Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Voor de breedte in de selectie zullen er echt nog mensen bij moeten komen, maar ik was echt onder de indruk van Ajax gisteren. Zelfs zonder Blind was de defensieve organisatie érg sterk. Schuurs zat weer overal tussen, Martínez werkte ook prima in deze rol. Het druk zetten zag er ook heel goed uit, tot grote frustratie van Frankfurt. Alleen de effectiviteit zal echt omhoog moeten, want je had hier echt met 5 doelpunten verschil kunnen winnen.

Oh en die dribbel van Álvarez over de zijlijn, dat kon écht niet. Staat defensief echt wel z’n mannetje, dat doet ‘ie gevoelsmatig beter dan vorig jaar. Maar aan de bal weet je bijna zeker dat je ‘m kwijt raakt. Kreeg wat Enoh-gevoelens zonder cultstatus erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Kom op @Hwb, ik heb vaak genoeg uitleg eraan gegeven. Kinderachtig om enkel dat te citeren, terwijl het verder gaat op de uitspraken die ik verder erover heb gedaan. Met een succesratio komen slaat dan ook nergens op. Zelfs in die quote zeg ik: een speler lezen. Profiel, eigenschappen dus.. Zeker jij kan beter dan dit, beetje vermoeiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

Kom op @Hwb, ik heb vaak genoeg uitleg eraan gegeven. Kinderachtig om enkel dat te citeren, terwijl het verder gaat op de uitspraken die ik verder erover heb gedaan. Met een succesratio komen slaat dan ook nergens op. Zelfs in die quote zeg ik: een speler lezen. Profiel, eigenschappen dus.. Zeker jij kan beter dan dit, beetje vermoeiend.

Als je dat niet vindt, moet je het niet zeggen. Of je verantwoordelijkheid voor die uitspraak nemen. Het klopt dat je in die quote zegt 'een speler lezen'. Scouten is inderdaad niet moeilijk als je een speler kunt lezen. Alleen is een speler lezen best wel moeilijk. En dus is scouten moeilijk. Anders kun je ook zeggen dat een wereldrecord lopen op de marathon ook niet zo moeilijk is, mits je 2 uur lang 20 per uur kunt lopen. Je hebt dan volledig gelijk, maar het slaat nergens op.

Als je mijn reactie leest, ben ik het gewoon met je eens waar het Alvarez (iig als middenvelder) betreft. Ik deel je analyse volledig. Alleen stel jij dat goede scouting dergelijke transfers kan voorkomen, ik waag dat om verschillende redenen toch te betwijfelen.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Chiemel:

Eerste helft net gekeken. Op de goal na een matige pot. Vind Timber met name tegenvallen. 

Nou, tweede helft zijn ze het helemaal kwijt. Wat een gepruts voorin en achterin.

Jong Ajax speelt nu ook ja. Hebben die nog spelers over? :D

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Rogier.:

Ajaxshowtime meldt dat hij nummer 22 gaat dragen, al is het door de bewoording onduidelijk of het gaat om deze wedstrijd of het hele seizoen.

Apart, 22 heeft Pulisic. Wacht het nog even af en dan gelijk bestellen.

Zit half te kijken naar Jong. Het is écht jong, maar Roda heeft het niet makkelijk. Helaas wel net ongelukkig een penal en 0-2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-8-2020 om 08:43 zei Hwb:

Dit is letterlijk wat hij zei:

Ik zeg dat dat niet klopt en dat scouting ongelofelijk lastig is. Vervolgens kom jij zeggen dat dat niet is wat Zeus zegt. Tja.

Verder is versterking achterin broodnodig. Met Tagliafico, Blind en Martinez kan het nog net, maar met een onzekere situatie rond Blind houd je alleen Tagliafico en Martinez over, waarvan Tagliafico mogelijk vertrekt. Daar heb je dus minstens 1 versterking nodig, als je iemand kunt vinden die zowel centraal als back in kan vullen.

Op het middenveld zit je nu ook te krap: Alvarez, Gravenberch, Eiting (die geen toekomst heeft blijkbaar) en Taylor is te weinig. Zelfs als je Ekkelenkamp en Kudus meetelt, al komen die vooral in aanmerking voor een van de voorste 4 plekken. Controlerend moet er echt nog iets bij, zowel kwalitatief als kwantitatief.

Qua Eiting snap ik wel dat ze hem nu laten vertrekken. Bij verkoop zou ik wel een terugkoopoptie bedingen, blijft in potentie toch een goede middenvelder voor Ajax. Heeft dat door blessures (/weinig speeltijd) alleen te weinig door kunnen ontwikkelen. Krijgt hij die speeltijd elders wel én ontwikkelt dat enorm goed, zou terughalen fijn kunnen zijn. 

Lekker hoor, het gaat al 6 pagina’s over wat hij bedoeld met het halen van spelers. Heeft al 5 X uitgelegd waarom het idioot is dat je met marin en alvarez aan komt zetten voor de 6 en dan sluit hij na 6 pagina’s af met: scouting is natuurlijk ook niet zo moeilijk. 

Begrijpend lezen is wel iets waar je vaker last van hebt ja. Er is al 888 duizend keer uitgelegd waarom zelfs een leek ziet dat dit geen 6 spelers zijn. En het enige wat jij leest is : scouting is niet zo moeilijk. Nee, dat is een sterk staaltje van discussie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Hwb:

Als je dat niet vindt, moet je het niet zeggen. Of je verantwoordelijkheid voor die uitspraak nemen. Het klopt dat je in die quote zegt 'een speler lezen'. Scouten is inderdaad niet moeilijk als je een speler kunt lezen. Alleen is een speler lezen best wel moeilijk. En dus is scouten moeilijk. Anders kun je ook zeggen dat een wereldrecord lopen op de marathon ook niet zo moeilijk is, mits je 2 uur lang 20 per uur kunt lopen. Je hebt dan volledig gelijk, maar het slaat nergens op.

Als je mijn reactie leest, ben ik het gewoon met je eens waar het Alvarez (iig als middenvelder) betreft. Ik deel je analyse volledig. Alleen stel jij dat goede scouting dergelijke transfers kan voorkomen, ik waag dat om verschillende redenen toch te betwijfelen.

Ah deze had ik gemist. Pareltje weer hoor. Een beetje de hwb move als je je gelijk niet kunt halen.

als er godsamme een epistel van 6 pagina’s lang is over marin en alvarez als “6” en de conclusie is dan uiteindelijk dat  “ scouten niet zo moeilijk is” dan snap je toch goddomme zelf wel dat het betrekking heeft op het wel of niet kunnen zien of iemand essentiële kwaliteiten mist voor een bepaalde positie. Man man man. Maw: jij kunt niet zien dat schuurs als spits niet een hele goede optie is? Of dat promes niet een hele goede linksback is? 

goede scouting kan idd dergelijke transfers voorkomen en ik heb nog niet 1 goede reden van je gezien die het tegendeel bewijst. Je kijkt namelijk 1 wedstrijd en dan zie je dat alvarez vooral kwaliteiten heeft zonder bal. Dan weet je direct genoeg? Hoef je niet meer verder te scouten. Ja maar hij kan wel slidings maken. Allemaal totaal irrelevant. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rare transfer van Donny. Als hij al gata spelen bij united, dan kom hij niet op de plek waar zijn kracht ligt met Bruno in t elftal. Hoop dat ik het mis heb.

Nou genoeg euros binnen nu. Hopelijk maakt Nico ook snel zijn transfer (kan me niet voorstellen dat er geen geschikte club komt die hem haalt). Dan kunnen we tijdig nog een verdediger en een 6 halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei NicoHaak:

Rare transfer van Donny. Als hij al gata spelen bij united, dan kom hij niet op de plek waar zijn kracht ligt met Bruno in t elftal. Hoop dat ik het mis heb.

Er zijn natuurlijk ook weinig topploegen waar hij kan spelen in de 10-rol zoals bij Ajax in 2018/19. Het is maar net welke ploegen er voor je komen. Als hij nee had gezegd tegen United, had hij waarschijnlijk nog bij Ajax gezeten na de transferperiode. Prima transfer, wordt eerste stand-in voor zowel Pogba als Bruno, dus zal geregeld invallen en een basisplek krijgen. Met name de plek van Pogba moet hij meer dan prima in kunnen vullen.

Denk eigenlijk dat de perfecte plek voor hem die van Müller bij Bayern zou zijn. Maar die is pas 31 (over 2 weken) en kan nog wel even mee. Zou me niet verbazen als zij Donny oppikken over 2/3 jaar (mits hij zich goed ontwikkelt en Bayern met een soortgelijke nummer 10 blijft spelen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

Er zijn natuurlijk ook weinig topploegen waar hij kan spelen in de 10-rol zoals bij Ajax in 2018/19. Het is maar net welke ploegen er voor je komen. Als hij nee had gezegd tegen United, had hij waarschijnlijk nog bij Ajax gezeten na de transferperiode. Prima transfer, wordt eerste stand-in voor zowel Pogba als Bruno, dus zal geregeld invallen en een basisplek krijgen. Met name de plek van Pogba moet hij meer dan prima in kunnen vullen.

Denk eigenlijk dat de perfecte plek voor hem die van Müller bij Bayern zou zijn. Maar die is pas 31 (over 2 weken) en kan nog wel even mee. Zou me niet verbazen als zij Donny oppikken over 2/3 jaar (mits hij zich goed ontwikkelt en Bayern met een soortgelijke nummer 10 blijft spelen).

Ik las juist dat er enorm veel grote ploegen de afgelopen week voor hem in de markt waren. De plek van Pogba kan hij inderdaad spelen. Heeft hij in een periode bij Ajax ook gespeeld. Maar denk niet dat zijn kracht daar ligt. Vooral in de BPL. Ben dan bang voor een Klaassen scenario. Hij kan zich juist onderscheiden door de diepgang en ik verwacht niet dat hij op de plek komt te staan, waar hij dit veel zal kunnen tonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Thierryvane:

@RogerGarcia in FM is 'ie goed, in het echt ook?

Ik heb redelijk wat wedstrijden gekeken van de Argentijnse competitie en alsmede van Almada. Je kan wel echt zien dat het een topper in wording is, wel een hele andere speler dan van de Beek. Met name aanvallend en op technisch vlak kan Thiago zich ook prima redden op de flanken, hij heeft veel voortzettingen in de opbouw vanaf de 10-positie richting de buitenspelers/spitsen. Hij dwaalt graag rondom deze posities waarbij hij aanvallen opzet en ook kan afmaken, defensief is het echter een stuk minder in mijn ogen, ook qua fysiek. 

Je zou dan met een verdedigender blok moeten spelen, hij is wel vreselijk creatief. Geen idee wat hij moet kosten, ik zou hem altijd proberen om te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie trouwens wel een leuke middenvelder dan zou zijn voor Ajax naast Almada zouden Zaracho of Robertone zijn. 

Zaracho is al meerdere jaren een talent dat zich steeds beter ontwikkeld bij Racing. Kan zowel centraal op het middenveld, op 10 als op de flanken redden. Zijn beste positie is in mijn ogen die centraal op het middenveld als dynamische speler of op de 10 positie. Heeft een geweldige actieradius, blijft gaan en is technisch goed genoeg voor die positie. Fysiek wat minder, maar net zoals Lisandro Martinez een echte pitbull in de duels. 

Robertone is wat verfijnder, kan als CM of CAM uit de voeten. Fysiek sterker, heeft een goed inzicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-8-2020 om 23:53 zei Zeus:

Eens met Blind & Schuurs te traag, hier ook al een paar keer gezegd. Idem dito met nieuwe CV en vooral middenvelder, Alvarez en VD Beek.

Mazraoui vind ik geen wereldback. Die was tegen Utrecht ook weer lui en ongeconcentreerd. Die heeft gewoon een fysiek sterke leiderstype als De Ligt naast zich nodig, die hem alert kan houden en fouten van hem kan herstellen. Als dat het geval is: voor een back ontzettend technisch vaardig. Dat is mooi om te zien.

Voor de rest: mooi dat je er weer eens bent. Sta ik hier eens niet in mijn ééntje!

Interessant. Ik vind hem nooit echt lui ogen. Met Schuurs krijgt hij die fysiek sterke type wel naast zich. Of die de leiderschap kwaliteiten van de Ligt kan overnemen, is dan wel vraag twee. Voorlopig heeft hij al genoeg aan zichzelf en dat doet hij uitermate knap. Het is voor Ajax vooral jammer dat je Maz en Dest op dezelfde positie hebt rondlopen. Die hou je niet gemotiveerd met Fortuna uit op een koude januari dag op de bank. Weet dat Ten Hag Dest gaat uitspelen op de linksback als Nico vertrekt, maar het uitvoetballen met een rechtspootje op links ben ik nooit echt voorstander van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerucht met Suarez komt weer opwaaien vandaag. Barca wil contract ontbinden, Ajax meer ruimte om Suarez een goede aanbieding te doen.

Ik vraag me oprecht af of hij voor ons wel een goede versterking is. Het lijkt er toch op dat Promes definitief op "10" komt te gaan spelen. Met de aanstormende Antony (op rechts) en de terugkomende Neres (op links) zou dat wel eens ons aanvallende middenveld kunnen worden.

Voor die 3 spelers is het ideaal als je een type Tadic in de spits hebt staan die voornamelijk met zijn rug naar de goal staat, als aanspeelpunt en doorgever kan fungeren. Iemand die zich af en toe laat terugzakken, waardoor Promes, Neres en Antony de diepte kunnen zoeken. Dat kan een goede tandem worden.

Met Suarez erbij, zal Tadic naar de flank moeten. Ik zie het eerlijk gezegd nog niet zo zitten om dan veel te gaan betalen op basis van sentiment.

Daarnaast heb je Traoré en Huntelaar nog als 2e en 3e spits en eventueel een Labyad nog, die ook in de Tadic rol kan spelen. Als extra flankspeler heb je Noa Lang nog achter de hand en ook Kudus, die op 10 uit de voeten kan (waardoor Promes dus bijvoorbeeld af en toe op de flank zou kunnen starten).

Voldoende opties en onnodig om je hele speelstijl te gaan wijzigen door een Suarez te halen. Suarez zal bij ons individueel waarschijnlijk goede cijfers kunnen onderleggen, maar helpt hij het team? Niet voor niks zijn we met Suarez nooit kampioen geworden. Ajax heeft de laatste jaren altijd de beste wedstrijden gespeeld met een type Tadic, Siem de Jong (ja, was een periode als spits best oke) in de spits.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grotendeels eens, al zou ik überhaupt nooit Tadic op een vleugel en Promes op tien posteren. Als Suarez komt en in de spits speelt, moet je hem niet al te veel willen betrekken in het combinatievoetbal. Dat was al nooit zijn sterkste punt en daar is hij nóg minder in geworden. Dan is hij echt het laatste station. Je nummer tien moet dan een steengoede voetballer met een goede techniek zijn die erg goed tussen de linies kan spelen. Diepgang is niet zo nodig. Hierbij denk je al snel aan Tadic, Labyad en Lang. Op de vleugels wil je snelheid en loopacties. De tien is immers vooral een voetballer en je spits staat al heel diep en is vrij log. Dan dus Promes, Neres, Anthony. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites