Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

4 uur geleden zei Zeus:

Grotendeels eens, al zou ik überhaupt nooit Tadic op een vleugel en Promes op tien posteren. Als Suarez komt en in de spits speelt, moet je hem niet al te veel willen betrekken in het combinatievoetbal. Dat was al nooit zijn sterkste punt en daar is hij nóg minder in geworden. Dan is hij echt het laatste station. Je nummer tien moet dan een steengoede voetballer met een goede techniek zijn die erg goed tussen de linies kan spelen. Diepgang is niet zo nodig. Hierbij denk je al snel aan Tadic, Labyad en Lang. Op de vleugels wil je snelheid en loopacties. De tien is immers vooral een voetballer en je spits staat al heel diep en is vrij log. Dan dus Promes, Neres, Anthony. 

Zo stond ik er in eerste instantie ook in. Dat Promes voor mij geen optie op 10 was. Echter de laatste oefenwedstrijd vond ik hem daar toch wel overtuigend hoor. Sowieso speelt de "10" bij Ajax de laatste tijd best wel vaak als halve spits, vaak op gelijke hoogte met de terugvallende spits (Tadic).  Promes is wel een speler die het moet hebben van diepgang, snelheid en loopvermogen. Dat heeft hij, gecombineerd met een redelijk functionele techniek. 

Ik denk dat dat best moet kunnen werken, indien er 2 goede voetballers achter staan, waarvan er 1 ook verdedigend veel opknapt. En indien je dus ook een meevoetballende spits hebt en 2 technisch goede buitenspelers met ook een steekpass in de benen. 

Ik denk tevens ook dat Tagliafico nog wel eens zou kunnen blijven. In Engeland, Duitsland en Spanje zijn alle topclubs al voorzien van een goede linksback. Enkel Inter Milaan, Napoli en PSG zou ik nog wel eens aan kunnen zien kloppen wat echt een stapje hoger is. 

Hoop tevens na het vertrek van Marin en VD Beek dat Ajax voor Matheus Henrique gaat. 

--------------------Tadic---------------------
-Neres---------Promes--------Antony-
----Gravenberch----Henrique---------
-Tagliafico-Blind-Schuurs----Dest---
-------------------Onana---------------------

Stekelenburg; Cufré, Rensch, Timber, Mazraoui Taylor, Alvarez, Labyad, Lang, Kudus, Traoré, Huntelaar.

Eiting verkopen, Ekkelenkamp en Kotarski nog verhuren. 

Lijkt me echt een fantastische basiself, tevens heel erg veelzijdig met veel snelheid, technisch, maar ook verdedigend vermogen. 

bewerkt door RogerGarcia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Magallan lijkt gehuurd te worden door Crotone, met optie tot koop voor 9 miljoen :D 

Er zijn verschillende verhalen. Dat het een normale op tot koop is, maar ook dat het een verplichte koop zou zijn indien Crotone zich dit jaar handhaaft in de Serie A. 

Ik weet wel wie ik aankomend jaar dan supporter in Italië.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Chiemel:

@RogerGarcia Je verwacht Kudus niet in de basis? Sterke voorbereiding gedraaid dacht ik. Gravenberch ben ik dan weer minder van overtuigd. 

Als we het over goede voorbereidingen hebben: Gravenberch was nochtans de grootste uitblinker in deze voorbereiding. 

Ik verwacht niet dat Ten Hag met Kudus als basisspeler begint, nee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Promes is in de laatste fase wel prima ja, maar in de oefenwedstrijden waarin ik hem op tien zag vond ik hem ronduit slordig. Leverde echt met regelmaat de bal in. Hij moet constant onderweg zijn, dan speelt hij in zijn kracht en is hij van waarde. Maar van een tien bij Ajax hoop je toch echt op wat zuivere passing en meer gevoel voor combinatie en de kleine ruimte. Met Promes op tien (en al zeker met Alvarez dan nog als RCM) spelen ze wel echt een soort omschakelvoetbal. Tegen teams die zich meer ingraven én tegen teams van een hoog niveau (CL straks) gaat het gebrek aan controle en voetballende precisie je dan wel opspelen. Dan ben je met Promes op je middenveld wel wat te slordig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Zeus:

Promes is in de laatste fase wel prima ja, maar in de oefenwedstrijden waarin ik hem op tien zag vond ik hem ronduit slordig. Leverde echt met regelmaat de bal in. Hij moet constant onderweg zijn, dan speelt hij in zijn kracht en is hij van waarde. Maar van een tien bij Ajax hoop je toch echt op wat zuivere passing en meer gevoel voor combinatie en de kleine ruimte. Met Promes op tien (en al zeker met Alvarez dan nog als RCM) spelen ze wel echt een soort omschakelvoetbal. Tegen teams die zich meer ingraven én tegen teams van een hoog niveau (CL straks) gaat het gebrek aan controle en voetballende precisie je dan wel opspelen. Dan ben je met Promes op je middenveld wel wat te slordig. 

Wel eens. Met Kudus heb je wel een speler die erg veel voetballend vermogen kan brengen vanaf 10 in de opbouw. Ik denk dat er ook per wedstrijd aankijken is wat er gevraagd wordt. Normaliter nooit voorstander geweest van Promes op "10", maar in de juiste setting, met erg veel voetbal om hem heen, wil ik het nog wel eens zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-8-2020 om 12:04 zei RogerGarcia:

1. Aankomende week zal Brian Cufré gepresenteerd worden. Ajax zal 7.5 miljoen betalen voor de Argentijnse linksback.

29-8: jij verkondigt dat Ajax Cufré gaat presenteren
31-8: alle topclubs in Europa zijn voorzien van linksback dus Tagliafico "zal wel blijven"

Wat is het nou? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Karlo:

29-8: jij verkondigt dat Ajax Cufré gaat presenteren
31-8: alle topclubs in Europa zijn voorzien van linksback dus Tagliafico "zal wel blijven"

Wat is het nou? ;)

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten ;). 

Overigens zou volgens mijn bron Tagliafico naar Leicester City gaan. Ze hadden een concreet bod uitgebracht wat nagenoeg aan de vraagprijs van Ajax kon voldoen. Echter, Tagliafico vond Leicester City uiteindelijk niet de gewenste club om heen te gaan. Hierdoor staat de transfer van Cufré voorlopig 'on hold'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei NicoHaak:

Waarom staat die transfer on hold? Omdat Cufre niet wil komen als Nico er nog is of dat Ajax geen linksback wil kopen zolang Nico er nog is?

Het zal wel de 2e optie zijn. Je bent redelijk voorzien op de linksback omdat bij blessure van Nico ook dest/martinez/blind linksback kunnen spelen. Dan ga je, zeker nu net na/in de Corona shit, niet een financiële inspanning doen om er nog een linksback bij te halen als Nico niet weg is.

vwb Suarez: ja helaas. Heerlijke speler natuurlijk, maar het is net even voor een positie waar je ruimschoots voorzien bent. Beetje zonde van het geld.

Nu nog even een vervanger voor Donny ophalen en dan zijn we wat mij betreft wel klaar. Tenzij het met blind echt ernstig is, dan kan een extra cv geen kwaad. Vooral omdat ik vind dat blind erg complementair is aan schuurs, net zoals die dat was bij de ligt. Ga je daar martinez naar zetten, mis je toch een belangrijke eigenschap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar heb je een punt en ik denk dan ook idd dat ze zo zullen denken. Maar ik hoop toch dat ze een echte linksback aankopen. Want de drie genoemden zijn van origine geen linksback en zie ik liever op een andere plek. Plus ook nog eens onzekere factoren in de selectie omdat we de toekomst van Dest (transfer) en Blind (gezondheid) niet weten. Martinez ook op andere plekken wellicht nodig is (centraal achterin of op 6). En Rench valt positief op, maar lijkt me met zijn 17 jaar niet geschikt als opvolger van Nico die dan een heel seizoen vrijwel alles moet spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Het Parool meldt woensdagochtend dat Ajax-trainer Erik Ten Hag bij een eventueel vertrek van Nicolás Tagliafico in Mohammed Kudus een optie ziet als vervanger. Naast Kudus heeft Ten Hag ook nog andere mogelijkheden. 

Nu Noussair Mazraoui weer fit aan het nieuwe voetbalseizoen begint en afstevent op een basisplek op de rechtsbackpositie is het de vraag wie Nicolás Tagliafico moet vervangen bij een eventueel vertrek. 'Voor Sergiño Dest is er nog de mogelijkheid dat hij als linksback wordt ingezet', zo liet Ten Hag weten aan Het Parool.

Tagliafico wordt recentelijk veelvuldig in verband gebracht met een transfer naar het buitenland. Zijn landgenoot Lisandro Martínez werd in de voorbereiding meerdere malen gebruikt als linksback. 'Martínez is Tagliafico zijn eerste vervanger, maar de verdediger annex middenvelder is nu hard nodig in het centrum van de verdediging op de plek van Daley Blind. De trainer van Ajax heeft naast Martínez, in de voorbereiding, op dezelfde positie een oproep gedaan op een andere speler. De 17-jarige ­Devyne Rensch is ook een optie.'

Ten Hag heeft naast bovengenoemde opties nog een ander plan in gedachten. Namelijk kersverse aanwinst Kudus omturnen tot linksback. 'De backs zijn tegenwoordig spelverdelers, die rol zou ­Kudus aankunnen', aldus Ten Hag tegenover Het Parool.

O god, haal je een verfijnde voetballer en dan zie je hem als linksachter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat toch niet gebeuren jongens. Is toch ook gewoon een uitspraak om de druk op Overmars te verlichten. Lijkt me in ieder geval dat er sowieso nog een linksback of centrale verdediger gaat bijkomen. Daarnaast zal een Cufré niet willen komen zolang Tagliafico er nog zit, dat lijkt me eerder daardoor te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Zeus:

Kan prima. En dan het middenveld-probleem gewoon oplossen met Tadic in de Schöne-rol. Dest kan immers ook prima op linksbuiten en mocht er dan een gat op rechtsachter vallen is Promes ook een mooie optie.

Kudus op linksback en Dest op linksbuiten? Dat zou helemaal lachwekkend zijn. 

Het zou nu redelijk logisch zijn als ze een soort 2e Martinez gaan halen. Eentje die zowel links als centraal kan spelen. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites