit discussie voeren toch? Die discussie hebben we nu al zo vaak gehad. 

je verliest met van de beek 1 van je meest belangrijke spelers. We hebben afgelopen seizoen allemaal gezien hoe dat gaat als je dat niet adequaat opvangt. Al zou kudus wel als vervanger kunnen, maar ik dacht dat dat meer een wat meer zwervende speler is. 

bewerkt door Elsjorro1990
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het dan toch over kwaliteit wil hebben, dan houdt je het volgende rijtje over..

Top: Tadic, Neres, Promes

Muy bueno: Antony, Labyad, Lang

Nog steeds behoorlijk bueno: Kudus, Huntelaar, Ekkelenkamp, Traoré

Ik vind overigens persoonlijk dat Labyad naar het bovenste rijtje zelfs mag. Was gewoon de beste speler van Utrecht en speelt inmiddels al 2 jaar bij Ajax. In de CL is het misschien wat licht, maar we zijn dan ook geen absolute topclub. 

Als je zo'n lijstje maakt op de posities die Hwb benoemt, kom je toch een stuk sneller bij jeugdspelers waar je echt nog niks van mag verwachten uit. Uit luxe zou je een vervanger op de 10 kunnen aantrekken, maar dat geld kunnen ze beter steken in een geweldige 6 (en dan kan Taylor dat langzamerhand overnemen over een jaar). Ik denk dat het belangrijk ook is om te realiseren dat Ajax het geld van de verkopen simpelweg ook gewoon nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Elsjorro1990:

We gaan niet weer de kwantiteit discussie voeren toch? Die discussie hebben we nu al zo vaak gehad. 

je verliest met van de beek 1 van je meest belangrijke spelers. We hebben afgelopen seizoen allemaal gezien hoe dat gaat als je dat niet adequaat opvangt. Al zou kudus wel als vervanger kunnen, maar ik dacht dat dat meer een wat meer zwervende speler is. 

Kwalitatief zijn die posities ook ruim voldoende bezet imo. Zie ook wat Rogier daar over zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Rogier.:

Als je het dan toch over kwaliteit wil hebben, dan houdt je het volgende rijtje over..

Top: Tadic, Neres, Promes

Muy bueno: Antony, Labyad, Lang

Nog steeds behoorlijk bueno: Kudus, Huntelaar, Ekkelenkamp, Traoré

Ik vind overigens persoonlijk dat Labyad naar het bovenste rijtje zelfs mag. Was gewoon de beste speler van Utrecht en speelt inmiddels al 2 jaar bij Ajax. In de CL is het misschien wat licht, maar we zijn dan ook geen absolute topclub. 

Als je zo'n lijstje maakt op de posities die Hwb benoemt, kom je toch een stuk sneller bij jeugdspelers waar je echt nog niks van mag verwachten uit. Uit luxe zou je een vervanger op de 10 kunnen aantrekken, maar dat geld kunnen ze beter steken in een geweldige 6 (en dan kan Taylor dat langzamerhand overnemen over een jaar). Ik denk dat het belangrijk ook is om te realiseren dat Ajax het geld van de verkopen simpelweg ook gewoon nodig heeft.

Omdat van die top en muy bueno groep er niet 1 is die daadwerkelijk op de 10 positie gaat spelen. Labyad doet het dese voorbereiding prima, maar in de spits en niet op 10. Pech voor hem is dat tadic natuurlijk gewoon weer in de spits komt te staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Promes gaat op de 10 positie spelen, zo lijkt het. Dus volgens mij komt er gewoon iemand van de top op de 10 positie.

Daarnaast speelde Vd Beek afgelopen seizoen voornamelijk controlerend als half. Alleen door de blessures kwam hij op 10. Dus als er een vervanger moet komen, lijkt mij dat voor de controlerende posities. Die zijn ook (zowel kwalitatief als kwantitatief) veel minder bezet dan de posities voorin. Je hebt daar nu 4 spelers, waarvan je er niet 1 in de categorie 'top' plaats. Misschien dat je Gravenberch als 'Muy bueno' kunt zien, maar zelfs dat is nog maar de vraag. Alvarez, Eiting, Taylor en evt Ekkelenkamp zijn dat sowieso (nog) niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites